')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

نیکلاس برنز، مقام سابق آمریکایی در گفتگو با چارلی روز تأکید کرد: به نظر من، احتمال دستیابیِ آمریکا به توافق جامع با ایران وجود دارد. به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، نیکلاس برنز، استاد سیاستگذاری

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته




نیکلاس برنز، مقام سابق آمریکایی در گفتگو با چارلی روز تأکید کرد: به نظر من، احتمال دستیابیِ آمریکا به توافق جامع با ایران وجود دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، نیکلاس برنز، استاد سیاستگذاری و سیاست بین‌الملل در دانشگاه هاروارد، در گفتگوی اختصاصی با چارلی روز، مجری برنامه «چارلی‌روز» در شبکه نیمه‌دولتیِ «پی بی اسِ» آمریکا که از شبکه بلومبرگ رله می‌شود، در رابطه با احتمال ارسال سلاح‌های مرگبار توسط دولت آمریکا به اوکراین و مفید بودن این سیاست، گفت:

00:33:27.24

من شدیداً تردید دارم که فقط تحریم‌ها و روند سیاسی، به خودی خود، بتواند ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، را حقیقتاً متوقف کند. این جالب توجه بود که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری اخیر خود در کاخ سفید اعلام کرد که در حال بررسی ارسال سلاح‌های دفاعی به اوکراین است. این اولین باری بود که اوباما با این صراحتِ لهجه درباره ارسال اینگونه سلاح‌ها به اوکراین صحبت می‌کرد.

در حقیقت، اوباما تلاش دارد به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و سایر مقامات اروپایی کمک کند، زیرا آنان تمام تلاش‌های خود را بر روش‌های مسالمت‌آمیز متمرکز کرده‌اند و از اینرو در مذاکرات آتی (با روسیه) مطرح شدن چنین تهدیدی از سوی اوباما، موضع اروپاییان را در خلال این گفتگوها در برابر روسیه تقویت خواهد کرد.

برنز افزود: درهر صورت، به‌نظر می‌رسد که آمریکا بر این عقیده باشد که تحریم‌ها علیه روسیه اصولاً کارآمد نبوده است، زیرا پوتین هزاران مرد (نیروی نظامی) و تجهیزات فراوان را از مرز اوکراین عبور داده و آن‌ها را در خاک اوکراین مستقر کرده تا کفّه ترازوی نبرد را به نفع شورشیانِ طرفدار روسیه که با ارتش اوکراین می‌جنگند، سنگین‌تر کند. روابط میان روسیه و اوکراین به هزار سال پیش، هنگامی که کلیسای اورتدکس در کی‌یف تأسیس شد، باز می‌گردد و از اینرو، روس‌ها و رییس جمهورشان، یعنی آقای پوتین، احساس می‌کنند که نباید به اوکراین اجازه داده شود که از مدار روسیه خارج شده و به دامان اروپا و آمریکا بیافتد.

00:37:11.22

برنز اضافه کرد: اکنون که تحریم‌ها علیه پوتین بی تأثیر بوده، آمریکا به این فکر افتاده است که شاید بتواند عملیاتی مانند ارسال سلاح‌های آمریکایی توسط کارتر و ریگان، دو رییس جمهور اسبق آمریکا، به مجاهدین در افغانستان را در اوکراین تکرار کند تا لازم نباشد سربازان آمریکایی با سربازان روس بجنگند، بلکه آمریکا صرفاً بتواند با ارسال این سلاح‌های دفاعی، ارتش اوکراین را در برابر جدایی‌طلبان در شرق این کشور، تجهیز و تقویت کند. این باعث افزایش هزینه‌ها برای پوتین خواهد شد تا مگر تصمیم بگیرد که ارسال نیرو و تسلیحات به جدایی‌طلبان در شرق اوکراین را متوقف و حل این مسئله را از طریق مذاکرات پیگیری کند. برنز در پایان اظهاراتش درباره روسیه، این کشور را - تحت ریاست جمهوری پوتین - کشوری «امپریالیستی و توسعه‌طلب» خواند.

00:38:47.03

چارلی روز پرسید: رییس جمهور (اوباما) اخیراً همه (سیاستمداران و اصحاب رسانه‌ها) را از گمانه‌زنی در رابطه با امکان تمدید مجدد مذاکرات هسته‌ای با ایران، برحذر داشته است. پیامدهای اینگونه اظهاراتِ اوباما چیست؟

برنز پاسخ داد: به نظر من، این سیاستی هوشمندانه از سوی رییس جمهور است که چنین اظهار نظری کرده است، زیرا ما باید فشارها را بر دولت ایران افزایش دهیم تا سرانجام به تصمیم نهایی برسد. ایران باید کارت‌های خود را نشان دهد و همچنین نشان دهد آماده‌ی پایبندی به چه چیزهایی است. چنان‌که شما می‌دانید، ضرالاجل میان‌زمانیِ 24 مارس وجود دارد که تا این سررسید باید بخش مفهومی و چارچوبیِ توافق (جامع) تعیین شود. وی افزود: این شایان توجه است که (آیت‌الله) علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، در تعطیلات آخر هفته گذشته در خلال سخنرانی‌اش در ایران گفت که وی نیز نمی‌خواهد ببیند این گفتگوها برای ابد ادامه پیدا کند و در حقیقت وی گفته است که خواهان سررسیدی کوتاه برای مذاکرات است (که زود به نتیجه برسد و تکلیف گفتگوها مشخص شود). برنز سپس افزود: به نظر من این معقول است و البته شما می‌دانید که فشارهای سیاسی نیز وجود دارد. کنگره آمریکا آماده‌ی صبر کردن تا آخر مارس است که ببیند آیا رییس جمهور (آمریکا) قادر خواهد بود توافق (مطلوب) را به دست آورد یا خیر.

چارلی روز پرسید: اگر هیچ توافقی حاصل نشود و آنان (کنگره آمریکا) تحریم‌های جدید را وضع کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

برنز: این مذاکرات، بسیار دشوار است و این ایرانیان هستند که باید با این حقیقت روبرو شوند که آمریکا هرگز به آنان اجازه نخواهد داد به ظرفیت تولید سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کنند. از اینرو، آنان (ایرانیان) باید تصمیم‌های بسیار بزرگی تا آخر مارس بگیرند، مبنی بر این که آیا می‌خواهند تلاش‌های غیرنظامی هسته‌ایِ خود را، و به خصوص برنامه‌ی غنی‌سازی این کشور را، به نحوی کاهش دهند که ما (آمریکا) و اروپاییان بتوانیم خاطر جمع باشیم که ایرانیان به هیچ‌وجه نزدیک به (تولید) سلاح هسته‌ای نیستند.

از اینرو، من بر این عقیده‌ام که رییس جمهور (اوباما) شانس دستیابی به این توافق را دارد و صادقانه به‌شما می‌گویم که به‌نظر من، عملکرد وی (اوباما) در این خصوص بسیار ماهرانه بوده است، زیرا اوباما تاکنون ایران را تحت تحریم قرار داده، آنان را به استفاده از نیروی نظامی نیز تهدید کرده، ولی با این وجود، خود را درگیر مذاکرات با آنان کرده است به نحوی که در پانزده ماه گذشته، برهه‌ای تاریخی بوجود آمد، زیرا برای اولین بار در سی و پنج سال گذشته، آمریکا و ایران با هم گفتگو کردند. به نظر من، شانس دستیابی به توافق وجود دارد، ولی اگر این توافق صورت نگیرد و مذاکرات از هم فروبپاشد (شکست بخورد) آنگاه شما شاهد تحریم‌های به مراتب سختگیرانه‌تر (علیه ایران) خواهید بود.

00:40:31.20

برنز در ادامه در خصوص روابط میان آمریکا و آلمان گفت: به عقیده من، مناسبات شخصی میان اوباما و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بسیار خوب است. مرکل قادر به تکلم به زبان روسی است و پوتین نیز به آلمانی صحبت می کند. از اینرو مرکل گفتگوگرِ اصلی از جانب کشورهای غربی با آقای پوتین است. به نظر من، رییس جمهور اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، برای آنگلا مرکل احترام زیادی قائل هستند. برنز تأکید کرد: ما (آمریکا) در حال حاضر به آلمان نیاز داریم. وی افزود: اگر پوتین درپی مذاکرات (مینسک) درباره اوکراین، با هیچ معامله یا پیمانی موافقت نکند، آنگاه ما به طور ویژه به آلمان زمانی نیاز پیدا خواهیم کرد، زیرا در چنین شرایطی ما باید تحریم ها علیه روسیه را افزایش دهیم و آلمان نیز می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

00:41:08.09

برنز در خاتمه تأکید کرد: باید دیواری آجری (مستحکم) در برابر پوتین بکشیم، چنانکه ناتو در شرق اروپا نیروهایی دفاعیِ خود را مستقر کرده است، تا رییس جمهور روسیه را وادار به مذاکرات کند. پوتین مفهوم «قدرت» را به خوبی درک می‌کند. از اینرو، اگر با مقاومت زیادی روبرو نباشد و بتواند به راه خود ادامه دهد، این کار را خواهد کرد. لذا ما باید قدرتِ خود را به او نشان دهیم تا وی را وادار سازیم از اِعمال قدرت (در اوکراین) دست بکشد و به طور جدی وارد مذاکرات شود. پاسخ ما به پوتین باید قاطعانه و مستحکم باشد و لزوماً نیازی نخواهد بود که واکنش ما به صورت نظامی باشد، اما برخورد سختگیرانه با پوتین بسیار حائز اهمیت است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 63


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 22 بهمن 1393 ] [ 23:06]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 46
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 316
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,419
بازدید ماه بازدید ماه : 2,419
بازدید سال بازدید سال : 62,354
بازدید کلی بازدید کلی : 956,300

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.141.42.253
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir