')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

جدیدترین اخبار بورس,سهام,و آموزش

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



با سلام دوستان.

پیشنهاد خرید بکام به صورت پلکانی در بین قیمت های 500-530 اکیدا توصیه می شود.

هدف:1000


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 139


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 19:03]
تاریخ

با توجه به رسیدن سهم به محدوده حمایتی؛ انتظار برگشت به روند صعودی وجود دارد؛ در سهم بیمه البرز که نمودار آن ارائه گردیده است و کاربران با جستجوی نماد این سهم می توانند به تحلیل های موجود در مورد آن دست یابند؛ شاهد رسیدن قیمت به کف حمایتی هستیم.

انتظار می رود که طی یکی دو روز آتی شاهد شکل گیری روند صعودی در این سهم باشیم.
پیشنهاد به خرید و یا تکمیل خرید تا حداکثر 15 تا 20 درصد سبد داریم.
اهداف میان مدت سهم محدوده 2700 تا 2800 ریال.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 117


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 19:00]
تاریخ
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 با 39 رأی موافق کلیات این لایحه را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1393 کل‌کشور در جلسه عصر امروز این کمیسیون کلیات این لایحه را با 39 رأی موافق، 5 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 45 آرای مأخوذه، به تصویب رساندند.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 185


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 18:37]
تاریخ

با سلام.

دوستان ایران خودرو رو مقاومت قرار گرفت احتمال ریزش سهم زیاد است


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 129


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 18:36]
تاریخ


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 100


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 8:59]
تاریخ

 

بدون شرح...!



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 64


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 8:58]
تاریخ
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان طی روز جاری با حضور بیش از 92 درصد سهامداران در محل هتل سیمرغ تهران رسمیت یافت.

 

براساس گزارش بورس نیوز، هیأت رییسه مجمع تقسیم 250 ریال سود نقدی به ازای هر سهم را به تصویب رساند.

 

همچنین انتخاب روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی و مؤسسه حسابرسی رهیافت به عنوان حسابرس قانونی و مؤسسه حسابرسی رایمند به عنوان حسابرس علی البدل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان از دیگر مصوبات مجمع بود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 164


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 1:03]
تاریخ
به گزارش روابط عمومی اتحادیه مشاوران‌املاک تهران ، حسام عقبایی با اشاره به زمستان سال گذشته که رکورد بیشترین معامله و بیشترین افزایش قیمت در طول سال91، در همین فصل (زمستان91) به ثبت رسید، اعلام کرد: در زمستان92 برعکس زمستان91، انتظار می‌رود سطح قیمت‌مسکن به کمترین حد طی یک‌سال اخیر برسد، ضمن اینکه التهابی که پارسال همین موقع در بازارمسکن شاهد بودیم هم‌اکنون وجود ندارد. 

رئیس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران همچنین محتمل‌ترین سناریو برای فصل جاری را کاهش 10درصدی قیمت مسکن به عنوان سومین موج کاهشی در طول سال‌جاری اعلام کرد و افزود: تجربه جهش قیمت مسکن در زمستان سال گذشته به همراه ذهنیتی که اغلب متعاملین و همچنین فعالان بازار مسکن در مورد افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به پایان سال یا به اصطلاح عامیانه شب عید دارند، برای زمستان امسال در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌شود. 

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه بازار مسکن امسال تا پایان سال بازاری آرام برای خریداران است، گفت: افرادی که با هدف تبدیل به احسن کردن واحد مسکونی فعلی خود قصد خرید دارند در این فصل می‌توانند بدون دغدغه و در شرایطی که قیمت‌ها تا پایان سال تغییر محسوسی نخواهد داشت، از بازار مسکن خرید کنند. 

حسام عقبایی ادامه داد: هر چند احتمال می‌رود بازار مسکن در یک مرحله دیگر تا پایان سال با کاهش حداکثر 10 درصدی مواجه شود، اما متقاضیان خرید در این بازار آرام اطمینان داشته باشند که این تغییرات تا پایان سال در حدی نخواهد بود که کسی از انجام معامله ضرر کند یا از سود محسوسی برخوردار شود. 

وی با اشاره به وقفه چند هفته‌ای ایجاد شده در بازار معاملات مسکن به‌رغم کاهش قیمت‌ها، گفت: برخی رویکردها و رویدادهای اقتصادی در فضای داخلی کشور ناشی از مذاکرات سیاست خارجی و همچنین کاهش قیمت طلا و ارز، باعث شد رونق معاملات مسکن چند هفته‌ای با وقفه مواجه شود، چرا که مردم منتظر ارزانی بیشتر هستند. 

عقبایی ادامه داد: با این وجود متقاضیان خرید در بازار مسکن باید به این نکته توجه داشته باشند که هر چند این‌گونه تحولات بر فضای روانی بازار مسکن اثرگذار است، اما شدت این اثر گذاری با توجه به تخلیه کامل قیمت مسکن نمی‌تواند، چندان قابل توجه و ماندگار باشد. 
وی با تاکید بر ضرورت خروج اقتصاد کشور از حالت تورمی به‌منظور بهبود شرایط قیمت‌ها، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بهترین زمان برای خرید یا تبدیل به احسن کردن واحدهای مسکونی محسوب می‌شود؛ چرا که در حال حاضر بازار مسکن از رکود تورمی خارج شده و به قیمت واقعی نزدیک شده است.  رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن تا پایان بهار 93، گفت: انتظار می‌رود حجم معاملات خرید و فروش مسکن از نیمه دی ماه تا پایان بهمن92 به میزان قابل توجهی افزایش یابد. 
 بازار مسکن در تهران از ابتدای سال تاکنون دو بار با کاهش محسوس قیمت مواجه شده که به ترتیب در طول تابستان و اولین ماه پاییز بوده است. 
هر چند آمار رسمی درباره میزان نوسان قیمت در آذرماه اعلام نشده، اما با توجه به ثابت ماندن نرخ‌ها در آبان‌ماه، اکنون پیش‌بینی مشاوران املاک از وقوع سومین مرحله کاهش قیمت در زمستان حکایت دارد.
 

به نظر شما حرکت صعودی بعدی بازار مسکن چه زمانی خواهد بود ؟
 حسام عقبایی ، رئیس اتحادیه مشاوران‌ املاک تهران

 
 

 


 

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 218


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [دوشنبه 16 دی 1392 ] [ 0:28]
تاریخ

با سلام خدمت دوستان.

غبشهر در 1460 واقعا خریدنی هسش...یادش بخیر پارسال از این موقع حرکتشو از 700 شروع کرد و تا اردبهشت خودشو به 4000 رسوند.....


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 200


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 23:38]
تاریخ

سهم در آخرین اصلاح توانست کف قبل را حفظ کند و اکنون در آستانه برخورد با مقاومت مهم خود در 640 و 654 تومان قرار گرفته است،شکست مقاومت در اسیلاتور، احتمال شکست  این مقاومتها را افزایش داده است اما بهتر است منتظر شکست مقاومتهای مذکور بویژه 654 تومان و تثبیت بالاتر از آن بمانید ،پس از شکست به هنگام پول بک و با قرار دادن حد ضرر در 600 خرید نمایید.

در صورت تایید رشد سهم هدف در میان مدت بین 1050 تا 1200 خواهد بود.

پس از 654 تومان مقاومت مهم بعدی 740 تومان است که می تواند در کوتاه مدت باعث توقف رشد و اصلاح قیمت گردد.

نکته مهم:در صورت عدم توانایی عبور از مقاومتهای اولیه ،انتظار کاهش مجدد فعلا تا حدود  575 تومان را داریم.


حمایت 1

حمایت 2

حمایت 3

مقاومت 1

مقاومت 2

مقاومت 3

575-585

560

530

654-640

740-730

800

vaty.JPG

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 106


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 23:23]
تاریخ

با سلام خدمت دوستان.

به همه دوستان پیشنهاد خرید سیمان را می دهم سال دیگه از اول بهار لیدر بازار سیمانی ها هستند و سفارس 10 برابر میشه و به 4000 تومان به تدریج میرسه...

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 89


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 23:11]
تاریخ

احوال شاخص …

سلام خدمت دوستان بازاری؛

عزیزان بازار همچنان مثبت است.مثبتی که از نظر تکنیکالیست ها پر دوام نیست و حتی تا بهار سال بعد نیز شاید بازدهی فوق العاده ای نظیر امسال نداشته باشیم.در هر حال بنده مدتی هست که به شما مخاطبان گرامی گوشزد می کنم که بازار فرسایش دارد.لذا مانند همیشه به سراغ سهم های ناب  و زیر خاکی بروید تا همچنان بازدهی تان را داشته باشید.در ضمیمه ی چندین مطلب پیش یک سهم شیرین را انتخاب کردم (قهگمت) امید وارم دوستان پس از گین ۱۵ درصدی به موقع خروج  کرده باشند.همچنان معتقدم گروه شیرین بازار بعد از اتمام موج چهارم می تواند رشدی بهتر از قبل داشته باشند پس زیر نظر بگیرید.مشروح اخبار:

**اخبار حائز اهمیت**

 پایان بررسی لایحه بودجه۹۳ در کمیسیون بودجه: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پایان بررسی لایحه بودجه ۹۳ در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت که این کمیسیون از لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق گزارش خواهد داد.

دعوت ایران به کنفرانس امنیتی مونیخ: رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که از ایران برای شرکت در این کنفرانس بین‌المللی دعوت شده است.

منابع هندی اعلام کردند: این کشور مجوز استفاده از دو شرکت بیمه ایرانی کیش و معلم را برای نفتکشهای حامل نفت ایران به مقصد هند به مدت شش ماه دیگر تمدید کرده است.

 احتمال گنجاندن قیمت‌های جدید در بودجه ۹۳: معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه این معاونت سناریوهای افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به طیب‌نیا ارائه داده است،‌ گفت: در صورت توافق دولت و مجلس امکان اجرای این سناریوها در لایحه بودجه ۹۳ هم وجود دارد.

سرازیر شدن شرکت‌های غربی به ایران: نشریه آلمانی اشپیگل طی گزارشی از ورود گسترده شرکت های غربی به ایران پس از توافق ژنو خبر داد و نوشت: در پی توافق هسته ای ژنو هیچ کدام از تحریم ها برداشته نشده است اما این توافق منجر به سرازیر شدن تجار غربی به تهران شده است.

سفر نماینده پارلمان آلمان به تهران: مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «آندریاس شوکن هوف» نایب رییس فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان سه شنبه هفته جاری به تهران سفر می کند.

گشایش بزرگ ارزی برای فعالان اقتصادی: دولت به بانک مرکزی اجازه داد تا معادل مابه‌التفاوت ۲۰ تا ۲۶ درصد سهم صندوق توسعه ملی از محل وصولی‌های ناشی از فروش نفت را در حسابی جداگانه نگهداری و سپس آن را صرف تأمین پیش‌پرداخت طرح‌های تأمین مالی شده از محل فاینانس خارجی کند.

پیش‌بینی سود ۴۹ هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها در بورس: رئیس سازمان بورس بر پیش بینی رقم ۴۹ هزار میلیارد تومانی سود خالص شرکت‌ها در بورس تأکید کرد و گفت: این رقم نسبت به دوره گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است.

با ابلاغ مصوبه دولت توسط معاون اول رئیس جمهور، قیمت هر لیتر مازوت مصرفی کارخانه‌های سیمان که به شبکه سراسری گاز اتصال ندارند، تا پایان شهریور ماه سال ۹۳ و آن دسته از کارخانه‌های سیمان که به دلیل کمبود گاز در زمستان سالجاری مجبور به استفاده از مازوت هستند، تا پایان سال ۹۲ معادل قیمت گاز مصرفی تعیین شد.

شرکت تولید برق عسلویه مپنا به عنوان هشتاد و ششمین نماد معاملاتی فرابورس ایران درج شد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح آخرین وضعیت ساخت خط لوله اتیلن غرب از بهره‌برداری طرح جدید پلیمری پتروشیمی لرستان خبر داد و اعلام کرد: با ساخت قطعه دوازدهم اتیلن غرب خوراک واحد بوتن یک پتروشیمی لرستان تامین می‌شود. بیات درباره آخرین وضعیت ساخت خط لوله اتیلن غرب به عنوان بزرگترین خط لوله انتقال پتروشیمی جهان، گفت: در حال حاضر پیشرفت کل مجموعه خط لوله اتیلن غرب به ۷۵ درصد رسیده است.

بهره برداری از ۷ طرح زیربنایی معدن تا پایان سال: مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی اعلام کرد: اکنون۱۰ پروژه زیربنایی معادن با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که پیش بینی می شود ۷ پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حضور هیات سرمایه گذاری فرانسوی در ایران در ماه جاری خبرداد و گفت: طیف متنوعی از پروژه های معدنی برای سرمایه گذاری به این هیات معرفی می شود.

عضو ناظر شورای رقابت گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم و با پائین آمدن نرخ ارز، قیمت خودروها باید مورد بازنگری قرار گیرد که این موضوع در شورای رقابت بررسی خواهد شد.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن: همچنان خواستار لغو عوارض صادرات سنگ آهن هستیم.

**بازارهای موازی**

با تحلیل رفتن عوامل تاثیر گذار بر رشد هفته گذشته ارزش دلار در برابر ریال، نرخ دلار بار دیگر به روند کاهشی خود بازگشت. امیدواری به نتایج مذاکرات ژنو و صحبت های دیروز رئیس بانک مرکزی مبنی بر ادامه دار بودن کاهش قیمت دلار بر قیمت آن تاثیر گذار بوده است. دلار در بازار آزاد ۲۹۸۸۰ ریال، هر یورو ۴۰۷۵۰ ریال، هر پوند انگلیس ۴۹۱۰۰ ریال و هر درهم امارات ۸۱۷۰ ریال به فروش می رسد.

**بازارهای جهانی**

قیمت نفت آمریکا برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان در یک ماه اخیر رسید. قیمت نفت برنت نیز همچنان کاهشی دنبال می شود به طوریکه قیمت هر بشکه آن به  ۱۰۶٫۸۹ دلار رسیده است. نگرانی در مورد اقتصاد چین در کاهش قیمت اخیر کالاهای اساسی نقش دارد. در مورد چشم‌انداز اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۴ نگرانی وجود دارد، بسیاری فکر می‌کنند که رشد اقتصادی چین نسبت به سال های اخیر کاهش خواهد یافت.

قیمت اوره نیز با افزایش به مرز ۳۵۵ دلار رسید این در حالی است که کارشماسان از احتمال افزایش قیمت متانول در هفته های آتی خبر می دهند.

** گفته شده**

در گروه فراورده های نفتی و به خصوص پالایشگاهی ها تردید از ارائه گزارشات مناسب اجازه خودنمایی و افزایش قیمت سهام را به این نمادها نمی دهد. در نماد نفت بهران اما اخبار مثبتی از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شنیده می شود که تا پایان سال اجرایی خواهد شد  ،از مزیت های ویژه این نماد می توان به در اختیار داشتن ۳۰ درصد نیروگاه قم اشاره نمود . نیروگاه سیکل ترکیبی قم از ظرفیت تولید ۷۱۴ مگاوات برق برخوردار است که برآورد میشود سهم نفت بهران ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۸۰۰ تومان به ازای هر سهم می باشد بهران تاپایان سال توانایی تعدیل ۹۰۰ تا ۹۵۰ تومان را دارا می باشد.
به نظر اینجانب با این گونه نماد ها باید سهامداری کرد.حمایت سهم ۴۳۰۰٫

خبر های مثبتی از گروه شنیده می شود.افزایش میزان تولید حاکی از آن است که به خروج از رکود این گروه می توان امیدوار بود .در این بین اخباری از افزایش سرمایه ایران خودرو سایپا خاور نیز تا پایین سال شنیده می شود.گروه بهمن نیز مطئنا گزارشی بسیار مناسب به بازار خواهد داد که پیشنهاد می شود این نماد را در بازه ۳تا۴ ماه در اختیار داشته باشید.زامیاد میز می تواند گزارشی مثبت ارائه دهد از سود ۸تا۹ تومانی صحبت می شود.امادر گزارش های مجموعه سایپا فعلا خبری نیست نکته مهم افزایش میزان تیراژ تولید می باشد که این اتفاق مثبتی است.در خکاوه و خاور نیز افزایش تعرفه واردات خودروهای سنگین خبر مثبتی می باشد.

خکاوه با گذر از ۱۴۰ اهداف ۱۸۰ تا۲۰۰ را در پیش گرفته

ورنا ۱۷٫۷ درصد سایپا و ۵٫۹ درصد ایران خودرو دارد خبر ها از قطعی شدن بلوک پارسیان ایران خودرو حکایت می کند که با این شرایط از رنا نیز انتظار می رود پس از پایان عرضه ها مورد توجه قرار گیرد.
خرید در منفی نماد می تواند گزینه مناسبی باشد. اهداف ۲۰۰ / ۲۱۵ و ۲۵۰ تومان از اهداف  آتی نماد عنوان می شود.

گزارش ۱۲ماهه ی وصنا منتشر و طبق انتظار با پوشش مناسب ۹۰۰ ریال محقق ساخت . گفتنی است ارزش خالص دارایی وصنا به ۵۵۰ تومان به ازای هر سهم افزایش یافته از سوی دیگر یکی از مزیت های این نماد در پیش بود مجمع سالانه است که  تقسیم حداکثری و در اختیار داشتن ۷٫۳۵ درصد اقتصاد نوین به طور مستقیم از شرایط مناسبی این نماد برخوردار شود .با توجه به شرایط وصنا این نماد می تواند با اتکا به شرایط ونوین به ارزش ۶۰۰ تومانی دست یابد.

افزایش قیمت جهانی اوره به ۳۵۵ دلار برای خراسان ای که ۲۹۳ دلار برآورد نموده بسیار مسرت بخش می باشداز سوی دیگر نمادهای شپدیس شیراز و کرماشا نیز تاثیر خواهند پذیرفت.

گفتنی است متانول نیز در بازارهای بین المللی با افزایش قیمت مواجه خواهد شد این تحلیل وجود دارد نرخ متانول توانایی گذر زا ۶۵۰ دلار را دارد.

قیمت میدکو در کف کانال ۷۰۰ تومانی می باشد که در صورت گذر از۷۷۰ اهداف ۸۵۰ و ۹۵۰ تومان را در پیش خواهد گرفت گفتنی است بعید نیست تا پایان سال افزایش سرمایه دیگری بین۲۰ تا۳۰ درصد را اجرایی کند. در این نماد شنیده می شود طرح احیا مستقیم میدکو به بهره برداری رسیده است.با اجرای طرح های میدکو  تولید فولاد خام این مجموعه به ۴٫۲ میلیون تن در سال ۹۵ افزایش خواهد یافت.هدف کوتاه مدت ۴۳۴

با آغاز بررسی بودجه ۹۳ توسط کمیته تلفیق احتمالاً به خبرهای منتشره در خصوص نرخ واکنش نشان خواهند داد. البته لازم به ذکر است که همانطور که در خبرهای آمده به نقل از معاون وزیر اقتصاد احتمال ورود نرخ های جدید هم به بودجه ۹۳ می رود، از طرفی صحبت های هفته گذشته رئیس ساتا به عنوان سهامدار عمده بسیاری از پتروشیمی ها مبنی بر اعتقاد وی به نرخ خوراک گازی ۶ الی ۷ سنتی حکایت از ادامه وضعیت فعلی تا هفته های آینده دارد و احتمالاً تعیین نرخ قطعی به این سادگی ها نخواهد بود. طبق بررسی ها به عمل آمده کمیسیون صنایع بر خوراک ۱۸ سنتی و کمیسیون انرژی بر خوراک ۷ سنتی تاکید دارند و این شائبه ایجاد شده است که پس از کش و قوس های فراوان نرخی در محدوده ۱۰ سنت توافق گردد که این مهم برای گروه خبری مثبت و تثبیت قیمت های جهانی در محدوده های فعلی افزایش سودآوری گروه را نیز تثبیت خواهد نمود .

در کل وضعیت پتروشیمی های اوره ساز و آنهایی که طرح توسعه دارند بهتر از متانول سازها خواهد بود طبق اعلام واحدهای پتروشیمی که طرح توسعه دارند با تخفیف ۵درصدی خوراک دریافتی همراه خواهند شد . از نکات مورد اشاره می توان به فرآیند تولید گاز در فاز ۱۲ پارس جنوبی اشاره نمود که گویا پس از تاخیر ایجاد شده با رفع نواقص در هفته پیشرو تولید گاز از این فاز آغاز می شود که اولین اثرات آن افزایش خوراک دریافتی پتروشیمی جم و افزایش تولید به مرز ظرفیت اسمی می باشد .

در پتروشیمی خلیج فارس نیز شرایط برای رشد قیمت سهام مساعد می باشد ، در جدید ترین تحولات این نماد می توان به اولین عرضه محصولات این نماد به ارزش ۶ میلیارد ریال اشاره کرد .بر همین اساس ۵۰۰ تن  برش سنگین نفتالین‌دار که در صنایع دوده‌سازی، لاستیک و رنگسازی مصرف زیادی دارد به ارزش ۶ میلیارد ریال در بورس انرژی به فروش رسید .در صورت  واگذاری پتروشیمی پارس از ساتا به غدیر شرایط مثبتی در فارس  به دلیل مالکیت ۶۰درصدی  ایجاد خواهد شد . انتظار داریم رفته رفته ارزندگی نمادهای فارس برای بازار مشهود شود این نماد از افزایش تخفیف خوراک مایع نیز اثرات مثبتی خواهد پذیرفت دو نماد فارس نیز در برنامه عرضه در فرابورس قرار گرفته اند .

پتروشیمی امیرکبیر نیز به زودی از بازارپایه خارج خواهد شد ، این نماد در گرارش ۹ ماهه پوشش مناسبی را خواهد داشت. سرمایه گذاری پتروشیمی دیگر نمادی بود که به دلیل تعدیل متوقف شد لازم به ذکر این نماد در گزارش اعلامی با افزایش ۱۰۵ درصدی سود تلفیق را از ۳۱۷ ریال به ۶۵۱ ریال برآورد نمود .در نماد اوره ساز خراسان نیز با نزدیکی به زمان ارائه گزارش ۹ ماهه انتظار توقف و تعدیل این نماد میرود ،در این نماد گفته می شود منازل سازمانی واگذار شده است و ۱۳۰ ریال از این محل به سود شرکت افزوده خواهد شد.

دو خبر در خصوص مپنا

خبر اول درج نماد شرکت تولید برق عسلویه مپنا و خبر دوم افتتاح اولین پروژه شیرین سازی آب قشم در دهه مبارک فجر ،همچنین احداث دو واحد تولید همزمان برق و آب شیرین در کیش و یک واحد دیگر درقشم و اجرای طرح ملی تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از اهم اخبار منتشر شده نماد عنوان می شود . در این روز نورد دنا گویا فروشنده بود .در ارتباط با برق عسلویه گفته می شود این نیروگاه یک نیروگاه ۹۵۰ مگاواتی گازی می باشد ، که  قرار است ۱۰ درصد آن عرضه اولیه شود. در حال حاضر نیروگاه ۶ واحد گازی دارد که تصمیم به توسعه نیروگاه گازی به  سیکل ترکیبی نموده و این ۶ واحد را به ۳ بلوک سیکل ترکیبی تبدیل نماید ، که میتواند برای انجام این طرح اقدام به افزایش سرمایه کند.

**شنیده ها**

گفته شده روز سه شنبه ۱۷ دی ماه معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (فاخر) از زیر مجموعه های سرمایه گذاری خوارزمی عرضه اولیه خواهد شد. این نماد در گروه رایانه و سرمایه آن ۱۷۰ میلیارد ریال می باشد که در دوره ۶ ماهه از سود ۲۷۱ ریالی ۴۲درصد پوشش داده است . سهام وخارزم در حالی از این حیث با اقبال بازار و صف خرید توام شده که اثرات عرضه فاخر به ازای هر سهم وخارزم بیش از ۳ ریال نمی باشد.

شنیده شده وبشهر برنامه فروش بلوک صافولای خود را قطعی نموده و قادر است طی روزهای آینده بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان سود از این محل شناسایی نماید. از دیگر سو، متعاقب افزایش قیمت سهام ونوین طی روزهای اخیر، وبشهر که بطور تلفیقی مالکیت بیش از ۳۰ درصدی ونوین را در اختیار دارد با رشد خالص ارزش داراییهای خود روبرو شده و امکان عبور قیمت سهم از مرز ۵۰۰ تومانی را فراهم ساخته است.

پیشنهاد بررسی :

پخش


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 99


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 22:49]
تاریخ


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 188


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 22:24]
تاریخ

2 روزه شاهد درگيري سهم با مقاومت 1533 هستيم با شکست اين مقاومت به عرش مي رويم



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 168


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 22:19]
تاریخ
1) امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که با توجه به عبور شاخص از مقاومت قبلی ، راه او برای رسیدن به قله 90.000 واحدی هموار شده است. این روز ها خبر های خوبی از مذاکره کنندگان هسته ای مبنی بر رفع تحریم ها در حوزه بانکی و پتروشیمی به گوش می رسد که به نظر برای بازار با اهمیت باشد. در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با رشد 574 واحدی موفق شد ضمن ورود به کانال 89.000 واحدی تا نیمه های این کانال هم پیشروی کند. در رشد بازار بورس ، نماد های معاملاتی اخابر با 111+ ، غدیر با 104+ ، فارس با 92+ و فولاد با 80+ واحد بیشترین تاثیر را داشتند. در سوی شبندر با 57 واحد از نماد های منفی بازار امروز بود. اما در فرابورس شاهد افت شاخص این بازار بودیم. تاثیر منفی پتروشیمی مارون و جم در کنار افت نماد های پالایشی ، باعث افت 13 واحدی و رسیدن شاخص این بازار به رقم 866 واحدی شد. ارزش معاملات امروز به 550 میلیارد تومان رسید که 452 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس و کمتر از 100 میلیارد تومان در بازار فرابورس به ثبت رسید. امروز باز هم ایران خودرو با معاملات سنگین 30 میلیارد تومانی پیشتاز بازار بود. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به اخابر ، فاذر و وبملت اشاره داشت. گروه های تجهیزاتی ، رایانه و برخی تک نماد ها در صدر توجه بازار بودند.

2) حواشی بازار :

الف) در خبر های سیاسی ، امسال كنفرانس امنيتي مونيخ برگزار مي شود كه تخت روانچی تاکید کرد: محمد جواد ظریف در پنجاهمین اجلاس امنیتی مونیخ که از 31 ژانویه تا دوم فوریه ( 11 تا 13 بهمن ماه ) در مونیخ آلمان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

ب) در يكي از مهم ترين خبرها رییس دفتر رییس‌ جمهور با اشاره به مصوبه حمایت آمیز هیئت وزیران در خصوص نحوه فروش ارز ناشی از صادرات در بازار، ایجاد تشکل هایی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در بخش های خودرو سازی، بانک و پتروشیمی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: ستاد اقتصادی دولت از هر ابتکار بخش خصوصی که منجر به تامین بیشتر منافع کشور شود استقبال و حمایت می کند.

ج) معاون وزیر خارجه ایران از برگزاری نشست جمعی از فعالان اقتصادی کشور با اعضای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ ای ایران با 1+5 خبر داد. عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه ایران گفت : ظهر روز شنبه نشستی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی کشور در حوزه‌ های مالی، سرمایه‌ گذاری و بورس در وزارت خارجه برگزار شد که تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه درباره موضوعات مربوط به رفع تحریم ‌ها و زمان ‌بندی آن با این جمع از فعالان گفت‌وگو و تبادل ‌نظر کردند. لغو كامل صادرات محصولات پتروشيمي ، لغو كامل تحريم بيمه و حمل و نقل آن و انتخاب 6 - 7 بانک اروپايي و جزييات آن براي جابجايي پول هاي ايران از مهم ترين مفاد توافقنامه ژنو می باشد.

د) در حوزه مسائل اقتصادی گفته می شود دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در صدد است تا قیمت حامل های انرژی را در طول یک برنامه 5 ساله اصلاح نماید. دبیر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۳ گفت: مقرر شده پیش از پایان بررسی بودجه منابع، مصارف و کیفیت توزیع یارانه در سال ۹۳ طی تبصره‌ای از سوی دولت اعلام شود.

3) باز هم ترس از نرخ خوراک !!

الف) در گروه پتروشیمی بعد از رشد یکی دو روز اخیر شاهد افزایش عرضه ها بودیم. قبلا در مورد نرخ خوراک این گروه صحبت شد و بهتر است منتظر بمانیم تا در مورد نرخ خوراک این گروه تعیین تکلیف شود. امروز یکی از اعضای کمیسیون تلفیق گفت : اکثر اعضای این کمیسیون با نرخ خوراک 18 سنتی موافق هستند. ما معتقدیم با تصویب خوراک 18 سنتی با تخفیفاتی این نرخ کمتر خواهد شد. در این گروه باید به رشد قیمت جهانی اوره و متانول هم توجه داشت. عاملی که می تواند بر رشد نرخ خوراک این گروه سرپوش گذاشته و تا حدود زیادی تاثیر منفی ( حتی خوراک 13 سنتی ) را هم پوشش دهد.

ب) تاپیکو که افت زیادی داشته است امروز با اینکه تحت فشار عرضه ها بود اما مثبت بود. پتروشیمی غدیر که از زیر مجموعه های شرکت می باشد به زودی عرضه اولیه خواهد شد. سرمایه این شرکت که PVC تولید و به فروش میرساند 130 میلیارد تومان است. سهامداران عمده آن تاپیکو با 90% و پتروشیمی بندر امام با 5% مالکیت هستند سود هر سهم سال مالی جاری شرکت بر اساس عملکرد 6 ماهه 268 ریال پیش بینی شده است که 65% آن را در این دوره محقق کرده است.شایان ذکر است در 12 ماهه واقعی سال 91 مبلغ 442 ریال به ازای هر سهم شناسایی کرده بود که تقسیمی در مجمع نداشت.برای سال جاری نیز پیش بینی 50 درصدی سود خالص را داشته است. به نظر می رسد سهم در قیمت های 190 تومان و کمتر برای عرضه منطقی است. قیمت سهام این شرکت برای تاپیکو که مالک 90 درصدی آن می باشد مبلغ 158 تومان تمام شده است که اگر قرار باشد 10% آن نیز توسط تاپیکو عرضه شود ( 130 میلیون سهم) تاثیر زیادی بر سود هر سهم آن نخواهد داشت.

ج) پترول مجمع خود را امروز برگزار کرد و به ازای هر سهم 25 تومان تقسیم نمود.در مجمع از فروش جم به دلیل انتقال 17 درصد شپدیس به پرتفوی شرکت نیز خبر داده شد. بهره برداری از فاز اول پتروشیمی ایلام از مهمترین برنامه های این هلدینگ می باشد. سود سال 93 پترول 592 ریال بوده و در مجمع شنیده شد که این سود تا 1.450 ریال هم قابلیت تعدیل دارد.

د) وپترو بعد از تعدیل سود تلفیقی با رشد نزدیک به 10 درصدی روبرو شد.وپترو سود تلفیقی هر سهم خود را از 317 ریال به 651 ریال افزایش داده است که عمدتا به دلیل تاثیر شرکت های شیمی بافت،پلوله،شکربن،فیرمکوپارس و سرمایه گذاری هامون کیش بوده است.گازلوله که قبلا زیان تلفیقی برای شرکت ایجاد می کرد حالا 14 میلیارد تومان سود تلفیقی برای شرکت ایجاد کرده است.

ه) در پتروشیمی فن آوران شنیده می شود شرکت یک تعدیل بیش از 20 درصدی در دل خود دارد و به نظر می رسد سهم طی روز های آتی برای این تعدیل متوقف گردد. شفن یکی از کم ریسک های گروه پتروشیمی است. او نرخ گاز را 150 تومان در بودجه خود در نظر گرفته است.

4) بزرگراه 2 طرفه !!

الف) خودرویی ها تحت فشار عرضه ها بودند اما مجموعه ایران خودرو شرایط دیگری داشت و تحت تاثیر جو فروش بلوک وپارس مثبت بودند. در این گروه خبر افزایش تولید انواع خودرو روی خروجی بیشتر خبرگزاری ها قرار گرفت. اگر رشد تولید خودرو به همین منوال ادامه یابد این شرکت ها برای سال آتی به سوددهی خواهند رسید. برای رشد بیشتر نمادهای گروه باید منتظر 20 ژانویه به بعد و خبرهای احتمالی از لغو تحریم های صنعت خودرو باشیم که در صورت اتفاق رشد دیگری را برای آنها رقم خواهد زد. از ایرانخودرو خبر های خوبی مبنی بر افزایش تولید قابل توجه به گوش می رسد. در این گروه گفته می شود خاور افزایش سرمایه 500 درصدی دارد.

ب) در این گروه عضو ناظر شورای رقابت نیز گفته: قیمت‌گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز 3600 تومانی تعیین شده که در حال حاضر با توجه به کاهش نرخ ارز باید مورد بازنگری قرار گیرد.عضو ناظر شورای رقابت با تأکید بر لزوم تعیین قیمت خودروها بر اساس ارز 2650 تومانی، گفته: ‌نرخ ارز در بودجه سال آینده 2650 تومان تعیین شده و قیمت خودرو نیز باید بر این اساس تعیین شده و کاهش یابد.

ج) قطعه سازان رشد بسیاری خوبی در ماه های اخیر داشته اند و این رشد در بیشتر نمادها همچنان ادامه دارد. خنصیر پیش بینی سود هر سهم خود برای سال مالی 92 را با 206% تعدیل مثبت مبلغ 264 ریال اعلام کرد. همچنین شرکت در 6 ماهه نخست سال مبلغ 43 ریال که معادل 16% می شود را پوشش داده است عمده تعدیل مربوط به فروش خفناور می باشد.

5) فلزات رنگین و معدنی ها !!

الف) معدنی ها شرایط بهتری در معاملات امروز داشتند. سنگ آهنی ها این روزها تحت تاثیر چند خبر هستند. بحث بهره مالکانه،کاهش نرخ شمش فخوز و عوارض صادراتی هستند. در رابطه با عوارض صادراتی نیز نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفته: جلسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته جاری برگزار خواهد شد. وی گفته: با توجه به نشست های کارشناسی انجمن در ماه های اخیر و پیگیری های مستمر همچنان خواستار لغو عوارض صادرات سنگ آهن هستیم و با توجه به گزارشات منتشر شده از روند اجرای طرح های فولادی نسبت به لغو عوارض خوشبین هستیم.

ب) در فلزی ها فولاد مبارکه تحت تاثیر احتمال عرضه اولیه فولاد هرمزگان به بیش از 500 تومان صعود کرد. ذوب هم در محدوده های حمایتی قرار گرفت. این سهم رشد خوبی در بلند مدت خواهد داشت. ذوب آهن برنامه راه اندازی خط تولید ریل راه آهن را نیز در دستور کار داده و هم اینک نیز با آماده سازی فرآیند تامین آن،کارشناسانی برای خرید این تکنولوژی در کشورهای آلمان و چند کشور اروپایی دیگر حضور پیدا کرده اند.

ج) فاسمین که پی بر ای کمتر از 7 دارد بعد از صعود به بیش از 1.000 تومان آرام گرفته است. این شرکت قابلیت خوبی برای تعدیل در گزارش 9 ماهه و 12 ماهه دارد و انتظار می رود با اولین گزارش مجددا موتور حرکتی سهم روشن شود.

د) فلزی ها در کنار ثبات در قیمت ارز نگاه خود را به روند قیمتی فلزات اساسی در بازارهای جهانی در سال جدید میلادی دوخته اند. در بازارهای جهانی برخی کارشناسان زبده بین المللی تحت تاثیر پیش بینی بهبود اوضاع اقتصادی در سال 2014 به رونق در بازار فلزات اساسی خوشبین هستند اما برخی نیز با نگرانی از بالانس موجودی انبارها و عرضه ی بیش از تقاضا پیش بینی های محتاطانه ای از رشد فلزات داشته اند. در این باره استاندارد چارتر چشم انداز بازار فلز سرب و روی را در سال 2014 مثبت ارزیابی کرده است.

6) گروه پول !!

الف) بانکی ها روزهای آرامی را در پیش گرفته اند.در روزهای آتی 2 عامل بر روند قیمتی آنها موثر است اول گزارش های 9 ماهه آنها و سپس خبرهای لغو تحریم ها که شاید در آخر همین ماه میلادی خبرهای خوبی از لغو تحریم ها به گوش برسد.مسلما با لغو تحریم ها شرایط گروه بانکی نیز برای رشد مهیا خواهد شد و عرضه های دولت نیز جلو دار رشد برخی از آنها نخواهد بود.در این گروه باید دید میان مدت و بلند مدت داشت.

ب) در این گروه وپارس به دلیل شایعه معامله بلوکی اش توسط مجموعه ایران خودرو و وانصار نیز به دلیل شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت در حال رشد می باشند.

ج) در بانک صادرات شاهد شرایط بهتری بودیم. صادرات مالک 10% غدير است كه خود به زودي ارزش آن به 1.500 ميليارد تومان مي رسد. نيروگاه قائم آن حداقل 2.500 ميليارد تومان مي ارزد. در واقع همين 2 قلم  بدون انرژي سپهر و … حدود 4.000 ميليارد تومان يا در واقع نزديک به 800 تا 900 ريال از هر سهم شركت مي شود. به نظر خرید و نگهداری سهم تا پایان سال بازدهی مناسبی را به دنبال داشته باشد.

7) سیمانی ها در بیشتر نمادها منفی بودند. در خبر داشتیم که در سیمانی ها نرخ مازوت کارخانه‌ های سیمان 80 تومان شد با مصوبه دولت، قیمت هر لیتر مازوت مصرفی کارخانه‌ های سیمان که به شبکه سراسری گاز اتصال ندارند، تا پایان شهریور 93 و کارخانه‌هایی که به دلیل کمبود گاز در زمستان مجبور به استفاده از مازوت شدند، تا پایان سال 92 معادل قیمت گاز مصرفی یعنی 80 تومان تعیین شد. اما مدیر عامل کارخانه سیمان لامرد با بیان اینکه هنوز خبری از ارائه سوخت مازوت برابر با قیمت 80 تومانی گاز نیست، گفت: هم اکنون قیمت تمام شده سوخت مازوت به اضافه هزینه حمل و نقل آن برای کارخانجات 155 تومان است که به هیچ عنوان مناسب نیست.

8) در انفور ماتیکی ها که لغو تحریم ها به نفع آنها نیز خواهد بود شاهد معاملات مثبتی بودیم.همچنان خرید سهام این گروه بادید بلند مدت توصیه می شود. در این گروه مفاخر روز سه شنبه عرضه اولیه می شود. کل سرمایه شرکت 170 میلیون سهم است که 10% آن عرضه اولیه خواهد شد. سود هر سهم سال مالی جاری شرکت 271 ریال پیش بینی شده است. جلسه معارفه شرکت روز گذشته برگزار شد و در مجمع از افزایش سرمایه بیش از 32 درصدی و روند رو به رشد سودآوری شرکت نیز صحبت شد.

9) تجهیزاتی ها هر کدام به نوعی درگیر اخبار بنیادی هستند که آنها را در بلند مدت کم ریسک می کند.موضوع قراردادهای جدید و طرح های توسعه در پارس جنوبی برای برخی شرکت های گروه از جمله فاذر و فاراک و رتکو مطرح است.در مپنا شرکت تولید برق عسلویه در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس قرار گرفت که خبر مهمی برای سهم می باشد.

10) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.955– 2.965 تومان

ب) یورو : 4.030 – 4.040 تومان

ج) درهم امارات : 810 – 814 تومان

د) سکه طرح جدید : 868.000– 876.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 169


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 22:14]
تاریخ
خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان با بیان اینکه از امروز سوخت مازوت همانند گاز ۸۰ تومان قیمت گذاری و به متقاضیان تحویل داده می شود،گفت: مابه التفاوت قیمت از طریق ارائه سوخت مازوت به کارخانجات جبران خواهد شد.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اظهارات یکی از تولیدکنندگان سیمان مبنی بر اینکه هنوز سوخت مازوت برابر با قیمت گاز به کارخانجات ارائه نمی‌شود، اظهار داشت: شب گذشته براساس دستور معاون اول رئیس جمهور توافق شد سوخت مازوت به قیمت گاز به کارخانجات ارائه شود.

وی با بیان این که از امروز سوخت مازوت همانند گاز 80 تومان قیمت گذاری و به متقاضیان تحویل داده می شود، افزود: البته هزینه حمل و نقل سوخت تا حدودی قیمت تمام شده مازوت را با افزایش روبه رو خواهد ساخت.

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان اضافه کرد: مطابق مصوبه هیأت دولت در اول دیماه امسال تا پایان سال 92، سوخت مازوت معادل قیمت گاز مصرفی تعیین خواهد شد البته با در نظر گرفتن این نکته که این تصویب نامه از اول آبان ماه سال جاری لازم‌الاجرا بود مابه التفاوت قیمت نیز از طریق ارائه سوخت مازوت به کارخانجات جبران خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ابراهیم غلام‌زاده امروز در گفت‌وگو تسنیم، با اشاره به اینکه علیرغم بخشنامه معاون اول رئیس جمهور هنوز قیمت مازوت کارخانه‌های سیمان با گاز برابر نشده است، اعلام کرده بود که  براساس آخرین اطلاعات روز گذشته قیمت هر لیتر مازوت برای کارخانجات سیمان 105 تومان در نظر گرفته شده که آن را باید نقداً پرداخت کنیم که بر همین اساس هیچ صحبتی مبنی بر برابری قیمت این سوخت با گاز عنوان نشده است.

وی با بیان این که کارخانجات پس از مصرف گاز هزینه آن را پرداخت می کنند، افزود: اما در سوخت مازوت کارخانجات ملزم هستند پیش از مصرف هزینه مازوت را پرداخت نمایند.

مدیر عامل کارخانه سیمان لامرد اضافه کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده سوخت مازوت به اضافه هزینه حمل و نقل آن برای کارخانجات 155 تومان تمام می شود که این امر  مشکلات مالی متعددی را برای تولیدکنندگان این بخش به وجود آورده است.

غلام زاده با بیان اینکه هنوز خبری از ارائه سوخت مازوت برابر با قیمت 80 تومانی گاز نیست، اظهار داشت:اوضاع این روزهای کارخانجات سیمان در تأمین سوخت مورد نیاز خود اصلا مناسب نیست و هیچ مسئولی نیز در این رابطه پاسخ مناسبی نمی دهد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 173


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 22:10]
تاریخ
شرکت توسعه فناوری و اطلاعات خوارزمی عصر روز گذشته با حضور سیدعلیرضا عظیمی پور مدیر عامل شرکت، سیدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی و نیز جمعی از مدیران و فعالان بازار سرمایه معرفی شد.
شرکت توسعه فناوری و اطلاعات خوارزمی عصر روز گذشته با حضور سیدعلیرضا عظیمی پور مدیر عامل شرکت، سیدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی و نیز جمعی از مدیران و فعالان بازار سرمایه معرفی شد.

به گزارش بورس نیوز، جلسه معارفه شرکت توسعه فناوری و اطلاعات خوارزمی در حالی برگزار شد که این مجموعه برای عرضه سهام خود در بازار دوم فرابورس پذیرش و با نماد "مفاخر" درج شده است.

طی این جلسه که در محل سالن همایش های هتل سیمرغ برگزار شد، مدیر عامل "مفاخر" وضعیت و ماهیت فعالیت شرکت را تشریح کرد و گفت: این مجموعه در صنعت IT کشور در زمینه های تولید، تأمین و بهره برداری از انواع سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات الکترونیکی و رایانه ای فعال است.

سیدعلیرضا عظیمی پور آخرین سرمایه ثبت شده شرکت را 170 میلیارد ریال اعلام کرد و در بیان وضعیت عملکردی این مجموعه فرابورسی گفت: طی عملکرد حسابرسی شده دوره شش ماهه سال مالی 92، "مفاخر" با پوشش 42 درصدی بودجه برآوردی خود به ازای هر سهم 115 ریال سود محقق کرده است.

وی افزود: فروش شرکت برای سال مالی جاری نزدیک به 45 میلیارد تومان پیش بینی شده و در مقایسه با سال مالی گذشته از رشد حدود 11 میلیارد تومانی حکایت دارد که حدود 31.5 میلیارد تومان از این مبلغ طی نیمه نخست امسال محقق شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در حال حاضر "مفاخر" پشتیبانی بیش از 250 هزار از انواع تجهیزات حوزه IT و ارایه خدمات پشتیبانی به بیش از هفت هزار شعبه بانکی در سراسر کشور را برعهده دارد. همچنین ارایه خدمات و فروش محصولات به بیش از 50 شرکت، سازمان و بانک های خصوصی و دولتی از دیگر توانایی های این مجموعه فعال در حوزه IT است.

عظیمی پور از بانک های صادرات، پارسیان و آینده در زمره مشتریان راهبردی و استراتژیک "مفاخر" نام برد و ادامه داد: آن دسته از بانک های طرف قرارداد که به دفعات از خدمات و محصولات"مفاخر" در اشکال متنوع استفاده می کنند، عبارتند از بانک های مسکن، انصار، سپه و رفاه و چندین بانک و مؤسسه مالی دیگر. شرکت های مخابرات ایران و استان ها، قوه قضاییه و راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله مشتریان غیر بانکی محصولات و خدمات "مفاخر" محسوب می شوند.

مدیر عامل "مفاخر" تأکید کرد: ماهیت کسب و کار در حوزه IT به گونه ای است که بودجه شرکت براساس عملکرد شش ماهه ابتدایی هر سال به صورت سنتی معمولاً کمتر از 50 درصد محقق می شود. اما بخش عمده فروش در نیمه دوم و به ویژه در سه ماهه پایانی سال مالی تحقق می یابد.

عظیمی پور در خصوص روند فروش انواع محصولات و خدمات گفت: عمده فروش دستگاه های ATM از طریق برگزاری مناقصه توسط مشتریان صورت می پذیرد. بطوریکه طی چند ماه اخیر شرکت در مناقصه 700 دستگاه خودپرداز برنده شد که از این تعداد حدود 300 دستگاه طی سال جاری و مابقی در سال آتی به مشتریان تحویل داده می شود.

وی افزود: با توجه به راه اندازی کارخانه ساخت دستگاه های خودپرداز در بهمن ماه سال 91، برآورد می شود فروش شرکت طی سال های آتی نیز با افزایش همراه گردد.

عرضه 10 درصدی سهام در مرحله اول

در ادامه، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به عنوان سهامدار عمده "مفاخر" با اشاره به عرضه 10 درصدی این سهم در بازار دوم فرابورس، پیرامون قیمت احتمالی عرضه گفت: قیمت کشف شده برای سهم در روز عرضه اولیه به شرایط بازار و تقاضای خریداران بستگی دارد، اما سعی بر این است تا سهم در محدوده نسبت پی بر ای معقول گروه کشف قیمت شود.

سیدی افزود: در مراحل بعدی نیز بر مبنای تقاضای موجود در بازار عرضه هایی صورت خواهد گرفت. اما این امر به منزله تصمیم سهامدار عمده برای خروج از این سهم نیست، بلکه این اقدام با هدف جذب سرمایه گذاران جدید و تزریق نقدینگی بیشتر به این شرکت زیرمجموعه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کارگزاری تدبیرگر سرمایه به عنوان کارگزار معرف، پذیرش و عرضه کننده سهام "مفاخر" است، پیرامون زمان عرضه گفت: در صورت فراهم شدن تمامی شرایط و با رعایت ضوابط موجود، به احتمال زیاد این برنامه سه شنبه هفته جاری اجرایی می شود.

وی در خاتمه سخنان خود به برنامه افزایش سرمایه شرکت توسعه فناوری و اطلاعات خوارزمی اشاره کرد و گفت: سرمایه ثبت شده این مجموعه 17 میلیارد تومان است، اما پیش از این هیأت مدیره افزایش سرمایه شرکت تا 23 میلیارد تومان را نیز مصوب کرده بود که با توجه به گذشت دو سال از این تصمیم، لازم است پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و با برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام این برنامه را در دستور کار قرار داد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 108


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 22:07]
تاریخ

مرور بازار امروز نگاهی به بازار فردا :امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که با توجه به عبور شاخص از مقاومت قبلی، راه او برای رسیدن به قله ۹۰٫۰۰۰ واحدی هموار شده است. این روز ها خبر های خوبی از مذاکره کنندگان هسته ای مبنی بر رفع تحریم ها در حوزه بانکی و پتروشیمی به گوش می رسد که به نظر برای بازار با اهمیت باشد.

در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با رشد 574 واحدی موفق شد ضمن ورود به کانال 89.000 واحدی تا نیمه های این کانال هم پیشروی کند. در رشد بازار بورس، نماد های معاملاتی اخابر با 111+، غدیر با 104+، فارس با 92+ و فولادبا 80+ واحد بیشترین تاثیر را داشتند. در سوی دیگر شبندر با 57 واحد از نماد های منفی بازار امروز بود. اما در فرابورس شاهد افت شاخص این بازار بودیم. تاثیر منفی پتروشیمی مارون و جم در کنار افت نماد های پالایشی، باعث افت 13 واحدی و رسیدن شاخص این بازار به رقم 866 واحدی شد.

ارزش معاملات امروز به 550 میلیارد تومان رسید که 452 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس و کمتر از 100 میلیارد تومان در بازار فرابورس به ثبت رسید. امروزباز هم ایران خودرو با معاملات سنگین 30میلیارد تومانی پیشتاز بازار بود. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به اخابر، فاذرو وبملت اشاره داشت. گروه های تجهیزاتی ،رایانه و برخی تک نماد ها در صدر توجه بازار بودند.

 

اخبار پیرامونی بازار :در خبر های سیاسی قرار است روز دوشنبه، پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی، گروه دوستی و پارلمانی انگلستان نظر خود را درباره برنامه های پیشنهادی ارایه شده به ایران اعلام کند. سفر گروه دوستی – پارلمانی انگلستان به ایران قطعی بوده و این سفر ۱۷ دی ماه انجام خواهد شد.

امسال کنفرانس امنیتی در مونیخ برگزار می شود که تخت روانچی تاکید کرد: محمد جواد ظریف در پنجاهمین اجلاس امنیتی مونیخ که از 31 ژانویه تا دوم فوریه ( 11 تا 13 بهمن ماه ) در مونیخ آلمان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

در خبر های سیاسی معاون وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات با اشمیت قطعی است ولی هنوز زمان و مکان انجام این مذاکرات قطعی نشده است، احتمالا این مذاکرات تا پایان هفته جاری انجام می شود.

معاون وزیر خارجه ایران از برگزاری نشست جمعی از فعالان اقتصادی کشور با اعضای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ ای ایران با 1+5 خبر داد. عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه ایران گفت : ظهر روز شنبه نشستی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی کشور در حوزه‌ های مالی، سرمایه‌ گذاری و بورس در وزارت خارجه برگزار شد که تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه درباره موضوعات مربوط به رفع تحریم ‌ها و زمان ‌بندی آن با این جمع از فعالان گفت‌وگو و تبادل ‌نظر کردند. لغو کامل صادرات محصولات پتروشیمی، لغو کامل تحریم بیمه و حمل و نقل آن و انتخاب 6 - 7 بانک اروپایی و جزییات آن برای جابجایی پول های ایران از مهم ترین مفاد توافقنامه ژنو می باشد.

در یکی از مهم ترین خبرها رییس دفتر رییس‌ جمهور با اشاره به مصوبه حمایت آمیز هیئت وزیران در خصوص نحوه فروش ارز ناشی از صادرات در بازار، ایجاد تشکل هایی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در بخش های خودرو سازی، بانک و پتروشیمی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: ستاد اقتصادی دولت از هر ابتکار بخش خصوصی که منجر به تامین بیشتر منافع کشور شود استقبال و حمایت می کند.

در حوزه مسائل اقتصادی گفته می شود دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در صدد است تا قیمت حامل های انرژی را در طول یک برنامه 5 ساله اصلاح نماید. دبیر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۳ گفت: مقرر شده پیش از پایان بررسی بودجه منابع، مصارف و کیفیت توزیع یارانه در سال ۹۳ طی تبصره‌ای از سوی دولت اعلام شود.

در بازار ارز دلار در محدوده 2.960 تومان در نوسان است و بار دیگر از مرز روانی 3.000 تومان فاصله گرفته است.

درون بازار :  در گروه پتروشیمی بعد از رشد یکی دو روز اخیر شاهد افزایش عرضه ها بودیم. قبلا در مورد نرخ خوراک این گروه صحبت شد و بهتر است منتظر بمانیم تا در مورد نرخ خوراک این گروه تعیین تکلیف شود. امروز یکی از اعضای کمیسیون تلفیق گفت :اکثر اعضای این کمیسیون با نرخ خوراک 18 سنتی موافق هستند. البته در کنار آن و در خبری دیگر یکی از اعضاه کمیسیون صنایع از نهایی شدن 15 سنت در این کمیسیون خبر داده است. در این گروه باید به رشد قیمت جهانی اوره و متانول هم توجه داشت. عاملی که می تواند بر رشد نرخ خوراک این گروه سرپوش گذاشته و تا حدود زیادی تاثیر منفی ( حتی خوراک 13 سنتی ) را هم پوشش دهد.

تاپیکو امروز مثبت بود اما طراوت 2 روز گذشته را نداشت. پتروشیمی غدیر که از زیر مجموعه های او می باشد به زودی عرضه اولیه خواهد شد. تاپیکو مالک 90 درصدی این شرکت می باشد. در صورتی که10% پتروشیمی غدیر عرضه شود تاثیر زیادی بر سود هر سهم تایپکو نخواهد داشت اما از نظر روانی می تواند او را با رشد قیمتی همراه سازد. تاپیکو به واسطه پروژه نفت ستاره خلیج فارس آینده درخشانی را پیش رو دارد و همچنان می توان به آینده روشن این سهم امیدوار بود.

در پارسان شنیده می شود که به زودی مزایده بلوک 40 درصدی پتروشیمی پارس علنی می شود و به نظر خریدار این بلوک پارسان باشد. اضافه شدن پتروشیمی پارس به پرتفوی پارسان او را به یکی از برجسته ترین هلدینگ های کشور تبدیل می کند. با این معامله ارزش دارایی های پارسان و غدیر بیشتر شده و هر 2 سهم را در آینده با رشد قیمتی و تعدیل سود همراه می سازد.

در این گروه از شفن شنیده می شود یک تعدیل بیش از 20 درصدی در دل خود دارد و به نظر می رسد سهم طی روز های آتی برای این تعدیل متوقف گردد. شفن یکی از کم ریسک های گروه پتروشیمی است. او نرخ گاز را 150 تومان در بودجه خود در نظر گرفته است.

در گروه خودرویی همچنان ایران خودرو به همراه سایر زیر مجموعه های خود در بازار خود نمایی می کند. در این گروه از میزان تولیدات شرکت های این گروه آمار های جالبی می رسد. سایپا بر میزان تولید خود افزوده و در تولید تیبا عملکرد بهتری داشته است. ایران خودرو وضعیت بهتری دارد. شرکت در 3 ماه سوم سال تولید برخی از محصولات خود را به میزان 6 ماهه اول سال رسانده است و به نظر همین خبر در کنار بحث بلوک بانک پارسیان او را مورد توجه قرار داده است. آمار قطعه سازان مرتبط با ایران خودرو هم نشان از بهبود تولید محصولات این شرکت دارد. به نظر ایران خودرو گزارش میان دوره بهتری را روانه بازار می کند.

در خبری دیگر و به نوشته اشپیگل، فرانسه در تکاپو، با قراردادی به ارزش میلیارد ها یورو، درصدد تجدید قرارداد تولید تحت لیسانس پژو با شرکت ایران ‌خودرو است.

عضو ناظر شورای رقابت با تأکید بر لزوم تعیین قیمت خودروها بر اساس ارز 2.650 تومانی، گفت: ‌نرخ ارز در بودجه سال آینده 2.650 تومان تعیین شده و قیمت خودرو باید بر این اساس تعیین شود. عضو ناظر شورای رقابت تأکید کرد:‌ شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تدوین کرده است که خودروسازان موظفند از این دستورالعمل تبعیت کنند و در صورت عدم اجرای آن، با متخلفان برخورد خواهد شد.

بانکی هاامروز روز بهتری را تجربه کردند. عواملی همچون گزارش های 9 ماهه و سپس خبر لغو تحریم ها که شاید تا پایان همین ماه به بازار برسد باری دیگر شرایط این گروه را برای رشد مهیا می کند. در بانک انصار خبر هایی مبنی بر تعدیل مثبت باعث شد تا این سهم به صف خرید برسد. بانک انصار می تواند در میان مدت تا قیمت های 380 – 390 تومانی رشد کند.

در بانک صادرات معاملاتی خنثی داشتیم. این بانک مالک 10 درصدی هلدینگ غدیری است که به  زودی با انتقال پتروشیمی پارس به پارسان ارزنده تر می شود. ارزش نیروگاه قائم او به بیش از2.500 میلیارد تومان می رسد. اگر انرژی سپهر و شرکت های ساختمانی را هم به این دارایی ها اضافه کنیم  او به اندازه قیمت فعلی دارایی دارد. سهم در محدوده 110 تومان بسته شده و افت بیشتری از او انتظار نمی رود. امروز معاملات بهتری بر روی سهم شکل گرفت.

در این گروه پارسیان همچنان صف بی عرضه ای دارد. شنیده می شود بحث بلوک قطعی شده و 3 خریدار یک کنسرسیوم  تشکیل داده، 2 سیت به مجموعه غدیر و ساتا و 1 سیت به تدبیر می رسد.

سنگ آهنی ها این روزها تحت تاثیر خبر های همچون بحث بهره مالکانه،کاهش نرخ شمش فخوز و عوارض صادراتی هستند. در رابطه با عوارض صادراتی نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: جلسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته جاری برگزار خواهد شد.وی گفت: با توجه به نشست های کارشناسی انجمن در ماه های اخیر و پیگیری های مستمر همچنان خواستار لغو عوارض صادرات سنگ آهن هستیم و با توجه به گزارشات منتشر شده از روند اجرای طرح های فولادی نسبت به لغو عوارض خوشبین هستیم.

در فلزی ها و معدنی ها شاهد معاملات متعادلی بودیم. فلزی ها در کنار ثبات در قیمت ارز نگاه خود را به روند قیمتی فلزات اساسی در بازارهای جهانی در سال جدید میلادی دوخته اند. در بازارهای جهانی برخی کارشناسان در راستای پیش بینی بهبود اوضاع اقتصادی در سال 2014 به رونق در بازار فلزات اساسی خوشبین هستند.

در این گروه امروز کبافق باز هم مورد توجه بود. 2 خبر خوب در دل سهم وجود دارد. اول اینکه شرکت تعدیل سود دارد و شنیده می شود این سود در حدود 400 تومان می باشد. دوم اینکه گفته می شود شرکت برنامه افزایش سرمایه 600 درصدی دارد که به زودی به بازار اعلام می کند.

فاسمین امروز متعادل بود. انتظار می رود با دید مثبت به بازار های جهانی و افزایش قیمت روی ، آینده روشنی در انتظار این شرکت باشد. حمایت های سهم 1.040 تومان و مرز روانی 1.000 می باشد. شرکت می تواند در گزارش 9 ماهه تعدیل مثبت قابل قبولی به بازار اعلام کند.

تجهیزاتی ها و برقی ها امروز در صدر توجه بازار بودند. از خبر افزایش سرمایه فاراک تا موضوع قراردادهای جدید و طرح های توسعه در پارس جنوبی گرفته تا تعدیل مثبت احتمالی در شرکت های این گروه ، همگی و همگی دست به دست هم دادند تا معاملات مثبتی را در روند این گروه شاهد باشیم. اما در مپنا که طی روز های اخیر شاهد عرضه های قطره چکانی بودیم امروز خبر خوب دیگری به او رسید و آن هم خبر درج برق عسلویه در بازار فرابورس بود. گفته می شود 10% این شرکت در فرابورس عرضه می شود و مپنا می تواند از این محل سود شناسایی کند. با این خبر مپنا جذاب تر شده و دیگر کسی راضی به فروش سهم نیست. به نظر می رسد تا سهم قیمت های 1.500 تومانی را به خود نبیند کسی فروشنده نباشد.

گروه رایانه طی 2 روز اخیر معاملات مثبتی را به ثبت رساندند. خبرهایی در خصوص رفع تحریم ها و ورود پول های بلوکه شده به کشور و افزایش تراکنش های بانکی که سود خوبی را نصیب شرکت های رایانه ای می کند باعث توجه به این گروه شده است. امروز رکیش با روند صعودی به قیمت های 850 تومانی رسید. بازار به سود سال 93 این شرکت بسیار خوشبین بوده و انتظار افزایش قابل توجه درآمدهای این شرکت و سودش برای سال 93 را دارد. رکیش می تواند به سمت قیمت های 900 و سپس 1.000 تومانی حرکت کند. رتاپ هم بعد از شکست مقاومت 1.200 تومانی به سمت مقاومت های 1.330 و 1.500 تومانی در حرکت می باشد. شنیده می شود تجارت قصد دارد در قیمت های بالاتر بلوک خود را به فروش برساند.

در این گروهمفاخر روز سه شنبه 10% مفاخر معادل 17 میلیون سهمشرکت عرضه اولیه خواهد شد.سود هر سهم سال جاری شرکت 271 ریال پیش بینی شده است.جلسه معارفه شرکت روز گذشته برگزار شد و در مجمع از افزایش سرمایه بیش از 32 درصدی و روند رو به رشد سودآوری شرکت صحبت شد.گفته شده سود سال بعد شرکت 58 تومان اعلام می شود.

دارویی ها بعد از چند روز اصلاح قیمتی امروز شرایط بهتری داشتند. سهامداران منتظر گزارش های 9 ماهه بیشتری در این گروه هستند.به نظر فروش در منفی ها و با شرایط فعلی گزینه جالبی نباشد. گزارش هایی که از این پس به بازار می رسد می تواند شرایط بهتری را داشته باشد. این گروه معمولا گزارش های میاندوره ای خود را زودتر به بازار ارسال می کنند. به نظر می رسد اگر گزارش های 9 ماهه دارویی ها تعدیل نداشته باشد اما پوشش های خوبی داشته باشد و شرکتها بتوانند بودجه های سال اتی خود را با سودی بیشتر از سودهای جاری به بازار ارائه کنند.

انتظار می رود بازار در روز آتی شرایط مثبتی را در ادامه روند امروز داشته باشد. در این بین دارویی ها می توانند شرایط بهتری داشته و گروه پتروشیمی تا مشخص شدن بحث خوراک شرایطی خنثی خواهد داشت.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 114


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 21:58]
تاریخ
عملیات این شرکت در 6 ماهه اول منتهی به شهریور 92 294 میلیون تومان زیان بوده است.
کارخانه قند چهار محال در سال 1350از محل بودجه عمرانی دولت و توسط کارشناسان بلژیکی ساخته شد. در سال 1373این شرکت توسط بنیاد مستضعفان از سازمان صنایع ملی ایران و از طریق مزایده خریداری گردیده و در حال حاضر،بنیاد مستضعفان با13.55 درصدتملک و شرکت سرمایه گذاری قند پانیذ پارس با 48% عمده ترین سهامداران این شرکت می باشند. ظرفیت اسمی کارخانه مصرف 1500 تن چغندر در روز و شکر سفید حاصله بین 120 تا 150 تن در روز (با توجه به عیار چغندر مصرفی در نوسان است) می باشد.

عملیات این شرکت در 6 ماهه اول منتهی به شهریور 92 294 میلیون تومان زیان بوده است و این در حالی است که در 6 ماهه مشابه سال قبل، 538میلیون تومان سود خالص داشته است .در برسی انجام شده مشاهده گردید مقدار فروش شکر حاصل از تصفیه خام خریداری ، شکر سفید خریداری و ملاس به ترتیب 69%،92%،85%،در 6 ماهه جاری نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل کاهش داشته است و از این بابت مبلغ 911 میلیون تومان تحت عنوان هزینه جذب نشده محاسبه و در صورتهای مالی گزارش شده است . 

همچنین جریان خالص ورود وجه نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی عادی در 6 ماهه اول سال 92 نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل 56 درصد کاهش داشته است.البته باید این موضوع را مد نظر قرار داد که این شرکت در استان چهار محال بختیاری که منطقه سردسیری است قرار دارد و همین موضوع موجب شده چغندر کاران دیر تر از سایر نقاط ایران مبادرت به کشت چعندر نماید (حدودا 15 اردیبهشت لغایت 15 خرداد) و به دلیل سرمای زودرس هوا نیز از اوایل مهر ماه لغایت 20 آبان ماه مجبور به برداشت چغندر هستند.

 بنابراین عملیات تولید قند و شکر از محل چغندر عمدتا در نیمه دوم سال انجام می گیرد و لذا ،نتیجه عملیات 6 ماهه اول سال لزوما قابل تسری به 6 ماهه دوم سال نمی باشد.در صورت سود و زیان پیش بینی شده شرکت ، رقم فروش واقعی (حسابرسی نشده) برای 9 ماهه منتهی به آذر سال جاری برابر38.8 میلیارد تومان و سود هر سهم 425 ریال پیش بینی شده است. لازم به ذکر است این شرکت جهت تامین نقدینگی لازم برای انجام امور جاری خود،اقدام به اخذ تسهیلات مالی با نرخ های بالای 20% نموده است و بخشی از مبلغ تسهیلات مزبور در همان بانک با نرخ سود 20%سپرده گذاری شده است.

نتیجه اینکه به طور متوسط، نرخ بازده دارایی های ثابت این شرکت سالانه28% بوده و با توجه به اینکه شرکت در سال اخیر ،سرمایه گذاری قابل توجهی روی دارایی های ثابت خود نداشته به منظور افزایش سود آوری لازم است دارایی های ثابت شرکت تقویت گردد اما هیچ گونه اندوخته ای از این بابت تخصیص نیافته است .در صورتهای میاندوره ای 6 ماهه منتهی به 31/6/92،جمع بدهی ها 4/21 میلیارد تومان و نسبت بدهی ها (حاصل تقسیم بدهی ها به دارایی ها)معادل60% است که این موضوع بیانگر ریسک مالی (اهرم مالی)می باشد.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 197


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 21:56]
تاریخ
مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 117


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 21:52]
تاریخ

 

پیشنهاد خرید پلکانی در "فسرب".

هدف بعدی سهم محدوده 5400  ریال. ( 60%)


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 144


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 21:50]
تاریخ
مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

:: امتیاز: نتیجه : 3 امتیاز توسط 2 نفر مجموع امتیاز : 7

:: بازدید : 267


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 18:10]
تاریخ

با سلام خدمت دوستان.

با پرداخت تنها 5000 تومان از سه سهم ارزشمند  که در کف کانال می باشند و اهداف کوتاه مدت باخبر شوید.

شماره کارت بانک ملت با نام امید شمس آرا:610433720810999

پس از واریز وجه 4 رقم آخر کارت و زمان واریز وجه را به آدرس

shamsara_omid@yahoo.com

mail کنید تا رمز برایتان فرستاده شود.

با تشکر



:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 253


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 17:51]
تاریخ

با سلام

دوستان شبندر به یک سهم پرنوسان شده است خرید پله ای از 1450 تا

 

1400 و فروش پله ای 1500 و 1530 پیشنهاد می شود.

 

همچنین سهم شتران برای نوسان گیری 87900 خرید و فروش

 

90000 توصیه می شود...


:: امتیاز: نتیجه : 2 امتیاز توسط 3 نفر مجموع امتیاز : 8

:: بازدید : 121


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 17:20]
تاریخ

 

  اغاز روند صعودی دور از انتطار نیست... منتظر حرکتی صعودی در  گروه مخابرات و ارتباطات..


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 184


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 17:11]
تاریخ


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 162


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 16:50]
تاریخ


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 215


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 16:41]
تاریخ

دانش کنترل، چنان که از نامش بر می آید کنترل رفتار سیستمهای مختلف با توجه به ورودیهای داده شده را بر عهده دارد. به طور کلی در تمام سیستمها، مسأله کنترل خودکار تغییر رفتار سیستم برای نزدیک کردن پاسخهای آن به مقادیر مطلوب، همواره مورد نظر می باشد. از آنجایی که مثالهای فراوانی در این مورد از کنترلهای یک کوره گرفته تا کنترل سفینه های فضایی و موشکها وجود دارد، یک متخصص کنترل باید با علوم متنوعی سروکار داشته باشد. از این رهگذر، بررسی انواع سیستمها، روشهای کنترل کننده برای یک سیستم و شبیه سازی سیستمها از بحثهای اولیه این دانش، محسوب می گردد. این سیستمها ممکن است برقی، مکانیکی، شیمیایی و حتی اقتصادی باشند. دانشجویان این رشته فارغ از نوع سیستم به روشهای بررسی سیستم می پردازند و بدین ترتیب به شرط آشنایی با خصوصیات این سیستم مورد نظر قادر به تجزیه و تحلیل و کنترل آن خواهند بود.
 
بنابراین در یک نگاه، هدف از ایجاد این رشته بینه سازی سیستمها، بهبود کیفیت و ارزانتر شدن فرآورده ها و گسترش میزان تولید و ماشینی کردن بسیاری از عملیات تکراری و خسته کننده دستی می باشد. این رشته در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ایران ارائه می گردد و دانش آموختگان قادرند در رشته هایی همچون الکترونیک، قدرت، مخابرات و کنترل و بیوالکترونیک به تحصیلات خود ادامه دهد.
 
در صنعت برق، مسؤولیتها برحسب ولتاژ، تفکیک و تقسیم بندی شده است. همانطور که اطلاع دارید تولید نیروگاهها برای اینکه تا محل توزیع با افت ولتاژ مواجه نشود و از میزان تلفات، کاهش پیدا کند ولتاژ را در سطوح 400 کیلو ولت و 230 کیلو ولت افزایش می دهند. در محل تولید و در چند طبقه از ولتاژ به محل مصرف ولتاژ کاهش پیدا می کند که یکی از سطوح کاهش ولتاژ، ولتاژ 63 کیلو ولت است.
 
پستهایی که در نقاط مختلف تهران و نواحی پراکنده شده به نام پستهای فوق توزیع و یا 63 کیلو ولت، 20 کیلو ولت از این مرکز کنترل می شوند یعنی بدون اینکه آپراتور در محل حضور داشته باشد از راه دور، کلیه اطلاعات پستهای فوق توزیع که متجاوز از 100 پست فوق توزیع هستند انتقال داده باشد و در اینگونه مراکز، کنترل می شود.
 
مجموعه عواملی که در این مرکز مشغول اند، از تخصصهای مختلفی بهره مند هستند. عمدتاً راهبری این نوع سیستمها با تحصیل کرده های رشته کنترل و برق است که عمدتاً مهندس و یا فوق لیسانس برق هستند و دیسکوشرهایی که پشت کنسولهای این مراکز، اِعمال به کنترل از راه دور پستهای فوق توزیع را می کنند تخصص فوق دیپلم برق دارند و باید تجربه طولانی کاری داشته باشند و درآمد آنها نسبت به یک فردی که تازه از دانشگاه وارد به بازار کار شده دو برابر این میزان است و مشغله کاری آنها 24 ساعته است؛ یعنی در تمام طول شبانه روز باید به روند توزیع برق، اشراف و کنترل داشته باشند به دلیل اینکه سیستم برق، یک پروسه ممتد و پشت سرهمی است که امکان اینکه وقفه ای در توزیع آن ایجاد شود اصلاً مجاز نیست به همین دلیل می توان گفت کار در این مرکز که به طور شبانه روزی صورت می گیرد کار سختی است.
 
دانشجویان رشته مهندسی برق گرایش کنترل با گذراندن دروس عمومی 57 واحد دروس اصلی، 27 درس تخصصی، 8 واحد درس اختیاری می گذرانند که از آن میان مهمترین آن از این قرار است.
 
1- کنترل سیستمهای خطی که روشهای کنترل فرآیند و سیستم با استفاده از فرمهای ریاضی را به دانشجویان می آموزد.
 
2- کنترل صنعتی که به چگونه عمل کردن روشهای موجود در کنترل سیستمهای خطی می پردازد. این درس بیشتر حالتهای فیزیکی مثلاً سیستمهای هیدورلیک و نیوماتیک را مورد بررسی قرار می دهد.
 
3- کنترل مدرن که سیستمهای مختلف دارویی، شیمیایی و مانند آن را بررسی نموده و به شکل کلی و جامع، روشهای کنترل هر سیستم واقعی و عمومی را بیان می کند.
 
4- کنترل دیجیتال و غیرخطی و آزمایشگاه کنترل دیجیتال که چگونگی استفاده کامپیوتر برای کنترل از فرآیندها را به دانشجویان می آموزد.
 
5- ابزار دقیق و آزمایشگاه ابزار دقیق که به شکل نظری و عملی دانشجویان را با تستگرها آشنا می سازد.
 
6- ریز پردازنده و آزمایشگاه ریز پردازنده که به صورت نظری و عملی به دانشجویان، مکانیزه و کنترل فرآیند و کامپیوتری کردن را می آموزد.
 
در شرایط فعلی جهان، مهندسین کنترل بیشتر در جوامع صنعتی دارای بازار کار مناسب هستند، با این حال گرایش نوین، به سوی اتوماسیون یعنی خودکار کردن سیستمها نیاز ِ به این سیستم و دانش آموختگان آن را بیشتر نموده است، بنابراین بازار کار این رشته بستگی به سیاستهایی دارد که در مورد یک حوزه به اجرا در می آید.
 
از آنجایی که کنترل فرآیند در یک سیستم مثلاًً یک کارخانه به روش قدیمی یا روش جدید کامپیوتری صورت نگیرد، لذا وجود مهندس کنترل بستگی به روش کنترل فرآیند دارد. با این همه چنانکه گفته شد همگام با تقویت ماهیت خودکار نمودن سیستمها که ضرب آهنگ شتابان یافته، آینده ای روشن برای این رشته متصور است.

:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 114


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 15:39]
تاریخ

سهم ولصنم در کف 265 می باشد بسیار عالی هدق اول 290


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 158


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 15:32]
تاریخ

زامیاد 206  خساپا 220 فاذر 320 وملت 100

 

پکرمان 900 قچار 650 ونفت 340 370


:: امتیاز: نتیجه : 2 امتیاز توسط 4 نفر مجموع امتیاز : 9

:: بازدید : 185


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [یکشنبه 15 دی 1392 ] [ 15:26]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
صفحات سایت
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 74
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 676
باردید دیروز باردید دیروز : 788
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,406
بازدید ماه بازدید ماه : 8,341
بازدید سال بازدید سال : 59,267
بازدید کلی بازدید کلی : 953,213

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 13.59.66.104
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir