')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

حمایتی که امروز بازار سهام به آن نیاز دارد اعتماد بخشی و اطمینان بخشی به عموم فعالان اقتصادی است مبنی بر این که دولت به اندازه توجه به بازار پول به بازار سرمایه هم توجه دارد.     بازار س

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



حمایتی که امروز بازار سهام به آن نیاز دارد اعتماد بخشی و اطمینان بخشی به عموم فعالان اقتصادی است مبنی بر این که دولت به اندازه توجه به بازار پول به بازار سرمایه هم توجه دارد.

 
 

بازار سرمایه یکی از دو بازار مالی است که همانند بازار پول وظیفه تامین مالی پروژه ها و فعالان اقتصادی را بر عهده دارد.

محمد غفارپور، مدیرعامل سابق کارگزاری بانک ملت و مدیرعامل فعلی شرکت اطلاع رسانی ملت بازار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازار سرمایه باید همانند بازار پول جذاب و پرقدرت باشد.

وی معتقد است در شرایطی که وضعیت اقتصاد کشور آنچنان که باید مساعد نباشد، هم بانکها در بازار پول و هم بورس ها در بازار سرمایه دچار گرفتاری می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه وظیفه دولت ها را در شرایط سخت اقتصادی کمک به بازار پول و سرمایه دانست و اظهار داشت: دولت در این شرایط باید به کمک این بازارها بیاید تا این دو بازار بتوانند وظیفه اصلی خودشان را به خوبی ایفا کنند.

غفارپور در پاسخ به این سوال که بازار سرمایه دچار چه مشکلی است، ادامه داد: به نظر من بورس در بازار سرمایه گرفتار ترس و نگرانی شده است. یکی از نگرانی ها این است که اقتصاد کشور هنوز به رونق کامل نرسیده است و برخی بخش ها کماکان در رکود بسر می برند . نگرانی بعدی این است که احساس می کنند از بورس حمایت چندانی نمی شود.

به گفته وی بدون هیچ شک و شبهه ای حمایت دولت از بازار سرمایه هم لازم و هم واجب است و در غیر این صورت بازار مالی کشور همانند ماشین چهارچرخی می شود که دو چرخ آن گرفتار کم بادی است.

این کارگزار بازار سرمایه ادامه داد: حمایتی که امروز بازار سهام به آن نیاز دارد اعتماد بخشی و اطمینان بخشی به عموم فعالان اقتصادی است مبنی بر این که دولت به اندازه توجه به بازار پول به بازار سرمایه هم توجه دارد.

مدیر عامل سابق کارگزاری بانک ملت اظهار داشت: برخی از این اعتماد بخشی ها به این موضوع برمی گردد که فعالان بازار بتوانند به راحتی در بازار عرضه و تقاضا انجام دهند و این فرآیند قیمت ها را بسازد و بالا و پایین ببرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اعلام نگرانی از نوسان قیمت ها و اعلام حبابی شدن برخی قیمت ها و اعلام نظراتی مبنی بر این که برای خرید و فروش های کوتاه مدت (مثلا در ظرف یک هفته) باید مالیات بیشتری در نظر گرفت، بازار را دچار نگرانی می کند و این حس را القا می کند که تصمیم گیرندگان در پی کنترل این بازار و اتخاذ تصمیم های سخت تری برای این بازار هستند.

غفارپور تصریح کرد: البته شرایط کلی اقتصاد که به سمت رونق و کاهش نرخ بهره و کاهش نرخ تورم و تک نرخی شدن ارز و ... پیش می رود خود به خود می تواند شرایط بازار سهام را هم از رکود به رونق بکشاند. اما این اعتماد و اطمینان در میان فعالان بازار سرمایه نیز باید ایجاد شود مبنی بر این که دولت نیز خواهان بهبود وضعیت بازار سرمایه و پررنگ بودن نقش آن در اقتصاد کشور است.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی ملت بازار با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که وظیفه اصلی بورس در بازار سرمایه بسیار فراتر از خرید و فروش سهام به صورت نوسان گیری، کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت است، گفت: وظیفه بازار سرمایه ایجاد یک بازار شفاف، عادلانه، عاقلانه، پرقدرت، توانمند، مدرن و به روز است که بتواند نقل و انتقال مالکیت واحدهای تولیدی و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی را میسر سازد. همچنین قیمت روز سهام شرکت ها و ارزش بازار هر شرکت پذیرفته شده را مشخص سازد، داد و ستدو نقل و انتقال سهام توسط سهامداران شرکت ها را آسان ساخته، جذب سرمایه و سرمایه گذاری خارجی را سهل تر و بیشتر کند و تامین مالی پروژه های جدید متعلق به این شرکت ها را از طریق یک افزایش سرمایه سریع و کامل و یا انتشار اوراق مشارکت میسر و ممکن سازد.

این کارگزار بازار سرمایه تاکید کرد برای رسیدن به چنین بازار پرقدرتی باید تمامی تصمیم ها و مصوبات و حتی اظهار نظرهای محفلی و مجلسی و رسانه ای در جهت ایجاد اعتماد و اطمینان به فعالان بازار سرمایه باشد؛ به طوری که آنان بدون هیچ منع و دغدغه ای بتوانند در چهار چوب ضوابط قانونی مبادرت به خرید و فروش کرده و از این فعالیت در بازار نفع ببرند.

غفارپور افزود: به منظور بزرگ تر شدن، مدرن و قدرتمند شدن بازار سرمایه کشور، از 27 سال پیش تا به امروز زحمات زیادی کشیده شده است . این بازار به دلائل متعدد گاهی دچار رکود می شود. به نظر من در چنین مواقعی باید بطرق مختلف به این بازار کمک کرد، البته من حمایت در هنگامه رکود را لازم و منطقی میدانم و در هنگامه رونق نیز بازار به روند طبیعی خود ادامه می دهد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 53


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 15 شهریور 1395 ] [ 11:15]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 53
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 53
بازدید ماه بازدید ماه : 6,599
بازدید سال بازدید سال : 45,297
بازدید کلی بازدید کلی : 939,243

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.15.144.170
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir