')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

جدیدترین اخبار بورس,سهام,و آموزش

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



عملکرد شش ماه نفت کرمانشاه بر روی کدال قرار گرفت. شرمان توانسته با فروش 11319 میلیارد ریالی، 412 میلیارد ریال سود خالص و یا به عبارتی 3057 ریال به ازای هر سهم محقق سازد.
این میزان سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش یافته است.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 41


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:32]
تاریخ

محمدباقر نوبخت از دعوت رئیس‌جمهور از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای استفاده از نظرات آنان درخصوص هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

 
هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهایی شد



محمدباقر نوبخت سخگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور کار امروز هیئت وزیران گفت: همه این جلسه به بحث و جمع‌بندی درخصوص موضوع بسیار مهم هدفمند کردن یارانه‌ها و چگونگی اجرای آن اختصاص یافت.

وی افزود: با عنایت به مطالعات و بررسی‌های تیم اقتصادی دولت، با توجه به اینکه موضوع هدفمندی یارانه‌ها در مرحله نهایی قرار گرفت، نظرات اعضای هیئت وزیران استماع شد که جهت ضرورت توجه به همه نظرهای مختلف، رئیس‌جمهور از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و تعدادی از نمایندگان مرتبط با موضوع هدفمندی دعوت کردند تا در جلسه فردا نظرات آنان هم مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: آماده هستیم در این صورت و ضمن برخورداری از دیدگاه‌های کارشناسان و صاحبنظران که در طول ماه‌های گذشته رخ داده تمهیدی را که در ادامه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اندیشیده در قالب یک لایحه جامع به مجلس تقدیم کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: البته با توجه به تاکید جمعی از نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس مبنی بر اینکه به جای ارائه یک لایحه جامع تبصره‌ای در لایحه بودجه سال آینده به چگونگی اجرای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد و با استماع دیدگاه‌های نمایندگان مجلس در جلسه فردا، این جمع بندی را انجام خواهیم داد که اگر ممکن بود موضوع چگونگی ادامه قانون هدفمندی یارانه‌ها را در قالب یک تبصره کلی به لایحه 93 الحاق کنیم و اگر نتوانیم این موضوع را در قالب یک تبصره کلی انجام دهیم ناگزیریم به صورت یک لایحه جامع آن را به مجلس تقدیم کنیم.

به گزارش تسنیم، سخنگوی دولت در ادامه و در پاسخ به سوالات خبرنگاران درخصوص سومین کارت مجلس به وزیر دولت یازدهم و همچنین احتمال کارت زرد چهارم به وزیر اطلاعات و رویکرد دولت در تعامل با مجلس گفت: همه واکنش‌های دولت در قبال کنش نمایندگان مجلس در چارچوب قانون تعبیر و تحلیل می‌شود و از این جهت وزرای محترم ضمن اینکه به وظایف قانونی‌شان در امور اجرایی می‌پردازند با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس به هر سوالی که از سوی نمایندگان مطرح می‌شود پاسخگو خواهند بود.

وی ادامه داد: اما اینکه این سوالات با چه انگیزه‌ای مطرح می‌شود و اینکه وزرا علاوه بر اینکه به سوالات پاسخ می‌دهند، باید چه اقدام دیگری انجام دهند، باید بگویم که راه دیگری جز پاسخگویی قانونی را موجه نمی‌دانیم ضمن اینکه اعتقاد داریم در یک محیط شفاف با مردمی هوشمند روبرو هستیم که همه چیز را زیر نظر دارند و ارزیابی می‌کنند و همچنین با توجه به نظام مردمسالاری که نظام ما دارد مردم فرصت دارند دیدگاه‌های خود را درباره مسئولان اعلام کنند که از این جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز فرصتی بوده که مردم رضایت یا عدم رضایت خود را از نمایندگان اعلام کنند.

نوبخت تصریح کرد: همچنین انتخابات ریاست جمهوری نیز فرصتی ایجاد کرده تا مردم دیدگاه خود را نسبت به عملکرد دولت نشان دهند، بنابراین ما بدون دغدغه در چارچوب قانون موظفیم بیش از آنکه وقتمان را به چالش‌ها معطوف کنیم پاسخگو باشیم ضمن اینکه طرح سوال را از حقوق قانونی نمایندگان می‌دانیم و آن را محترم می‌شماریم.

سخنگوی دولت در پاسخ سوالی در مورد کاهش قیمت خودروهای داخلی با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور، اظهارداشت: بانک مرکزی در جهت تامین سرمایه ثابت و در گردش واحدهای تولیدی خود را موظف می‌داند تا آنچه مربوط به بازار پول است را تقویت کند و دولت به شدت ضمن حمایت از تولید به مردم فکر می‌کند و بر این نکته نظارت دارد که برخی واحدهای تولیدی که افزایش نرخ ارز را در قیمت تولیدات خود اعمال می‌کنند، اما در صورت پایین آمدن تورم و نرخ ارز در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر رویکرد دولت نسبت به تک‌نرخی شدن قیمت ارز در سال آینده گفت: اگر هدف از یکسان‌سازی این باشد که نرخ ارز چه در بازار رسمی و چه غیررسمی یکسان شود باید بگویم در هیچ جای دنیا این امر محقق نمی‌شود و همیشه در بازارهای رسمی و غیررسمی از جمله صرافی‌ها نرخ ارز متفاوت با یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم با توجه به ظرفیتی که بازار ایران دارد، نرخ تعیین شده یعنی 2650 تومان که روز گذشته کمیسیون تلفیق آن را تصویب کرد، عددی باشد که اقتصاد کشور باید خود را با آن تنظیم کند. هر چند که امیدواریم که رفته رفته با گشایش در منابع حتی این عدد پایین‌تر از قیمت اعلام شده تقلیل یابد.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نحوه محاسبه دولت در حذف درآمدهای بالا از دریافت یارانه‌ها تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در اجرای هدفمندی یارانه، شناسایی قسمت‌هایی است که طبق ماده 7 که افراد به مناسب درآمدهایشان از این قانون استفاده می‌کنند. ما همچنین کمیته‌ای را برای شناسایی این امور تعیین کرده بودیم و گزارشات خود را نیز ارائه داده است اما به نظرم یکی از مبانی تصمیم‌گیری در لایحه جامع یا تبصره اجمالی هدفمندی یارانه‌ها بر پایه گزارشی است که کمیته مربوطه در اختیار ما قرار می‌دهد.

دولت با هر نوع تخلف، چه در مجموع ستاد دولت و چه در بیرون با آن برخورد می‌کند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش اخیر احمد توکلی و ارتباط آن با دولت یازدهم با توجه به نامه رئیس جمهور به اسحاق جهانگیری برای مقابله با ویژه‌خواری گفت: قطعا دولت هر نوع تخلف را چه در مجموع ستاد دولت و چه در بیرون با آن رخ دهد شناسایی و برخورد می‌کند و آقای روحانی همانگونه که در برنامه‌های انتخاباتی خود به مردم اعلام کرده بودند نسبت به این مسائل بسیار حساس هستند اما این موضوع را نباید با یک اقدام شتاب‌زده و سطحی تصمیم‌گیری کرد بنابراین موضوعی را که مطرح کردید و مطرح شد قطعا بررسی خواهد شد و متناسبا اگر نیاز به پاسخ داشته باشد پاسخ داده می‌شود و اگر لازم به برخورد با کسانی باشد آن نیز صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه در خصوص تحلیل دولت از انتقال پایتخت سیاسی - اداری از تهران که سوال یکی از خبرنگاران این نشست بود، تصریح کرد: در خصوص بحث انتقال مرکز سیاسی کشور همانگونه که اصحاب رسانه مطرح کردند، دولت مصمم است این کاستی را برطرف کند. با عنایت به اینکه شخص آقای رئیس جمهور از زمانی که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مسئولیت داشتند به مطالعات خود در این خصوص پرداخته بودند و همچنین در مرکز تحقیقات استراتژیک مطالعات خود را تکمیل کردند و حتی کتابی را در دست تالیف داشتند که امیدوارم با این همه مشغله آن را به اتمام برسانند و منتشر کنند که در راستای ضرورت انتقال مرکز سیاسی است که البته این می‌تواند بخشی از مشکلات تهران و شهرهای بزرگ را کم کند.

نوبخت افزود: اما در ارتباط با عدم مهاجرت به شهرهای بزرگ معتقدم که اگر امکانات به صورت متوازن در مناطق محروم خوب توزیع شود و شهرهای کوچک هم بتواند از امکانات در اختیار شهرهای بزرگ برای شهروندانش تهیه کند کسی ترجیح نمی‌دهد که بیاید و در یک هوای آلوده زندگی کند و مشکلات خود را بیشتر کند. همه ما می‌دانیم که شهرهای کوچک فضای مطلوبی برای زندگی با آرامش دارد اما فقدان تسهیلات دلیل مهاجرت به شهرهای بزرگ است.

سخنگوی دولت در خصوص علت ارائه سبد کالا به جای پرداخت وجه نقدی به افراد نیازمند نیز گفت: ما فکر می‌کنیم که برعکس است. افراد برای تامین نیازهای غذایی خودشان سبد کالایی در اختیار داشته باشند بهتر از آن است که به بازار مراجعه کنند و فشار تقاضا موجب افزایش قیمت شود.

ارائه سبد کالایی غذایی فشارهای تورمی کمتری نسبت به پرداخت نقدی وارد می‌کند

وی افزود: ارائه سبد کالایی غذایی فشارهای تورمی کمتری را وارد می‌کند یا اینکه از فشار تورمی می‌کاهد.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اظهارات اخیر جواد لاریجانی مبنی بر اینکه پرونده میرحسین موسوی و کروبی در حال رسیدگی است و علت طولانی بودن آن به دلیل تسامح نظام به آنها است گفت: در این خصوص اگر موضوع مرجع قضایی است، فکر می‌کنم سخنگوی محترم قوه قضائیه در این خصوص می‌تواند پاسخگو باشند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر آخرین وضعیت دو باشگاه ورزشی پرسپولیس و استقلال و بحث و جدل‌های بین دو مدیر عامل جهت گرفتن پول از وزارت ورزش گفت: بنده تلاش می‌کنم پاسخ به سوالات ورزشی و موضوع ورزشی را هفته آینده از وزیر این وزارتخانه که در جمع شما حضور خواهند یافت جویا شوید.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت استاندار خراسان رضوی و سفرهای استانی آقای رئیس جمهور نیز گفت: اینکه سفرهای آقای رئیس جمهور به استان‌ها شروع شود الان ستادی در حال تمهید مقدمات است که این سفرها با یک شکل بسیار مطلوب ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما در سفرهای استانی از نکات مثبت سفرهای قبلی بهره‌مند می‌شویم و البته تلاش می‌شود در این سفرها وجوهی که نقض برخی از سفرها بوده برطرف شود اظهار داشت: تا الان وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی را به هیئت وزیران فردی را معرفی نکرده است.

سخنگوی دولت در خصوص عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و رویکرد دولت در این باره نیز گفت: عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی که ما در یک مرحله عضو ناظر بودیم وجود داشته است اما این موضوع مرتبط با بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای از جمله کشورهای صنعتی است.

خبرنگاری از نوبخت پرسید که در مصوبه دولت در ارائه سبد کالایی به اقشار نیازمند، بازنشستگان تامین اجتماعی نادیده گرفته‌ شده‌اند که نوبخت در پاسخ گفت: اینکه جامعه هدف برای دریافت سبد کالایی کدام‌ها هستند و آیا بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از آن بهره‌مند می‌شوند با آقای ربیعی وزیر کار امروز صحبت کردم. چرا که این وزارتخانه در این خصوص مسئولیت مستقیم‌تری دارد. قطعا به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که افرادی که مستحق دریافت سبد کالایی هستند آن قشر را مورد غفلت قرار ندهیم. البته این اولین اقدام برای سبد کالایی است و ممکن است در مرحله نخست تفاوت‌هایی باشد، اما ما برای مقابله با این موضوع نهادهایی را معرفی خواهیم کرد تا خانواده‌ها و افراد نیازمند را در سرفصل‌های دریافت کننده سبد کالا قرار دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه با توجه به دستور کار امروز هیئت دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها آیا قیمت‌های حامل انرژی، نفت و گاز نیز مشخص شدند یا خیر تصریح کرد: بله گزینه‌های مختلفی مطرح شد اما جمع‌بندی را بعدا اعلام خواهیم کرد و همزمان با آماده شدن لایحه قیمت‌های دقیق حامل‌های انرژی را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در خصوص زمان دقیق ارائه سبد کالایی به مردم نیز گفت: ما تلاش می‌کنیم در بهمن‌ماه نخستین سبد کالایی را تقدیم ملت کنیم.

نوبخت در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت به دلیل بدهی آقای زنجانی به وزارت نفت تصمیم به شکایت از وی دارد، خاطر نشان کرد: قوه قضائیه همه این موارد که مورد اشاره بوده و مطالبه دولت است را در دست بررسی دارد و انشاءالله به یاری پروردگار عادلانه برخورد خواهد شد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 76


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:31]
تاریخ

 

شرکت شیشه و گاز با 13 میلیارد و 484 میلیون و 400 هزار تومان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 9 ماهه را مبلغ 1229 ریال اعلام کرده است.
آخرین پیش بینی شرکت در مقایسه با اطلاعیه قبلی (مبلغ 1061 ریال) افزایش نزدیک به 16 درصدی داشته که راه اندازی واحد شمس آباد اعلام نموده است. 
گفتنی است مطابق اطلاعات ارسالی کوره شمس آباد درمهرماه سال جاری روشن گردیده و تولید شیشه لایت از ابتدای آبانماه آغاز شده است و مطابق اطلاعیه اخیر پیش بینی تولید واحد شمس آباد تا انتهای سال مالی 92 به میزان 10.000 تن برآورد گردیده است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 51


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:31]
تاریخ

فلوله در خصوص افزایش قیمت سهم خود شفاف سازی کرد و موارد زیر را اعلام کرد :

1- شرکت در شش ماهه اول سال جاری به دلیل عدم تحقق فروش و تولید پیش بینی شده و در مقابل هزینه های مالی سرسام آور عملا با زیان مواجه بوده و زیان فوق باعث کاهش بخشی از سود حاصل از فروش قسمتی از زمین کارخانه گردیده است . 

2- این وضعیت در 3 ماهه سوم نیز همچنان ادامه داشته به دلیل آنکه طلب های شرکت از شرکت های آب و فاضلاب به دلیل نبودن بودجه فعلا قابل وصول نمی باشد . همچنین تقرییا هیچ سفارش جدیدی در داخل کشور به دلیل نبود بودجه های عمرانی وجود ندارد . به همین دلیل با نهایی شدن حساب های نه ماهه باز هم تعدیل منفی خواهد داشت . 

3- علت فعال بودن کم و بیش شرکت صرفا با انجام مقداری صادرات به کشور عراق و قطر بوده است و آن هم به دلیل کاهش نرخ ارز و درمقابل افزایش بسیار زیاد هزینه های تولید ( عمدتا قیمت مواد اولیه ) عملا صرفه اقتصادی صادرات نیز در حال کاهش می باشد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 84


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:30]
تاریخ

 

بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو مبلغ 790 ریال را برای سود هر سهم خود در سال مالی 92 پیش بینی کرد که نسبت به آخرین گزارش اعلامی بدون تعدیل بوده است . همچنین رتكو در 9 ماهه نخست سال جاری مبلغ 662 ریال این پیش بینی که معادل 84 درصد می شود را محقق کرده است .


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 96


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:29]
تاریخ

 

روند مناسبی در الگوی حرکتی "وساپا" مشاهده می شود که انتظار می رود طی مدت زمان 4 تا 6 ماهه بتواند به هدف نهایی 5000 ریال در سقف تاریخی خود برسد.

الگوهای حرکتی مشابه و خروج سهم از روند نزولی نوید شروع رالی صعودی دیگری را به زودی با اهداف اولیه:
2200 تا 2400
3130 تا 3400
 ریال تداعی می نماید.

خرید و اختصاص 15 تا 20 درصد سبد به این سهم با دید 4 تا 6 ماهه می تواند مناسب باشد.

حمایت مهم سهم: محدوده 1680 ریال

قیمت فعلی: محدوده 1800 ریال

نمودار وساپا:



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 79


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:28]
تاریخ

 

مدیر عامل شرکت کالسیمین طی نامه ای خبر از افزایش سرمایه نزدیک به 112 درصدی خود داده است.

وی در نامه خود اعلام کرده هیأت مدیره این شرکت در نظر دارد با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین های شرکت سرمایه فعلی به مبلغ 94 میلیارد و 380 میلیون تومان را به 200 میلیارد تومان افزایش دهد.
شایان ذکر است گزارش توجیهی افزایش سرمایه مذکور تهیه و به بازرس قانونی شرکت جهت اعلام نظر بابت توجیه افزایش سرمایه مذکور ارسال گردیده است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 88


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:26]
تاریخ

 

سهمی از گروه کاشی "كنیلو"
با توجه به چارت فوق بنظر در سهم الگوی کلاسیک مثلث متقارن تشکیل شده که با شکست خط روند نزولی (سقف مثلث) و گذر از مقاومت 400 وارد روند صعودی شده است که البته در دو روز کاری دیروز و امروز برای کاربران عزیز سایت پیشنهاد به خرید پلکانی سهم گردید.


مقاومتهای فعلی در 440 - 458 - 465 قرار دارد
هدف کلاسیک سهم 500 و سپس 600
حمایت  400 - 380
حد ضرر 340

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 117


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:25]
تاریخ

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، فدرال رزرو آمریکا در آخرین نشست خود در سال 2013 میلادی تصمیم گرفت تا محرک پولی 85 میلیارد دلاری را به 75 میلیارد دلار کاهش دهد. این اقدام تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش متن مذاکرات مقام های فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اکثر مقام های بانک مرکزی آمریکا بر این باورند که اجرای محرک پولی در بلندمدت تاثیرات مثبت خود بر اقتصاد آمریکا را از دست داده و این مساله به شدت ثبات مالی این کشور را تهدید می کند.

به نظر می رسد انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه در خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری نیز تاثیر زیادی بر محرک پولی فدرال رزرو و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

جیمز استیل کارشناس ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد، انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو نشان می دهد که احتمال متوقف شدن محرک پولی طی ماه های آینده نیز وجود دارد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

قیمت طلا تا انتشار گزارش وزارت کار آمریکا نوسان چندانی نخواهد داشت.

نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد اقتصاد آمریکا طی ماه دسامبر 195 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم نسبت به ماه نوامبر 8 هزار فرصت شغلی کمتر خواهد بود


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 137


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:23]
تاریخ

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، دیدار هزاران نفر از مردم قم با رهبر معظم انقلاب، از دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز شد.

این دیدار بمناسبت سالروز قیام 19 دی صورت گرفته است.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: حادثه 19 دی مظهر نصرت خدا بر مؤمنین است. پیروزی و نصرت خدا در شرایطی که ایمان راسخ با بصیرت و استقامت و تداوم همراه باشد، قطعی است.

ایشان در ادامه تصریح کردند: بصیرت مانند چشم است و ایمان بدون بصیرت انسان را به بیراهه می‌برد. علت تکیه فراوانی که در باب قضایای 9دی بر بصیرت کردیم همین بود که برخی نیز خوششان نیامد.

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: باید جبهه دشمن را شناخت. نباید لبخند دشمن را جدی گرفت و فریفته آن شد. دشمنان انقلاب امروز نیز با تمام قوا ایستاده و از دشمنی منصرف نشده‌اند اما اگر ناچار شوند عقب‌نشینی می کنند.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: رسیدن به آرمان‌های اسلام و پیشرفت مادی و معنوی هدف جمهوری اسلامی است. تحقق این هدف با ایمان راسخ تداوم راه و بصیرت در امور پیرامونی و جاری، بصیرت نسبت به دشمن و بصیرت نسبت به میدان عمل قطعی است.

ایشان همچنین فرمودند: توصیه همیشگی به مسئولین محترم توجه به نیروی داخلی کشور برای حل مشکلات است. چشم به بیرون نباید دوخت.

آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: مسائل بیرونی را باید حل کرد چراکه یک ملت و دولت فعال در تمام مسائل بین المللی، منطقه‌ای و دیپلماسی فعالیت می‌کند. اما امید ما باید به پشتیبانی و کمک الهی و نیروی داخلی باشد. این، کشور را بیمه می‌کند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: دشمنان هیچگاه ملت ایران را نشناخته‌اند. خیال می‌کنند ملت بخاطر فشار تحریم و محاصره اقتصادی مقابل آنها تسلیم شده است. اشتباه می‌کنند، این ملت، ملتی که دستهایش را به علامت تسلیم بالا ببرد، نیست.

ایشان تاکید کردند: قبلا هم اعلام کردیم در موضوعات خاص که جمهوری اسلامی مصلحت بداند با این شیطان برای رفع شر او و حل مشکل، مذاکره می‌کنیم. این کار ابدا به معنای مستاصل شدن ملت ایران نیست.

آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: یکی از برکات مذاکرات اخیر آشکار شدن دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی و اسلام و مسلمین بود. اذعان کردند اگر می‌توانستیم کل تاروپود صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم. نمی‌توانند چون ملت با اراده و ایستادگی و ابتکار در میدان است.

مقام معظم رهبری ادامه دادند: جمهوری اسلامی مدعی نظام ایالات متحده و بسیاری از دولت‌های غربی بخاطر نقض حقوق بشر است و گریبان آنها را در دادگاه افکار عمومی دنیا می‌گیریم.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 82


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:21]
تاریخ

رسیدن به خط حمایت محکم


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 90


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 0:56]
تاریخ

سهم درحال رسیدن بخط حمایت محکم ...سیگنال خریدسهم را میدم تا همه ازسهم استفاده کنند سهم درجای خیلی مناسب وبرای میانمدت عالی ....موفق باشید

Chart ذوب, D1, 2014.01.08 20:02 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 117


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 0:54]
تاریخ

در حال حاضر شاهد معاملات منفی این سهم هستیم با توجه به نزدیک شدن به کف انتظار میرود کم کم شاهد افزایش تقاضا و برگشت قیمت باشیم


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 99


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 0:53]
تاریخ

در حال حاضر شاهد معاملات متعادل این سهم هستیم با توجه به اوضاع مناسب بنیادی و قیمت مناسب انتظار میرود کم کم شاهد توجه بیشتر معامله گران و افزایش تقاضا باشیم


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 94


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 0:52]
تاریخ


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 87


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 0:46]
تاریخ


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 51


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 0:45]
تاریخ

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 88


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 0:38]
تاریخ

شاخص S&P500 یک شاخص مرتبط با سرمایه‌گذاری است که از سال ۱۹۵۷ شروع به کار کرده است. این شاخص از ترکیب حدودا ۵۰۰ سهم که در آمریکا معامله می شدند، ساخته شده است. سهام تشکیل دهندهٔ S&P500 بسیار معروف هستند و در یکی‌ از این دو بازار سهام آمریکایی معامله می شوند: NYSE Euronext وNASDAQ OMX .
تمرکز این شاخص بیشتر بر روی شرکت‌های آمریکایی است. هر شرکت جدیدی که به این شاخص اضافه می شود، آمریکایی است و هنگامی که یک شرکت آمریکایی، روسای شعبه خود را تغییر می دهد، توسط شرکت آمریکایی دیگری جایگزین می شود. کما اینکه این اتفاق هنگامی رخ داد که Transocean در سال ۲۰۰۸ از هنستون به سوئیس نقل مکان کرد. پس از Dow Jones Industrial Average، شاخص S&P500 بزرگترین شاخص سهام آمریکا است. این شاخص به عنوان یکی‌ از بزرگترین شاخص‌ها در اقتصاد آمریکا محسوب می شود و در مقولهٔ شاخص‌های تاثیر گذار بر اقتصاد جای داده می شود. بسیاری از صندوق های مشترک سرمایه گذاری، صندوق های تبادل ارز و دیگر صندوق ها همچون صندوق بازنشستگی بسیار تحت تاثیر عملکرد شاخص S&P500 هستند. در آمریکا، میلیارد‌ها دلار به این طریق سرمایه‌گذاری شده اند. این شاخص یکی‌ از بهترین شاخص‌های موجود است و توسط Standard & Poor's که یک شعبه از Mc-Grow-Hill بود، راه‌اندازی شد. S&P500 فقط محدود به این شاخص نمی‌شود بلکه به ۵۰۰ شرکتی هم اشاره دارد که سهام عادی شان را در این شاخص قرار داده‌اند. شاخص S&P500 دارای اختصار‌های فراوانی‌ است. برخی‌ از مثال‌های این اختصار عبارتند از GSPC، INX و $SPX. سهام تشکیل دهندهٔ شاخص S&P500، شامل شاخص‌های وسیع تر S&P1500 و S&P Global 1200 می شود. تاریخچه Standard & Poor's اولین شاخص سهام خود را در سال ۱۹۲۳ معرفی‌ کرد. قبل از سال ۱۹۵۷، شاخص روزانه ی‌ بازار سهام، شاخص "S&P90" بود که با ۹۰ سهم کار خود را شروع کرده بود. همچنین، Standard&Poor's شاخص هفتگی ۴۲۳ شرکت را منتشر کرد. شاخص S&P500 از ۴ مارس ۱۹۵۷ شروع به کار کرد. به لطف فن آوری کامپیوتر که در آن زمان پدید آمد، این شاخص در آن واحد می‌توانست توزیع و محاسبه شود. از آنجایی که شاخص S&P500 هم شامل سهام رشدی و هم سهام پرارزش می شود، این شاخص به عنوان معیار سطح کلی‌ قیمت‌ها در نظر گرفته می شود. این شاخص در تاریخ ۲۴ مارس سال ۲۰۰۰ به بالاترین سقف خود در سطح ۱۵۵۲۸۷ معامله رسید و سپس تقریبا ۵۰% ارزشش در بازار‌های نزولی ۲ ساله از بین رفت. این شاخص در جولای ۲۰۰۲، حدود ۸۰۰ پوینت کاهش یافت و در ۱۰ اکتبر ۲۰۰۲ به کف خود در سطح ۷۶۸۶۳ رسید. شاخص S&P500 پایین تر از سقف سال ۲۰۰۰ باقی‌ ماند. این شاخص مدت زمان بیشتری نسبت به شاخص‌های معروف Dow Jones Industrial Average و Wilshire 5000 در این سطح باقی‌ ماند. البته در ۳۰ می سال ۲۰۰۷، شاخص S&P500 در سطح ۱۵۳۰۲۳ بسته شد و به سقف هفت سالهٔ خود رسید. بالاترین مقدار بدست آمده در تاریخ ۹ اکتبر سال ۲۰۰۷ بود که تعداد معاملات به ۱۵۶۵۱۵ رسیده بود. در اواسط سال ۲۰۰۷، مشکلات ناشی‌ از وام‌های subprime mortgage به بخش های مالی بزرگتر رسید و موجب دومین وضع نزولی در قرن بیست و یکم شد. بحران‌های بوجود آمده در سپتامبر ۲۰۰۸ افزایش یافتند و با ۱۰۰ پوینت حرکت در هر دو جهت به بالاترین مقدار خود از سال ۱۹۲۹ به بعد رسید. در ۲۰ نوامبر سال ۲۰۰۸، این شاخص در سطح ۷۵۲۴۴ بسته شد و به پایین‌ترین مقدار خود از سال ۱۹۹۷ به بعد رسید. با کمی‌ بهبود، افت این شاخص به ۴۵.۵% رسید. این ضرر بیشترین مقدار از سال ۱۹۳۱ به بعد بوده است. کلّ ضررهایی که در دوره ی Great Depressionبوجود آمد، در یک دوره ی ۳ ساله از ۸۰% هم تجاوز کرد. در اواخر سال ۲۰۰۸ و اوائل سال ۲۰۰۹، وضعیت بحرانی بازار همچنان ادامه داشت. در آن زمان، بحران مالی سال ۲۰۰۸ هم بوقوع پیوست و در نهم مارس، مقدار معاملات به کف ۱۳ سالهٔ خود در سطح ۶۷۶۵۳ رسید. متعاقباً، این شاخص بصورت ناگهانی بهبود یافت و در تاریخ ۳۱ دسامبر، به سطح ۱۱۱۵۱۰ رسید. این مقدار ۶۵% از مقدار قبلی‌ بیشتر بود ولی‌ با این حال، بیش از ۳۰% کمتر از سقف سال ۲۰۰۷ بود. گزینش اجزای شاخص S&P500 توسط کمیته انتخاب می شوند. این شاخص، مشابه شاخص DOW30 است ولی‌ با برخی‌ دیگر از شاخص‌ها همچون Russel 1000 تفاوت هایی دارد. تعداد شرکت‌های غیر آمریکایی در این شاخص، بسیار کم است. در اینجا منظور از شرکت‌های غیر آمریکایی هم شرکت هایی است که قبلا در آمریکا کار می کردند و اکنون کار نمی کنند و هم شرکت هایی که اصلا در آمریکا کار نکرده اند. این کمیته، شرکت‌ها را به گونه ای در S&P500 گزینش می‌کند که نماینده ی صنایع در اقتصاد آمریکا باشند. به علاوه، شرکت هایی که بطور رایج به انجام معاملات نمی پردازند (همچون شرکت‌های خصوصی) و سهامی که نقدینگی کافی‌ ندارند، در این شاخص گنجانده می شوند. مثلا Berkshire Hathaway دارای سرمایه‌گذاری بازاری است که قوی تر از تمامی‌ اعضای S&P500عمل می‌کند ولی‌ قیمت سهام آن بسیار بالا است (بیش از ۱۰۰۰۰۰$ برای سهام کلاس A در اکتبر ۲۰۰۹) و همین امر، انجام معاملات را در این بازار بسیار مشکل می‌کند. به همین خاطر، سال‌ها است که این کمیته، Berkshire را از این شاخص حذف کرده است. البته، S&P نهایتا سهام رده پایین تر B را در شاخص خود گنجاندند و آن را جایگزین BNSF Railway کردند. به دنبال این امر، Berkshire تصمیم گرفت که سهام رده پایین تر B را از ۵۰ تا ۱ جدا کند که این کار موجب شد هر کدام از این سهام، 1500/1 یک سهم A ارزش داشته باشند. بر خلاف این، Fortune500 در تلاش است که لیست ۵۰۰ شرکت وسیع و مشهور در آمریکا را ارائه کند. صرف نظر از اینکه سهام یا نقدینگی این شرکت‌ها قابل معامله باشند و بدون هیچ ترتیبی برای ارائه‌ی صنعت و بدون در نظر گرفتن شرکت هایی که در خارج از آمریکا فعالیت دارند، این انتخاب صورت می‌گیرد. انواع S&P500 معروف، یک شاخص بازده قیمتی است. انواع دیگر این شاخص شامل بازده کل (بازده قیمت و سود نقدی) و بازده خالص کل می شود. تفاوت انواع مختلف این شاخص، درنحوه ی در نظر گرفتن سهم است. در نوع بازده قیمتی به سهم توجهی‌ نمی‌شود و فقط به تغییرات اجزای شاخص پرداخته می شود. در نوع بازده کل، تاثیر سرمایه‌گذاری دوباره بر سهام مشخص می شود. نهایتا، در نوع بازده خالص کل، تاثیر سرمایه‌گذاری دوباره بر سهام پس از کاهش مالیات بررسی‌ می شود. سنجش این شاخص، قبلا براساس ارزش‌های بازار سنجیده می شد. به عبارتی دیگر، حرکت‌های قیمت سهام با قابلیت بازده سرمایه داری در بازار، تاثیر بیشتری بر این شاخص می گذاشتند. اکنون، این شاخص بصورت شناور سنجیده می شود. یعنی‌ اینکه شاخص Standard and Poor's به نسبت تعداد استفاده از سهام استفاده می شود و در دسترس معاملات عمومی‌ قرار می گیرد. این انتقال در دو مرحله انجام گرفت. اولین آن در ۱۸ مارس ۲۰۰۵ و دومی‌ در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۵ انجام گرفت. نگهداری شاخص به منظور افزایش قابلیت مقایسه ی شاخص S&P500 در طول زمان، باید به دیگر جنبه ها همچون جداسازی سهم، بیمهٔ سهم، انواع سهم و موقعیت‌های بازسازی توجه کرد. به علاوه، برای نشان دادن آمریکایی بودن سهام، باید سهام جایگزین را گاهی تغییر داد. برای جلوگیری از تغییر ارزش این شاخص صرفاً به دلیل عملیات مالی، باید تمامی‌ اعمالی‌ که بر ارزش بازار تاثیر می‌گذرند، به گونه ای تعدیل بخشی داشته باشند. همچنین هنگامی که شرکتی ضرر می‌کند و توسط یک شرکت دیگر که سرمایه‌گذاری بازار متفاوتی دارد، جایگزین می شود، تعدیل بخشی باید به گونه ای تنظیم شود که ارزش شاخص S&P500 ثابت باقی‌ بماند. تمامی‌ تنظیمات پس از اتمام معاملات و پس از محاسبه ارزش پایانی شاخص S&P500 انجام می‌گیرد. فراوانی‌ به روزرسانی این شاخص در دفعات معاملاتی، هر ۱۵ ثانیه یک بار، به روز رسانی می شود. سرمایه گذاری بسیاری از مبالغ شاخص و مبالغ مبادله ی ارز درتلاشند که عملکرد S&P500 را تکرار کنند. برای این کار، آنها همین سهام را به عنوان شاخص در نظر می گیرند. بسیاری از دیگر صندوق های مشترک سرمایه با شاخص S&P500 درارتباطند. در نتیجه، هر شرکتی که سهامش به لیست سهام S&P500 اضافه می شود، می تواند قیمت سهامش را مشاهده کند. مدیران index funds اغلب سهام یک شرکت را بدین منظور می خرند که بتوانند وارد شاخص S&P500 شوند. اولین آنها با نام Vanguard500 از Vanguard Group's در سال ۱۹۷۶ شروع به کار کرد. بسیاری از طرح ‌های بازنشستگی، ارائهٔ اینگونه هزینه‌ها را پیشنهاد می کنند. علاوه بر سرمایه گذاری در یک صندوق مشترک سرمایه گذاری مرتبط با S&P500، سرمایه داران ممکن است سهام یک exchange-traded fund (EFT) را بخرند که نشان‌دهندهٔ مالکیت یک پرتفولیو در EFT است. این کلمه با تلفظ spiders خوانده می شود و توسط SSgA (State Street Global advisors) منصوب می شود. حجم معمول برای SPY SPDR در هر روز میان ۳۰۰-۴۰۰ میلیون سهم است. این عدد، بالاترین مقدار معامله شدهٔ سهام آمریکا در هر مبادلاتی است. در ۱۰ اکتبر سال ۲۰۰۸، حجم معاملاتی SPY SPDR از مرز ۸۷۱ میلیون سهم گذشت و قیمت آن در سطح ۸۸.۵۰$ بسته شد. ارزش پولی‌ سهام معامله شده نیز از رقم شگفت انگیز ۷۷ بیلیون دلار در روز عبور کرد. Blackrock سهام iShares و S&P500 درNYSE:IVV را معرفی‌ می‌کند که مشابه SPDRs است ولی‌ به گونه ای متفاوت پی ‌ریزی شده است. هم SPDRs و هم iShares ، دارای هزینه‌های مدیریتی است که سالانه کمتر از ۰.۱% است و آنها را به یک نماینده بهینه برای شاخص‌های اساسی‌ تبدیل می‌کند و عملکردی نزدیک به S&P500 دارد. (منهای حق الزحمه‌ها و هزینه ها) آمار بدست آمده در بازار الف)گزارش ها بالاترین مقدار سطح بسته شده تاریخ 100 100.38 4 ژوئن 1968 200 201.41 21 نوامبر 1985 300 301.16 23 مارس 1987 400 404.84 26 دسامبر 1991 500 500.97 24 مارس 1995 600 600.07 17 نوامبر 1995 700 701.46 4 اکتبر 1996 800 802.77 12 فوریه 1997 900 904.03 2 جولای 1997 1000 1001.27 2 فوریه 1998 1100 1105.65 24 مارس 1998 1200 120284 21 دسامبر 1998 1300 130726 15 مارس 1999 1400 140328 9 جولای 1999 1500 150064 22 مارس 2000 بالاترین مقدار بسته شده 156515 9 اکتبر 2007 بالاترین سطح روزانه 157609 11 اکتبر 2007 ب)بازده کل سالانه سال بازده سالانه داده های سرمایه گذاری 1.00$ بازده 5 ساله بازده 10 ساله بازده 15 ساله 1988 17% 1.17$ - - - 1989 31.69% 1.54$ - - - 1990 -3.10% 1.49$ - - - 1991 30.47% 1.94$ - - - 1992 7.62% 2.09$ 15.88% - - 1993 10.08% 2.30$ 14.55% - - 1994 1.32% 2.33$ 8.70% - - 1995 37.58% 3.21$ 16.59% - - 1996 22.96% 3.94$ 15.22% - - 1997 33.36% 5.26$ 20.27% 18.05% - 1998 28.58% 6.76$ 24.06% 19.21% - 1999 21.04% 8.18$ 28.56% 18.21% - 2000 -9.10% 7.44$ 18.33% 17.46% - 2001 -11.89% 6.55$ 10.70% 12.94% - 2002 -22.10% 5.10$ -0.59% 9.34% 11.47% 2003 28.69% 6.57$ -0.57% 11.07% 12.19% 2004 10.88% 7.28$ -2.30% 12.07% 10.91% 2005 4.91% 7.64$ 0.54% 9.07% 11.51% 2006 15.79% 8.85$ 6.19% 8.42% 10.65% 2007 5.49% 9.33$ 12.83% 5.91% 10.48% 2008 -37.00% 5.88$ -2.19% -1.38% 6.46% 2009 26.46% 7.26$ -0.06% -1.19% 7.78% سقف 37.58%   28.56% 19.21% 12.12% کف -37.58%   -2.25% -1.51% 6.46% CAGR 8.80%         میانگین 10.88%       10.92% الف) در این جدول، بالاترین بازده شاخص به همراه سقف های روزانه ی مختلف نشان داده شده است. ب) بازده کل، شامل سهام دوباره سرمایه گذاری شده به درصد می شود. به عبارتی دیگر، تغییرات بازده کل این شاخص را نشان می دهد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 95


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 17:08]
تاریخ

بازار سهام نیویورک اکنون به سومین قرن کاری خود رسیده و به بزرگترین بازار جهان تبدیل شده است. امروزه این بازار گسترش یافته و دیگر به همان یک طبقه در واحد ۱۸  BroadstreetدرNew York  محدود نمی‌شود. اکنون در قرن بیست و یکم،  NYSEدر مرکز شبکه جهانی‌ بازار ارز قرار دارد. شما اگر جدّاً قصد سرمایه گذاری دارید، داشتن اطلاعات در مورد، محدوده و عملکرد آن بسیار مفید خواهد بود.

شناسایی

در بازار سهام نیویورک، روزانه تعداد زیادی سهم خریداری می شود و به فروش می‌رسد. همانند دیگر بازارها، در این بازار به جمع آوری سرمایه و همچنین افراد سرمایه گذار پرداخته می شود. با این کار می‌توان نقدینگی و قابلیت عرضه سهم را در بازار بالا برد و با داشتن پول در گردش بسیار، می‌توان رشد اقتصادی را افزایش داد.

تاریخچه

در سال ۱۷۹۲ با امضای قرارداد  Buttonwood agreementکار خود را شروع کرد. پس از آن کارگزار‌های بورس بطور منظم در نیویورک گرد هم جمع می‌شدند. آنها در سال ۱۸۱۷، یک سازمان رسمی‌ برای مدیریت معاملات با نام "هیئت سهام و ارز نیویورک" تاسیس کردند. تکنولوژی به شروع کار آنها بسیار کمک کرد. این شرکت در سال ۱۸۴۴ شروع به استفاده از تلگراف کرد و از سال ۱۸۶۷ ارتباطات در این شرکت با سرعت هرچه بیشتر انجام گرفت. در سال ۱۸۶۹ شرکت‌های موجود با نام transparency خطاب می‌شدند و اعتماد بسیاری از افراد را به خود جلب کردند. در طول قرن ۲۰، معاملات رشد بیشتری پیدا کرد و به هزاران و میلیون‌ها و بعد‌ها به میلیارد‌ها سهم رسید. دهم اکتبر سال ۱۹۵۳ روز استثئایی بود. آخرین باری بود که کمتر از یک میلیون سهم در بازار معامله شد. در قرن بیست و یکم، NYSE گسترش یافت و اکنون در پی‌ ایجاد یک بازار سهام بین قاره ای است که نشان‌دهندهٔ روند رو به افزایش تجارت است.

وسعت

بازار سهام نیویورک، بزرگترین بازار سهام دنیا است که از سال ۲۰۰۶ به بعد، روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون سهم بطور میانگین در آن معامله می شود. در این بازار حدود ۲۴۰۰ سهم به علاوهٔ ۱۲۰۰ سهم اروپایی_ با در نظر گرفتن ادغام آن با  Euronextدر سال ۲۰۰۶_ وجود دارد. این ادغام موجب ‌شدNYSE  (که از این به بعد با نامNYSE/Euronext  شناخته می شود) به اولین شبکه ارتباطی‌ بازار اوراق بهادار تبدیل شود. این بازار شامل بورس پاریس، بورس سهام لندن، معاملات بورس سهام آمریکا و بسیاری از دیگر اوراق بهادار در کشور‌های مختلف می شود.

انواع مختلف سهام در بازار معامله می شود. بیشتر آنها شامل سهام عادی می شود که سهامی هستند که به سرمایه داران، مالکیت قسمتی‌ از شرکت را می دهد. در این نوع از سهم، سهامداران حق رای دارند. آنها می توانند در صورت عملکرد بهینه ی شرکت، از رشد سهام خود منفعت ببرند. سهام ممتاز نیز دارای مالکیت هستند که اغلب مالکان در آن حق رای ندارند ولی‌ بجای رشد سهام از رشد قابل توزیع برخوردار می شوند که برای سهام دارانی طراحی شده است که بجای رشد به فکر کسب درآمد هستند. بعضی‌ از سهامی هم که درNYSE  معامله می شوند، سهام شرکت‌های باارزش نامیده می شوند که جزو شرکت‌های نامدار و معروف در نظر گرفته می شوند. سهام گردشی آن نوع از سهام هستند که هماهنگ با افزایش یا کاهش سلامت اقتصاد کار می کنند. سهام تدافعی درست برعکس هستند. آنها حتی در شرایط اقتصادی ضعیف هم ارزش خود را حفظ می کنند و معمولا شرکت هایی هستند که به ارائه‌ی کالاهای اصلی می پردازند و در اغلب اوقات، افراد بدون توجه به شرایط اقتصادی آنها را می خرند.

مشخصات

NYSE دارای ابزار‌های تحقیقی برای سرمایه داران است. هنگامی که سرمایه داران تصمیم می گیرند سهمی را خریداری کنند یا بفروشند، انتخاب‌های متعددی دارند که شامل معاملات در بازار (قیمت اخیر)، ثبت سفارشات و توقف خرید و فروش در یک قیمت خاص می شود. شبکه ی بازار اوراق بهادار در سالهای اخیر گسترش یافته بطوریکه  در آن سرمایه داران می توانند به معاملهٔ سهام خارجی‌، اوراق بهادار، کالاها و دیگر اختیارات در سیستم NYSE/Euronext بپردازند. از سال ۲۰۰۸ به بعد "بازار مختلط" تحت گسترش بود. در این بازار، سهامداران می توانند بدون هیچ مشکلی‌ به هرکدام از سهامی که در بازارNYSE/Euronext  معامله می شود، دسترسی داشته باشند.

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 106


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 17:07]
تاریخ

P/E یا نسبت قیمت به سود یکی از افزارهای قدیمی و عموماً پر استفاده به منظور ارزش گذاری سهام است. هر چند محاسبه P/E بسیار ساده است اما تفسیر آن عملاً دشوار می نماید. در شرایط معینی این نسبت بسیار گویا و در زمان های دیگر کاملاً بی معنا جلوه می کند. از این رو، غالباً سرمایه گذاران این اصطلاح را نادرست به کار می گیرند و در تصمیماتشان بیش از حد لازم به آن وزن می دهند.

در بخش های بعدی این مقاله ابتدا به تشریح و تبیین P/E می پردازیم، سپس چگونگی استفاده از این نسبت را در تجزیه و تحلیل سهام بازگو می کنیم، و سرانجام به شرایطی می پردازیم که نباید از این نسبت استفاده شود.

• P/E چیست 


P/E کوتاه شده نسبت price) P یا قیمت سهم) به ESP) Earning Per Share) یا سود هر سهم است. همان گونه که از نام آن پیدا است، برای محاسبه P/E آخرین قیمت روز سهام یک شرکت به سود هر سهم (EPS) آن تقسیم می شود.غالباً P/E در تاریخ هایی محاسبه می شود که شرکت ها اطلاعات EPS (معمولاً سه ماهانه) را افشا می کنند. این P/E را که بر مبنای آخرین EPS محاسبه می شود بعضاً P/E دنباله دار نیز می گویند. اما گاهی از EPS برآوردی برای محاسبه P/E استفاده می شود، این EPS معمولاً معرف سود برآوردی سال آینده است. در این صورت به P/E محاسبه شده P/E برآوردی یا پیشتاز گفته می شود.
محاسبه P/E گاهی روش سومی هم دارد که مبتنی بر میانگین دو فصل گذشته و برآورد دو فصل باقیمانده سال است. تفاوت عمده ای بین این سه نوع وجود ندارد اما باید بدانید که از محاسبات داده های تاریخی واقعی در مقایسه با برآوردهای تحلیلگران مالی استفاده کنید. مشکل بزرگ محاسبه P/E مربوط به شرکت هایی است که سود آور نیستند و از این رو EPS منفی دارند. در خصوص چگونگی رفتار با این پدیده دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. برخی قائل به وجود P/E منفی هستند، گروهی در این حالت P/E را صفر می دانند و بسیاری دیگر هم معتقدند که دیگر P/E محلی از اعراب ندارد.
به لحاظ تاریخی در بورس اوراق بهادار تهران عموماً میانگینP/E در دامنه ۲‎/۳ تا ۲‎/۱۳تجربه شده است. نوسان P/E در این دامنه عمدتاً بستگی به شرایط اقتصادی هر زمان دارد. در حال حاضر میانگین P/E کل شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران حدود ۲‎/۸ است. همچنینP/E بین شرکت ها و صنایع می تواند کاملاً متفاوت باشد.


• کاربرد P/E

به لحاظ نظری، P/E یک سهم به ما می گوید که سرمایه گذاران چند ریال حاضرند به ازای هر ریال سود یک شرکت پرداخت نمایند. به همین جهت به آن ضریب سهام نیز می گویند. به عبارت دیگر اگر P/E یک سهم ۲۰ باشد بدین معنی است که سرمایه گذاران حاضرند ۲۰ ریال برای هر ریال از سود این سهم (که شرکت تولید می کند) بپردازند.
الف- رشد سود

آنچه در بحث بالا به آن پرداختیم رشد شرکت ها است. قیمت سهام بازتاب انتظارات سرمایه گذاران از ارزش‌و رشد آینده شرکت است. اما توجه کنید که اندازه سود (EPS) معمولاً مبتنی بر سود های (EPSهای) گذشته است. اگر شرکتی انتظار رشد دارد بنابراین انتظار داریم که سودش نیز رشد کند. در نتیجه تفسیری بهتر از P/E آن است که خوشبینی بازار از آینده رشد یک شرکت را باز تاب می دهد.
اگر P/E شرکتی بالاتر از میانگین بازار یا صنعت باشد بدین معنی است که بازار در ماه ها یا سال های آینده انتظارات بزرگی از سهم این شرکت دارد. شرکتی با P/E بالا باید سود های فزاینده ایجاد کند، در غیر این صورت قیمت سهمش سقوط خواهد کرد. مثالی از شرکت ایران خودرو گویای این بحث است.
ب- ارزانی یا گرانی
P/E در مقایسه با قیمت بازار شاخص بهتری برای ارزش گذاری سهم است. مثلاً به شرط پایداری سایر متغیرها، سهمی با قیمت ۲۰۰ ریال و P/E برابر ۱۰ بسیار گران تر از سهمی با قیمت ۲۰۰۰۰ و P/E برابر ۱۰ است. توجه کنید که محدودیت هایی در این مثال وجود دارد. شما نمی توانید P/E های دو شرکت کاملاً متفاوت را برای ارزش گذاری بهتر آنها مقایسه کنید. به عبارت دیگر تعیین بالا یا پایین بودن P/E بدون توجه به دو عامل اصلی بسیار دشوار است: ۱) نرخ رشد شرکت و ۲) صنعت.
۱- نرخ رشد شرکت

آیااندازه رشد گذشته شرکت ها می تواند معرف نرخ های انتظاری از رشد آینده باشد؟ هر چند پاسخ این پرسش نمی تواند صریح باشد اما در عمل سرمایه گذاران برای پیش بینی سود (EPS ) و محاسبه P/E از نرخ های رشد گذشته استفاده می کنند.
۲- صنعت

