')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

مشکلی برای تحقق بودجه نداریم، حتی درآمد نسبت به سال گذشته بهبود هم خواهد داشت به این خاطر که مس محتوای تولیدی از معادن نسبت به سال گذشته مقداری افزایش هم خواهد داشت ، همچنین قیمت فروش روند افزایش نسب

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



مشکلی برای تحقق بودجه نداریم، حتی درآمد نسبت به سال گذشته بهبود هم خواهد داشت به این خاطر که مس محتوای تولیدی از معادن نسبت به سال گذشته مقداری افزایش هم خواهد داشت ، همچنین قیمت فروش روند افزایش نسبی داشته است.

 

مس راه خود را برای صعود به قله ۷۰۰۰هزار دلار و رد شدن از این قله باز کرده است و در این میان رشد قیمت فلز سرخ، بازار سرمایه را متاثر از خود کرده است وشاهد رشد ارزش سهام شرکت‌های فعال در این حوزه بودیم. گمانه زنی‌های مختلفی در خصوص افزایش سودآوری ملی مس مطرح می شود همچنین سوالاتی پیرامون این که، آیا قیمت مس در همین محدوده ها می ماند یا خیر. مدیر عامل ملی مس در خصوص علل رشد قیمت مس در بازارهای جهانی و تاثیر این رشد به سوالات معدن 24 پاسخ می‌دهد.

شرایط مناسب جهانی باعث رشد مس شد

احمد مراد علیزاده مدیر عامل شرکت ملی مس در خصوص علل رشد قیمت مس و تاثیرات آن بر این شرکت گفت: چندین عامل بر رشد قیمت مس تاثیر گذار است، در شرایط فعلی روند حرکت قیمت فلزات روبه بالا است و مس هم از این قاعده مستثنی نبوده است و رشد خوبی را به ثبت رسانده است.

وی گفت: یکی از عوامل رشد، تقاضا برای مس در صنعت خودرو است. از طرفی به دلیل این که اعمال محدودیت‌های زیست محیطی در چین شدت گرفته است و شرکت‌های تولید کننده از مصرف کنسانتره‌های کثیف یا قراضه‌های خاص منع می شوند، در نتیجه استفاده از کنسانتره افزایش داشته است.

معادن کم عیار در حال اقتصادی شدن هستند

مرادعلیزاده ادامه داد: از طرفی شاهد خروج نسبی بازارهای جهانی از رکود هستیم که منجر به افزایش تقاضا و طبعا رشد قیمت مواد اولیه می‌شود.برخی اتفاقات دیگر که در صنعت و معادن رخ داد از جمله در شیلی و معدن گراش‌برگ اندونزی منجر به ایجاد چنین تغییراتی در بازار مس شد. از طرفی شاهد کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی هستیم که این مورد نیز بر رشد قیمت مس موثر بوده است. تمام این عوامل در مجموع منتهی به افزایش قیمت شده است و این اتفاق کم کم منجر به اقتصادی شدن معادن با عیار ۰٫۶ به بالا می‌شود و منجر می‌شود تا در پرو و شیلی بازنگری‌هایی در پروژه‌ها صورت گیرد.

«فملی» در شرایط مطلوبی قرار دارد

مدیر عامل «فملی» در خصوص شرایط حاکم بر این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ای که داشته است در حرکت است مخصوصا در بخش تولید مس محتوا مهمترین مساله که وجود دارد بحث راه‌اندازی کوره فلش در سرچشمه است که اقدامات لازم در حال اجراست. از آنجا که پروژه بسیار حساس و مهم است عملیاتی شدن آن ممکن است قدری زمان‌بر باشد. تست کوره به طور مرتب در حال اجراست و ظرف یکی دو هفته آتی تولید آند از ذوب جدید فلش پایدار خواهد شد و در شش ماهه دوم تولید کاتد پایدار خواهد بود.

متوسط ارزش فروش از ابتدای دوره تغییر در سود را نشان می دهد

وی در این خصوص که رشد قیمت مس چه میزان بر سود آوری مجموعه تاثیر گذار بوده است گفت: البته این موضوع تاثیراتی دارد اما هنوز بر آورد دقیقی نداریم، فعلا قیمت مس حدود ۷۰۰۰دلار افزایش داشته است اما آنچه که منجر به سود شرکت مس می‌شود، متوسط ارزش فروش از ابتدا تاکنون است، فرضا قیمت‌های فروش ابتدای سال در محدوده ۵۰۰۰ دلار و کمتر بوده و در دوره‌ای به ۵۸۰۰ دلار رسید و در محدوده ۵۴۰۰تا ۵۸۰۰ نوسان داشت، بعد از آن مجدد رشد داشته است. این که میزان فروش در هر دوره چه میزان بوده است و با چه قیمتی باید محاسبه شود و در گزارش سه ماهه دوم به طور کامل بیان خواهد شد.

رشد فملی با این قیمت ها قطعی است

مراد علیزاده گفت: به هر حال قطعا رشد خواهیم داشت و سهام‌داران نیز از این تغییرات منتفع خواهند شد.

اولویت تامین بازار داخل

وی در مورد فروش محصول با قیمت‌های فعلی گفت: قیمت فروش در بازار داخل بر مبنای متوسط قیمت هفته قبل بورس فلزات لندن است و شاهد رقابت بر سر قیمت در بورس کالا نیز هستیم.  در حال حاضر به دلیل تامین نیاز داخل کشور، صادرات متوقف شده و فعلا مس کاتد صادر نمی‌کنیم .

وی ادامه داد: همه تعهدات صادراتی تا مهر و آبان را به کنستانتره تبدیل کردیم و با توجه به شرایط بازار داخل و تنظیم بازار تا زمانی که بازار داخل کشش داشته باشد این بازار را تامین می کنیم. فعلا صادرات را یا تبدیل به کنسانتره و یا معوق می کنیم تا وضعیت آینده را رصد کنیم.

مهیا کردن شرایط فنی و تامین نیاز داخل مسائل مهم «فملی»

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس گفت: در حال حاضر با دو مساله مهم مواجه هستیم، راه اندازی کوره فلش و پایداری تولید آن و دوم ایجاد ثبات در بازار داخل. زمانی که مسائل فنی اصلاح شود و بازار داخل در شرایط نرمال قرار گیرد صادرات را از پیش می‌گیریم. همچنین قرارداد فروش خارجی داریم و متعهد به فروش هستیم.

وی در این زمینه افزود: در حوزه بین‌المللی تعهدات مهمی داریم که در قالب یک قرارداد و در مزایده بین المللی نوشته شده در برابر این فروش، مهم ترین اقدامی که انجام دادیم ری فاینانس بوده و ۱۵۰میلیون یورو روی قرارداد های فروش ۲۰۱۷و ۲۰۱۸ اخذ کردیم با بهترین شرایط. بنابراین باید تعهد را انجام بدهیم و در حال تعامل با مشتریان خارجی هستیم. ما هم بازار داخل را کنترل می‌کنیم و هم با طرف‌های قرارداد در حال تعامل هستیم.

پروژه‌های در مسیر تولید

مرادعلیزاده گفت: آمارهایی که دادیم در خصوص تکمیل پروژه‌ها در سال ۹۵ در مسیر تولید قرار گرفته‌اند مثل نیروگاه، پالایشگاه خاتون آباد، ذوب فلش سرچشمه و اصلاحات سایر بخش‌ها همگی در مدار تولید قرار گرفتند. در مورد سایر پروژه‌ها در حال هماهنگی‌های لازم برای تجهیز مالی از بازار داخل ، بانک‌ها و سرمایه گذاران خارجی هستیم  تا هر چه سریع‌تر پروژه‌ها را فعال کنیم، البته پروژه‌ها فعال هستند و باید فعالیت آن‌ها با قدرت بیشتر افزایش یابد. برای مثال پروژه «دره آلو» اکنون فعال شده، پروژه «دره زار» مراحل برگزاری مناقصه را طی می‌کند و پروژه «چاه فیروزه» هم در مرحله اتمام شرایط مهندسی قراردارد. در مجموع کارها در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

شرایط از سال گذشته و پیش بینی بهتر است…

ایشان در پایان گفت:مشکلی برای تحقق بودجه نداریم، حتی درآمد نسبت به سال گذشته بهبود هم خواهد داشت به این خاطر که مس محتوای تولیدی از معادن نسبت به سال گذشته مقداری افزایش هم خواهد داشت ، همچنین قیمت فروش روند افزایش نسبی داشته است.

منبع: معدن 24


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 65


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 15 شهریور 1396 ] [ 16:02]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 609
باردید دیروز باردید دیروز : 727
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 609
بازدید ماه بازدید ماه : 7,155
بازدید سال بازدید سال : 45,853
بازدید کلی بازدید کلی : 939,799

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.191.68.50
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir