')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

نشست تشریح ظرفیت­ های شرکت تولید برق ماه ­تاب کهنوج در فرابورس ایران با حضور قائم مقام هلدینگ شرکت آرین ماه­تاب گستر و مدیرعامل و نائب رییس هیات مدیره شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج و جمعی ا

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



نشست تشریح ظرفیت­ های شرکت تولید برق ماه ­تاب کهنوج در فرابورس ایران با حضور قائم مقام هلدینگ شرکت آرین ماه­تاب گستر و مدیرعامل و نائب رییس هیات مدیره شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج و جمعی از خبرنگاران در محل فرابورس ایران برگزار شد.

 


نشست تشریح ظرفیت ­های شرکت تولید برق ماه ­تاب کهنوج در فرابورس ایران با حضور قائم مقام هلدینگ شرکت آرین ماه ­تاب گستر و مدیرعامل و نائب رییس هیات مدیره شرکت تولید برق ماه­تاب کهنوج و جمعی از خبرنگاران در محل شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت ماه تاب گستر در سال 1380 فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش انرژی الکتریکی آغاز کرد و هم اکنون مالک تمام یا بخشی از 9 نیروگاه با قدرت تولیدی 3100 مگابایت برق است. شرکت تولید برق ماه ­تاب کهنوج یکی از شرکت­ های زیر مجموعه گروه ماه­ تاب است که در سال 1386 به صورت سهامی خاص تاسیس و در سال 94 به سهامی عام تغییر یافت.

در این نشست بهمن مسعودی، قائم مقام هلدینگ ماه تاب گستر، گروه ماه ­تاب را نخستین شرکت تولیدی برق در حوزه خصوصی معرفی کرد که پیرو اصل 44 ایجاد شده است و گفت: فعالیت ماه ­تاب تنها در حوزه برق و متمرکز در صنعت برق است. ما در کنار تولید برق تجارت برق را نیز آغاز کرده­ ایم.

وی در زمینه چارچوب ماه تاب در انتخاب پروژه ­ها اظهار داشت: گروه ماه ­تاب وارد پروژه­ هایی می شود که از IRRE بالایی برخوردار باشند و همچنین تسهیلات بانکی مناسبی در اختیار داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول دسترسی به شبکه و پست، قرار گرفتن در موقعیت مناسب شبکه و نیاز مصرف، توجه به شرایط محیطی و مزیت های قانونی و حداکثر استفاده از تکنولوژی ­های روز دنیا از دیگر ملاک ­های مهم در انتخاب و ورود به پروژه ­های برق در کشور است.

وی در زمینه سیاست ­های ماه­تاب در اجرای پروژه ­ها خاطر نشان کرد: این گروه برای هر پروژه، یک شرکت پروژه ­ای ایجاد می­کنند که شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج یکی از این شرکت هاست.

مسعودی افزود: در پروژه ها MC حرف ه­ای (مدیریت پروژه در جهت پیشبرد و اجرا) استفاده می شود و این شرکت پروژه ها را بصورت EPC واگذار می­کند. همچنین از پوشش بیمه­ ای در دوره ساخت و بهره ­برداری برخوردار است.

وی افزون بر موارد ذکر شده در حوزه اقتصادی، توجه به مسائل زیست محیطی، مباحث اجتماعی و معماری را یکی از نکات ارزنده و قابل توجه در این شرکت دانست و گفت: در احداث نیروگاه­ها معماری را دخیل می­دهیم.

عظیم­زاده، مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت تولید برق ماه­تاب کهنوج، در ادامه نشست خبری تشریح ظرفیت­های این شرکت در مورد نحوه فروش محصول عنوان کرد: فروش برق این شرکت بصورت تضمینی به شرکت توانیر به مدت 5 سال است؛ همچنین این گروه به بازار خرده فروشی و بورس انرژی نیز برق می­فروشد.

وی در ادامه سخنان خود ماه تاب را نخستین شرکت تولید کننده برق خصوصی معرفی کرد و گفت: این یکی از مهمترین مزیت­ های شرکت آرین ­ماه تاب گستر است.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرکت ماه­ تاب هیچ سهم دولتی وجود ندارد. فعالیت­ های ماه­تاب در حوزه برق متمرکز بوده و حرفه ماه ­تاب تولید و تجارت برق است.

عظیم ­زاده مزیت­ های شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج را برشمرد و اظهار کرد: مالکیت دو نیروگاه، ظرفیت 75 مگاواتی نیروگاه کهنوج، برخورداری از بازار مطمین در دوره فروش تضمینی با ضریب بار بالا را از جمله مزیت های مهم این شرکت است.

وی درباره سایر مزایای این شرکت گفت: استفاده از تسهیلات ازران قیمت از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد 5 درصد سالانه، استفاده از نرم افزار ERP برای دوره بهره برداری D&M نیروگاه، معافیت مالیاتی 20ساله مطابق با ماده 132 قانون مالیت های مستقیم، 33 درصد سود بیشتر نسبت به نیروگاه های بازار سرمایه و تامین مطمئن گاز در طول دوره قرارداد 20ساله از جمله سایر مزیت های ماه تاب کهنوج است.

وی سهم گروه ماه تاب در تولید برق کشور را معادل 4 درصد و سهم ماه تاب کهنوج در تامین برق منطقه را 100 درصد عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می کنیم با افزایش میزان تولید برق، در زمینه صادرات برق نیز فعالیت کنیم و در این حوزه یک شرکت در کشور ترکیه ایجاد کرده ایم که از مجوز خرید و فروش برق برخوردار است.

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت تولید برق ماه­تاب کهنوج در خصوص ورود این شرکت به بازار سرمایه گفت: ورود ماه تاب به بورس به دلیل ارزش و اعتباری است که با عرضه در بورس برای این شرکت فراهم می شود و مزیتی به لحاظ معافیت مالیاتی برای این شرکت نخواهد داشت؛ چراکه ماه تاب کهنوج از معافیت مالیاتی 20 ساله برخوردار است.

وی میزان عرضه سهام شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج را معادل 10 درصد از کل سهام شرکت دانست و تصریح کرد: عرضه این سهام در طی 2 ماه خواهد بود و در ماه نخست 5 درصد سهام و در ماه دوم 5 درصد دیگر ارایه می شود.

وی با بیان اینکه زمان عرضه این شرکت در فرابورس هنوز مشخص نشده است، خاطر نشان کرد: سهام شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج به زودی در فرابورس عرضه خواهد شد.

عظیم زاده، سرمایه فعلی شرکت را 380 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این سرمایه با افزایش 253 میلیارد تومانی که مراحل ثبت آن در دست اقدام است، به مبلغ 633 میلیارد تومان می رسد.

این مقام مسئول، در مورد پیش‌بینی سود در سال مالی 1396 این شرکت گفت: پیش بینی می شود در این سال مالی، معادل 2 هزار و 319 میلیارد و 182 میلیون ریال فروش خالص داشته باشیم؛ که پس از کسر بهای تمام شده کالای فروش رفته، سود ناخالص معادل یک هزار و 513 میلیارد و 592 میلیون ریال و سود عملیاتی یک هزار و 491 میلیارد و 327 میلیون ریال محاسبه می شود.

به گفته وی سود پیش از مالیات و سود خالص یک هزار و 19 میلیارد و 882 میلیون ریال برآورد شده است.

 

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 27


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 27 شهریور 1395 ] [ 17:14]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 169
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,333
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 1,333
بازدید ماه بازدید ماه : 1,333
بازدید سال بازدید سال : 61,268
بازدید کلی بازدید کلی : 955,214

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.216.134.4
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir