')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

فایننشال تایمز نوشت: با قوت گرفتن احتمال لغو تحریم ها بر ضد ایران سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران با هم رقابت می کنند. به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.ir)، خوش بینی فزاینده مبنی بر لغو ت

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



فایننشال تایمز نوشت: با قوت گرفتن احتمال لغو تحریم ها بر ضد ایران سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران با هم رقابت می کنند.

به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.ir)، خوش بینی فزاینده مبنی بر لغو تحریم های تجاری بین المللی برضد ایران موجب شده است دهها مدیر سرمایه گذاری به این کشور سفر کنند و بررسی های لازم را در مورد شرکتهای ایرانی بعمل آورند. سرمایه گذاران بازار معتقدند، در صورت باز شدن راه برای سرمایه گذاری خارجی در ایران،‌ این کشور بزودی به یکی از توسعه یافته ترین بازارهای در دسترس آنها تبدیل خواهد شد.

شرکت ترکویز پارتنرز که یک شرکت سرمایه گذاری، کارگزار و مشورتی مستقر در تهران است، اعلام کرد میزبان بیش از هشتاد سرمایه گذاری خارجی بوده است که طی سال گذشته از ایران دیدن کرده اند.

دومینیک بوکور- اینگرام مشاور گروه شارلمان کپیتال مستقر در لندن که متخصص بازارهای نوظهور است، می گوید: پیشرفت در مورد کاهش تحریم ها می تواند یکی از جالب ترین فرصتهای سرمایه گذاری را که تا به امروز شاهد بوده ایم، فراهم سازد.

بوکور - اینگرام طی دوازده ماه گذشته دو بار به تهران سفر کرده و با شرکتهایی که در صورت لغو تحریم ها اعمال شده بر ضد برنامه هسته ای ایران، امکان سرمایه گذاری در آنها وجود دارد، دیدن کرده است.

سام وچت مدیر تراستسرمایه گذاری بلک راک نیز درصدد سفر به ایران است. وی معتقد است: ایران یک طبقه متوسط قوی و یک بازار بورس فعال دارد.
مایکل لوی مدیر سرمایه گذاری صندوق بارینگ می گوید: ایران از بسیاری ویژگیهای مورد نظر ما به هنگام سرمایه گذاری در بازارهای مرزی برخوردار است، از قبیل جمعیت جوان و تقاضای فزاینده برای کالاهای مصرفی و خدمات درمانی.

بورس تهران با سرمایه بازاری صد و شش میلیارد دلار ، حدود پانصد شرکت ثبت شده و تجارت روزانه هشتاد تا صد میلیون دلار با بورس دوبی برابری می کند. اما تحریم ها موجب انزوای ایران از نظام بانکداری بین المللی شده و به اقتصاد آن با نرخ بالای بیکاری و تورم لطمه زده است. قیمتهای پایین نفت در ماههای اخیر فشارها را تشدید کرده است.

به عقیده بوکر- اینگرام در صورت لغو تحریم ها، ایران می تواند صادرات روزانه نفت خود را از یک میلیون بشکه به سه و نیم میلیون بشکه با استفاده از ظرفیت موجود افزایش دهد که به شکوفایی اقتصادی فوری خواهد انجامید.

وی می گوید:‌ ایران یکی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز را در میان کشورهای جهان دارد اما کلا اقتصاد آن به اندازه سایر کشورهای خاورمیانه به نفت و گاز متکی نیست.

چارلز رابرتسون اقتصاددان ارشد در بانک سرمایه گذاری رنسانس کپیتال می گوید: ایران به طور شگفت آوری متنوع ترین اقتصاد جهان است - هر کالایی، حتی الکل، را که توسط صندوق بین المللی پول در زمره صادرات طبقه بندی شده است، صادر می کند.

وی معتقد است: در صورت پائین بودن قیمتهای انرژی و کاهش نسبی ارزش ارز خارجی، صادرات زراعی و تولیدی آن رقابتی تر خواهد شد.

امیدها به حصول یک توافق فوری در ماه نوامبر بین ایران و قدرتهای مهم جهان بر سر برنامه هسته ای تهران به یاس بدل شد اما آنها اکنون برای دستیابی به چارچوبی برای یک توافقنامه تا پایان مارس که تا ماه ژوئن نهایی خواهد شد، تلاش می کنند. هر توافقی با باز شدن فضای اقتصادی در ایران در ازای تضمین هایی مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای آن همراه خواهد بود.
به عقیده بوکور- اینگرام، مردم ایران به شدت خواهان حصول توافق اند.

سرمایه گذاران نیز به همان اندازه مشتاقند. بوکور اینگرام در وهله اول در صورت لغو تحریم ها در صدد سرمایه گذاری در بانکها است اما سرمایه گذاری در شرکتهای تولیدی،‌ خدمات درمانی، پتروشیمی و مهندس را نیز مدنظر دارد.

رامین ربیعی مدیر اجرایی گروه تورکویز پارتنرز نیز بانکها را عرصه سودآوری برای سرمایه گذاری اولیه می داند.

وی می افزاید: در صورت ایجاد فضای باز در این کشور، هتل ها و بخشهای خدماتی بیش از همه تحت فشار قرار می گیرند چون همه می خواهند به اینجا بیایند و امکانات کافی برای پذیرش همه وجود نخواهد داشت. سرمایه گذاران نیز مشتاق وارد شدند در بخش کالاهای مصرفی ایرانند و می گویند این کشور با توجه به کیفیت نسبتا عالی تولیدات مصرفی آن می تواند به صادرکننده بزرگتری تبدیل شود.

ازجمله مشکلات بالقوه برای سرمایه گذاران در ایران دخالت دولت در اقتصاد ازجمله کنترل قیمتها است.

ربیعی می گوید: دولت هنوز در بسیاری بخش ها نقش دارد اما این دخالت به سرعت رو به کاهش است. مقررات بسیار سختی در ایران حاکم است و بوروکراسی پیچیده آن می تواند برای فعالیت در این کشور مشکل ساز باشد. همچنین مشکلاتی در ارتباط با فساد مالی وجود دارد که حسن روحانی رئیس جمهور آنرا یک خطر چشمگیر در برابر رشد اقتصادی توصیف کرده است.

رابرتسون ضمن توصیف روحانی به عنوان «یک اصلاح طلب مصمم در درون طیف سیاسی ایران» می گوید که وی با موانعی از طرف تندروها در دولت مواجه بوده است.

با وجود این موانع، انتظار می رود در صورت خاتمه تحریم ها، مدیران سرمایه گذاری به سرعت روانه ایران شوند. تقویت بازارها و ارز رایج در صورت لغو تحریم ها پاداشی برای سرمایه گذارانی خواهد بود که بتوانند زودتر از همه به بازار ایران راه یابند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 34


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 10 اسفند 1393 ] [ 17:19]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 179
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 829
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 829
بازدید ماه بازدید ماه : 829
بازدید سال بازدید سال : 60,764
بازدید کلی بازدید کلی : 954,710

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.189.182.214
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir