')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

جدیدترین اخبار بورس,سهام,و آموزش

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین گفت:این شرکت با تولید 900 قلم محصول دارویی در بخش های مختلف از پیشگامان صنعت دارو محسوب می شود و در سال 91، معادل 34.7 درصد تولید داروهای انسانی، 70 درصد سهم بازار تولید مواد اولیه، 33.3 درصد سهم بازار توزیع دارو، 24 درصد سهم تولید داروهای دامی و 40 درصد سهم صادرات دارو را به خود اختصاص داد.
 

بنابر گزارش بورس نیوز، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین در آستانه برگزاری جلسه معارفه به منظور ورود به بورس در جمع خبرنگاران گفت: صنعت دارو از نظر سودآوری در میان صنایع مختلف در جهان، پس از نفت، گاز و پتروشیمی، دومین صنعت سودآور است، که این موضوع توجه تمامی سرمایه گذارانی را که در بازار سرمایه حضور دارند، به خود جلب کرده است.

 

فرهاد زرگری ادامه داد: جمع GDP کل کشورهای جهان در سال 2011، رقم 70 تریلیون دلار بود که حدود 13.1 درصد این رقم یعنی نزدیک به 9 تریلیون دلار در بخش سلامت هزینه شده است. حدود یک تریلیون دلار از این رقم نیز حجم بازار دارویی جهان بوده است. به نظر میآید در سال 2016 این یک تریلیون دلار به حدود یک تریلیون و 200 میلیارد دلار بالغ شود. این رشد یک سیگنال برای تمام کسانی است که میخواهند به بازار سرمایه ورود پیدا کنند.

 

مدیر عامل تیپیکو یادآور شد: ما اعتقاد داریم به علت سودآوری صنعت دارو، این صنعت میتواند در کشورمان جایگزین نفت، گاز و پتروشیمی شود. کشوری مانند سوئیس پایه راهبرد توسعه خود را بر دارو بنا کرده است یا در کشوری مانند ژاپن، خلق ارزش ملی ناشی از فروش دارو در آن به قدری بالاست که 10 درصد از کل GDP که در این کشور تولید میشود، از محل فروش دارو است. جالب آنکه این 10 درصد از کل GDP ایران بیشتر است. اگر ما هم به صنعت دارو بهعنوان یک صنعت راهبردی نگاه کنیم، میتواند آورده های مناسبی را برای اقتصاد ملی داشته باشد که جایگزین خام فروشی نفت و مواد نفت و گاز باشد و آینده کشور را از این نظر تأمین کند.

 

زرگری با بیان اینکه در این مجموعه که متعلق به شستا است، 33 شرکت مدیریت میشود گفت: این تعداد شرکت در یک زنجیره ارزش بزرگ دارو حضور دارند و تمامی بخش های این زنجیره را پوشش می دهند و در این میانیک شرکت در زیرمجموعه ما به طور تخصصی مأموریت دارد به تحقیق و توسعه دارویی بپردازد و از این نظر بزرگترین شرکت تحقیقاتی دارو و فرآورده های دارویی در کشور به حساب می آید که به صورت حرفه ای مشغول به کار است.

 

وی ادامه داد: 10 شرکت در تولید مواد اولیه دارویی و 11 شرکت در تولید فرآورده های نهایی دارویی فعال هستند؛ این در حالی است که چهار شرکت توزیعی داریم که به پخش دارو در تمام جغرافیای کشور مشغولند. سه شرکت در بخش بازرگانی و واردات دارو و مقداری در حوزه تجهیزات پزشکی در حال فعالیت هستند. یک شرکت در حوزه سرمایه گذاری در دارو فعالیت می کند و دو شرکت در خارج از کشور فعالیت دارند. یک شرکت دیگر نیز که به تازگی تأسیس شده و کوچک مقیاس بوده، در زمینه فرآوردههای بیولوژیک در حال کار است.

 

زرگری افزود: در این مجموعه 33 شرکتاست، نزدیک به هشت هزار نفر نیروی انسانی ارزشمند داریم که این مجموعه ها را بهصورت فعال اداره میکنند.

 

وی همچنین از به نتیجه رسیدن فاز نخست پروژه پپتید (داروهای پپتیدی) خبر داد و گفت: پروژه پپتید، یکی از پروژه های عمده ما است که مربوط به داروهای بیماریهای خاص و سرطان است و میتواند از لحاظ مالی بسیار موثر باشد، است .

 

زرگری افزود: در حال حاضر فاز نخست این پروژه به نتیجه رسیده و داروهای ما نیز وارد بازار شده و عمده پروژه های ما بهطور حتم تا سال 93 بهطور کامل وارد فاز تولید می شود.

 

وی با اشاره به تولید 900 قلم محصول دارویی در مجموعه شرکت های شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت: در سال 91 به لحاظ سهم بازار در بخش های مختلف، 34.7 درصد تولید داروهای انسانی، 70 درصد سهم بازار تولید مواد اولیه، 33.3 درصد سهم بازار توزیع دارو، 24 درصد سهم تولید داروهای دامی و 40 درصد سهم صادرات دارو متعلق به گروه شرکت های سرمایه گذاری دارویی تامین است.

 

زرگری در ادامه جمع کل فروش این شرکت را در سال 90، دو هزار و 800 میلیارد تومان و سال 91، سه هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای سال جاری 42 درصد به این ارقام به جهت افزایش قیمت ها افزوده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: سود خالص این گروه در سال 90، حدود 286 میلیارد تومان و در سال 91، حدود 386 میلیارد تومان بوده است. اگر بخواهیم به صورت تلفیقی بگوییم سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به 91.3.31، حدود 217 میلیارد تومان بوده این در حالی است که در سال مالی منتهی به 92.2.31، سود خالص شرکت 275 میلیارد تومان بوده است. حال سود اصلی در 91.2.31، حدود 116 میلیارد و 700 میلیون تومان و در سال 92، حدود 150 میلیارد تومان بوده است.

 

وی در خصوص ورود این شرکت به بورس اینگونه توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین با نماد تیپیکو (TPICO) با سرمایه 290 میلیارد تومانی، در مجموعه خود 11 شرکت پذیرفته شده در بورس دارد و شیرین دارو هم در بازار پایه فرابورس حضور دارد.

 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین ضمن دعوت از سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه اعلام کرد: ما در این نشست گزارش مبسوطی از وضعیت این مجموعه ارایه خواهیم کرد و در عین حال پاسخگوی سوالات دوستان خواهیم بود.

لازم به یادآوری است جلسه معارفه این شرکت فردا یکشنبه، مورخ 22 دی ماه، ساعت 30: 14 در محل هتل هما واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، سالن مروارید برگزار می شود.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 54


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 21:34]
تاریخ

چه بپذیرید و چه نه، هر اتفاقی بهاری دارد و بهار ازدواج هم گل سال های جوانی، یعنی دهه سوم یا اوایل چهارمین دهه زندگی است.

نمی گوییم تمام زوج هایی که قبل یا بعد از این سن به خانه بخت رفته اند، شکست خورده برگشته اند اما این واقعیت را هم انکار نمی کنیم که آنها لذت چند سال بیشتر خوشبخت بودن در کنار یک شریک واقعی را از دست داده اند. نگاهی به شناسنامه تان بیندازید. اگر بیش از تعداد انگشتان یک دست از این دهه بهاری گذشته است باید به شما هشدار دهیم.

 زمان شما برای تجربه یک آرامش متفاوت هر روز کمتر می شود. پس تا دیر نشده، یک بار این مطلب را مرور کنید و ببینید که در گروه کدام یک از زنان ازدواج گریز جا می گیرید.

  

قصه‌های شکست، دیده و شنیده‌اید

هم دیده‌اید و هم شنیده‌اید که زندگی بعضی از زوج‌ها یا به طلاق رسمی رسیده است یا طلاق عاطفی! می‌ترسید به روز دیگران بیفتید و مبتلا به دردشان شوید! پس دور ازدواج را خط قرمز می‌کشید. این ساده‌ترین راه نیست؟

راه‌حل: چشم‌هایتان را بشوئید و جور دیگر نگاه کنید. فقط کافی است مدبرانه و عاقلانه انتخاب کنید و تجربه زندگی خود را بالا ببرید. بهتر است دست به کار شوید، مهارت‌های همسرداری را بیاموزید و فنون حل مسئله و مدیریت بحران را فرا‌گیرید.

 

از زمین خوردن می‌ترسید

همه زن ها به یک شکل به شکست عاطفی پاسخ نمی دهند. برخی زود فراموش می کنند و سرگرم کار و زندگی می شوند اما برای بعضی ها فراموشی کار سختی است. آنها روی نام عشق برچسبی منفی می چسبانند و تصمیم می گیرند دیگر سراغش نروند. شما هم یکی از این دو دسته اید؟

راه‌حل: اگر بیش از شش ماه است که جدایی را پشت سر گذاشته اید و هیجان های منفی تان تا حدودی فروکش کرده است، می توانید با مشاوره و واکاوی ارتباط قبلی، نقش خودتان را در بحران هایی که پشت سر گذاشته اید پیدا کنید. شاید شما به انتخابی نامناسب دست زده بودید و شاید هم در زمان نامناسب و در مکان نادرست در یک رابطه قرار گرفته بودید. از قانون همه یا هیچ استفاده نکنید و با تعمیم دادن تجربه هایتان به موقعیت های دیگر، خود را از لذت عاشق شدن و زندگی در کنار فردی که می تواند به شما آرامش دهد محروم نکنید.

 

وقتی حس تعهد کم‌رنگ است

گاهی گمان می‌کنید شما حتی نمی‌توانید با خودتان کنار بیائید و وظایف مربوط به خودتان را انجام دهید، چه برسد که بخواهید یکی دیگر را رتق‌و‌فتق کنید، در مقابلش از خودگذشتگی نشان دهید، آرزوهایش را برآورده کنید، خلاصه آن‌که همسرداری کنید! بی‌رودربایستی شما از متعهد شدن می‌ترسید.

راه‌حل: منتظر معجزه و یا زمان مناسب و یا خاص نباشید. سعی کنید نسبت به خودتان متعهد شوید! آستین بالا بزنید و برای پذیرش مسئولیت، کاری کنید. در اولین گام توانایی‌هایی خود را بشناسید و نقاط ضعف‌تان را کشف کنید. با اطلاع از ویژگی‌های مثبت و منفی خود خواهید توانست مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید. در دومین گام، با زنانی که ازدواج موفق داشته‌اند، هم‌کلام شوید و از آنان راجع به مسئولیت‌های یک زن متعهد و وظیفه‌شناس پرس‌و‌جو کنید
سعی کنید آگاهانه انتخاب کنید و جایی برای شک و شبهه خانواده باقی نگذارید. در صورت مخالفت منطقی و با دلیل و برهان، آن را پذیرا باشید و دوباره با نگاهی عمیق‌تر خواستگارتان را بکاوید. اما در صورت سخت‌گیری نا به جا و بهانه‌گیری، پای انتخاب‌تان بایستید

منتظر گزینه‌های بهترید

اگر با وجود روبرو شدن با مردانی که گمان می کردید توان خوشبخت کردنتان را داشته اند، باز هم به خاطر از دست ندادن گزینه های بهتری که احتمالا در آینده سراغتان می آیند، پاسخ منفی داده اید، به شما مشاوره با یک روانشناس را توصیه می کنیم. چرا که این مدل تفکر می تواند زمینه بروز وسواس فکری در شما باشد.یادتان نرود که در هر زمینه ای ممکن است انتخاب بهتری وجود داشته باشد.

راه‌حل: به جای چنین فکر و خیال های بی نتیجه ای، بهتر است نیازهایتان را خوب بشناسید و نسبت به جنسیت روانی خود و جنسیت روانی جنس مخالف، اطلاعات مفیدی به دست بیاورید. هنگامی که بعد از ایجاد شناخت مناسب دست به انتخاب بزنید و گزینه پیش رو ا برای ازدواج با خود مناسب ببینید، دیگر جای نگرانی باقی نخواهد ماند. پس عجله نکنید و با شناخت و گام به گام جلو بروید. از همه مهمتر این است که مسئولیت این تصمیم را به عهده بگیرید و با یک بام و دو هوا بودن،خود را در شک و شبهه نگه ندارید.

 

زیاد از حد عشق کارید: شاید شما آنقدر غرق مناسبات شغلیتان شده اید که نمیتوانید فکری اساسی برای زندگی عاطفیتان کنید. ممکن است فکر کنید هیچ چیز در دنیا شما را به اندازه پیشرفت کاری راضی نمیکند و البته احتمالا آنقدر غرق این تفکر شدهاید، که حتی فکر تغییر هم در سرتان چرخ نمیزند. نگاهی به محیط کارتان بیندازید. افرادی که مثل شما عشق کارند کم نیستند.