مقایسه شرکت ها تنها در صورتی فایده مند است که به یک صنعت تعلق داشته باشند، مثلاً شرکت های صنعتی که عمدتاً دارای ضرایب P/E پایین هستند. چون به رغم ثبات صنعت رشد پایینی دارند. از طرف دیگر شرکت های صنعتی به دلیل انتظار رشد از P/E های بالایی برخوردارند.
• دام های کاربرد P/E
تا بدین جا آموختیم که در شرایط معینی P/E می تواند ما را در تعیین بالا یا پایین بودن ارزش یک شرکت کمک کند. همچنین پی بردیم که P/E تنها در شرایط معینی معتبر است. اما علاوه براین دام های دیگری نیز در تحلیل P/E وجود دارد که در ادامه درباره برخی از آنها بحث می شود.
• حسابداری
سود یک اندازه حسابداری است که در محاسبه اش از اقلام غیرنقدی نیز استفاده می‌شود. معیارهای اندازه گیری سود بر طبق اصول حسابداری همگانی (GAAP ) مقرر می شوند. این اصول در گذر زمان تغییر می کند و در هر کشوری نیز متفاوت از دیگر کشورها است. از این رو محاسبه سود ( EPS) بسته به چگونگی دفترداری و حسابداری می تواند به صورت های متفاوت ارائه شود. در نتیجه مقایسه سودها (EPS ها) با یکدیگر گاهی به مقایسه سیب و پرتقال می ماند.
• تورم
در شرایطی که اقتصاد کشور تورم بالایی را تجربه می کند طبعاً کالاها و هزینه های استهلاک به دلیل بالا رفتن هزینه های جایگزینی کالاها و تجهیزات در مقایسه با سطح عمومی قیمت ها کم نمایی می شود. بنابراین در زمان های تورمی P/E ها عموماً پایین تر می آیند زیرا بازار سودها را که به صورت ساختگی به بالا گرایش دارد تخریب شده می بیند. بررسی P/E همانند تمامی نسبت ها در گذر زمان برای پی بردن به روند آن ارزشمند است. تورم این بررسی را دشوار می کند زیرا اطلاعات گذشته در امروز از فایده مندی کمتری برخوردارند.
• تفسیری دیگر
P/E پایین لزوماً بدین معنی نیست که ارزش یک شرکت کم نمایی شده است. بلکه به معنای آن است که بازار معتقد است شرکت در آینده نزدیک با مشکل روبه رو خواهد شد. سهمی که قیمتش پایین می آید معمولاً دلیلی دارد.
عمده ترین دلیلش این است که سود شرکت کمتر از سود انتظاری اش خواهد بود. این مسئله P/E دنباله دار بازتابی ندارد مگر آن که سود در عمل نیز محقق گردد.
• تنها به اتکای P/E سهام نخرید
یکی از پر بسامدترین اشتباهاتی که سرمایه گذاران غیر حرفه ای مرتکب می شوند خرید سهام صرفاً به اتکای P/E بالا یا پایین است. توجه کنید که ارزشیابی سهام تنها با تکیه بر شاخص های ساده ای مانند P/E ساده انگارانه و نادرست است. P/E بالا ممکن است به معنی بیش نمایی ارزش سهم باشد و هیچ تضمینی وجود ندارد که بعداً به سرعت پایین نیاید. ضمناً توجه کنید که حتی اگر ارزش سهمی کم نمایی شده باشد ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا بازار ارزش آن را اصلاح نماید.
در هر صورت تجزیه و تحلیل سهام امری بسیار پیچیده تر از دانستن چند نسبت ساده است. به عبارت دیگر هر چند کلیدی برای معمای ارزش گذاری سهام است اما تمام آن نیست. از این رو توصیه می شود که سرمایه گذاران برای خرید سهام با خبرگان سرمایه گذاری رایزنی نمایند. پاسارگاد نیک آماده است تا سرمایه گذاران علاقه مند را با قواعد سرمایه گذاری آشنا سازد.
• نتیجه گیری
P/E همه چیز یا به عبارتی حرف آخر را درباره ارزش سهم نمی گوید اما برای مقایسه شرکت های یک صنعت، کل بازار یا روند تاریخی P/E یک شرکت سودآور است.
به یاد بسپارید که :
الف - P/E یک نسبت است و از تقسیم P یا PRICE یا قیمت روز سهم به EPS یا E یا سود هر سهم به دست می آید.
ب- سه نوع EPS به نام های EPS دنباله دار، آینده و میانگین وجود دارد.
ج- به لحاظ تاریخی، میانگین P/E ها در بازه ۲‎/۳ _ ۲‎/۱۳ قرار می گیرد.
د- به لحاظ نظری، P/E یک سهم به ما می گوید که سرمایه گذاران حاضرند چند ریال به ازای هر ریال سود بپردازند.
هـ - تفسیر بهتری از P/E این است که آن بازتاب خوشبینی بازار از آینده رشد یک شرکت است.
و- P/E در مقایسه با قیمت بازار شاخص بهتری برای ارزش گذاری یک سهم است.
ز- بدون در نظر گرفتن نرخ های رشد صنعت، صحبت از بالا یا پایین بودن P/E یک شرکت بی معناست.
ح- تغییر در اصول حسابداری شامل وجود چندین روش مجاز برای سود (EPS ) تجزیه و تحلیل P/E را دشوار می کند.
ط- P/E ها عموماً در زمان تورم حاد پایین تر می آیند.
ی- تفاسیر بسیاری پیرامون دلیل پایین بودن P/E یک شرکت وجود دارد.
ک- تنها به اتکای ضریب P/E اقدام به خرید و فروش سهام نکنید


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 106


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 17:06]
تاریخ

حق تقدم سهام به چه کسانی تعلق گرفته و تا چه زمانی اجازه معامله بر روی حق تقدم شرکت‌ها وجود دارد؟

پس از اعمال افزایش سرمایه در یک شرکت ( فارغ از محل افزایش سرمایه ) سهامدارانی که در زمان افزایش سرمایه سهام شرکت را در اختیار داشته اند به نسبت افزایشی که در سرمایه شرکت داده شده است دارای حق تقدم می شوند و یا به عبارتی سهام جایزه به آنها تعلق می گیرد. به عنوان مثال اگر شرکتی 50 درصد افزایش سرمایه داشته باشد و سهامداری در زمان اعمال افزایش سرمایه تعداد 100 سهم از سهام این شرکت را داشته باشد، تعداد 50 سهم جایزه یا همان حق تقدم را در اختیار خواهد داشت.
پس از اعمال افزایش سرمایه در یک شرکت فرصتی به منظور انجام معاملات حق تقدمها در نظر گرفته می شود. در این دوره سهامدارانی که تمایلی به استفاده از حق تقدمهای تعلق گرفته به خود را ندارند می توانند در بازار اقدام به فروش حق تقدم سهام خود نمایند. از طرفی کسانی که در زمان افزایش سرمایه این شرکت سهام آن را در اختیار نداشته اند و یا تمایل به افزایش حجم دارایی خود در سهام این شرکت دارند مبادرت به خرید حق تقدم های عرضه شده توسط دیگر سهامداران می‌نمایند. در این معاملات قیمت حق تقدم توسط بازار تعیین می‌گردد. این قیمت می‌تواند کوچکتر، مساوی و یا بزرگتر از قیمت خود سهم شرکت باشد. در نهایت در مدت زمانی که برای حق تقدم سهام شرکت مشخص می‌گردد، تمام دارندگان حق تقدم‌ها می‌باید مبلغ ارزش اسمی هر سهم را به حساب شرکت واریز نمایند. البته پرداخت ارزش اسمی سهم برای سهامدارانی که بواسطه افزایش سرمایه از محل اندوخته مالک سهام جدید گشته‌اند منتفی می‌باشد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 60


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 17:05]
تاریخ

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید قیمت حامل‌های انرژی برای سال ۹۳ می‌تواند تا سقف ۳۰ درصد افزایش یابد. عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت ملی گاز افزایش بهای گاز مصرفی را خواستار شده است، تصریح کرد: فضای مجلس با افزایش قیمت حامل های انرژی مخالف است اما افزایش حداکثر تا ۳۰ درصد قابل بررسی است.  این نماینده مجلس با اشاره به نشست اخیر کمیسیون انرژی با وزیر نفت افزود: افزایش ناگهانی حامل های انرژی از جمله گاز، بنزین و گازوئیل می تواند بر شرایط اقتصادی مردم اثر سوء داشته باشد.  سلطانی در خصوص تعدیل قیمت انشعاب برق نیز خبر از تشکیل کمیته‌ای سه نفر داد و افزود: به طور حتم قیمت انشعاب هشتصد و پنجاه هزار تومانی برق کاهش خواهد یافت چرا که باید تفاوتی بین تهران با سایر بخش های کشور باشد زیرا قیمت زمین در تهران و سایر نقاط دور دست کشور تفاوت فراوان دارد(شانا) افزایش حامل های انرژی تاثیر مستقیم به گروه های انرژی بر از جمله سیمان و نمادهایی چون فایرا فخوز و فولاد خواهد داشت .گفتنی است فاز دوم احتمالا از نیمه دوم 93 اجرایی خواهد شد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 82


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 17:04]
تاریخ

 

Chart بترانس, D1, 2014.01.08 08:54 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 123


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 17:02]
تاریخ

کاندیدای جایزه نوبل اقتصاد گفت: با توجه به تحریم، فرصت مناسبی برای کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفت است و باید مالیات بر خانه‌های گران قیمت اخذ شود و پولدارها بیشتر مالیات دهند


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 112


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 17:00]
تاریخ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بعد از ظهر روز گذشته نشستی با حضور تمام مدیران عامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ساختمان این شرکت برگزار شد.

براساس گزارش سایت روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی در این نشست که خبرنگاری در آن حضور نداشت همه اعضا خواستار تعیین قیمت خوراک پایین تر از میانگین قیمت منطقه شدند!!!

روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی در خبر پوشش این نشست نوشته است: مدیران صنعت پتروشیمی تاکید کردند باید قیمت خوراک به نحوی تعیین شود تا زمینه سرمایه گذاری در این صنعت فراهم شود.

به طوری که باید نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی به گونه ای تعیین شود که پایین ترین نرخ در منطقه باشد تا زمینه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی فراهم شود و نباید قیمت ها طوری تعیین شود که قیمت خوراک گاز در ایران از آمریکا هم گرانتر شود!

در حالیکه کشورهای منطقه برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشورشان تخفیفات ویژه ای در نظر می گیرند.

در واقع برگزاری این جلسه همزمان با بررسی نرخ خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در کمیسیون تلفیق می تواند مفهوم و معانی مختلفی داشته باشد که مسئولان حال حاضر شرکت ملی صنایع پتروشیمی که وظیفه حاکمیتی خود را به کلی فراموش کرده و از واحدهای خصوصی نیز جلو زده اند باید در این زمینه توضیح دهند.

در این قسمت از گزارش به گذشته باز می گردیم و بخشهایی از مصاحبه های قبلی مدیران اسبق شرکت ملی پتروشیمی را منتشر می کنیم که عقایدشان را به طور صریح در خصوص قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی بیان کرده بودند.

* غلامحسین نجابت: درآمدهای بسیار بالا بخاطر خوراک ارزان!

این مدیراسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با نشریه عصر کیمیاگری که چکیده آن در تاریخ 29 مهر ماه سال جاری در سایت عیار آنلاین منتشر شده است می گوید: 

" مزیت -قیمت- خوراکی پیدا کردن - پتروشیمی‌ها-به معنای ارزان تر دادن یا امتیازات خاصی برای مصرف کننده ایرانی قائل شدن نیست. وقتی می‌گوییم بصورت طبیعی مزیت می‌یابیم منظور این است خوراکی که مثلا کره اگر بخواهد مصرفش کند می‌بایستی از ایران حمل کند و به آنجا ببرد و تبدیل کند، ما اینجا می‌توانیم با 100 متر یا 500 متر لوله در کنار واحد تولید کننده خوراک، واحدهایمان را برقرار کنیم. پس حداقل مزیت هزینه حمل است.

در هیچ یک از کشورهای منطقه مزیت خوراک واحدهای بالادستی به اندازه ایران نیست،اما وقتی واحدهای میان دستی و پایین دستی می‌خواهند خوراک شان را از این بالادستی‌های پتروشیمی بگیرند، همه مزیت‌های آن در واحد بالادستی رسوب می‌کند و هیچ کدام به واحدهای پایین دستی نمی‌رسد.

یعنی وقتی که یک واحد اتیلن با اتان 145 دلاری آن را تبدیل به اتیلن 900 دلاری می‌کند، این واحد اتیلن 900 دلاری را بدون هیچ تخفیفی به واحد پلی اتیلن می‌دهد بدون اینکه هیچ قسمتی از ارزش افزوده بسیار سرسام آور آن را به زنجیره پایین منتقل کند.

اگرچه توجیه اقتصادی پیدا می‌کند ولی با این قیمت خوراک واحدهای پلی اتیلن از آن استقبال نمی‌کنند.

در زمینه خوراک، وزارت نفت می‌گوید خوراکم را مفت می‌دهم و واحدهای پتروشیمی هم که خوراک را از واحدهای بالادستی تامین می‌کنند دادشان بالاست که این شیوه خوراک دادن اصلا درست نیست.

این مساله در واحدهای بالادستی رسوب می‌کند. در تراز شرکت‌های بالادستی که یک سند رسمی است دیده می‌شود واحدهای بالادستی که اتیلن با خوراک اتان دارند درآمدشان بسیار درآمدهای نامعقولی است که در هر تعبیر صنعتی و در هر کجای دنیا و حتی در کشورهای جنوب خلیج فارس چنین چیزی دیده نمی‌شود.

* عبدالحسین بیات: دستور وزیر نفت برای خوراک پتروشیمی‌ها/ ارائه لایحه قیمت‌گذاری خوراک برای 10 سال

از طرفی نیز عبدالحسین بیات مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی در تاریخ 28 خرداد ماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس می گوید؛ ما محاسباتی درباره میزان رانتی که از بابت خوراک ارزان گاز در چند سال اخیر نصیب پتروشیمی‌های گازی شده است نداشته‌ایم.

وی ادامه می دهد: اما آنچه مسلم است به عقیده بنده زمانی که قانون هدفمندی یارانه‌ها تدوین و تصویب می‌شد بخشی که مربوط به خوراک پتروشیمی‌ها و تشویق برای سرمایه‌گذاری است به خوبی تدوین نشده و نیاز به بازنگری دارد.

بیات تصریح می کند؛ ما نیز به قیمت منطقی و عادله خوراک معتقد هستیم، کما اینکه وقتی به یک بخشی از پتروشیمی‌ها خوراک ارزان بدهیم برای ما نیز مشکل ایجاد می‌کند چرا که نمی‌توانیم تعادل مطلوب را در سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی ایجاد کنیم و سرمایه‌گذاران را به همه بخش‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی هدایت کنیم.

وی خاطرنشان می کند در بخش دیگر نیز بازنگری و افزایش قیمت بعضی خوراک‌های گازی و منطقی کردن قیمت این خوراک هدف توسعه متوازن صنعت پتروشیمی را محقق می‌کند.

به نظر ما سرمایه‌گذاران نیز مایل به دریافت تخفیف‌های بی‌قاعده نیستند، چنانکه سرمایه‌گذاران شریفی که در این حوزه می‌شناسیم می‌گویند به گونه‌ای قیمت‌گذاری انجام شود که عادلانه بودن قیمت در کنار هدف وزیر محترم نفت در تسریع سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی محقق شود.

* آیا نظر مدیران سابق تغییر کرده؟

آنچه که به ذهن می رسد این است که در مدت تنها چند ماه بعید است که نظر مدیران سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی تغییر کرده و همگی نسبت به افزایش قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی تاکید دارند.

بنابراین با گذاشتن یک نشست و گرفتن عکس یادگاری نباید به طور رسمی اعلام کرد که همه مدیران سابق و فعلی به دنبال کاهش قیمت خوراک گاز به میزان پایین ترین نرخ در منطقه هستند.

از طرف دیگر نیز به نظر می رسد برگزاری چنین نشستی تنها به منزله تقسیم مسئولیت شرکت ملی پتروشیمی برای تعیین نرخ خوراک ارزان است تا بار تائید رانت به واحدهای خصوصی تنها به روی دوش خودشان نباشد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 135


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 16:58]
تاریخ

1-سشرق

2-ونفت

3-تاپیکو

4-غمارگ

5-وبصادر

6-فاذر

پیدا کردن دلیل با دوستان

منتظر نظرات دوستان هستیم.




:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 62


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 16:52]
تاریخ

دکتر فان تارپ در مقاله‌ای تحت عنوان شش نکته کلیدی برای موفقیت در معاملات بازار سهام می‌نویسد: بحث‌هایی که در ادامه مرور خواهید كرد، در واقع شش بخش از مواردی هستند که در هر سیستم سرمایه‌گذاری باید در نظر گرفته شوند


1.قابلیت اعتماد به سیستم سرمايه‌گذاري اولين نكته است؛ یعنی چه درصدی از مواقع معاملات و سرمایه‌گذاری‌هایتان سودآور هستند. به طور مثال، اگر شما ده معامله روی سهام انجام دهید و 6 مورد از آنها سودآور باشد، قابلیت اعتماد به شما 60 درصد خواهد بود. در واقع این عدد نشان می‌دهد که چند درصد در معاملات خود درست تصمیم می‌گیرید.

2.نکته دیگر، میزان و نسبت سودآوری به زیان آوری معاملات است. مثلا، اگر 1 درصد در یک معامله سود کرده اید و 1 درصد در معامله دیگری زیان کرده اید، نسبت سود و زیان شما يك‌به‌يك خواهد بود. اما اگر در یک معامله 10 درصد سود کنید و در معامله دیگری 1 درصد زیان کنید، این نسبت از 10 به 1 تغییر می‌یابد. همیشه باید این نسبت را در نظر داشته و سعی کنید آن را در کنترل خود درآورید. در همین رابطه، باید همیشه میزان ریسک خود برای یک معامله مشخص را پیش از انجام معامله برآورد نمایید و بر اساس آن اقدام کنید.

3. نکته سوم، هزینه انجام یک سرمایه‌گذاری و معامله است. گاهی کارمزدهای کارگزار و دیگر هزینه‌های انجام معاملات مثلا سودی که باید بابت پولی که وام گرفته اید بپردازید، بسیار زیاد است و باید همیشه مراقب آن بود. گاهی، افراد این هزینه‌ها را در نظر نمی گیرند و این دید نادرستی از میزان سودآوری معاملات به شما خواهد داد.

4.نکته دیگر این است که هر از چند مدت یک بار موقعیت و فرصت انجام یک معامله را به دست می‌آورید. در صورتی که سه متغیر اول را ثابت در نظر بگیرید، مجموع تاثیری که آنها بر جای می‌گذارند، به اینکه هر از چند مدت یکبار معامله می‌کنید، وابسته خواهد بود.پ

5.نکته پنجم، حجم یا اندازه پولی است که به هر یک از معاملات و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری خود اختصاص داده‌اید. در واقع می‌توان گفت اثر تجمیعی چهار مورد یاد شده در قبل، کاملا به مورد پنجم، یعنی حجم خرید وابستگي دارد. بر اساس منطق و با فرض اینکه به دقت از سیستم خود برای انجام معاملات پیروی نمایید، هر چه درصد بیشتری از سرمایه خود را برای ورود به یک سرمایه‌گذاری اختصاص دهید، موفق‌تر خواهید بود.