کسانی که حتی در چهارمین و پنجمین دهه زندگیشان، تنها با پروندههای روی میزشان زندگی میکنند. حالا کمی دقیقتر به آنها نگاه کنید. آیا واقعا این افراد خوشبخت و راضی هستند؟

راه حل: شمایی که کارتان همه زندگیتان بوده، قرار نیست یک شبه خانهنشین شوید. پس باید مردی را انتخاب کنید که توان پذیرش محدودیتهای شما را داشته باشد. او باید با نوع کار شما و شرایطی که دارید آشنایی داشته باشد تا بتواند تصویر دقیقی نسبت به مشکلات احتمالی که در این مسیر پیش میآید را در ذهنش شکل دهد.

اگر نمیخواهید که در میانه راه هم خودتان و هم او را ناامید کنید پس سعی کنید تصویری دقیق از اهداف و شرایطتان را برای خواستگارتان شکل دهید و قبل از هر تصمیمی، ببینید که چقدر اهدافتان در یک راستا هستند و تا چه حد میتوانید با محدودیتهای یکدیگر کنار بیایید. البته این تمام ماجرا نیست.

شما نمیتوانید بدون هیچ تغییری پیش بروید و تنها انتظار داشتهباشید که همسر آیندهتان شما را درک کند. شما باید بپذیرید که بعد از ازدواج، شرایط کاریتان هم شکل دیگری بهخود میگیرد و شما دیگر نمیتوانید تمام لحظههای زندگیتان را با پروندههای کاریتان بگذرانید.
مجردی

لذت مجردی، شیرینی دیگری دارد

آسایش و آرامش خانه پدری با هیچ‌چیز قابل مقایسه نیست. می‌خواهید تا آن‌جایی که ممکن است از آن لذت ببرید و استفاده کنید. نمی‌خواهید خیلی زود خود را اسیر مسئولیت ازدواج کنید و با نگرانی‌های ممکن‌الوجود آن خود را بیازارید؛ به دیگر سخن، از مصائب تاهل می‌ترسید.

 

راه‌حل: بپذیرید لذت بردن از مجردی طرز‌ فکر امروز شماست‌، ممکن است چند سال بعد آرزوی تاهل داشته باشید، اما بسیار دیر شده باشد. بدانید بسیاری مثل شما اندیشیده‌اند ولی اکنون پشیمانند. سبک زندگی آزادانه و غیر‌معقول خود را سر و ‌سامان دهید و اندکی خود را محدود کنید، چرا که محدودیت منطقی، شرط اول در ازدواج است. وظیفه‌شناسی و متعهد بودن را تمرین کنید. این تغییر را هر چه سریع‌تر تا دیر نشده، شروع کنید.

 

با خانواده‌تان کنار نمی‌آئید

خانواده‌تان پرتوقع هستند و مدام شما را وارد رقابت با دیگر دختران دم‌بخت فامیل می‌کنند؟ ممکن است در مورد ازدواج و معیارهای انتخاب همسر دیدگاهی متفاوت از خانواده داشته باشید! و به هزاران دلیل دیگر می‌ترسید و نمی‌توانید به خواستگاران‌تان جواب «بله» بدهید.

راه‌حل: اگر چه ممکن است مرد رویاهای شما با مرد رویایی که خانواده‌تان ترجیح می‌دهند توفیر بسیاری داشته باشد، اما هرگز به انتخاب فردی که تنها مورد تائید خانواده‌تان است بله نگوئید، این شمائید که قرار است با خواستگارتان زیر یک سقف بروید نه خانواده‌تان. برای مقابله با این مشکل، سعی کنید آگاهانه انتخاب کنید و جایی برای شک و شبهه خانواده باقی نگذارید. در صورت مخالفت منطقی و با دلیل و برهان، آن را پذیرا باشید و دوباره با نگاهی عمیق‌تر خواستگارتان را بکاوید. اما در صورت سخت‌گیری و بهانه‌گیری، پای انتخاب‌تان بایستید. اما بدون تنش و با جملات منطقی و یا حتی متوسل شدن به فردی عاقل و بالغ از انتخاب‌تان دفاع کنید.

 

فیلترهای‌های محدود‌کننده دارید

معیارهای سفت و سختی دارید چون نمی‌خواهید بی‌گدار به آب بزنید. می‌ترسید با انتخاب‌تان مورد تمسخر دیگران قرار گیرید. به دنبال کسی هستید که گل بی‌خار باشد و دیگران او را برترین ببینند و بدانند. این مسئله انتخاب‌تان را سخت‌تر کرده و دل‌تان را ناراضی به هر کس!

راه‌حل: این درست است که نباید به هر کسی بله بگوئید. اما باید بدانید همسر آینده شما، انسانی است با ویژگی‌های مثبت و منفی همچون خود شما. خود و معیارهای‌تان را بشناسید. در گام بعدی معیارهایی که شما را تا همین امروز تنها نگه داشته است، از نظر بگذرانید. سپس فهرست معیار انتخاب‌تان را از ویژگی‌هایی که می‌توانید از آنها چشم‌پوشی کنید، پاک‌سازی کنید. حالا وقت آن است که خواستگارتان را با معیارهای جدید بررسی کنید اگر 50 درصد شرایط را دارد، بهتر است کمی بیشتر در مورد این انتخاب فکر کنید.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 104


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 21:34]
تاریخ

با سلام.

دوستان با توجه به عرضه اولیه تیپیکو هلدینگ دارویی ها و خبرهای خوب از جمله افزایش 200 میلیارد تومانی اعتبارات دارویی از زبان معاون وزیر بهداشت شاهد رشد سهم های دارویی و رونق در این گروه به زودی خواهیم بود


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 71


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 21:24]
تاریخ

با سلام.

دوستان کف قیمتی زامیاد 200 می باشد.204 امروز هم فرصت خرید بود.در حدود 205 بخرید و 216 اگر سهم قدرت نداشت و ضعیف بفروشیدتا بالاخره با خبر خوب از لغو تحریم ها کانال به سمت بالا شکسته شود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 78


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 21:20]
تاریخ

با سلام.

دوستان عرضه اولیه سهام تا پایان سال تقریبا قطعی شده است امری که بیشترین تاثیر را بر روی سهم سبحان می گذارد از گروه دارو.

با تشکر


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 64


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 21:12]
تاریخ

سهم ازخط حمایت 261 فیبوناچی عبورکرد وحمایت بعدی  درقیمت 265 تومان خط 161 فیبوناچی میباشد..


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 53


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 21:11]
تاریخ

شناسایی 764 میلیارد ریال سود حاصل از فروش ارز و افزایش در سود سپرده بانکی براساس اطلاعات شش‌ماهه به میزان 396 میلیارد ریال موجب شد پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 92 پتروشیمی فناوران معادل 61 درصد افزایش یابد. همچنین شرکت اولین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 92 را در اسفندماه 91 مبلغ 3528 ریال، در فروردین‌ماه 92 مبلغ 3471 ریال، در مردادماه 92 مبلغ 4145 ریال و در آبان‌ماه سال‌جاری مبلغ 5559 ریال اعلام کرده است و در شش ماه مبلغ 3768 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و به 68 درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید.

علاوه بر این، فناوران عمده دلیل تغییر 61 درصدی پیش‌بینی‌هایش را شناسایی 764 میلیارد ریال سود حاصل از فروش ارز تحقق یافته در شش ماهه اول سال 92 در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی عنوان کرد. در سویی دیگر، این شرکت در شش ماهه دوم از این بابت سوی شناسایی نکرده است، این در حالی است که افزایش در سود سپرده بانکی براساس اطلاعات شش ماهه به میزان 396 میلیارد ریال از دیگر دلایل این تعدیل است.

براساس این گزارش، نرخ‌های فروش منظور شده براساس شش ماهه عملکرد واقعی و شش ماه برآورد مطابق اولین پیش‌بینی است و مفروضات بودجه 92، هیچ‌گونه تغییری نسبت به اولین پیش‌بینی نداشته است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 47


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 21:10]
تاریخ
1) اولین روز هفته را در حالی آغاز کردیم که با توجه به اخبار نسبتا مثبت سیاسی روز گذشته ، انتظار می رفت جو کلی بازار متعادل باشد اما 4 عامل : 1) ابهام موجود در برخی از گروه ها 2) احتمال عرضه اولیه تی پی کو در هفته جاری 3) نزدیک شدن به تسویه های اعتباری 4) نرسیدن گزارش های 9 ماهه در کنار شایعاتی مبنی بر احتمال تغییراتی در بدنه بورس باعث شد تا خبر مثبت سیاسی رسیده خنثی شده و شاهد تشدید عرضه ها در کلیت بازار باشیم. در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با افت 276 واحدی به کانال 87.000 واحدی سقوط کرد و در رقم 87.792 واحدی به کار خود خاتمه داد. نماد های معاملاتی فملی ، وپارس ، کچاد و اخابر به ترتیب با 90 ، 53 ، 51 و 47 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر افت شاخص داشتند. در سوی مقابل 2 نماد شبندر و شپنا با تاثیر مثبت 130 و 89 واحدی جلوی ریزش بیشتر نماگر بازار را گرفتند. اما شاخص فرابورس امروز حال و هوای بهتری داشت و به کمک 2 نماد معاملاتی مارون و شتران رشد حدود 7 واحدی را به ثبت رساند و به رقم 850 واحدی رسید. ارزش کل معاملات امروز به مرز 510 میلیارد تومان رسید که 376 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. فولاد مبارکه با معاملات 17.5 میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به خودرو ، حسینا و خگستر اشاره داشت. گروه پالایش در صدر توجه بازار امروز بود.

2) حواشی بازار :

الف) در حوزه مسائل سیاسی معاون وزیر خارجه ایران در پایان ۲ روز مذاکره با معاون کاترین اشتون گفت نتیجه بررسی‌ها در مذاکرات ۲ روز گذشته درباره نحوه اجرایی شدن توافق ژنو به پایتخت ‌ها منتقل شده و متعاقبا تصمیم‌ گیری نهایی اتخاذ و نتیجه اعلام خواهد شد. معاون وزیر خارجه ایران اضافه کرد: اختلافات فنی و سیاسی حل شد اما این موضوع منوط به تایید راه‌ حل در پایتخت‌هاست. اتحادیه اروپا هم اعلام کرد مقامات ارشد اتحادیه و ایران در مذاکرات ژنو، پیشرفت بسیار خوبی را رقم زدند. وی با این حال اظهار داشت: هر توافقی باید از سوی دولت های ایران و گروه 1+5 مورد موافقت قرار بگیرد. به نظر بازار در این حوزه به دنبال خبر های مثبت تری از جمله کاهش تحریم ها در عمل می گردد.

ب) اما در خبری دیگر برخی سناتور ها در پی تصویب تحریم ایران هستند. کاخ سفید در واکنش به تلاش سناتورها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرد که اگر عده‌ای خاص از اعضای کنگره خواهان جنگ هستند بهتر است این مطلب را به اطلاع مردم آمریکا برسانند. همچنین  سخنگوی کاخ سفید در اظهارتی جدید ضمن بیان تاثیرات منفی اقدام سناتورها، اعلام کرد که امیدوار است این تحریم ها در سنا به تصویب نرسند. انتشار خبرهایی در مورد افزایش تعداد سناتورهای حامی اعمال تحریم های جدید علیه ایران ایراد می شود.

 ج) به نقل از رویترز ایران و روسیه در حال مذاکره درباره مبادله روزانه 500 هزار بشکه  نفت در برابر کالا هستند که به ایران اجازه خواهد داد صادرات نفتی خود را علیرغم تحریم‌های غرب افزایش دهد و در مقابل به واردات تجهیزات از کشور روسیه بپردازد. این موضوع شاید با این هدف انجام می پذیرد که اروپا و آمریکا در مورد توافقات هسته ای کمی جدی تر باشند.

د) سخنگوی مجمع اقتصاد جهانی موسوم به اجلاس داووس که قرار است در روزهای ۲۲ تا ۲۵ ژانویه در منطقه داووس سوئیس برگزار شود،از قطعی شدن حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در این نشست بین المللی خبر داد.

ه) در حوزه مسائل اقتصادی در جلسه رئیس جمهور و نمایندگان مجلس یکی از نمایندگان حاضر در جلسه تاکید کرد درباره مواردی از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها که بین دولت و مجلس درباره آن اجماع وجود دارد، تا زمان ارائه تبصره مربوط به قانون هدفمندی هیچ چیز قطعی نیست ولی درباره حذف یک دهک بالای جامعه و افزایش ۳۸ درصدی قیمت حامل های انرژی اجماع نسبی وجود دارد. در این باره معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تدوین 3 سناریو برای تغییر قیمت حامل های انرژی خبر داده و گفته: در این سناریو ها تغییر قیمت ها در یک مرحله و یا در مراحل 3 یا 4 ساله بررسی شده است .

و) در خبری دیگر معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که دولت در طول این 4 ماه سعی کرده از رشد پایه پولی جلوگیری کند گفت: با این روند و همچنین انضباط مالی دولت، تورم شروع به کاهش کرده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

ز) در بازارهای جهانی ، فلزات اساسی با کمی افزایش به کار خود پایان دادند. به طوری که مس به 7.335 دلار ، سرب به 2.100 دلار و روی در محدوده 2.030 دلار در هر تن قرار دارند. انس طلا که به 1.250 دلار در هر انس رسید.

3) سایه ننگ ابهام !!

الف) در گروه پتروشیمی شاهد معاملات منفی در اکثر نماد های این گروه بودیم. پتروشیمی هایی که همچنان از مشخص نبودن نرخ خوراک در رنج می باشند و شاید گزارش های مثبت 9 ماهه باعث ایجاد تحرک در نماد های این گروه شود.

ب) معاون وزیر نفت با اشاره به این که در حال حاضر مذاکرات درباره نرخ خوراک با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و مصرف کنندگان آغاز شده ، گفت: هم اکنون به یک جمع‌بندی اولیه رسیده ‌ایم و فکرمی‌کنیم در آینده نزدیک قیمت واقعی شود. البته قیمت واقعی خیلی بیشتر از آنچه که گفته می‌شود است. وی با تاکید بر این که قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی نه 3 سنت و نه 13 سنت است، گفت: قیمت واقعی خوراک برای این واحدها 17 سنت است. وی با اعلام این که واحدهای پتروشیمی در صورت سرمایه‌گذاری می‌تواند از تخفیف ویژه برای قیمت خوراک بهره‌مند شوند، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری روی واحد های پتروشیمی ، ان ها می‌توانند از تخفیف 30 درصدی برای قیمت خوراک استفاده کنند.

ج) پارسان معاملات متعادلی داشت. اقبال به پالایشی ها و خبر بلوک پتروشیمی پارس دلیل معاملات مثبت سهم بود. ظاهرا قضیه فروش بلوک پتروشیمی پارس از ساتا به پارسان قطعی شده است. ارزش این بلوک 4.500 میلیارد تومان برآورد شده است. ساتا در مقابل قصد خرید بلوک بانک پارسیان از ایران خودرو را دارد. ساتا اعلام کرده با سهامداران بانک تجارت و اقتصاد نوین برای خرید آن ها مذاکره کرده ایم ولی مذاکره برای خرید وپارس جدی شده است.

د) هلدینگ خلیج فارس اعلام نموده حدود۹۷% خوراک مصرفی شرکت های زیر مجموعه میعانات گازی و NGL و نفتا و سایر مشتقات نفتی است که از پالایشگاه ها دریافت می شود و ۳% باقی مانده از اتان و مشتقات گازی تامین می گردد. بنابراین افزایش قیمت خوراک گازی تأثیر چندانی در قیمت تمام شده محصولات شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ نخواهد داشت.

4) خودرویی ها پنچر شدند !!

الف) خودرویی ها روز سختی را تجربه کردند. ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات اولین جلسه شورای رقابت با رئیس جدید، از بررسی موضوع کاهش قیمت خودرو در این شورا خبر داد و گفت: مقرر شد در این زمینه جلسه ‌ای بین شورای رقابت، خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت برگزار شود.

ب) بازي اصلی در اين  گروه در ايران خودرو  در جريان بود كه بارها در اين گروه صف فروش شد و توسط برخي حقوقي ها جمع شد. در ايران خودرو و متعلقات ! به طور كلي همه چيز به سرنوشت معامله بلوكي پارسيان گره خورده است اما 2 خبر مهم ديگر را بايد بشنويم. اول اين كه آمار توليد خودرو  در كشور رشد خوبي داشته و تقريباً خودروسازها در 3 ماهه اخير معادل 6 ماه اول سال خودرو توليد كرده اند. نكته دوم در ايران خودرو و سايپا برنامه  ريزي براي فروش برخي املاک و دارايي ها بوده كه بتواند كمک حال مالي براي اين شركت ها شود. در ايران خودرو  اين موضوع نمود بيشتري دارد.

ج) امروز خگستر نتوانست به مانند روز های گذشته ستاره بازار باشد. تحرکات موجود در این سهم نشان از خبر های خوش دارد. به نظر می رسد این بار معامله بلوکی انجام شده و شاهد شناسایی سود خوبی در این سهم باشیم.

د) خبهمن که دیگر سهم بنیادی این گروه می باشد ، امروز فشار عرضه ها و صف فروش را تجربه کرد. خبهمنی که خبر های مثبتی مبنی بر اعلام گزارش 9 ماهه در دل خود دارد. انتظار می رود در محدوده قیمتی 280 – 300 تومان شاهد متعادل شدن این سهم باشیم.

5) گروه دوپینگ !!

الف) در دارویی ها معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر افزایش 200 میلیارد تومانی اعتبارات دارویی در سال آینده گفته: افزایش قیمت دارو، افزایش قیمت ناشی از تورم خواهد بود. در این گروه دجابر برای تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

ب) دکیمی به دلیل رشد سود سرمایه گذاری در پخش رازی و دارو سازی دانا سود هر سهم خود را 14% تعدیل مثبت داده است.

ج) ددام هم سود هر سهم خود بر اساس عملکرد 9 ماهه را از 1.207 ریال به 1.424 ریال افزایش داده و در این دوره 66% آن را پوشش داده است. افزایش فروش و کاهش بهای تمام شده علت تعدیل مثبت شرکت می باشد.

د) تیپیکو گزارش پیش بینی سود سال جاری خود را منتشر کرد و با این گزارش احتمال عرضه اولیه آن در هفته جاری افزایش یافت. کل سهام قابل عرضه این شرکت 290 میلیون سهم خواهد بود که در صورت عرضه با قیمت 500 تومان 145 میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

ه) شايعه شده عرضه سهام كي بي سي تا پايان سال در بازار فرابورس قطعي شده است. امري كه مي تواند موجب افزايش جذابيت گروه دارويي سبحان شود. سبحاني كه در انتظار گزارشات ساير شركت های زير مجموعه اش بوده تا شايد مجددا به سطوح قيمتي بالاي 1.000 تومانی باز گردد.

6) زلزله ای دیگر در آسمان خراش ها !!

الف) ساختمانی ها بر خلاف معاملات روز چهارشنبه با فشار عرضه ها منفی شدند. در حالی گفته شده با افزایش وام مسکن فقط در شهر های کوچک شاهد افزایش ساخت و ساز و رونق نسبی خواهیم بود که وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفته: وام 50 میلیون مسکن رقم خوبی است ولی هنوز برای تهران و شهرهای بزرگ نیاز به اقدامات بعدی دارد که امیدواریم آثار این موضوع را بانک مرکزی رسیدگی کند و در مرحله بعدی این رقم افزایش پیدا کند.

ب) در این گروه ثاخت روز 30 دی به مجمع تقسیم سود می رود. سود واقعی سهم 622 ریال است و سود تلفیقی سال 92 را از حدود 60 تومان به 114 تومان افزایش داده است. نکته منفی اینجاست که پرداخت سود از ابتدای خرداد 93 خواهد بود البته اگر تقسیم سود بالا باشد سهم بعد از مجمع ممکن است رشد داشته باشد.

7) گروه بتنی هم در برابر عرضه ها بازار دوام نیاورد !!

الف) در سیمانی ها معاملات منفی و قرمز را در اکثر نمادها شاهد بودیم. ترس اصلی این گروه از میزان افزایش نرخ حامل های انرژی برای سال آتی است. در این گروه طبق اعلام دبیر انجمن صنفی :طی۹ ماهه منتهی به آذرماه امسال 14 میلیون و 425 هزار تن سیمان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 36.2 درصدی را نشان می‌دهد.

ب) در این گروه سیمان نی ریز سود هر سهم سال مالی جاری خود بر اساس عملکرد 9 ماهه را از 2.587 ریال به 2.786 ریال افزایش داده است. شرکت در 9 ماهه 86% پوشش داده است. علت تعدیل مثبت شرکت کاهش هزینه انرژی ( نفت کوره) به دلیل جایگزینی مقادیر مازت مصرفی با نرخ گاز توسه دولت می باشد.

8) پول های سرگردان !!

الف) در گروه بانکی همه نگاه ها به بانک پارسیان می باشد. برخی معتقدند بلوک او معامله می شود و برای او قیمت های 600 تومانی پیش بینی می کنند. برخی هم معتقدند این معامله مشکلات قانونی دارد و بانک مرکزی به راحتی اجازه نهایی شدن آن را نخواهد داد. در هر حال انتظار می رود در محدوده 460 – 470 تومان شاهد متعادل شدن سهم باشیم.

ب)بانک ملت كه به زودي با افزايش سرمايه و تعديل مثبت عايديش از اين وضعيت رهايي يافته و رشد قيمتي را در پيش مگيرد در سطوح قيمتي بالاي 280 تومان تثبيت شد. شنيده ها حكايت از سود خوبي توسط اين بانک در عملكرد ۹ ماهه دارد.

9) در پالایشی ها تصویب دلار 2.650 تومانی برای سال بعد اثر مثبتی بر سود آنها دارد. در کل سهام این گروه در محدوده های حمایتی قرار دارند و افت بیشتری برای آنها متصور نیستیم. این گروه مدت زیادی است که نه تنها رشد نکرده اند بلکه در برخی نمادها افت محسوسی داشته اند. انتظار می رود طی 2 روز آینده معاملات مثبتی را در نماد های این گروه شاهد باشیم.

10) در حمل و نقلی ها حسینا با اینکه صف خرید خود را عرضه کرد ولی مجددا با صف خرید همراه شد. عمده فروشنده ها خریداران حقیقی سهم در روز عرضه اولیه بودند. با توجه به مالکیت 5 درصدی شرکت در نیروگاه قم و همچنین سرمایه پایین سهم رشد خوبی کرده است. سایر نمادهای گروه در معاملات امروز منفی بودند.

11) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.970– 2.980 تومان

ب) یورو : 4.060 – 4.070 تومان

ج) درهم امارات : 810 – 813 تومان

د) سکه طرح جدید : 872.000– 882.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 124


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 21:08]
تاریخ

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی ایران، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا از جمله ایرلند گفت: تقویت همکاری‌های ایران و اروپا می‌تواند در حل بحران‌های منطقه‌ای نقش موثری داشته باشد.

وی در همین راستا افزود: گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند بسیار مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در مورد بحران سوریه گفت: برای غلبه بر این اوضاع باید همکاری جمعی کرد و در صورتی که جدی گرفته نشود به سایر مناطق جهان نیز تسری خواهد یافت.

لاریجانی در پایان با اشاره به فراز و فرودهای مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به دنبال راه‌حل سیاسی بوده اما برخی کشورها هیچگاه به دنبال حل این موضوع نبودند.

وی افزود:مذاکرات اخیر تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 نشان داد موضوع هسته‌ای ایران قابل حل است.

در ادامه این دیدار پت برین رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند با ابراز خرسندی از سفر به ایران، فضای بعد از انتخابات اخیر ایران را فضای مثبتی برای گسترش روابط ایرلند با کشورمان دانست و افزود: مقامات عالیرتبه ایرلند بر افزایش سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و صنعتی فیمابین تاکید دارند.

وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به آینده مثبت مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت ایرلند از ابتدا بر ضرورت گفت‌وگو و رایزنی‌های سیاسی برای رسیدن حل موضوع هسته‌ای ایران تاکید داشته است.

پت برین در پایان حضور گروه‌های تروریستی مانند القاعده در منطقه خاورمیانه را خطری برای صلح و امنیت در منطقه و جهان دانست.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 51


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 16:40]
تاریخ

 

سلام خدمت دوستان بازاری؛

امیدوارم ابتدای هفته ی برفی و شادی داشته باشید.این هفته را شاید بهتر است خیلی ناظر بازار نباشید.دلایلی همچون تسویه ها و آماده شدن برای عرضه ی هلدینگ دارویی به نام تیپیکو و وقایع سیاسی و سخنرانی های تلویزیونی داخلی و خارجی می تواند از جمله فاکتور هایی باشد که بازار را دچار تشنج کند.در مجموع انتظار ها همچنان مثبت هست اما پیشنهاد دارم در خرید دقت داشته باشید.

**شنیده ها**

شنیده ها حکایت از افت قیمتی در نماد ولساپا تا سطح حمایتی ۲۲۰۰ ریالی و امکان کسب بازدهی کوتاه در این سهم با توجه به قابلیت لیزینگ ۸۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۳ در این شرکت شنیده ها حکایت از دارند.

شنیده ها حکایت از افزایش بیش از ۲۰ درصدی نرخ فروش محصولات در افست و امکان یافتن تعدیل مثبت بیش از ۴۰ درصدی سود هر سهم در گزارش ۱۲ ماهه دارند.

شنیده ها حکایت از افزایش خالص ارزش داراییهای هر سهم تپمپی تا سطوح ۶۳۰ تومانی و قابلیت رشد قیمتی سهم تا محدوده ۸۰ درصدی NAV دارند.

*گروه خودرو و لیزینگ

امروز با توجه به وضع سیاسی و البته اشباع خرید در نمودار ها انتظار ریزش معقول بود.وضعیت به این گونه است که خبر های خوبی اما نسبی و تایید نشده از ژنو می آید اما گفته شده که ۵۹ نفر از اعضای کنگره ی آمریکا به تحریم جدید رای داده اند و زمانی که این تعداد به ۶۷ نفر برسد اوباما هم حق وتو ندارد.لذا با این وضعیت بازار واکنش مهمی را نشان رفت.

لیدر قدیمی که با رسیدن به ۴۰۰ نتوانست طاقت بیاورد و دوباره منفی شد.انتظار داریم این حرکت اصلاحی تا ۳۶۰ باشد.

*گروه ساختمان

رونق بازار مسکن به عنوان بازار موازی بورس همواره مورد توجه فعالان بورس بوده است و خبر افزایش نرخ وام احتمال رونق مجدد صنعت به رکود رفته ساختمان را افزایش می دهد، اگرچه در این میان باید به جزئیات این افزایش سقف وام نیز توجه کرد. نرخ بهره این وام ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۱۲ ساله می باشد بنابراین اقساط ماهیانه وام ۳۵ و ۵۰ میلیون تومانی به ترتیب ۵۰۰ و ۷۵۰ هزار تومان خواهد شد که بازپرداخت ماهیانه چنین مبلغی برای بسیاری از اقشار نیازمند به مسکن بسیار دشوار خواهد بود همچنین با توجه به میزان وام، این وام تنها جهت کمک خرید مسکن در شهرهای کوچک کاربرد خواهد داشت و به نظر نمی رسد در بلند مدن استقبال چندانی از آن بشود اما احتمالاً بر شرکت های ساختمانی فعال در شهرستان ها موثر خواهد بود.

انتظار داریم ساختمانی ها این گونه منفی نباشند اما وضعیت هیجانی بازار شاید این گزاره را کمی کمرنگ کند.

*سیمانی ها  

گروه سیمان از گروه هاییست که انتظار نداریم بیشتر افت کند.اما فعلا محصور در مثلثی بوده که وضعیت نوسانی را فرآهم خواهد آورد.روشن تر شدن بحث یارانه و مازوت می تواند روح بخش اناها باشد.مهمتر از آن بدهی های این گروه است.

*گروه بانک

بنده هر چه قدر فکر می کنم می بینم که شاخص گروه بی حال است اگرچه ملت و تجارت و صادرات می توانند نقطه ی خوبی باشند.

*گروه پالایشگاه

با توجه به تصویب دلار ۲۶۵۰ تومانی در بودجه ۹۳ احتمالاً باعث افزایش سود سال آینده پالایشگاهی ها تا ۱۰ درصد خواهد شد. هم اکنون پالایشگاهی ها ارز خود را با دلار ۲۴۵۰ تومانی تسعیر می کنند. البته بیشتر این امر برای شاوان و شبندر صادق است.

تولید قیر در پالایشگاه تبریز، اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید که با اجرای این طرح حدود ۳۰۰۰ تن قیر به محصولات شرکت افزوده خواهد شد . گفتنی است برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی “شبریز” از جمله طرح هایی است که با توجه به پیگیری های صورت گرفته اکنون در مرحله تأیید حسابرسان قرار دارد . تولید گرانول و همچنین طرح روغن سازی شرکت از دیگر پروژه های در دست اجرای “شبریز” می باشد که هر دوی آنها در سال آینده به بهره برداری رسیده و اثرات سودآوریشان  به همراه طرح قیر سازی در صورت های مالی سال ۹۳ مورد محاسبه قرار می گیرد.

*گروه پتروشیمی

امروز جو گروه خیلی هم منفی نبود.اما نکته ای که در میان است خبری از فارس بود که گفته بود بخشی ناچیزی  از زیر مجموعه های ما مصرف کننده ی خوراک گازند و ما بقی خوراک مابع یا گاز ترش مصرف می کنند.

در مجموع برای کوتاه مدتی ها پیشنهاد دارم با این گروه فعلا کاری نداشته باشند.

*گروه فنی و مهندسی و برقی

 

 مپنا بحث پروژه های ریلی و اثرات مثبت این طرح ها بر نماد مطرح شده است.

در نماد ایران ترانسفو شاهد افت قیمت به زیر ۷۰۰ تومان بودیم بررسی ها نشان می دهد دلیل افت این روزهای ترانسفو به دلیل اختلاف نظر شرکت با سازمان حمایت مبنی بر کاهش نرخ محصولاتش می باشد،تکذیب این شایعه مجدد نماد را در مدار رشد قرار خواهد داد ، در شرایط حاضر با توجه به مباحثی چون لغو تحریم ها ی مرتبط شرایط اتی این نماد مثبت ارزیابی می شود اما چالش فعلی داخلی می باشد و تکذیب ان نماد را به سمت اهداف بیش از ۸۰۰ تومان پیش خواهد برد.سهم روند صعودی کانال را به زیر شکسته باید دقت داشت حمایت ۶۶۰-۶۷۰

در کنتورسازی نیز ادامه روند افت قیمت نماد را به زیر ۱۵۰۰تومان کشاند ، این در حالی است که حقوقی ها در این نماد عرضه کننده می باشد ، در برخی از منابع احتمال تعدیل منفی در گزارش حسابرسی شده را بیان می کنند .در این نماد  حواشی همچون عدم پرداخت مطالبات کارگزان مطرح شده است مطرح شده است که کارگران «کنتورسازی ایران» بیش از دو ماه حقوق نگرفته‌اند. برهمین اساس رئیس شورای اسلامی کار این کارخانه به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه کنتور سازی ایران از آبان ماه سال جاری هیچ حقوقی به کارگران پرداخت نکرده است و این درحالی است که کارگران روزانه با تولید حدود ۸ هزار کنتور سود قابل توجهی را نصیب کارخانه می‌کنند. این حواشی به نماد آسیب زده است و اگر تولید روزانه ۸۰۰۰ دستگاه کنتور صحیح باشد نشان از بهبود وضعیت شرکت در سال آتی خواهد داشت. روند کانال صعود ۵ ماهه را به زیر شکسته حمایت۱۴۰۰ در این نماد دقت داشته باشید با واگرایی روبرو است بریا خرید یا افزایش حجم با قطعی شذن روند وارد شوید .

در تجهیزاتی ها حفاری شمال رشد آرامی را در پیش گرفته این نماد در گزارش ۱۲ ماهه از تعدیل برخوردار است . در مسیر هدف ۱۰۰۰ تومان قرار گرفته گفتتنی است نماد در یکی دور روز آتی با مقاومت قیمت همراه است. هدف ۱۰۰۰-۹۷۰ /حمایت ۸۴۰

*گروه فلزات،معدنی و سنگ آهنی

با وجود روند منفی شاخص گروه، شرکت های تولیدکننده سرب و روی وضعیت متفاوتی را تجربه کردند به طوریکه در قیمت های حداکثری و با صف خرید به کار خود در آخرین روز معاملاتی هفته پایان دادند. کالسیمین گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۱۱۲ درصدی خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تهیه کرده است.هدف قیمت ۱۴۰۰ تومان به شرط گذر از ۱۱۵۰ تومان است.

در نماد بافق نیز افزایش سرمایه ۱۲۰ درصدی و تعدیل نماد را به مقاوت ۳۵۲۰ رسانده و هدف بعدی با گذر از مقاومت یاد شده ۴۲۰۰ می باشد.

 همچنین شنیده شده است که شرکت ملی سرب و روی ایران نیز قصد دارد زمین های محدوده شهر زنجان را که ۷۰۰ هکتار تخمین زده می شود را واگذار  و مبالغ بدست آمده را صرف اجرای طرح های توسعه نماید .،گفتنی است این کارخانه به دلیل آلودگی به زودی به خارج از محدوده شهر زنجام انتقال خواهد یافت

از دیگر خبرهای این گروه می توان به احتمال افزایش قیمت محصولات مسی در بورس کالا اشاره کرد. در صورتیکه کاتد مس را با نرخ ارز آزاد محاسبه کنیم قیمت محصولات وابسته در بورس کالا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت که این مهم می تواند اثر مثبتی بر میزان سود آوری شرکت ملی مس داشته باشد. همچنین خبر بازگردانده شدن کامل منابع مالی شرکت ملی مس از خارج از کشور که در زمان تصدی مدیریت قبلی این شرکت رخ داده بود می تواند موجب افزایش قدرت مالی ملی مس در ماه های پایانی سال گردد. اگرچه نرخ جهانی مس روندی اصلاحی در پیش گرفته است اما چشم انداز سود آوری این شرکت در ماه های آتی خصوصاً احتمال عرضه محصولات در بورس فلزات لندن مثبت ارزیابی می شود.

همچنین پروژه هوی مدیا زنگان نیز در حال تکمیل است. با تکمیل این پروژه میزان محصولات تولیدی شرکت افزایش چشمگیری خواهد یافت. هم اکنون این شرکت از ۱۹۵ هزار تن فروش خود تنها ۹ هزار تن را به صورت غیر کارمزدی تولید و به فروش می رساند و پیش بینی می شود با بهره برداری از طرح مذکور در سال آینده از ۱۱۸ هزار تن فروش محصول، ۳۹ هزار تن مربوط به فروش محصول تولیدی شرکت باشد که می تواند منجر به افزایش سود آوری این مجموعه از ۲۴۹ ریال فعلی به ۶۰۷ ریال گردد .در نماد فولاد خوزستان نیز کاهش قیمت شمش نمادهای سنگ اهنی را به چالش کشانده است.

پیشنهاد بررسی:

قشیر

برای دیدن تحلیل و استراتژی نماد قشیر اینجا را کلیک کنید.

پیروز باشید…


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 80


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 16:32]
تاریخ

در حال حاضر شاهد معاملات مثبت و صف خرید این سهم هستیم با توجه به احتمال تعدیل سود در گزارش آتی و جو مثبت گروه احتمالا شاهد قیمتهای بالای 1000 تومان برای این سهم خواهیم بود


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 88


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 15:49]
تاریخ
مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه، اعلام کردند ایران هرگز نمی تواند در مذاکرات صلح درباره جنگ داخلی سوریه که ماه جاری در سوئیس برگزار می شود، مشارکت داشته باشد.

به گزارش تسنیم به نقل از  رویترز، مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند تا زمانی که ایران تغییر قابل توجهی در موضع خود ایجاد نکند نمی تواند به طور رسمی و یا در حاشیه در کنفرانس «ژنو 2» شرکت کند.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، افزودند: «درست است... آنها هرگز نمی آیند.»

این در حالی است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، یکشنبه گذشته، عنوان کرده بود فقط یک راه وجود دارد که ایران از طریق آن می تواند «در حاشیه ژنو 2 حضور داشته باشد.»

اما ایران این یشنهادها را رد کرده است.

کنفرانس ژنو 2 قرار است توافق بین المللی درباره سوریه در سال 2012 را که تشکیل دولت انتقالی را مطرح کرد، بررسی کند.

«اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی ژنو 2 حمایت می کند اما کری می گوید که ایران نمی تواند رسما در آن شرکت کند؛ زیرا این کشور توافق 2012 (ژنو 1) را نپذیرفته است.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 51


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 15:47]
تاریخ
صنعت دارو از نظر سودآوری در میان صنایع مختلف در جهان، پس از نفت، گاز و پتروشیمی، دومین صنعت سودآور است، که این موضوع توجه تمامی سرمایه گذارانی را که در بازار سرمایه حضور دارند، به خود جلب کرده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین گفت:این شرکت با تولید 900 قلم محصول دارویی در بخش های مختلف از پیشگامان صنعت دارو محسوب می شود و در سال 91، معادل 34.7 درصد تولید داروهای انسانی، 70 درصد سهم بازار تولید مواد اولیه، 33.3 درصد سهم بازار توزیع دارو، 24 درصد سهم تولید داروهای دامی و 40 درصد سهم صادرات دارو را به خود اختصاص داد.

 

بنابر گزارش بورس نیوز، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین در آستانه برگزاری جلسه معارفه به منظور ورود به بورس در جمع خبرنگاران گفت: صنعت دارو از نظر سودآوری در میان صنایع مختلف در جهان، پس از نفت، گاز و پتروشیمی، دومین صنعت سودآور است، که این موضوع توجه تمامی سرمایه گذارانی را که در بازار سرمایه حضور دارند، به خود جلب کرده است.

 

فرهاد زرگری ادامه داد: جمع GDP کل کشورهای جهان در سال 2011، رقم 70 تریلیون دلار بود که حدود 13.1 درصد این رقم یعنی نزدیک به 9 تریلیون دلار در بخش سلامت هزینه شده است. حدود یک تریلیون دلار از این رقم نیز حجم بازار دارویی جهان بوده است. به نظر میآید در سال 2016 این یک تریلیون دلار به حدود یک تریلیون و 200 میلیارد دلار بالغ شود. این رشد یک سیگنال برای تمام کسانی است که میخواهند به بازار سرمایه ورود پیدا کنند.

 

مدیر عامل تیپیکو یادآور شد: ما اعتقاد داریم به علت سودآوری صنعت دارو، این صنعت میتواند در کشورمان جایگزین نفت، گاز و پتروشیمی شود. کشوری مانند سوئیس پایه راهبرد توسعه خود را بر دارو بنا کرده است یا در کشوری مانند ژاپن، خلق ارزش ملی ناشی از فروش دارو در آن به قدری بالاست که 10 درصد از کل GDP که در این کشور تولید میشود، از محل فروش دارو است. جالب آنکه این 10 درصد از کل GDP ایران بیشتر است. اگر ما هم به صنعت دارو بهعنوان یک صنعت راهبردی نگاه کنیم، میتواند آورده های مناسبی را برای اقتصاد ملی داشته باشد که جایگزین خام فروشی نفت و مواد نفت و گاز باشد و آینده کشور را از این نظر تأمین کند.

 

زرگری با بیان اینکه در این مجموعه که متعلق به شستا است، 33 شرکت مدیریت میشود گفت: این تعداد شرکت در یک زنجیره ارزش بزرگ دارو حضور دارند و تمامی بخش های این زنجیره را پوشش می دهند و در این میانیک شرکت در زیرمجموعه ما به طور تخصصی مأموریت دارد به تحقیق و توسعه دارویی بپردازد و از این نظر بزرگترین شرکت تحقیقاتی دارو و فرآورده های دارویی در کشور به حساب می آید که به صورت حرفه ای مشغول به کار است.

 

وی ادامه داد: 10 شرکت در تولید مواد اولیه دارویی و 11 شرکت در تولید فرآورده های نهایی دارویی فعال هستند؛ این در حالی است که چهار شرکت توزیعی داریم که به پخش دارو در تمام جغرافیای کشور مشغولند. سه شرکت در بخش بازرگانی و واردات دارو و مقداری در حوزه تجهیزات پزشکی در حال فعالیت هستند. یک شرکت در حوزه سرمایه گذاری در دارو فعالیت می کند و دو شرکت در خارج از کشور فعالیت دارند. یک شرکت دیگر نیز که به تازگی تأسیس شده و کوچک مقیاس بوده، در زمینه فرآوردههای بیولوژیک در حال کار است.

 

زرگری افزود: در این مجموعه 33 شرکتاست، نزدیک به هشت هزار نفر نیروی انسانی ارزشمند داریم که این مجموعه ها را بهصورت فعال اداره میکنند.

 

وی همچنین از به نتیجه رسیدن فاز نخست پروژه پپتید (داروهای پپتیدی) خبر داد و گفت: پروژه پپتید، یکی از پروژه های عمده ما است که مربوط به داروهای بیماریهای خاص و سرطان است و میتواند از لحاظ مالی بسیار موثر باشد، است .

 

زرگری افزود: در حال حاضر فاز نخست این پروژه به نتیجه رسیده و داروهای ما نیز وارد بازار شده و عمده پروژه های ما بهطور حتم تا سال 93 بهطور کامل وارد فاز تولید می شود.

 

وی با اشاره به تولید 900 قلم محصول دارویی در مجموعه شرکت های شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت: در سال 91 به لحاظ سهم بازار در بخش های مختلف، 34.7 درصد تولید داروهای انسانی، 70 درصد سهم بازار تولید مواد اولیه، 33.3 درصد سهم بازار توزیع دارو، 24 درصد سهم تولید داروهای دامی و 40 درصد سهم صادرات دارو متعلق به گروه شرکت های سرمایه گذاری دارویی تامین است.

 

زرگری در ادامه جمع کل فروش این شرکت را در سال 90، دو هزار و 800 میلیارد تومان و سال 91، سه هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای سال جاری 42 درصد به این ارقام به جهت افزایش قیمت ها افزوده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: سود خالص این گروه در سال 90، حدود 286 میلیارد تومان و در سال 91، حدود 386 میلیارد تومان بوده است. اگر بخواهیم به صورت تلفیقی بگوییم سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به 91.3.31، حدود 217 میلیارد تومان بوده این در حالی است که در سال مالی منتهی به 92.2.31، سود خالص شرکت 275 میلیارد تومان بوده است. حال سود اصلی در 91.2.31، حدود 116 میلیارد و 700 میلیون تومان و در سال 92، حدود 150 میلیارد تومان بوده است.

 

وی در خصوص ورود این شرکت به بورس اینگونه توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین با نماد تیپیکو (TPICO) با سرمایه 290 میلیارد تومانی، در مجموعه خود 11 شرکت پذیرفته شده در بورس دارد و شیرین دارو هم در بازار پایه فرابورس حضور دارد.

 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین ضمن دعوت از سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه اعلام کرد: ما در این نشست گزارش مبسوطی از وضعیت این مجموعه ارایه خواهیم کرد و در عین حال پاسخگوی سوالات دوستان خواهیم بود.

لازم به یادآوری است جلسه معارفه این شرکت فردا یکشنبه، مورخ 22 دی ماه، ساعت 30: 14 در محل هتل هما واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، سالن مروارید برگزار می شود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 79


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 15:45]
تاریخ

وبشهر: هم به سطح مورد نظر نگاه تحلیلی برای خرید نزدیک شده است خرید به صورت پله ای از 440 تا نهایتا 400 با حد ضرر  تثبیت کمتر از 400 مناسب است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 29


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 15:44]
تاریخ

دالبر : حمایت 1570 و 1500 بسیار مهم است این حمایت توسط اندیکاتورها نیز تایید می شود بنابراین احتمال نوسان مثبت وجود دارد اما در صورت شکست 1500 قیمت می تواند بین 1430 تا 1300 کاهش یابد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 81


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 15:40]
تاریخ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چند روز قبل روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «افزایش قیمت خوراک؛ درآمد دولت یا حذف رانت؟» نوشت: «.... نرخ خوراک پیشنهادی دولت قبل حداکثر 10 سنت بود و از این منظر، نرخ پیشنهادی خوراک در فاصله کمتر از یک سال اخیر با 50 درصد افزایش روبه‌رو شده است، در حالی که هیچ استدلالی در این زمینه جز جلوگیری از سودآوری بیشتر این تولیدکنندگان مطرح نیست. نگاهی به تغییر نرخ خوراک در دو دولت گذشته حکایت از آن دارد که دولت دهم با این پیش فرض که باید جلوی خام‌فروشی گاز طبیعی را بگیرد روی قیمت خوراک دست گذاشت، اما در دولت یازدهم ممانعت از رانت دلیل اصلی این تصمیم مطرح شده است. مجلس نیز معتقد است باید نرخ خوراک افزایش یابد تا رانت‌های موجود در این صنعت از بین برود و البته مشخص نیست «رانت» موجود در صنعت، آیا همان معنای دیگر «انگیزه‌های سرمایه‌گذاری» است یا خیر؟ در عین حال سوال دیگر آن است در شرایطی که قیمت گاز برای کشورهای همسایه نرخی گران محسوب می‌شود و اکثر آنها به دنبال جایگزین کردن ایران هستند، آیا دولت می‌خواهد این کشورها را با تولیدکنندگان داخلی پتروشیمی جابه‌جا کرده و منافع خود را از این محل تامین کند؟ به هر ترتیب به زودی قیمت خوراک با یک پیش‌بینی قوی روی 15 سنت بسته می‌شود و اگر در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس نیز این نرخ به تصویب برسد، سود قابل ملاحظه‌ای از این صنعت به حساب دولت منتقل می‌شود و البته این انتقال سود، تنها فایده موجود در این سیاست است. آن هم فقط برای دولت!»

در گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، سؤالاتی مطرح شده است که  در باره این سؤالات  پرسش‌هایی وجود دارد و تذکر چند تکته  نیز ضروری به نظر می رسد:

سؤال اول این است: آیا نرخ خوراک پیشنهادی دولت دهم برای خوراک، 10 سنت بود؟ دلیل اصرار این دولت برای افزایش نرخ خوراک، صرفا جلوگیری از خام فروشی بود؟

پاسخ: همانطور که رمضان اولادی مدیر برنامه‌ریزی و توسعه وقت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مصاحبه های متعددی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال بیان کرده است، در دولت قبل پیشنهاداتی بین 10 تا 17 سنت برای خوراک گاز پتروشیمی ها مطرح بود و نهایتا ستاد تدابیر ویژه اقتصادی براساس دیدگاه و محاسبات انجام گرفته توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نرخ 13 سنت را برای آن مصوب کرد.

از سوی دیگر، حتی دولت پیشنهاد داده بود که ارائه خوراک گاز با قیمت 13 سنت به قانون بودجه 92 اضافه شود که این پیشنهاد با مخالفت مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

جالب اینجاست که یکی از دلایل اصلی اصرار مقامات دولت دهم برای افزایش قابل توجه نرخ خوراک، کنترل و کاهش سوددهی بسیار بالا و غیرمنطقی پتروشیمی های گازی موجود بوده است.

همچنین  عبدالحسین بیات مدیر عامل وقت شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم اعتقاد داشته است که لازمه توسعه متوازن صنعت پتروشیمی، هم‌سنگ سازی قیمت های خوراک گاز و مایع است و لازمه این کار افزایش قابل توجه قیمت خوراک گاز است و به همین دلیل مدتها تلاش کرد تا این موضوع را تبدیل به قانون مصوب مجلس کند.

سوال دوم  آن  است که آیا «رانت» موجود در صنعت، آیا همان معنای دیگر «انگیزه‌های سرمایه‌گذاری» است یا خیر؟

پاسخ: ابتدا مناسب است به این موضوع اشاره شود که چرا این به اصطلاح انگیزه های سرمایه گذاری در چند سال اخیر نتوانسته است سرمایه زیادی به صنعت پتروشیمی جذب کند و عملاً بخش زیادی از همین سرمایه اندک جذب شده صرفاً به سمت پتروشیمی های بالادستی گازی و برای تولید محصولات کم ارزش افزوده ای مانند آمونیاک، اوره و متانول رفته اند.

آیا هدف از ارائه خوراک گاز ارزان کمک به توسعه گسترده پتروشیمی های بالادستی گازی و غفلت از تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و در نتیجه توسعه کاریکاتوری صنعت پتروشیمی بوده است؟

از سوی دیگر مشخص نیست بالاخره نویسنده آن گزارش قبول دارند که ارائه خوراک گاز بسیار ارزان به پتروشیمی های گازی و ایجاد فرصت برای سودآوری های بسیار کلان  بخش خصوصی بدون توجه آنها به لزوم نقش آفرینی در توسعه صنایع میانی و تکمیلی پتروشیمی، «رانت» است یا نه؟ 

جالب اینجاست که حتی  محمدحسن پیوندی قائم مقام فعلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی که تا چند ماه قبل دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی هم بود چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری فارس رسما اذعان کرد ارائه خوراک بسیار ارزان به پتروشیمی های گاز رانت بوده است و باید به دنبال مشوق های غیررانتی به بخش خصوصی باشیم.

به نظر می رسد هدف اصلی از طرح این سوال همان نکته ای است که در یادداشت چند روز قبل همین روزنامه به آن صریحا و بدون هیچ شرمندگی اشاره شده بود: «دولت معتقد است چون تولیدکنندگان پتروشیمی سود هنگفتی به جیب می‌زنند باید سهم دولت را از سود بپردازند. سؤال آن است که آیا سایر بخش‌های اقتصادی کشور از رانت‌های به مراتب بالاتری برخوردار نیستند؟ اتفاقا بخش‌هایی در اقتصاد کشور ما از رانت‌های مختلف بهره می‌برند که نه تنها به اندازه بخش پتروشیمی مهم نیستند بلکه زیان‌های فراوانی را نیز متوجه سایر بخش‌ها کرده‌اند.»

کنار هم گذاشتن این تحلیل ها تاکید دیگری بر این واقعیت است که ذی نفعان پتروشیمی های گازی برای حفظ سودهای کلان و غیر منطقی خود درصدد حفظ رانت ناشی از خوراک بسیار ارزان می باشند و ابراز نگرانی آنها برای حفظ جذابیت های سرمایه گذاری صرفاً پوششی موجه برای تحقق این هدف است.

 سوال سوم آن است که در شرایطی که قیمت گاز برای کشورهای همسایه نرخی گران محسوب می‌شود و اکثر آنها به دنبال جایگزین کردن ایران هستند، آیا دولت می‌خواهد این کشورها را با تولیدکنندگان داخلی پتروشیمی جابه‌جا کرده و منافع خود را از این محل تامین کند؟

پاسخ: مشخص نیست نویسنده محترم این گزارش اطلاع داشته اند که قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه، عراق و پاکستان حدود 45 سنت در هر متر مکعب است و قیمت فعلی خوراک گاز پتروشیمی ها کمتر از 3 سنت هر متر مکعب در روز است؟

حجم گاز صادراتی ایران به ترکیه هم تقریباً برابر میزان گاز مصرفی به عنوان خوراک در پتروشیمی هاست و برای همین طرح چنین سوالی خنده دار به نظر می رسد.

لازم است به این نکته هم اشاره شود که بعضا از طرف برخی ذی نفعان پتروشیمی های گازی و نمایندگان بخش خصوصی بیان می شود که با افزایش قیمت خوراک گاز به 13 سنت و بالاتر، قیمت گاز پتروشیمی ها در ایران، بالاترین قیمت در جهان خواهد شد. مناسب است این کارشناسان محترم به این سوال پاسخ دهند که آیا کشوری مانند ترکیه گاز را با قیمت بسیار پایین تر از قیمت وارداتی در اختیار پتروشیمی ها می گذارد؟ 

سوال چهارم آن است که آیا تنها فایده افزایش قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها به 15 سنت، افزایش قابل ملاحظه درآمد دولت است؟

پاسخ: طرح این سوال برای القای این موضوع به مخاطب است که دولت صرفاً برای افزایش درآمد خود دنبال افزایش قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها و انتقام گیری از بخش خصوصی است، این در حالی است که گزارشات منتشر شده توسط نهادهای پژوهشی غیر دولتی مانند مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و شبکه تحلیل گران تکنولوژی ایران نشان می دهد که قیمت 13 سنت (325 تومان)، نرخ مناسبی برای قیمت خوراک پتروشیمی های گازی است.

این قیمت می تواند سود پتروشیمی های گازی کنونی را تا حدی متعارف ساخته و نقطه عطفی در توسعه همگون صنعت پتروشیمی، توسعه زنجیره ارزش صنایع میانی و پایین دست و جلوگیری از فروش مواد اولیه صنایع میان دست و پایین دست در صادرات محصولات پتروشیمی کشور باشد.

البته این واقعیت نیز قابل انکار نیست که پتروشیمی های گازی براساس مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی از مهرماه 1391 ملزم به پرداخت قیمت 13 سنت برای خوراک گاز بوده‌اند ولی تاکنون زیر بار آن نرفته اند و همچنان از پرداخت این درآمد قانونی دولت خودداری می کند و این در حالی است که دولت برای پرداخت یارانه نقدی و اجرای پروژه های عمرانی به شدت با کمبود منابع روبروست.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 95


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 15:34]
تاریخ
گزارش 9 ماهه یک سیمانی

شرکت سیمان سفید نی ریز در تازه ترین گزارش 9 ماهه سود هر سهم خود را با 7.5 درصد تعدیل مثبت مبلغ 2786 ریال پیش بینی کرد . شرکت دلایل تعدیل را ناشی از کاهش هزینه انرژی ( نفت کوره)، بدلیل جایگزینی مقادیر مازوت مصرفی با نرخ گاز (از زمان قطعی گاز درفصول سرد ) توسط دولت و همچنین افزایش درآمدهای غیرعملیاتی شرکت ناشی از افزایش میزان سپرده گذاری بانکی و افزایش نرخ بهره بانکی اعلام نموده است. همچنین شرکت در 9 ماهه نخست سال مالی 2390 ریال را که معادل 86 درصد می شود را پوشش داده است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 61


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:49]
تاریخ

با سلام.

دوستان شبندر برای مجمع فوق العاده شنبه بسته خواهد شد احتمال دارد از فردا عرضه ها زیاد شود چرا که پالایشگاه وقتی بسته می شوند باز شدنشون با خداست...


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 92


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:43]
تاریخ

دستیار یکی از سناتورهای آمریکایی گفته است که تعداد رسمی حامیان تحریم‌های جدید 59 نفر است اما اطلاعات غیررسمی حاکی از آن است که دست‌کم 77 نفر از نمایندگان سنا در هنگام رای‌گیری به این طرح رای مثبت خواهند داد.

خبرگزاری فارس: ۷۷ نماینده سنا به تحریم‌های جدید ایرانی رای مثبت می‌دهند / تحریم‌ها غیرقابل وتو است
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، تلاش‌های دولت اوباما برای مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور با یک مانع بالقوه جدید مواجه شده است چرا که به‌نظر می‌رسد اکثریت غیرقابل وتوی سنای آمریکا (بیش از دو سوم نمایندگان سنا) در حال تلاش برای تصویب تحریم علیه ایران هستند.

بنابراین گزارش، دستیار یکی از سناتورهای آمریکایی گفته است که تعداد رسمی حامیان تحریم‌های جدید 59 نفر است اما اطلاعات غیررسمی حاکی از آن است که دست‌کم 77 نفر از نمایندگان سنا در هنگام رای‌گیری به این طرح رای مثبت خواهند داد.

این طرح احتمالا در همان هفته‌ای مطرح می‌شود که اوباما قرار است سخنرانی سالانه خود را ایراد کند و یا احتمال دارد هفته پس از آن در صحن مجلس سنا مطرح شود.

این در حالی است که جی کارنی، سخن‌گوی کاخ سفید تهدید کرده بود که اوباما تحریم‌های جدید را وتو خواهد کرد. با این حساب، اکنون اوباما با رسیدن تعداد نمایندگان موافق طرح به بیش از دوسوم نمایندگان سنا، عملا وتوی تحریم‌ها را بی‌نتیجه خواهد یافت.

بر اساس قوانین آمریکا اگر طرح وتو شده توسط رئیس‌جمهور مجددا با دوسوم آرا تصویب شود، رئیس‌جمهور امکان ممانعت از آن را نخواهد داشت. معمولا روسای جمهوری آمریکا طرح‌هایی را که با بیش از دوسوم آرا به تصویب رسند، وتو نمی‌کنند.

بر اساس توافق ژنو، آمریکایی‌ها تعهد کرده‌اند که تحریم جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال نکنند. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان پیش‌تر گفته بود که با تصویب تحریم‌های جدید، عملا توافق از بین خواهد رفت.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 58


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:38]
تاریخ

شبندر 8000 تومانی ام آرزوست


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 99


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:37]
تاریخ

دوستان سهم بخط حمایت قرمز واکنش مثبت داده ولی نتوانسته ازخط مقاومت 161 فیبوناچی عبورکنه وکندا مردداراویز زده که نشان ازاصلاح سهم میباشد وتوجه کنید که مکدی هم و.اگرایی منفی وسیگنا منفی راتائید میکند...درصورت شکست خط حمایت حمایت بعدی خط 100 فیبوناچی میباشد ومقاومت اصلی سهم هم 13930 ریال میباشد ...موفق باشیدChart شپارس, D1, 2014.01.10 23:33 UTC, Rahbar Sarmaye Asia, MetaTrader 4, Demo


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 79


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:33]
تاریخ

معاون وزیر نفت شرط و درصد تخفیف به واحدهای پتروشیمی برای دریافت خوراک را اعمال کرد.

منصور معظمی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق مصوبه ستاد تدابیر ویژه و به استناد قانون هدفمندی یارانه‌ها باید قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی به 13 سنت تا پایان برنامه پنجم می‌رسید.

وی افزود: این قیمت 65 درصد نرخ فوب خلیج فارس است که از نظر ما این رقم خیلی بزرگ و نشدنی است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر مذاکرات با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و مصرف کنندگان آغاز شده است، گفت: هم اکنون به یک جمع‌بندی اولیه رسیده‌ایم و فکرمی‌کنیم در یک آینده خیلی نزدیک قیمت واقعی شود. البته قیمت واقعی خیلی بیشتر از آنچه که گفته می‌شود است.

وی با تاکید بر این که قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی نه سه سنت و نه 13 سنت است، گفت: قیمت واقعی خوراک برای این واحدها 17 سنت است.

اعلام این که واحدهای پتروشیمی در صورت سرمایه‌گذاری می‌تواند از تخفیف ویژه برای قیمت خوراک بهره‌مند شوند، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری این واحدهای پتروشیمی آنها می‌توانند از تخفیف 30 درصدی برای قیمت خوراک استفاده کنند.

معظمی با اعلام این که قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی تا پایان امسال اعلام خواهد شد،‌گفت: هم اکنون هیچ قیمتی برای خوراک واحدها نهایی نشده و این موضوع در حال بررسی است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 77


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:32]
تاریخ

آمریکا همچنان شاهد کشمکش میان سنا و کاخ سفید بر سر تحریم های جدید ایران است بطوریکه سخنگوی کاخ سفید در اظهارتی جدید ضمن بیان تاثیرات منفی اقدام سناتورها، اعلام کرد که امیدوار است این تحریم ها در سنا به تصویب نرسند.

 
ادامه کمشکش سنا و کاخ سفید/ کارنی: تحریم ها تصویب نمی شوند



رسانه های غربی همچنین از افزایش تعداد سناتورهایی که از اعمال تحریم های جدید علیه ایران حمایت می کنند خبر می دهند و از سوی دیگر مقامات کاخ سفید نیز بطور مرتب در مورد تاثیرات منفی این اقدام قانونگذاران آمریکایی هشدار می دهند.

در این میان رویترز در خبری از حمایت 59 نفر از سناتورهای آمریکایی با اعمال فشارهای جدید بر ایران گزارش داده اما یکی از اعضای مجلس سنا شب گذشته به شبکه خبری سی ان ان گفت که در حال حاضر 77 نفر از سناتورها از لایحه موسوم به ایران عاری از سلاح هسته ای حمایت کرده اند و در صورتیکه حمایت آنها نهایی شود، اوباما نمی تواند آن را وتو کند.

در همین رابطه نوبت به "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید (مسئول مطبوعاتی کاخ سفید) رسید تا با تکرار پیامدهای منفی اقدام سناتورها با دیگر بر وتو شدن این مصوبه احتمالی از سوی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا تاکید کند.

سناتور رابرت منندز

کارنی در اظهارت خود گفت: هنوز امیدواریم و فکر می کنم به دلیل تبعاتی که این تحریم ها بر روی مذاکرات در حال انجام داشته و امکان حل مسالمت آمیز آن را از بین می برد، کنگره از تصویب تحریم های جدید خودداری کند.

کارنی با بیان اینکه نمی خواهد پیشگویی کند گفت: اگر سناتورها این تحریم ها را تصویب کنند مطمئنا با ضربه زدن به وجهه آمریکا در میان متحدان خود موجب تضعیف ساختار کلی تحریم های فعلی می شوند و از سوی دیگر به ایران این امکان را می دهد که اعلام کند آمریکا در مذاکرات حسن نیت ندارد.

کارنی در 19 دسامبر نیز هشدار داده بود: ما فکر نمی کنیم که لایحه تحریم ها تصویب شود. اما اگر تصویب شود، رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد.

در این میان رابرت منندز، رئیس کیته روابط خارجی سنا، با بیان اینکه تحریم های جدید موجب ضمانت سیاست های آمریکا علیه ایران می شود، از اعمال فشارهای جدید بر تهران حمایت کرد.

منندز در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست از وضع تحریم های جدید علیه ایران حمایت کرد. وی در مطلب خود مدعی شده که پیشرفت دیپلماتیکی که منجر به جلوگیری از برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران بشود نتیجه مورد ترجیح اوباما در مذاکره با ایران خواهد بود.

منندز مدعی شده که حمایت از این دستاورد با اتخاذ یک سیاست بیمه و ضمانت دیپلماتیک اقدامی عملگرایانه معقول در این راستاست.

اما جی کارنی تأکید کرد که تحریم های جدید، خلاف نتیجه ای را به همراه دارد که رابرت منندز به دنبال آن است. به گفته کارنی لایحه تحریمهای جدید، در واقع ساختار تحریمهای کنونی را تضعیف می‌کند زیرا اعتماد شرکای بین المللی آمریکا تضعیف می‌شود.

روز گذشته نیز برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در واکنش به اقدام سناتورها برای اعمال فشارهای جدید بر ایران گفته بود: اگر برخی از اعضای کنگره می خواهند که ایالات متحده دست به اقدام نظامی بزند، باید در برابر مردم آمریکا این سخن را بگویند.

به گفته میهان، طرح سناتورها در تضاد با اقدام مسالمت جویانه دولت برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت طرح پیشنهادی سناتورها جامعه جهانی را دچار تفرقه کرده و باعث می شود ایران نیز موضع سخت تری بگیرد و مذاکرات احتمالا پایان یابد.

برنادت میهان همچنین گفت که اگر اعضای کنگره خواهان جنگ با ایران نیستند، چرا باید از طرحی حمایت کنند که احتمالا راه را بر دیپلماسی می بندد و آمریکا را بر سر دو راهی جنگ یا پذیرش پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران قرار می دهد.

میهان در ادامه تاکید کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا،‌خود را متعهد به آزمون کامل دیپلماسی در قبال برنامه ایران می‌داند و معتقد است که قبل از اتخاذ گزینه های دیگر باید دید که آیا دیپلماسی می تواند به یک راه‌ حل جامع بینجامد یا نه.

این اظهارات میهان در واکنش به انتشار خبرهایی در مورد افزایش تعداد سناتورهای حامی اعمال تحریم های جدید علیه ایران ایراد می شود. به گزارش مهر، کاخ سفید نیز به شدت درباره تصویب این تحریم ها هشدارد داده و "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده که حتی اگر این تحریم ها نرم نیز باشند بازهم سبب از بین رفتن توافق ژنو خواهند شد.

علاوه بر جان کری، "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده، نیز هشدار داده که در صورت تصویب این تحریم ها، آن را وتو خواهد کرد. کمیته بانکداری سنا که مسئول پیگیری تحریم های آمریکا علیه کشورهای مختلف است اعلام کرده که این تحریم های جدید در این کمیته به تصویب نمی رسد و سناتورهایی که خواهان تصویب آن هستند باید مسیر دیگری را برای رسیدن به خواسته خود طی کنند.

به گفته سناتور "تیم جانسون" رئیس کمیته بانکداری سنا، اظهارات جان کری در مورد تاثیر منفی این تحریم ها بر توافقنامه ژنو درست است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 86


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:30]
تاریخ

سایت طلا : تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی 1260 دلاری برای هر اونس طلا بهترین زمان ممکن برای خرید خواهد بود.

 
تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت از تحولات قیمت طلا



    به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت؛ قیمت جهانی طلا روز گذشته پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه دسامبر با رشد 1.39 درصدی روبرو شد و به مرز 1250 دلار در هر اونس رسیده است.

    بر اساس این گزارش در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا طی ماه دسامبر بیش از 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ولی آمارهای وزارت کار آمریکا این رقم را تنها 74 هزار فرصت شغلی نشان داده است.

    کاهش ارزش دلار و گمانه زنی ها در خصوص ادامه اجرای محرک پولی فدرال رزرو طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

    به اعتقاد تحلیلگران اف ایکس استریت اگر قیمت طلا بتواند در روزهای آینده سطح مقاومتی 1260 دلاری را بشکند باید منتظر افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد باشیم و بهترین فرصت برای خرید فراهم خواهد شد


    :: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

    :: بازدید : 43


    نویسنده
    نویسنده : امید شمس آرا
    تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:29]
    تاریخ

    ه گزارش سایت طلا به نقل از رویترز؛ جفری لاکر رئیس فدرال رزرو ریچموند در حالی از تصمیم احتمالی بانک مرکزی آمریکا برای کاهش 10 میلیارد دلاری محرک پولی خبر داده است که در آخرین نشست فدرال رزرو در سال 2013 میلادی 10 میلیارد دلار از محرک پولی 85 میلیارد دلاری کاهش یافته است.

    وی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی آمریکا طی شش ماه اخیر بهبود یافته و اکنون بهترین زمان ممکن برای کاهش بیشتر محرک پولی است. نشست آتی فدرال رزرو قرار است 28 و 29 ژانویه برگزار شود و این آخرین نشست فدرال رزرو به ریاست بن برنانکی خواهد بود.

    وی 31 ژانویه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد و جای خود را به جانت یلن معاون کنونی فدرال رزرو خواهد داد. لاکر در جمع خبرنگاران گفت: فکر می کنم مانند نشست قبلی نیز فدرال رزرو در نشست آتی 10 میلیارد دلار دیگر از محرک پولی را کاهش خواهد داد.

    اظهارات لاکر در شرایطی است که تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا نشان می دهد اقتصاد این کشور طی ماه گذشته تنها 74 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است./م


    :: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

    :: بازدید : 36


    نویسنده
    نویسنده : امید شمس آرا
    تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:28]
    تاریخ

    در بازار این هفته، به خصوص در روزهای پایانی هفته، بازار شاهد فشار فروش و عرضه سنگین در گروه پتروشیمی،پالایشی، اغلب نمادهای خودرویی، لیزینگ و لاستیک و بانکها بود که موجب افت شاخص کل بورس اوراق بهادار گردید. ابهامات نرخ خوراک را شاید بتوان بیشترین عامل موثر بر افت شاخص دانست. نرخ خوراک 15 سنتی و همچنین قطع گاز برخی از پتروشیمی ها به دلیل برودت هوا و عدم توسعه به موقع پروژه های فارس جنوبی را می توان از عوامل تأثیر گذار منفی بر روی شاخص دانست. ساختمانی ها در روزهای آغازین هفته با افت همراه بود که می توان ناشی از برخورد به مقاومت تکنیکالی صنعت و همچنین عوامل بنیادی از جمله شایعاتی مبنی بر اخذ مالیات از معاملات مکرر و خانه های خالی  و شناسنامه دار کردن منازل دانست اما با این وجود این گروه برای هفته آینده با توجه به توجه دولت به انبوه سازان و همچنین افزایش وام خرید مسکن می توانند با رشد روبرو شوند.

    در گروه خودرو سازی در روزهای پایانی هفته شنیده شد که به خودرو سازان نامه ای مبنی بر کاهش قیمت محصولات خود ارسال شده است که دلیل آن، کاهش قیمت ارز در چند ماهه اخیر بوده است. همچنین ایران خودرو و خگستر همچنان با اخبار و شایعات پیرامون بازار مبنی بر فروش بلوک بانک پارسیان(وپارس) روبرو هستند.هر چند روز دوشنبه شاهد شفاف سازی خگستر مبنی بر عدم فروش بلوک وپارس، بر خلاف دیگر سهام های شفاف شده با رشد قیمتی مواجه گردید. 

    در خبرهای اقتصادی پایان هفته نیز عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 93 در خصوص نرخ دلار و نفت خبر از تصویب نرخ دلار 26500ريالی و نفت 100دلاری داد.

    عرضه اولیه مفاخر هم روز سه شنبه انجام پذیرفت که قیمت 2950 برای سهم کشف گردید و روز پایانی هفته با صف 72میلیون سهمی همراه گردید. با توجه به تعداد اندک سهام مفاخر انتظار افزایش 20-30 درصدی قیمت سهام می رود. همچنین حسینا پس از عرضه اولیه کماکان بدون عرضه به سوی قیمت 30000ريال در حال پیش روی می باشد. یکشنبه هفته بعد هم جلسه معلرفه تیپیکو می باشد که انتظار می رود به زودی عرضه اولیه این هلدینگ دارویی انجام پذیرد.

    برخی شایعات و اخبار مهم هفته در بازار بورس اوراق بهادار:

    images

    شنیده ها حاکی از تعدیل مثبت کهمدا به میزان 60 درصد دارد

    شرکت عمران و توسعه شاهد در حال بررسی و پیگیری افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل آورده و مطالبات نقدی است

    از نفت بهران خبراهایی به گوش می رسد که شرکت قصد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل آورده دارد ولی گویا در مرحله نخست ۶۵درصد تصویب خواهد شد

    شنیده می شود که سغرب با تعدیل مثبت ۲۵ درصدی روبرو خواهد شد

    شنیده شده است که بانک انصار با تعدیل درآمدی روبرو شده است.

    شنیده ها از وخارزم حاکی از حضور این نماد در خرید بلوک پارسیان دارد که گفته می شود وخارزم برای تأمین نقدینگی دست به فروش بلوک پارس آریان و خالی کردن برخی از سهام بانک ها خواهد زد.

    از پست بانک شنیده می شود احتمالاً بانک ایران و ونزوئلا قصد دارد بلوک مدیریتی این بانک را خریداری نماید.

    گفته می شود با توجه به افزایش وام مسکن و همینطور افزایش تقاضای مسکن، برخی از انبوه سازان از جمله ثباغ با رشد قیمتی روبرو خواهند شد.

     آمار بازار در هفته منتهی به 92/10/18 :

    بورس اوراق بهادار
    شاخص      18دی      11دی  تغییر هفتگی
    شاخص کل 88,069 88,313 -0.3%
    شاخص 50 شرکت فعالتر 3,682 3,693 -0.3%
    ارزش بازار(میلیارد ريال) 4,313 4,316 -0.1%
    ارزش معاملات(میلیارد ريال) 4,705 4,303 9.3%
    حجم معاملات (میلیون سهم) 1,090 1,004 8.6%

     

    نرخ ارز در بازار آزاد(ریال)
    ارز     18دی      11دی  تغییر هفتگی
    دلار 29,950 30,050 -0.3%
    یورو 40,800 41,200 -1.0%
    پوند 48,900 49,500 -1.2%

     

    نرخ طلا در بازار آزاد(ریال)
    طلا     18دی     11دی تغییر هفتگی
    طلای 18 عیار 898,000 883,000 1.7%
    تمام سکه بهار آزادی 8,760,000 8,735,000 0.3%
    نیم سکه بهار آزادی 4,450,000 4,460,000 -0.2%
    ربع سکه بهار آزادی 2,770,000 2,780,000 -0.4%

     بازار های جهانی:

    بازار های جهانی ($ )
    کالا     18دی      11دی  تغییر هفتگی
    اونس 1,229.0 1,205.50 1.9%
    نفت خام برنت 107.46 110.90 -3.1%
    نفت خام اوپک 106.92 108.57 -1.5%
    نفت خام سبک آمریکا 93.98 98.70 -4.8%

    توقف و بازگشایی نمادها در هفته منتهی به 92/10/18:

    جدول زیر گزارشی از نمادهای مورد توجه بازار متوقف شده یا بازگشایی شده در طی هفته جاری و همچنین دلیل توقف نماد را بیان می نماید. اطلاعات جدول زیر از سایت www.tsetmc.com برگرفته شده است. 
     
    نماد مورد دلیل توقف نماد تاریخ توقف/بازگشایی
    ثتران توقف برگزاری مجمع عادی  92/10/18 
    وبصادر توقف مجمع عمومی فوق العاده  92/10/18 
    پارسیان بازگشایی تعدیل سود  92/10/18 
    فلوله توقف ابهام در اطلاعات  92/10/17 
    سشرق بازگشایی مجمع عمومی فوق العاده  92/10/16 

    مهمترین گزارش های منتشر شده بازار سرمایه:

    جدول زیر شامل نمادهای مورد توجه بازار  می باشد که در هفته جاری گزارشی را در سایت www.codal.ir منتشر نموده اند.
    نماد تاریخ انتشار عنوان اطلاعیه خلاصه گزارش
    فاسمین 1392/10/18 افزایش سرمایه  افزایش سرمایه به مبلغ 2000میلیارد ريال از محل تجدید ارزیابی داراییها
    پترول 1392/10/17 تصمیمات مجمع عادی سالیانه  مجمع عمومی عادی به ازای هر سهم مبلغ 250 ريال تقسیم نمود.
    خراسان 1392/10/17 صورتهای مالی 9ماهه  سود واقعی 9 ماهه: 1710 ريال

    میانگین نسبت قیمت به درآمد صنایع بورسی:

    میانگین p/e صنایع بورس اوراق بهادار تهران بر مبنای ارزش روز شرکتها و درصد سهم آنها از ارزش آن صنعت می باشد و همچنین برای محاسبه از میانگین پیراسته استفاده شده است و p/e های نامفهوم(p/e منفی و خیلی بالا) از آن کسر شده است. 
     
    صنعت میانگین p/e صنعت مورخ 11 دی میانگین p/e صنعت مورخ 17دی درصد تغییر هفتگی
    صنعت خودرو و قطعات 23.00 23.45 2.0%
    صنعت سایر مالی 7.88 7.61 -3.4%
    صنعت چند رشته ای صنعتی 7.16 7.32 2.2%
    صنعت دستگاه های برقی 17.86 18.09 1.3%
    صنعت سیمان، کچ و آهک 8.53 8.50 -0.4%
    صنعت سرمایه گزاری ها 13.05 13.08 0.2%
    صنعت بانکها و نهاد های پولی 8.79 8.80 0.1%
    صنعت شیمیایی 5.93 5.92 -0.2%
    صنعت لاستیک و پلاستیک 6.48 6.86 5.9%
    صنعت مواد دارویی 10.40 10.17 -2.2%
    صنعت رایانه 8.72 8.96 2.8%
    صنعت کانی غیر فلزی 9.38 9.44 0.6%
    صنعت منسوجات 7.01 8.83 26.0%
    صنعت بیمه و بازنشستگی 18.74 18.12 -3.3%
    صنعت غذایی بجز قند و شکر 14.00 13.81 -1.4%
    صنعت کاشی و سرامیک 16.20 16.49 1.8%
    صنعت انبوه سازی 19.36 18.11 -6.5%
    صنعت فلزات اساسی 13.30 13.25 -0.4%
    صنعت ماشین آلات و تجهیزات 14.76 14.76 0.0%
    صنعت قند و شکر 14.50 14.61 0.8%
    صنعت فراورده های نفتی 6.70 6.50 -3.0%
    صنعت حمل و نقل و ارتباطات 179.94 166.63 -7.4%

    ارزش  خالص دارایی های(NAV ) هر سهم شرکتهای سرمایه گذاری بورسی( ريال):

     مطابق تعریف NAV عبارتست از ارزش کل دارایی های شرکت پس از کسر بدهی های آن شرکت، و کشف NAV یک شرکت به معنای دارایی های آن منهای بدهی های آن شرکت یعنی حقوق صاحبان سهام می باشد. اما به علت برخی از محدودیت های ترازنامه ای این عدد نمی تواند بیانگر ارزش خالص یک شرکت باشد در نتیجه برای محاسبه NAV بخاطر ثبت اقلام ترازنامه به بهای تمام شده، ارزش روز سرمایه گزاری شرکت را بدست آورده و سپس با حقوق صاحبان سهام آن شرکت جمع می زنیم. در محاسبات زیر ارزش پرتفوی غیر بورسی برابر با بهای تمام شده و ذخیره کاهش سرمایه گذاریها در نظر گرفته شده است 
     
    نماد NAV قیمت روز PRICE / NAV
    پردیس 2,122 2,552 1.20
    وسپه 4,464 3,286 0.74
    ونیکی 7,921 5,522 0.70
    وتوسم 4,249 3,627 0.85
    پارسان 9,154 10,962 1.20
    وصنعت 4,567 3,463 0.76
    ومعادن 12,790 10,426 0.82
    وصنا 2,084 2,153 1.03
    وبوعلی 1,835 2,844 1.55
    وبهمن 2,159 2,201 1.02
    ورنا 1,456 1,781 1.22
    وامید 6,266 5,578 0.89
    تاپیکو 5,119 5,169 1.01
    خگستر 7,078 6,174 0.87
    ونیرو 1,970 2,769 1.41
    ونفت 1,029 3,592 3.49
    کروی 4,433 4,539 1.02
    وبانک 11,437 7,343 0.64
    وغدیر 8,338 7,629 0.91
    وآتی 9,898 6,201 0.63
    وتوصا 1,783 4,510 2.53
    وتوکا 4,266 6,194 1.45
    وصندوق 5,461 4,102 0.75
    وتوشه 6,832 5,621 0.82
    وملت 1,033 1,164 1.13
    مقدار PRICE / NAV متعادل و منطقی برابر 75% - 80% می باشد.

     

    تحلیلی بر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

    تحلیل شاخص کل نشانه های منفی را  در خود نشان میدهد:

    شاخص که هر بار با برخورد به خط پارابلیک حمایت میشد و دوباره شروع به رشد می کرد این بار در حال شکستن این خط هست.  این نشان می دهد که بازار در چند روز آینده ممکن است روند منفی خود را ادامه دهد و شاخص کل را تا 87 هزار پایین بیاورد.

    saasasasas

     


     

     


    :: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

    :: بازدید : 24


    نویسنده
    نویسنده : امید شمس آرا
    تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:24]
    تاریخ

    با سلام.

    دوستان به علت خبر افزایش حامل های انرژی و قطعی شدن موضوع این اتفاق افتاد


    :: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

    :: بازدید : 87


    نویسنده
    نویسنده : امید شمس آرا
    تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 14:09]
    تاریخ

    فاذر 328 ولصنم 256 فوق العاده هستند


    :: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

    :: بازدید : 62


    نویسنده
    نویسنده : امید شمس آرا
    تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 9:32]
    تاریخ

    افزايش سقف تسهيلات مسكن، انتقال «وايران» به بازار معاملات بورس، معارفه شركت «هلدينگ دارويي تامين» و همچنين آغاز پذيره‌نويسي اوراق اجاره «رايتل» از مهم‌ترين اخباري بود كه چهارشنبه‌اي متفاوت را براي فرابورس رقم زد.

    افزايش سقف تسهيلات مسكن، انتقال «وايران» به بازار معاملات بورس، معارفه شركت «هلدينگ دارويي تامين» و همچنين آغاز پذيره‌نويسي اوراق اجاره «رايتل» از مهم‌ترين اخباري بود كه چهارشنبه‌اي متفاوت را براي فرابورس رقم زد.

     با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن به 35 میلیون تومان افزایش یافت و متقاضیان می‌توانند از محل اوراق گواهی حق‌تقدم از این میزان وام استفاده کنند.

    در حال حاضر قیمت هر برگ اوراق حق‌تقدم (اوراق تسهیلات مسکن) در فرابورس حدود 38 هزار تومان است. با هر برگ اوراق حق‌تقدم می‌توان 500 هزار تومان وام دریافت کرد و یک میلیون تومان وام حدود 80 هزار تومان هزینه دارد. به عبارت دیگر برای دریافت وام 35 میلیون تومان خرید یا ساخت مسکن متقاضی باید با مراجعه به فرابورس 2 میلیون و هشتصد هزار تومان پرداخت كرد. البته با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار، متقاضیان واجد شرایط سایرحساب‌های تعهدی بانک مسکن نیز می‌توانند علاوه بر سقف وام قبلی با خرید از اوراق گواهی حق‌تقدم، مابه‌التفاوت 15میلیونی را نیز دریافت کنند.

    این متقاضیان واجد شرایط نیز باید یک میلیون و 200 هزار تومان اوراق حق‌تقدم خریداری کنند تا بتوانند از مابه‌التفاوت 15 میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

    بر‌اساس این گزارش، روز گذشته قیمت هر برگ اوراق حق‌تقدم (اوراق تسهیلات مسکن) آذرماه سال‌جاری 37 هزار و 865 تومان بود و قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن خرداد ماه 92 به 37هزار و 789 تومان افزایش یافت.

    امسال قیمت اوراق حق‌تقدم به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن افت شدیدی داشته، در حالی که سال 90 به واسطه رونق بازارمسکن قیمت هر برگ اوراق به 100 هزار تومان نيز رسید، اين در حالي است كه قیمت اوراق حق‌تقدم سال گذشته کاهش یافت و بین 40 تا 50 هزار تومان در نوسان بود.

    در اين خصوص رسول شريفي، مدير روابط عمومي فرابورس در گفت‌وگو با «دنياي اقتصاد» اظهار كرد: مصوبه جديد شوراي پول و اعتبار مبني بر افزايش تسهيلات مسكن به احتمال زياد هفته آينده از طريق بانك مركزي به بانك مسكن ابلاغ خواهد شد كه پس از اعلام اين ابلاغيه افزايش وام خريد مسكن از 20 به 35 ميليون تومان اجرا خواهد شد. وي ادامه داد: طبق اين مصوبه وام خريد و ساخت مسكن معادل 35 ميليون تومان و همچنين وام جعاله و تعميرات مسكن نيز 10 ميليون تومان است كه بدين ترتيب هر فرد مي‌تواند در مجموع 45 ميليون تومان وام دريافت كند.

    شريفي خاطرنشان كرد: تمام سازوكارها براي خريد اوراق تسهيلات مسكن و دريافت وام مزبور مانند قبل بوده و همچنين سود و بازپرداخت آن تغييري نكرده است. وي تصريح كرد: البته ممكن است بانك مسكن در اظهارنظرهاي خود در اين خصوص سازوكار جديدي را براي آن ابلاغ كند اما در حال حاضر شرايط قبلي حاكم است.

    شريفي ادامه داد: درپی مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن، معاملات اوراق امتیاز تسهیلات مسکن و مراجعه متقاضیان تشدید شده است. از سوی دیگر برخی افراد سودجو از ناآگاهی مردم سوء‌استفاده می‌کنند و با گرفتن مبالغ کلان، اوراق مسکن را برای آنها از فرابورس خریداری می‌کنند و مردم نیز که اطلاع کاملی از فرایند خرید این اوراق ندارند به ‌جای مراجعه به کارگزاری‌های عضو فرابورس با مراجعه به این اشخاص و پرداخت چند صد هزار تومان کارمزد، اوراق تسهیلات مسکن را دریافت می‌کنند. وی ادامه داد: فرابورس بارها از راه‌های مختلف و تبلیغات متنوع به مردم تاکید کرده است برای خرید این اوراق، به هیچ وجه به بنگاه‌ها مراجعه نکرده و به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند.

    شریفی اظهار كرد: شرکت فرابورس با همکاری سازمان بورس و بانک مسکن، از سال 89 زمینه ساز و میزبان معاملات امتیاز تسهیلات مسکن بوده و طی سه سال در تامین مالی بیش از 6هزار و 500 میلیارد تومانی نقش بسزایی ایفا کرده و در پی مصوبه اخیر با دور جدیدی در تثبیت جایگاه این مهم و افزایش سهم در خانه‌دار شدن مردم مواجه شده است.

    وی خاطرنشان کرد: این فصل تازه با مصوبه اخیر شورای پول واعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن از 200 به 350 میلیون ریال و وام جعاله از 50 به 10 میلیون ریال و همچنین تخصيص وام ازدواج 500 ميليون ريالی زوجین روي يک واحد مسکوني همراه شد، این مصوبه علاوه براینکه موجب رشد بهای امتیاز تسهیلات مسکن در فرابورس شده، متقاضیان زیادی را روانه بازار فرابورس و شرکت های کارگزاری کرده است.

    به گفته شریفی، در صورتی که متقاضی کد سهامداری نداشته باشد در قدم اول باید با مراجعه به کارگزاری درخواست صدور کد بدهد که یکی، دو روز هم این موضوع زمان می‌برد. در مجموع حدود پنج روز در سیستم فرابورس زمان لازم است تا یک فرد اوراق تسهیلات مسکن را دریافت کند. اما اینکه پس از آن چقدر زمان می‌خواهد تا فرد با ارائه اوراق به بانک مسکن تسهیلات دریافت کند مربوط به بانک است. براساس این گزارش، طبق مصوبه جدید، سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن وام  به 350میلیون ریال افزایش یافت که با خرید 70 عدد اوراق و به ارزش اسمی هر برگه 5 میلیون ریال می‌توان وام 350 میلیون ریالی را از بانک مسکن دریافت کرد.

    آغاز پذیره‌نویسی اوراق اجاره رایتل

    به دنبال تقاضای انتشار اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم برای تامین مالی شرکت خدمات ارتباطی رایتل، پذیره‌نویسی این اوراق از 22 دی‌ماه آغاز خواهد شد.

    شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نظر دارد 3 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره را به‌منظور تامین مالی شرکت خدمات ارتباطی رایتل از طریق بازار سوم فرابورس ایران پذیره‌نویسی کند.
    بر این اساس 3 میلیون ورقه به مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال با نرخ اجاره‌بهای 20درصد سالانه از روز یکشنبه 22 دی‌ماه به مدت 7 روز کاری از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس پذیره‌نویسی خواهد شد.

    معارفه شرکت هلدینگ دارویی تامین

    همچنين در روز یکشنبه 22 دی ماه جلسه معارفه شرکت هلدینگ دارویی تامین برگزار خواهد شد.

    با توجه به اعلام آمادگی مسوولان شرکت هلدینگ دارویی تامین به منظور برگزاری جلسه معارفه عمومی برای عرضه سهام، جلسه‌ معارفه‌ شرکت هلدینگ دارویی تامین به منظور تشریح برنامه‌های جاری و آتی، روز یکشنبه 22 دی ماه 1392 راس ساعت 30: 14 در محل هتل هما برگزار می‌شود تا زمينه عرضه سهام احتمالا تا بيش از پايان دي‌ماه فراهم شود.

    و اما در بازار چه گذشت؟

    در دادوستدهای آخرین روز کاری بازار فرابورس بیش از 267 میلیون اوراق بهادار دست به دست شد که ارزش این معاملات بیش از 1257 میلیارد ریال بود و در 37 هزار و 339  نوبت انجام گرفت. در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به معامله بلوک 55/5 درصدی بیمه آرمان تعلق داشت که معادل 66 میلیون و 600 هزار سهم این شرکت بود و به ارزش 5/146 میلیارد ریال به فروش رفت. پس از آن نیز بیشترین حجم و ارزش بازار به معامله 42 میلیون سهم شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه به ارزش 3/212میلیارد ریال اختصاص یافت.

    از سوی دیگر شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و کود شیمیایی اوره لردگان بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و با 5 درصد افزایش در راس جدول قرار گرفتند و بیشترین کاهش قیمت هم به شرکت‌های نیرو سرمایه و بانک گردشگری اختصاص داشت.

    در عین حال در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 41هزار و 705 برگه گواهی سپرده انصار تعلق داشت و در بازار ETF هم باآغاز معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل معامله صندوق سرمایه‌گذاری توسعه اندوخته آینده در نماد «اطلس» 19/1 میلیون واحد این صندوق به ارزش 11/12 میلیارد ریال معامله شد. در جریان معاملات ديروز همچنین تمامی امتیازهای تسهیلات مسکن با رشد 5 درصدی مواجه شدند و این تسهیلات از 388 تا 419 هزار ریال نوسان قیمت داشتند.

    از سوي ديگر با توجه به انتقال نماد معاملاتی شرکت لیزینگ ایرانیان (وایران1) از بازار اول فرابورس ایران به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتی این شرکت در پایان جلسه معاملاتی ديروز متوقف شد.

    این در حالی است که تاریخ و نحوه بازگشایی نماد «وایران» در بازار رسمی شرکت بورس تهران به زودی اعلام می‌شود.

    آخرين معاملات ثبت شده اين نماد در بازار فرابورس با قيمت پاياني 1970 ريال در روز سه‌شنبه گذشته صورت گرفت كه در حجم 8/1ميليون سهم و با ارزشي معادل 5/3 ميليارد ريال همراه بود.

    روزنامه دنیای اقتصاد


    :: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

    :: بازدید : 89


    نویسنده
    نویسنده : امید شمس آرا
    تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 1:05]
    تاریخ

     


    جک استراو

    ایسنا


    :: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

    :: بازدید : 67


    نویسنده
    نویسنده : امید شمس آرا
    تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 1:04]
    تاریخ
    آخرین مطالب ارسالی
    چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
    علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
    سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
    پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
    عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
    «راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
    مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
    چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
    خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
    قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
    صفحات سایت
    user
    progress عضو شويد


    progress فراموشی رمز عبور؟

    progress عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 8551
    کل نظرات کل نظرات : 367
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

    کاربران آنلاین کاربران آنلاین

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 214
    باردید دیروز باردید دیروز : 319
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 1,043
    بازدید ماه بازدید ماه : 4,462
    بازدید سال بازدید سال : 64,397
    بازدید کلی بازدید کلی : 958,343

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 18.190.253.130
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    RSS

    Powered By
    Rozblog.Com
    Translate : RojPix.ir