6. مورد آخر، اختصاص میزان سرمایه به هر مورد سرمایه‌گذاری است. تنوع‌بخشی و مدیریت پرتفوليو و مدیریت پول از بحث‌های مربوط به همین عامل هستند. البته باید دانست، سرمایه‌گذاران مختلف ریسک‌های متفاوتی برای خود تعریف می‌کنند و بر همان اساس میزان سرمایه اختصاص یافته به یک نوع سرمایه‌گذاری را تعیین می‌کنند. بحث كنترل ریسک نیز خود از اهمیت خاصی برخوردار است. البته هر معامله گر بنا به متغیرهای زیادی می‌تواند ميزان ریسک خود را محاسبه نماید. به گفته وارن بافت همیشه باید از ریسک اجتناب کرد. پذیرفتن ریسک بیشتر بدون توجه به خطراتی که به دنبال دارد باعث از دست رفتن سرمایه می‌شود. اصل اول همیشه بايد حفظ سرمایه اولیه باشد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 160


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 16:47]
تاریخ

 

احوال شاخص

سلام خدمت دوستان بازاری؛

امروز بازار نشان داد که دل خوشی ظاهرا از مذاکرات ندارد.با این تفاسیر در بازار گفته می شود شنبه بانک و خودرو صف خرید خواهند بود اما باورش شاید کمی سخت باشد.در هر حال شواهد از ریسکی بودن مجموع بازار نشان دارد.امروز گروه ساختمان از روی شاخص قدرت نسبی به خوبی حمایت شد و سنگین خرید شد.در سایر گروه ها به سختی می شد دید که همه مثبت یا منفی هستند که خود این امر مثبت ارزیابی می شود. شرایط بازار شامل افزایش احتمالی قیمت حامل های انرژی به ۳۰ درصد ،خوراک۱۳تا۱۵سنتی  در گروه پتروشیمی،بهره مالکانه و افزایش عوارض ها و طولانی شدن تصمیم گیری در حال آسیب زدن به بدنه بازار است و می تواند عاملی شود برای آغاز یک فاز اصلاحی چند هفته ای ، این مهم در حالی پیش روی گروه های شاخص محور و بزرگ بازار دیده می شود که بعید نیست با یک حرکت مهندسی شده شاهد ارائه گزارشات میان دوره ای و ۹ ماهه محافظه کارانه باشیم تا بازار را بیش از پیش به سمت تعادل بکشانند که اصلا بعید نیست.
البته گروهی چون خودرو کماکان با توجه به خبرهایی از فروش بلوک بانک پارسیان می تواند مورد توجه قرار گیرد در این گروه گویا خصوص سازی از عرضه بلوک ایران خودرو منصرف شده است . در گروه دارو  شایعه افزایش ۴۰ درصدی قیمت محصولات دارویی بود که به سرعت تکذیب شد .در گروه ساختمان سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت از سوی دیگر تسهیلات مسکن برای زوجین تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال نیز میتواند از عوامل توجه بازار در معاملات روز چهارشنبه به این گروه باشد .
اما در گروه فلزات اساسی کاهش قیمت شمش خوزستان در بورس کالا ، افزایش قیمت حامل های انرژی فعلا روند حنثی را در  گروه به همراه خواهد داشت در کل دوستانی که در سود هستند مخصوصا آنهایی که سهم های شاخص ساز دارند بهتر است کمی سبک شوند.توجه تان را به اخبار جلب می کنم:

 

*گروه خودرو و لیزینگ

خصوصی سازی از عرضه ایران خودرو صرف نظر نموده و این می تواند نشانه مثبتی باشد زیرا این انتظار می رود که با قطعی شدن فروش بلوک پارسیان این نماد را بتواند در قیمت های بالاتری به فروش برساند.امروز خودرو به عدد روانی ۴۰۰ واکنش نشان داد.
محدوده مقاومت ۴۰۰تومان عرضه ها را افزایش اما میتواند مجدد شرایط بهتری به خود گیرد کماکان غدیر خریدار است.

*گروه ساختمان

با خبر تصویب افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت و از سوی دیگر تسهیلات مسکن برای زوجین تا سقف ۵۰۰ میلیون امروز در بازار بی تاثیر نبود.

ثشاهد و ثباغ و ثتران از سهم هایی هستند که این روزها پر سر و صدا ظاهر شدند.

فعلا انتظار حمایت دارم.

*سیمانی ها  

در خصوص این گروه فعلا انتظار دارم کوتاه مدت رشد را شاهد باشیم.نکته ای که برقرار است همان مازوت یا گازی است که قرار است بهشان بدهند.در واقع بحث هدفمندی است که ده بار گفته شد به نیمه ی دوم ۹۳ موکول شده است.

*گروه بانک

گروه خیلی فرسایشی شده است.اما احتمال می دهیم آرام آرام بازگشت مثبتی را تجربه کنند.

*گروه پالایشگاه

گروه همچنان مورد قهر بازار.شاید بهتر باشد بگوییم پس از عرض اندام های ابتدای سال در خصوص این نماد ها بهتر است سابر نوبت سایر گروه های صنعت باشد.شتران و شبندر منفی نیستند شاید بتوان گفت بررسی بودجه و تصویب نرخ ارز در سال آینده بتواند محرک  گروه باشد . ارز۲۶۵۰ تومانی میتواند اثراتی هرچند جزئی اما از افت بیشتر گروه جلوگیری خواهد کرد.
شبندر با افزایش نرخ ارز از ۲۴۷۵ به ۲۶۵۰ تومان ۲۵ تومان به سودش افزوده می شود.

*گروه پتروشیمی

گروه پر خبر.دوستان اجازه دهید امروز مطلبی در این خصوص نگوییم.فارس ۱۸۴۰ مقاومت دارد.

*گروه فنی و مهندسی

 

در خصوص تکنو باید گفت بحث ساخت جایگاه های سن ان جی و جایگاه سیار و قرارداد عراق مطرح است.در این سهم برای نتیجه مطلوب باید سهامداری کرد از این جهت که شاید در کوتاه مدت سهم فرسایشی رو به پایین باشد.

کنتورسازی ادامه عرضه های حقوقی برابهام این نماد و روند منفی فعلی افزوده است .

* گروه برقی

کنتور باشکست ۱۵۶۷ تومان روند ۳ماهه را به زیر شکسته از سوی دیگر واگرایی ایجاد شده میتواند نماد راتا۱۴۵۰-۱۳۵۰ تومان پایین بکشاند البته هنوز به آینده و گزارشات آتی امیدوار هستیم اما به جد شرایط این روزهای نماد بارفتار فعلی حقوقی مبهم پیش میرود.در این نماد گفته میشود صندوق فرهنگیان نیز فعال شده.
در نماد پارس سوییچ گویا تا یک ماه آتی افزایش سرمایه ۴۲درصدی از محل سودانباشته و تعدیل ۳۵ درصد همراه خواهد شد ، این مهم در حالی است که نماد در روزهای اخیر در حال درجازدن و اصلاح قیمت می باشد.
با توجه به مقاومت ۷۲۵ تومان اصلاح نماد میتواند تا محدوده ۶۰۰ تومان نیز ادامه داشته باشد.

*گروه فلزات،معدنی و سنگ آهنی

شایعه فروش زمین های فسرب در محدوده شهر زنجان و اجرای طرح های توسعه از نکات مهم مطرح شده در مورد نماد است.
سهم به مقاومت ۳۷۲ تومان رسیده واکنش امروز بسیار مهم است به نظر میرسد پس از یک کش و قوس مجدد میتواند رشد داشته باشد.
گذر از هدف یاد شده هدف بعدی۴۶۷

در بورس کالا شمش فولاد خوزستان با کاهش قیمت ۴۰ تومانی به ۱۴۰۰ تومان در هر تن معامله گردید که این مهم می تواند عاملی برای کاهش قیمت سنگ آهن چادرملو و گل گهر را فراهم سازد. گفتنی است نرخ فروش شمش فولادخوزستان در بودجه برآوردی ۱۵۸۰ تومان اعلام شده است .همین امر می تواند فشار عرضه را برنماد ها افزایش دهد ، در فولاد خوزستان  اجازه صادرات۹۰ هزار تن شمش داده شده است.

پیشنهاد بررسی:

کنیلو

پخش


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 93


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [چهارشنبه 18 دی 1392 ] [ 16:43]
تاریخ
معاون وزیر امور خارجه ایران و معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پنجشنبه و جمعه در ژنو دیدار می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت که وی و هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پنجشنبه و جمعه در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این دیدار با هدف نهایی‌سازی مراحل کارشناسی و اجرایی مربوط به توافق ژنو انجام خواهد شد.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 85


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [سه شنبه 17 دی 1392 ] [ 23:03]
تاریخ

آندریاس شوکنهوف، نایب رییس فراکسیون احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در پارلمان آلمان که برای دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از مقامات کشورمان وارد تهران شده است امروز با مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکا وزرت امورخارجه کشورمان ملاقات کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تخت روانچی در این دیدار، با تاکید بر سابقه مناسبات دو کشور ایران و آلمان گفت، باید از ظرفیت‌های موجود دوجانبه و نیز همکاری‌های منطقه استفاده کرد.

او در مورد برنامه هسته‌یی ایران بر لزوم برخورداری کشورمان از کلیه حقوق مصرح در NPT از جمله غنی‌سازی تاکید و اضافه کرد، ما می‌توانیم به نگرانی‌های مشروع طرف مقابل پاسخ دهیم.

وی گفت با توجه به توافق ژنو، لازم است که همه به آینده نگاه کرده و مانع از تلاش‌های کسانی شوند که در صدد اخلال در پیشرفت امور هستند.

معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن برشمردن چالش‌های پیش‌رو خطرات ناشی از افراطی‌گری برای منطقه و جامعه جهانی، بر لزوم همکاری کلیه کشورها برای مبارزه جدی با آن تاکید کرد.

او گفت: با وجود اقدام نظامی آمریکا در افغانستان و عراق، مشکل افراطی‌گری در این کشورها هم‌چنان وجود دارد و ما شاهد سرایت آن به سوریه هم هستیم.

تخت‌روانچی راه‌حل سیاسی را تنها راه پایان بخش بحران جاری دراین کشور دانست.

آندریاس شوکنهوف هم با تشریح پیشنه مناسبات دیرینه دو کشور، به وجود علائق در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و آلمان اشاره کرد.

نایب رییس فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان مقطع فعلی را برای اعتمادسازی در روند سیاسی با ایران بسیار مهم دانست و بر لزوم نگاه به آینده و بهره‌گیری از این فرصت تاکید و افزود به اعتقاد او این رویکرد در طرفین وجود دارد.

او با اشاره به نقش فعال و نیز توانمندی ایران در منطقه، تمایل آلمان برای همکاری‌های منطقه‌یی با ایران را اعلام کرد.

شوکنهوف با حمایت از راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه، از دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس "ژنو 2" حمایت کرد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 70


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [سه شنبه 17 دی 1392 ] [ 23:03]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
صفحات سایت
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 174
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,127
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 1,127
بازدید ماه بازدید ماه : 1,127
بازدید سال بازدید سال : 61,062
بازدید کلی بازدید کلی : 955,008

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.15.226.33
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir