')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

جدیدترین اخبار بورس,سهام,و آموزش

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: وام 35 میلیون تومان مسکن که برای خرید و ساخت در نظر گرفته شده است در دوره 12 ساله با نرخ 15 درصد و عددی در حدود 530 هزار تومان اقساط ماهیانه بازپرداخت می شود.

علی چگینی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص پرداخت وام مسکن اظهار داشت: بانک مسکن یک سپرده ممتاز دارد و کسانی که  در آن سپرده گذاری کنند می توانند وام بگیرند و یا اوراق سپرده فرابورس را خریداری کنند.

وی افزود: وام 35 میلیون تومان مسکن که برای خرید و ساخت در نظر گرفته شده است در دوره 12 ساله با نرخ 15 درصد و عددی در حدود 530 هزار تومان اقساط ماهیانه بازپرداخت می شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در قانون اساسی وظیفه دولت ها و حاکمیت تامین مسکن آحاد مردم است گفت: یکی از شیوه های تامین مسکن پرداخت وام و تسهیلات ساخت و خرید است که معمولا نهادهای پولی کشور آن را طراحی کرده و در اختیار جامعه قرار می دهند.

چگینی افزود: متاسفانه در سال های گذشته وام مسکن بر روی یک عدد ثابت مانده بود اما تغییراتی را درقیمت های بازار مسکن داشتیم. بنابراین وام قبلی اثرگذاری خود را در بازار از دست داده بود.

وی با اشاره به اینکه وام مسکن  نوعی برنامه ریزی بلند مدت و سپرده گذاری است گفت : قرار بود مبلغ وام بیشتر از این رقم باشد تا آثار بیشتری را در حوزه تقاضا داشته باشد و منجر افزایش تولید در بازار مسکن شود اما فعلا در همین حد افزایش یافت.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: وام کنونی هم برای خرید و ساخت ناکافی است و سهم زیادی را از قیمت مسکن در تهران و کلانشهرها پوشش نمی دهد.

وی افزود: متاسفانه برخی از کارشناسان افزایش وام مسکن را موجب تقویت تقاضا و افزایش قیمت ها می دانند در حالی که این نظر درستی نیست زیرا باید تقاضا را تشویق کرد تا تولید کننده هم وارد بازار شود.

چگینی با بیان اینکه باید با تحریک تقاضا خانه های خالی و مازاد تولید در برخی از شهرها وارد بازار شود گفت: باید کسب و کار رونق بگیرد و عرضه آتی را در بازار مسکن افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: معتقدم وام مسکن باید حداقل 50 درصد از قیمت را پوشش دهد که بر این اساس در تهران و کلانشهرها وام باید بالاتر از 100 میلیون تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما حداقل 50 میلیون تومان برای وام مسکن بود در 7 سال گذشته هم که افزایش وام مسکن نداشتیم شاهد تغییر قیمتی در بازار بودیم بنابراین نمی توان گفت که افزایش وام دلیل افزایش قیمت است.

چگینی تصریح کرد: به هر حال سیاست انبساطی می تواند در قیمت تاثیر جزئی داشته باشد اما مم این است که بازار مسکن فعال شده و فرایند تولید اتفاق بیفتد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره تامین مالی پروژه های مسکن مهر که به تازگی از سوی بانک مرکزی اعلام شده است گفت: تاکنون تا سقف 48 هزار میلیارد تومان مصوبه پروژه های مسکن مهر بوده است و مازاد بر آن قرار شد از طریق سیستم بانکی و منابع داخلی مابقی بانکها به همراه تهاتر یا فروش اموال وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها موضوع مسکن را از طریق موسسات مالی و وام های رهنی حل کرده اند گفت: در سایر کشورها بانکهای رهنی تا 80 و 90 درصد قیمت واحد مسکونی را تسهیلات می دهند و مردم با پس اندازهای آینده می توانند واحد مسکونی را خریداری کنند.

چگینی افزود: اما ما هنوز در این امر مشکل داریم و همواره متقاضیان باید از پس انداز شخصی و گذشت خود مسکن را تهیه کنند اما ما باید با کمک نهادهای پولی و مالی بازار رهنی را در کشور شکل بدهیم.

مهر


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 76


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 1:03]
تاریخ
باشگاه خبرنگاران، جک استراو پس از بازگشت به انگلیس در گفتگو با رادیو بی بی سی اظهار داشت : هرگونه اشتباه از سوی غرب می تواند منجر به تضعیف موقعیت روحانی شود.

به گزارش بی بی سی ؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از وزیر خارجه سابق انگلیس نوشت : تهران از من و نمایندگان همراهم به خوبی استقبال کرد . دولت ایران همانند انگلیس مایل به بهبود روابط میان تهران و کشورهای اروپایی است .

استراو در ادامه تاکید کرد :‌ هرگونه اشتباه در سخنان یا اقدامات مقامات غربی می تواند منجر به تضعیف موقعیت روحانی در ایران گردد . در واقع غرب اشتباهی که در دوران "خاتمی" انجام داد و منجر به روی کار آمدن فردی مانند "احمدی نژاد"‌در دولت ایران شد نباید تکرار کند .

وی با اذعان به نقش مخرب آمریکا و انگلیس در بدخواهی های دیرینه علیه دولت و ملت ایران ٰ‌گفت :‌ لندن و واشنگتن در مورد کودتایی که منجر به سرنگونی دولت محمد مصدق شد نقش اصلی و تخریب کننده داشتند . این نقش در حالی اجرا شد که مصدق بصورت کاملا دموکراتیک انتخاب شده بود .

وزیر خارجه سابق انگلیس تصریح کرد :‌ در مورد جنگ عراق نیز انگلیس در حالی از صدام حمایت می کرد که قربانی اصلی این حمایت ایران بوده است .

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 92


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 0:38]
تاریخ

شنیده هایی مبنی بر امکان تعدیل مجدد بیش از 40 درصدی افست در گزارش 12 ماهه وجود دارد که ناشی از افزایش نرخ 20 درصدی فروش محصولات می باشد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 39


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 0:36]
تاریخ
مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
مقاومت 730 فردا بسیار مهم است.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 60


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 0:34]
تاریخ

 

با توجه به صعود شارپ در سهم، انتطار اصلاح  دور از تصور نیست، سهم در حال نزدیک شدن به حمایت سرسختی است، باید سهم را تحت نظر داشیه باشیم.

در صورت  شکست حمایت فعلی خود ، حمایت بعدی در قیمت 6000  منتظر حمایت هستیم.




:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 73


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [شنبه 21 دی 1392 ] [ 0:33]
تاریخ

دوستان سهم دقیقا زیرخط میانی بالینگرقراردارد که برای مثبت ماندن بایدازان عبورکند ..ودرصورت عبورازخط میانی خط مقاومت 161 فیبوناچی مقاومت اصلی سهم میباشد..CCI وRSIدرجای خیلی حساسی قراردارد ..معاملات فرداخیلی مهم میباشد ...کسانیکه قصدخریددارند کمی صبرکنند تا روندسهم مشخص شود ...موفق باشیدChart دجابر, D1, 2014.01.10 17:05 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 75


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 22:11]
تاریخ

با سلام.

دوستان بورس و طلا جفتشوت بین 88000 و 90000 در حال نوسان هستند

با توجه به اتفاقات افتاده فردا بورس مثبت هستش:

1-شاخص 88000

2-سهم ها در کف

3-مذاکرات مثبت


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 101


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 21:52]
تاریخ

بخش نخست مصاحبه «انتخاب» با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی می آید:

○ بسم الله الرحمن الرحيم ؛ تشكر مي كنم از اينكه فرصت داديد تا خدمت شما باشيم. با توجه به گذشت چهار ماه از تشكيل دولت يازدهم ؛ ارزيابي شما از عملكرد دولت چگونه است؟

● بسم الله الرحمن الرحيم؛ مجموعاً از وضعي كه الان دولت يازدهم دارد؛  راضي هستم .

اولاً  از قديم و از اوايل انقلاب  با افكار ؛ عقايد و سليقه هاي آقاي روحاني آشنا بودم و تا الان  كاملاً ايشان را مي پسندم . قبل از اينكه خودم نامزد شوم، از ايشان خواسته بوديم كه نامزد شوند و شدند. بنابراين همان كسي است كه ما مايل هستيم اين مسئوليت را در اين مرحله حساس داشته باشد .

کابینه و همکاران رئیس جمهور

ثانياً در اين مدتي كه [دکتر روحانی و همکاران] كاركردند، نشان دادند كه هم مشكلات و هم راهكارهاي حل آنها را مي شناسد .البته  قسمتي چينش همكاران بوده كه در مجموع بايد تشكر كنيم. ايشان تلاش كرده نيروهايي را بياورد كه هم معتدل - سليقه هاي مختلف در بين اعتداليون هستند-  ، هم كاري و  هم كار بلد باشند . به نظرم كابينه ايشان مجموعه  قابل قبولي براي اين مقطع و  شرايطي كه  داريم ؛ هستند. بدون در نظر گرفتن شرايط، مجلس، فضا و خيلي موارد ديگر ؛نمي توان كاري كرد.آقاي روحاني اين شرايط را در نظر گرفتند و با توجه به اين ها؛  به نظرم كابينة مطلوبي است . در سطح استانداري ها هم كه تا به حال تقريباً تمام شده است ، به نظرم با همان آهنگ حركت كردند. الان ديگر معاونان رئيس جمهور و وزرا در كابينه هستند و معاونان وزرا هم گرايش هايي شبيه به وزيرشان دارند . مجموعاً فكر مي كنم چينش نيروها رضايت بخش است .


توجه به شعارها و التزام به وعده های انتخاباتی

 از لحاظ اظهار افكار ؛ آقاي روحاني از آنچه كه در تبليغات شان مي گفتند؛ هيچ عقب نشيني نكردند كه  بسيار قابل توجه است . چون گاهي انسان هايي هستند كه در انتخابات وعده هاي زيادي مي دهند و اظهار نظر هايي مي كنند ، اما وقتي به عمل مي رسند؛  ممكن است فراموش كنند. اما ايشان فراموش نكرده و به همه آن ها وفادار است. ممكن است هنوز فرصتي پيش نيامده كه را انجام بدهد . اما هنوز روي نظر خودش ايستاده است


اهتمام به حل مشکلات خارجی که خیلی دست و پاگیر شده اند

در مورد عملكرد ميداني هم ، ما روي اين فرض ايشان را مناسب مي ديديم و خودشان هم اهميت مي دادند .الان بخشي از مشكلات ما ناشي از تحريم هاي خارجي و روابط داخلي ما ست كه  يك نقطه اساسي است .اگر آن را اصلاح كنيم ؛ كار داخلي آسان تر مي شود . پس چينش مديران به خوبي انجام شده و قدم اول اجرايي هم به خوبي برداشته شد .ايشان دنبال حل مشكلات خارجي هستند كه خيلي دست و پاگير و مزاحم است. در اينجا هم گام اولشان را خوب برداشتند. به نظرم خيلي خوب و با سرعت مطلوب به توافقي رسيدند كه معمولاً باور نمي شد به اينجا برسيم البته همين جا بعضي از افراد منتقد مي گويند كه ما امتيازاتي داديم كه من اين را قبول ندارم. منتها توضيح دادن اينكه چرا امتياز نداديم ؛كار آساني نيست . گفتن بعضي موارد ممكن است مانعي در راه اجرا پيش بياورد؛ ولي واقعاً من كه آشنا به مشكلات هستم، مي دانم كه  امتيازي يك طرفه  نداديم . نفعي كه هم ما برديم  و هم همه آنها بردند؛ يعني برد – برد  اين است كه  هم ملت ما و هم  دنيا كه از يك وضع بحراني در خيلي جاها بخاطر اين مساله نگران بودند ؛آرامش پيدا كرد . خيال همه جمع شده كه داريم در مسير حل پيش مي رويم.



○ در اين ميان يك سري مقاومت ها و كار شكني هاي ويژه اي انجام شد. در واقع همان گروهي كه در دولت گذشته با دولت مماشات مي كردند و نظارت خاصي بر دولت نمي كردند، امروز هر اتفاق، خطا و شبه خطايي را تبديل به يك معضل پيچيده مي كنند. تحليل شما از اين اتفاق چيست؟

● اين ؛تحليل روشني دارد . آنها كه اين كارها را مي كنند؛ هيچ مايل نبودند چنين دولتي سر كار بيايد و طبعاً نمي خواهند همكاري كنند و حتي مي خواهند به گونه اي بر وفق سياست ها و افكار خودشان باشد. بالاخره تفاوت افكار و اهداف بوده و وقتي مي بينند بر اساس تفكرات آنها عمل نمي شود؛ مي خواهند انتقاد كنند .  اين عكس العمل ها  و آن عدم موافقت ها يك مقدار طبيعي است . آنها فكر مي كردند برنده هستند و نشد و وضع ديگري شد . البته همه اينگونه نيستند و اكثريت طرف مقابل پذيرفتند و همكاري مي كنند . اقليتي ايستاده اند و منتقد هستند و دولت هم نمي تواند به منتقد خيلي اعتراض كند . منتقد اگر از روي وظيفه شناسي و با سبك درست انتقاد كند؛ مفيد و موثر است و انتقادش نتيجه  مي دهد و ممكن است  مسير خيلي مواردرا اصلاح كند؛  ولي اگر از روي تمايلات خيالي؛ جناحي و يا به ادله ديگري باشد كه اصالتي ندارد ؛ مضر است من فكر مي كنم غير طبيعي نيست و ما منتظر چنين وضعي بوديم كه بعد از استقرار دولت ؛ چنين مواردي پيش مي آيد. دولت هم با متانت؛ انتقادات و حزفها را تحمل و در جاي خودش هم اقدام مي كند. به نظرم فضا بد نيست ؛ منتها انتظار نمي رود در يك كشور آرماني اسلامي با اين سرعت اين گونه عمل شود. انشاء الله كم كنند . البته انتقاد خوب است و بايد انتقاد داشته باشند ؛ منتها با شيوه هاي مناسب تر باشد.

○ با توجه به گذشت 4 سال از خرداد 88، دامن زدن به آن موضوعات در صدا و سيما و يك سري رسانه هاي  همسو ؛  به نظر شما چه سودي براي  وحدت ملي دارد؟

● به هر حال آنچه كه ميل همه ما ست ؛ اين است كه صدا و سيما حالت كاملاً ملي داشته باشد و پوشش كامل براي همه نيروهاي وفادار به انقلاب داشته باشد و تبعيضي قائل نشود و به جاي دامن زدن به اختلافات ؛  بايد آرامش ايجاد كند كه انشاء الله اينگونه شود.



○  حضرتعالي تعبيري را در مورد صدا و سيما به عنوان« جعبه سانسور» ، داشتيد. در اين مورد با توجه به اين بحث مرتبط توضيح خاصي داريد؟

● مخصوص صدا و سيما نبوده ؛  منظور از جعبه سانسور همه رسانه هايي بودند كه حرف ها را سانسور مي كنند و حرف خودشان را  يك طرفه و گزينشي مي زنند، گفتم كه اين ها تاثير منفي براي خودشان دارد . چون مردم واقعيت را مي فهمند و لذا تاثير اساسي طولاني مدت ندارد و ممكن است موقتاً  اثري داشته باشد .  فقط صدا و سيماي خودمان را نگفتم ؛  همه رسانه هايي كه اين آلودگي را دارند؛ مورد نظرم بودند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 70


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 21:46]
تاریخ

شتران 86500

ولصنم 260

فاذر 330

تاپیکو 510

قچار650


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 55


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 21:38]
تاریخ

شایعات و شنیده هایی از  پالایش نفت بندر عباس شنیده میشود مبنی بر اینکه این سهم با توجه به تولید و فروش مناسب محصولات خود از جمله بنزین موتور - نفت گاز و وکیوم باتوم میتواند تعدیلی بیش از 15درصد را به سهامداران خود هدیه نماید در صورتی که این تعدیل بیش از 20 درصد باشد منجر به بسته شدن سهم خواهد شد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 95


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 21:36]
تاریخ
وقتي شهيد رجايي شهيد و آقاي موسوي نخست‌وزير شد تا رحلت حضرت امام بنياد زير نظر نخست وزير بود كه سمت معاونت داشت بعد از رحلت حضرت امام و رهبري حضرت آقا، ايشان اين ارتباط را لازم نديدند و الان بنياد در 24 سال گذشته زير نظر دفتر ايشان مشغول به فعاليت است.
عصر ایران - محسن رفیق دوست رئیس پشین بنیاد مستضعفان در مصاحبه ای ضمن اشاره به روند انتقال مالکیت اموال خانواده پهلوی و دارائی های مصادره شده به بنیاد، به مسائل روز  درباره وضعیت این اموال و دارائی ها نیز پرداخت.

یکی از مسائلی که در تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی همواره مورد توجه بوده نحوه مصادره اموال خاندان پهلوی و وابستگان به آنها است. محسن رفیق دوست رئیس پیشین بنیاد مستضعفان و یکی از انقلابیون با سابقه که نقش مهمی در ساماندهی این اموال داشته برای اولین بار پشت پرده نحوه مصادره اموال را به ماهنامه 42 باز گو کرده که در پی می آید.

 

* لطفا سابقه شكل‌گيري و جمع‌آوري اموال خاندان پهلوي را توضیح بدهید.

قبل از روي كار آمدن پهلوي، قاجار بودند و هزار فاميل با آمدن پهلوي فقط شاه عوض شد و آنها ماندند با ثروت كلان خود. رضاشاه هم يك ولع تمام نشدني نسبت به مصادره و بدست آوردن اموال داشت و حال آنچه در بنياد پهلوي با عنوان وقف جمع شده بود كه از نظر حضرت امام باطل بود. فقط در شمال كشور 32 هزار نفر مدعي مالكيت اموال بودند يعني وقتي رضاشاه از تهران حركت كرده و از مازندران بازديد داشته هر چه اموال مرغوب در مسير بوده يا مجبور بودند به ثمن بخس بفروشند يا اينكه به زور گرفته مي‌شود لذا وقتي بنده سال 68 وارد بنياد شدم يك دعاوي كه وجود داشت شكايت 32 هزار نفر از سراسر خطه‌ي شمال بود كه ‌آ‌نها ادعا مي‌كردند البته از زمان رضاشاه 50 تا 60 سال گذشته بود كه ما به دستور آقا هيأت‌هايي را مأمور كرديم تا مشكلاتشان حل شود اما آنچه در زماني كه بنده وارد بنياد شدم از اموال خاندان پهلوي مطرح بود مثلاً يك بانك عمران، سهام خيلي از بانك اكثر هتل‌ها ی معروف مثل استقلال، آزادي، هيلتن، كينز در ونك، عالي قاپو اصفهان شركت كشتيراني آريا شركت هواپيمايي آسمان و ... متعلق به خاندان پهلوي بود شمس خواهرشاه بزرگ‌ترين باغ ايران در مهرشهر 300 هكتارو در جاده قزوين باغ 1000 هكتاری يا در شمال شركت دشت ناز كه بزرگترين مركز توليد مركبات براي شاه بود.

* جريان تبديل بنياد پهلوي به علوي و مستعضفان را در بعد از پيروزي انقلاب توضيح بفرمائيد؟

با حكم حضرت امام ابطال وقف صادر شد چرا که اين اموال مال شاه نبوده كه بتواند وقف كند و اموال بنياد پهلوي با عنوان بنياد علوي تحت نظارت بنياد قرار گرفت. بنياد پهلوي زمين‌هاي زيادي داشت كه تحت عنوان شركت اداره مي‌شود و جزء اموال بنياد مستضعفان شد هر چه كه در بنياد پهلوي بود در بنياد علوي قرار گرفت و اموالي كه مال خاندان سلطنتي بود و جدا از بنياد پهلوي بود نيز مصادره شد و از ابتدا به نام بنياد تغيير شكل يافت.


* سازوكار بنياد مستضعفان به چه شكلي است؟

بنياد تنها از اموال شاه و بستگان او نبود مطابق فرمان امام يك مشخصاتي را دادند كساني كه از خاندان پهلوي يا از قبل آنها داراي ثروت شده‌اند اين ثروت‌ها مال مردم است و بايد برگردد و در يك مركز با عنوان بنياد مستضعفان نگهداري شود و به محرومين كمك شود كه غير از خاندان سلطنتي اكثر كساني كه با شاه مرتبط بودند مصادره و ابتدا در اختيار بنياد و از يك تاريخي بخشي براي بنياد شهيد و از تاريخي بخشي براي كميته امداد و بنياد 15 خرداد كه اين چهار تا ظرف يكي دو سال شكل گرفتند و بعد هم ستاد اجراي فرمان امام شكل گرفت که آنجا زير نظر ولي فقيه است و ستاد اجرايي مي‌شود. بنياد مستضعفان عبارت از اموال شاه و همه‌ي آنهايي كه براساس فرامين دادگاه‌ انقلاب مصادره شد.

* ضرردهي شركت‌هاي بنياد و عدم سودرساني آنها به علت سوءمديريت به چه شكلي مي‌باشد؟

وقتي بنده وارد بنياد شدم چهارده سال پيش 800 و اندي شركت بود كه ما آن را تبديل كردم به چهارصد شركت بقيه را منحل كرديم چرا كه موضوعيت و ضرورت نداشتند البته بعد از بنده بيش از 200 شركت ديگر نيز واگذار يا منحل شد چرا كه فقط بحث ضرردهي نبود و استدلال اين بود كه بنياد كارهاي كوچكي كه مردم مي‌توانند انجام دهد را ورود پيدا نكند لذا برخي فروخته شد در حال حاضر بنياد كمتر از 200 شركت دارد كه هيچكدام ضررده نيستند و نسبتاً خوب هستند و محل درآمد بنياد هم سودي‌ايست كه بدست مي آورند. بنده بنياد را به چند سازمان تقسيم كردم. سازمان كشاورزي، صنايع و معادن، ‌بازرگاني، ‌عمران و ساختماني و اموال و داريي‌ها و سياحتي و زيارتي كه بعد از ما تبديل شدند به شركت‌هاي مادر تخصصي از نظر مديريت روز به روز بهتر اداره مي‌شود در حال حاضر بنده عضو هيأت امنا هستم بنیاد به سمت كارهاي بزرگ مثل كارخانه‌هاي برق و نبرد حركت كرده.

* شما فرموديد سال 68 وارد بنياد شديد، از بدو پيروزي انقلاب تا 68 توسط چه اشخاصي اداره مي‌شد؟

بنياد از اول زير نظر حضرت امام و بعد هم زير نظر مقام معظم رهبري است ، امام در زمان نخست‌وزيري آقاي رجايي بنياد را گذاشتند زير نظر نخست‌وزير و رئيس بنياد هميشه معاون نخست وزير بود.

وقتي شهيد رجايي شهيد و آقاي موسوي نخست‌وزير شد تا رحلت حضرت امام بنياد زير نظر نخست وزير بود كه سمت معاونت داشت بعد از رحلت حضرت امام و رهبري حضرت آقا ايشان اين ارتباط را لازم نديدند و الان بنياد در 24 سال گذشته زير نظر دفتر ايشان مشغول به فعاليت است اولين رئيس‌ بعد از امام بنده بودم و بعد جناب فروزنده كه 14 سال است رياست دارند.

ساختمان های دفتر مرکزی بنیاد مستضعفان در تهران

* آيا همه ثروت خاندان پهلوي در اختيار بنياد بود؟

نه همه‌ي ثروت دست‌بنياد نماند در سال 58 با يك مصوبه دولت موقت صنايع را ملي كردند يعني آن عده‌اي هم كه اموالش مصادره نبود و صاحب كارخانه بودند اموالشان ملي شد و در آن ملي شدن كارخانجاتي كه همه يا اكثريت سهامش تعلق به بنياد داشت دست دولت افتاد مثل كشتيراني آريا، هواپيمايي آسمان، ايران خودرو و... مثل خيلي از كارخانه‌هاي بزرگ ديگر لذا همه آن ثروت عظيم كه براي مردم مطرح است يك قسمت اعظم در اختيار دولت است و به بنیاد ملحق نشده است.

 

* بنياد اقدامي براي برگرداندن اموال انجام داده؟

در زمان بنده مصلحت نشد كه اقدام شود وليكن در حال حاضر كه دولت وضع ماليش خوب شده بنياد دارد مذاكره مي‌‌كند چون حكم امام است كه اين اموال بايد در جاي ديگري باشد و متعلق به دولت نيست به دنبال بازپس‌گيري حق بنياد هستند.

* علاوه بر اموال داخل اموال خارج شده پيگيري شد؟

بخشي از دارايي‌هاي آنها مثل كاخ شمس پهلوي در اسپانيا يا سهام يكي از راه‌آهن‌هاي آمريكا را می دانیم اما در داخل ما مستنداتي پيدا نكرديم وليكن در دو سال آخر مبالغ زيادي به شكل ارز از كشور خارج شده که از طريق دولت‌هاي وقت اقدام ولي پاسخي گرفته نشد.

· آیا خاطره جالبی که مرتبط باشد دارید؟

خاطره ای از پست فطرتي پهلوي مي‌گويم نزديك كاخ سعدآباد يك كوچه بود كه وقتي وارد مي‌شدي آنجا را غيرقابل سكونت و فقيرانه مي‌ديدي و خانه‌ها 40 تا 50 متري كه كارمندان و باغبانان آنها آنجا زندگي مي‌كردند در زمان مديريت بنده هنوز بودند براي بازديد كه رفته بودم يك پيرمردي را ديدم كه باغبان بود در گلخانه مخصوص كه انواع ميوه‌هاي ناياب مثل آناناس، انبه، موز و ... را آنجا عمل مي‌آورند باغبان مي‌گفت هيچ كس غير از خاندان سلطنتي حق نداشت از ميوه‌ها استفاده كند يك روز من يك موز تقريباً لكي را آوردم دادم به بچه‌هاي كارگرها يكي از آنهايي كه از طرف دربار بودند موز را گرفتند و له كردند و گفتند تو نمي‌داني كه كسي به جز خاندان سلطنتی نبايد از اين ميوه‌ها بخورد دیگر مربوط به

مسابقه‌ي ايران اسرائيل بود كه ما رفتيم بازي را بر هم بزنيم كه اينكار انجام شد و دستگير شديم بازجوي ما گفت شما چه كرديد بنده گفتم من غير از مرگ بر اسرائيل و مرگ بر موشه‌دايان چيزي نگفتم محكم به گوش من زد و گفت موشه‌دايان روح من است و تو به روح من اهانت كردي و جمله‌اي گفت كه قابل چاپ نمي‌باشد. ديگر اينكه وقتي زندان بودم هم پرونده ای بنده برادر ايراني مبارز در لبنان بود آمده بود ايران و من او را مخفي كرده بودم. يك روز آمدند بنده را سوار ماشين زنداني كردند. ميني‌بوس‌هايي بود كه شيشه نداشت و دستبند مي‌زدند و من را بردند پادگان عشرت‌آباد آنجايي كه نيروي هوايي سپاه است آنجا مستشاري آمريكا بود كه درون پادگان‌هاي نظامي ما بود من را كه بردند داخل در اتاقي كه دو افسر آمريكايي مي‌خواستند سوال بپرسند افسران آمريكايي يكي سرگرد بود و ديگري سروان. افسرهاي ايراني يكي سرهنگ بود و يكي سرتيپ. اين دو افسر عالي رتبه ايراني مرتب سلام مي‌دادند به آمريكائيها و سوالاتي از من مي‌پرسيدند كه من خبر نداشتم وقتي تمام شد آن سرهنگ ايراني به من گفت شما چرا كاري مي‌كنيد كه به اين روز بيفتيد چرا كه آثار شكنجه در من بود. من گفتم اگر هيچ دليلي نداشتم امروزبا عملکرد شما دليلش را پيدا كردم.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 81


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 21:34]
تاریخ

طی دو روز مذاکره فشرده بین عراقچی و اشمید در ژنو نتیجه بررسی‌ها درباره مسائل باقی‌مانده درخصوص نحوه اجرایی شدن توافق ژنو به پایتخت‌ها منتقل و در پی تصمیم‌گیری نهایی در پایتخت‌ها، نتیجه اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: دستیابی به راه‌حل درباره سه مورد اختلافی/نتیجه بررسی‌ها به پایتخت‌ها منتقل می‌شود
  •  

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مذاکرات سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو پایان یافت.

سید عباس عراقچی در این باره به خبرنگار فارس گفت:‌ طی دو روز مذاکره فشرده با خانم اشمید، راه‌حل مسائل باقی‌مانده در خصوص نحوه اجرایی شدن توافق ژنو در سطح مدیران ارشد سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گرفت.

عراقچی با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی حاصل شد، یادآور شد: درباره سه مورد اختلافی به راه‌حل رسیدیم، که منوط به تایید راه‌حل در پایتخت‌ها می‌باشد.

معاون وزیر خارجه کشورمان عنوان کرد: نتیجه این بررسی‌ها به پایتخت کشورها منتقل و متعاقب آن تصمیم‌گیری نهایی در پایتخت‌ها اتخاذ و نتیجه اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی و هلگا اشمید از دیروز در هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو درباره حل سه مورد اختلاف باقیمانده از مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 به گفت‌وگو پرداختند.

شهر ژنو دیروز همچنین میزبان نشست سه جانبه‌ای بین عراقچی، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمید بود.

شرمن که در مسیر سفرش به مسکو توقفی کوتاه در ژنو داشت علاوه بر شرکت در این نشست سه جانبه دیداری دوجانبه نیز با عراقچی داشت.

سومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 طی روزهای نهم و دهم دی ماه در شهر ژنو برگزار و چند مورد اختلافی باقیماند که قرار شد در نشستی با حضور عراقچی و اشمید درباره آن بحث و تبادل نظر شود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 52


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 21:22]
تاریخ


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 57


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 21:04]
تاریخ

اعضای شورای شهر بهشهر در جلسه ی روز چهارشنبه مورخ 18 دی ماه اعظم السادات حسینی سخنگوی این شورا  را از این  سمت برکنار کردند و شخص دیگری را به این عنوان برگزینند.


به گزارش روزنو، اعظم السادات حسینی در همین زمینه در صفحه فیس بوکش نوشت:یکی از اعضای شورا که سوابق درخشان ایشان روشن است حضور بنده در فیس بوک را دلیل این تصمیم عنوان می دارد. به راستی این همه ترس و واهمه برای چه؟ چون بنده با دوستان خود شفاف و بی پرده سخن می گویم؟ چون مردم را به فرموده رهبر کبیر انقلاب ولی نعمت خود می دانم؟چون به آنها در اداره امور شهر اعتماد دارم؟ در ثانی آیا ما بالاتر از دکتر ظریف هستیم؟ دکتر ظریف نتیجه توافق با 5+1 را قبل از اینکه در هیچ خبرگزاری و سایتی منتشر شود در صفحه فیس بوک خود به اشترک گذاشت.. گویا آقایان فتوای مقام معظم رهبری را نخوانده اند که اینگونه دست پاچه عمل کرده اند.

گفتنی است این تصمیم در غیاب این عضو شورای شهر گرفته شد و هیچ اطلاعی به وی داده نشده است ،و برای اولین بار در صفحه فیس بوکی یکی از خبرنگاران این خبر منتشر شد.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 49


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:54]
تاریخ
مدیرعامل بانک مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن به اندازه ای نیست که تاثیر زیادی بر قیمت مسکن بگذارد، چون میانگین قیمت مسکن در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است. 
 
به گزارش تسنیم، محمد هاشم بت‌شکن بابیان اینکه افزایش سقف وام به رونق خرید وفروش دربازار مسکن کمک می کند،گفت:متقاضیان برای دریافت ریز جدول زمانبندی پرداخت تسهیلات به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.   
 
وی افزود: همه جوانب تأثیر افزایش سقف وام مسکن در شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی بررسی شده است. 
 
بت شکن گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن به اندازه ای نیست که تاثیر زیادی بر قیمت مسکن بگذارد، چون میانگین قیمت مسکن در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها یک میلیون و 850 هزار تومان است. 
 
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه اقساط تعریف شده برای وام مسکن پایین‌تر از اجاره‌بها است، گفت: این افزایش سقف وام مسکن موجب ورود منابع به بانک می‌شود و چون بازار مسکن در شرایط رکودی قرار دارد، موجب رونق خرید و فروش هم خواهد شد. 
 
بت‌شکن تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به فرابورس اوراق حق تقدم بخرند و از افزایش وام مسکن بهر‌ه‌مند شوند. 
 
وی گفت: نرخ تسهیلات فروش اقساطی تمام تسهیلات مصوب در شورای پول و اعتبار 15 درصد و سررسید آنها 12 ساله است. 
 
مدیر عامل بانک مسکن تأکید کرد: با افزایش سقف وام مسکن هم توان خرید مردم افزایش می‌یابد و حداقل دوره انتظار متقاضیان برای وام مسکن 6 ماه است.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 61


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:54]
تاریخ

معاون وزیر خارجه ایران در پایان دو روز مذاکره با معاون کاترین اشتون گفت: نتیجه بررسی‌ها در مذاکرات دو روز گذشته درباره نحوه اجرایی شدن توافق ژنو به پایتخت‌ها منتقل شده و متعاقبا تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ و نتیجه اعلام خواهد شد.

سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 پس از پایان مذاکرات دو روزه با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در دو روز مذاکره فشرده با خانم اشمید در ژنو راه‌حل مسائل باقی‌مانده درباره نحوه اجرایی شدن توافق ژنو در سطح مدیران ارشد سیاسی ایران و 1+5 مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گرفت.

او تاکید کرد نتیجه مذاکرات به پایتخت‌ها منتقل خواهد شد و مقامات ایران و 1+5 درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه ایران اضافه کرد: اختلافات فنی و سیاسی حل شد اما این موضوع منوط به تایید راه‌حل در پایتخت‌هاست.

عراقچی، مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌یی ایران و معاون وزیر خارجه کشورمان از روز پنج‌شنبه چهار دور مذاکره با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون و نماینده 1+5 داشت.

در ادامه مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 برای تعیین ساز و کار اجرای توافق ژنو میان هیات‌های کارشناسی دو طرف که در وین و ژنو در یک ماه گذشته برگزار شد، مذاکرات در سطح معاونان ظریف و اشتون در ژنو در روزهای 19 و 20 دی‌ماه برگزار شد.

 

این مذاکرات عصر پنج‌شنبه در حالی در ژنو آغاز شد که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه 1+5 در مسیر سفر به مسکو توقفی کوتاه در ژنو داشت و در ملاقاتی سه جانبه با عراقچی و اشمید با توجه به دستور کار مذاکرات که موضوع نهایی ساختن ساز و کار اجرای توافق ژنو است مذاکره کرد.

 

هم‌چنین شرمن در حاشیه این مذاکرات با همتای ایرانی خود نیز دیداری دو جانبه داشت.

 

از آغاز مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 در دولت یازدهم، ایران و آمریکا دیدارها و تماس‌های متعددی را به طور مستقیم با یکدیگر درباره مساله هسته‌یی داشته‌اند. هم‌چنین با توجه به این که آمریکا کشور محوری در گروه 1+5 محسوب می‌شود و بسیاری از اقدامات و سیاست‌های این گروه تحت تاثیر این کشور قرار دارد و به علاوه بخش مهمی از تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا و تشویق آن انجام گرفته، مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا با حضور نماینده 1+5 تاکنون صورت گرفته است.

 

پیش از این حمید بعیدی‌نژاد، رییس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات کارشناسی با 1+5، تاریخ پیشنهادی برای آغاز اجرای توافق ژنو را که تاکنون میان دو طرف به تفاهم رسیده است20 ژانویه (30 دی) اعلام کرده بود. در عین حال این تاریخ هنوز قطعی نشده است و قرار بود یکی از نتایج مذاکرات دو روز گذشته عراقچی و اشمید تعیین تاریخ قطعی اجرای توافق باشد که به گفته عراقچی مقامات کشورهای ایران و 1+5 در پایتخت‌ها درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 

ایران و 1+5 سعی داشتند در این مذاکرات 3 موارد اختلافی را حل و فصل کنند.

هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 به سرپرستی عراقچی امشب ژنو را به مقصد تهران ترک می‌کند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 61


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:52]
تاریخ
با تصميمِ شوراي پول و اعتبار سقفِ تسهيلات بانک مسکن، افزايش ۱۵ ميليون توماني يافت که این امر اثرات مثبتي بر بازار مسكن خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از نشست هيات دولت وزير راه وشهرسازي از بانك مركزي خواستار افزايش بيشتر وام مسكن در تهران شد كه با پاسخ منفي اين بانك دليل بالا رفتن نرخ تورم مواجه شد.

براساس اين گزارش بر بازار مسكن طي هفت ماه گذشته ركود سنگيني حاكم شد كه همين امر زمينه ساز كاهش قيمت مسكن و از بين رفتن حباب در اين بازار شد، در همين راستا اولين سياست عباس آخوندي وزير راه وشهرسازي براي كنترل بازار و خروج از ركود افزايش سقف تسهيلات بود كه به گفته بسياري از متقضيان توانست اولين گام را با موفقيت بردارد.

در همين راستا این سياست باعث شد تا شوراي پول و اعتبار سقف تسهيلات ساخت و خريد مسکن از ۲۰ ميليون به ۳۵ ميليون تومان برساند و براي زوج‌هايي که از زمان اين مصوبه عقد كرده اند ، ۵۰ ميليون تومان تسهيلات براي خريد يك واحد مسكوني نوساز اعطا مي كنند.

اين گزارش مي افزايد: وزير راه وشهرسازي معتقد است كه وام مسكن ۳۵ ميليون توماني تنها براي شهرهاي كوچك مناسب است و اين رقم براي خريد واحد مسكوني نوساز در تهران جوابگو نيست. براساس اين گزارش دريافت اين وام براي متقضيان تنها از طريق بانك مسكن و خريد اوراق تسهيلات از كارگزاران فرابورس امكان پذیر بوده و اين وام در دوره ۱۲ ساله با نرخ ۱۵ درصد و عددی در حدود ۵۳۰ هزار تومان اقساط ماهیانه بازپرداخت می شود.

لازم به ذكر است ، قيمت هر برگ اوراق تسهيلات مسکن در فرابورس حدود ۳۸ هزار تومان بود كه براي وام سي و پنج ميليوني هفتاد برگ از اين اوراق لازم است. مصوبه شوراي پول و اعتبار براي افزايش سقف تسهيلات خريد و فروش مسکن:

۱- وام بانک مسکن ازمحل اوراق گواهي حق تقدم تسهيلات مسکن ۳۵ ميليون تومان

۲- سقف وام براي زوج‌هايي که از زمان اين مصوبه عقد كرده اند ۵۰ ميليون تومان

۳-سقف تسهيلات جعاله تعمير و تكميل واحد مسكوني سقف ۱۰ميليون تومان

قيمت و تعداد اوراق تسهيلات مسکن در فرابورس :

قيمت امروز هر برگ اوراق تسهيلات مسکن در فرابورس ۳۸ هزار تومان

تعداد اوراق براي دريافت وام ۳۵ ميليون توماني مسکن ۷۰ برگ

مبلغ مورد نياز براي خريد اوراق تسهيلات خريد مسکن به قيمت روز حدود دو ميليون و ۸۰۰ هزار تومان است.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 111


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:52]
تاریخ

شتران: مدتی است با کانال نزولی خداحافظی کرده است و مقاومت ها در 921400 و 925000 و مهم در 943770 و 979000 و آرام آرام به پیش می رود .

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 56


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:19]
تاریخ

فاذر: الگوی برگشتی و مثبت و در کف کانال قیمت خوددر 3300 قرار دارد و مهمترین مقاومت در 3800.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 82


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:18]
تاریخ
خانم میهان با اشاره به اینکه طرح سناتورها در تضاد با اقدام مسالمت‌جویانه دولت برای برطرف ساختن نگرانی‌های جامعه جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران است، هشدار داد: تشدید تحریم‌ها علیه ایران راه را بر دیپلماسی می‌بندد و آمریکا عملا را به سمت جنگ با ایران سوق می‌دهد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی انتقادی نسبت به اعضای کنگره این کشور گفت اگر نمایندگانی در کنگره خواهان جنگ با ایران هستند، این مساله را آشکارا اعلام کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از هافینگتون پست " برنادت میهان" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج شنبه در واکنش به افزایش شمار حامیان تشدید تحریم های تازه علیه ایران در سنای این کشور گفت:"اگر برخی از اعضای کنگره می‌خواهند ،آمریکا دست به اقدام نظامی بزند، باید در برابر عموم مردم آمریکا این سخن را بگویند."

خانم میهان با اشاره به اینکه  طرح سناتورها در تضاد با اقدام مسالمت‌جویانه دولت برای برطرف ساختن نگرانی‌های جامعه جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران است، هشدار داد: تشدید تحریم‌ها علیه ایران راه را بر دیپلماسی می‌بندد و  آمریکا را به سمت جنگ با ایران سوق می‌دهد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکاافزود؛ طرح پیشنهادی سناتورها جامعه جهانی را دچار تشتت می‌کند و باعث سخت تر شدن موضع ایران می شود و در این صورت مذاکرات احتمالا پایان می یابد.

 خانم میهان بار دیگر تاکید کرد که  اوباما خود را متعهد به پیمودن کامل مسیر دیپلماسی در قبال  ایران می‌داند و معتقد است که قبل از اتخاذ گزینه‌های دیگر باید دید که آیا دیپلماسی می‌تواند به یک راه‌ حل جامع بینجامد یا نه؟

سخنان این مقام دولت اوباما در واکنش به افزایش شمار تعداد حامیان لایحه تحریمی جدید ایران در سنای آمریکا ایراد می شود. طبق اعلام رسانه های آمریکایی هم اکنون تعداد سناتورهای حامی لایحه تحریمی جدید ایران به 54 نفر (از 100 نفر) افزایش یافته است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 62


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:17]
تاریخ

ولصنم: در نمودار تایم فریم روزانه سهم در باند حمایتی خود و بر اساس سناریو چنگال اندروز و فیبو سهم در تراز 61.8 فیبو و سقف کانال استاندارد قرار دارد که بر اساس خطوط هشدار دهنده چنگال در تقاطع به فیبو انبساطی و ریترسمنت اهداف 282 و 324 تومانی را نشان میدهد و در میان مدت تا 376 تومان رشد خواهد کرد .



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 86


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:14]
تاریخ
رویترز می نویسد: افزایش صادرات نفت ایران اقدامی در به چالش کشیدن تحریم های غربی است. براساس توافقنامه هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5، ایران می تواند سطح فعلی صادرات نفت خود را حفظ کند. روسیه یکی از اعضای گروه 1+5 اس

ایران و روسیه در حال بررسی توافقنامه ای برای مبادله نفت در برابر کالا هستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در صورت امضای این توافقنامه، ایران در برابر صادرات نفت و فرآورده های نفتی به روسیه، از این کشورکالا وارد خواهد کرد.

تهران و مسکو هم اکنون در حال مذاکره درباره متن توافقنامه ای هستند که براساس آن ایران می تواند صادرات نفت خود را افزایش دهد.

رویترز می نویسد: افزایش صادرات نفت ایران اقدامی در به چالش کشیدن تحریم های غربی است. براساس توافقنامه هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5، ایران می تواند سطح فعلی صادرات نفت خود را حفظ کند. روسیه یکی از اعضای گروه 1+5  است.

سه منبع روسی و ایرانی نزدیک به مذاکرات گفت اند که دو طرف در حال بررسی و مذاکره درباره جزئیات نهایی این توافقنامه هستند. برپایه جزئیات این توافقنامه، روسیه تا 500 هزار بشکه نفت از ایران وارد خواهد کرد و در مقابل کالاها و تجهیزات روسی به ایران صادر می کند.

یک منبع روسی در این باره گفت: در حال حاضر، پیشرفت خوبی در مذاکرات در جریان است و فرصت های جدی برای موفقیت مذاکرات وجود دارد. در حال بررسی جزئیات توافقنامه هستیم . زمان امضای این توافقنامه نیز بخشی از این جزئیات است.

این خبر در حالی منتشر می شود که روسیه خود بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان است. روسیه در سال 2013 میلادی به طور میانگین روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت خام تولید کرد.

ایران یکی از صادر کنندگان عمده نفت خام جهان است. صادرات نفت خام ایران تحت تاثیر تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا از 2.5 میلیون بشکه در روز به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

با این حال پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران و امضای توافقنامه هسته ای ژنو، این رقم به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

ایران هم اکنون با کشورهای هند، چین، ترکیه و پاکستان نیز قراردادهای مبادله نفت با کالا دارد و به جای بخش مهمی از پول نفت خود، از این کشورها، کالا وارد می کند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 101


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 20:14]
تاریخ

شنیده‌ها حاکی است، امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو از خوانندگان زیرزمینی در حال انجام امور مربوط به دریافت مجوز آلبوم خود است.

به گزارش ایسنا به نقل از عصرخبر، امیر تتلو که 12 آذرماه توسط پلیس امنیت اخلاقی بازداشت و دو روز بعد آزاد شد، پس از آزادی، ندامت‌نامه‌ای را منتشر کرد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 91


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:46]
تاریخ

:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 1

:: بازدید : 77


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:43]
تاریخ

 



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 81


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:43]
تاریخ

وزیر خارجه چین خواستار اجرای کامل توافقنامه ژنو از سوی گروه ۱+۵ و ایران شد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه چین خواستار اجرای کامل توافقنامه ژنو شد

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین از ایران و گروه 1+5 خواست به طور کامل توافقنامه ژنو درباره برنامه هسته ای ایران را اجرا کنند.

وانگ در مصاحبه با شبکه الجزیره با اشاره به اینکه موضع چین درباره موضوع هسته ای ایران روشن و محکم است متذکر شد که پکن با تلاشهای ایران برای توسعه و کسب سلاح هسته ای مخالف است و از ایجاد یک منطقه عاری از سلاحهای کشتار جمعی در خاورمیانه حمایت می‌کند.

وی افزود: بعد از 10 سال مذاکره ایران و 1+5 اخیرا به توافق رسیدند و اولین گام را برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع که حقیقتا به راحتی به دست نیامد برداشتند.

این توافق اگر چه توافق اولیه است اما نگرانیهای جامعه بین المللی در زمینه برنامه هسته ای ایران را رفع می‌کند.

وانگ اضافه کرد: آنچه که در حال حاضر مهم است اجرای مناسب توافق است و این توافق 6 ماهه توانایی ایران و دیگر طرفها را برای انجام مسئولیتها و تعهداتشان آزمایش می‌کند.

وی در عین حال تاکید کرد که ما نباید وقت را برای حصول یک توافق نهایی و جامع و مسالمت آمیز از دست بدهیم.

وی تاکید کرد که چین روابط دوستانه و عادی خود را با دیگر کشورها ادامه می‌دهد. ما از روابط دوستانه خود با کشورهای عربی بهره می‌بریم؛ همزمان که با ایران نیز روابط خوبی داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که ایران و کشورهای حاشیه خلیج عربی(فارس) مشکلاتشان را از طریق مذاکره و مشورت حل و فصل کنند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 93


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:38]
تاریخ

حجم عمده‌ای از پرسش‌های فعالان بازار سرمایه طی روزهای اخیر روی این مسئله استوار است که آیا روند بازدهی بورس می‌تواند ادامه یابد یا سرانجام کابوس بورسی به حقیقت خواهد رسید.

از یک سو برخی کارشناسان معتقدند که بورس همچنان می‌تواند به روند سودآوری خود ادامه دهد که البته در این بین بحث بر سر نرخ سودآوری است و از سوی دیگر هم عده‌ای معتقدند که بخشی از این رشد حباب بوده و با بازگشت رونق به سایر بازارهای رقیب و به دنبال آن خروج نقدینگی از بورس که در ماه‌های گذشته به دلیل رکود در دیگر بازارها وارد بورس شده و عمده این سرمایه‌ها نیز توسط افراد ناآشنا وارد این بخش شده، به احتمال فراوان با کاهش شاخص بورس روبه‌رو خواهیم شد.
نگاهی به شرایط عمومی کشور و مشاهده نشانه‌هایی دال بر رونق فعالیت‌های عمرانی و بازگشت انضباط مالی در عملکرد دولت و کاهش تنش‌های سیاسی داخلی و از آن مهم‌تر خارجی از یک سو و بهبود شرایط عمومی و تخصصی بازار سرمایه در سال‌های اخیر از سوی دیگر، باعث می‌شود دست‌کم احتمال سقوط بورس بسیار کاهش یابد و حتی با حفظ دیدگاه محافظه‌کارانه می‌توان به تداوم رشد بورس امید بیشتری داشت.
حال برای این‌که درک صحیح و نزدیک به واقعیت از فضای ذهنی فعالان بازار سرمایه اعم از حقیقی‌ها که به نوعی با احتیاط بیشتری گام برمی‌دارند و حقوقی‌ها که همیشه متهم به جوسازی در بورس هستند، داشته باشیم، به آمار معاملات روزهای اخیر نگاهی خواهیم کرد. از ابتدای زمستان تاکنون که به دلیل وجود تعطیلات مختلف تنها شاهد ۹روز کاری در بورس بوده‌ایم بیش از ۱۴میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفته که این رقم در مقایسه با حجم معاملاتی شش میلیارد سهمی بورس در مدت مشابه سال گذشته که اتفاقا شاهد تب تندتری هم بودیم، حاکی از رشد بیش از ۱۰۰درصدی حجم معاملاتی است و شاید همین مسئله برای این‌که ادعا کرد، امیدها به بازار سرمایه افزایش یافته به تنهایی کافی باشد.
البته نکته قابل توجه این‌که این حجم از معاملات پس از رشد شدید قیمت‌های امسال نسبت به سال گذشته رخ می‌دهد. به عبارت دیگر، ارزش معاملات انجام شده در مدت مورد اشاره نسبت به سال گذشته، بسیار بیشتر بوده است. ترکیب معاملات انجام شده نیز در این مدت بسیار قابل‌توجه و امیدوار‌کننده است. از نظر حجم معاملاتی نماد بانک صادرات که یکی از بزرگان گروه بانکی و حتی بورس شناخته می‌شود به بیش از ۲/۳ میلیارد سهم رسیده که نزدیک به ۱۵درصد از کل حجم معاملاتی بورس در این مدت است و بعد از بانک صادرات، نماد ایران‌خودرو در رتبه بعدی از این حیث قرار گرفته است. در مجموع بانکی‌ها، خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها به همراه فلزات اساسی بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داده‌اند که نشان از هوش بالای فعالان بازار سرمایه دارد، چراکه گروه‌های مذکور از نگاه کارشناسان بیشترین شانس را برای رشد دارند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 45


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:36]
تاریخ
سهام شرکت ایران خودرو از جمله سهم های بازار سرمایه است که طی روزهای اخیر بار دیگر با اقبال سرمایه گذاران و معامله گران بورسی رو به رو شده، به گونه ای که سهامداران این شرکت بزرگ خودروساز نظاره گر رشد قیمتی سهام آن و حجم بالای معاملات روزانه هستند.
سهام شرکت ایران خودرو از جمله سهم های بازار سرمایه است که طی روزهای اخیر بار دیگر با اقبال سرمایه گذاران و معامله گران بورسی رو به رو شده، به گونه ای که سهامداران این شرکت بزرگ خودروساز نظاره گر رشد قیمتی سهام آن و حجم بالای معاملات روزانههستند. حال این سوال مطرح است که علل استقبال فعالان بازار سرمایه از سهام این شرکت چیست؟

 

براساس گزارش بورس نیوز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تملک بیش از 18 درصدی سهام "خودرو" در حالی سهامدار عمده آن به شمار می رود که طی ماه اخیر شاهد عرضه سهام "خودرو" توسط سهامدار عمده همزمان با واگذاری سهام شرکت های فعال بورسی همچون ایران خودرو از سوی سازمان خصوصی سازی هستیم. در این شرایط اما، شرکت کروز که در زمینه تولید قطعات خودرو فعالیت می کند همواره نسبت به خرید سهام ایران خودرو تمایل نشان داده و از طریق شرکت های زیرمجموعه خود اقدام به خرید سهام "خودرو" می کند. به نظر می رسد این شرکت قطعه ساز در صدد بالا بردن درصد مالکیت سهم خود در ایران خودرو است که البته این امر نیز دلایل خاص خود را دارد که در ذیل به آن اشاره خواهد شد.

 

براساس این گزارش، بزرگترین مجموعه خودروساز داخلی یعنی ایران خودرو در نظر دارد مجمع عمومی فوق العاده ای طی اسفند ماه سال جاری به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره برگزار کند که طی آن سه عضو هیأت مدیره توسط سهامدار عمده یعنی سازمان گسترش و نوسازی صنایع به همراه دولت و دو عضو دیگر توسط شرکت کروز قطعه ساز انتخاب خواهد شد. اگرچه مجموعه قطعه ساز مذکور می تواند تعیین کننده دو عضو هیأت مدیره براساس دیدگاه و نگرش خود باشد، اما به نظر می رسد این امر به دلیل رعایت برخی مناسبات و ملاحظات سیاسی، هماهنگ شده و مطابق با نظر سهامدار عمده ایران خودرو و دولت انجام پذیرد.

 

برهمین اساس کروز قطعه ساز در راستای بالا بردن سهام خود در مجموعه ایران خودرو و در پی آن برخورداری از امتیاز تعیین سه عضو از اعضای هیأت مدیره به جای دو عضو آن، در صدد جمع آوری عرضه های انجام شده بر روی سهام "خودرو" از طریق شرکت های زیرمجموعه خود برآمده تا بدین نحو بستر لازم جهت انتخاب سه عضو هیأت مدیره شرکت ایران خودرو را فراهم کند تا به دنبال آن بسیاری از اهداف و برنامه های مدنظر خود را در این مجموعه بزرگ خودروساز اعمال و به اجرا در آورد.

در پایان این گزارش می افزاید، با توجه به مطالب عنوان شده می توان دریافت که علت اقبال فعالان بازار سرمایه به سهام شرکت ایران خودرو و حجم بالای معاملات روزانه آن تمایل کروز قطعه ساز برای بالا بردن سهام خود در بزرگترین شرکت خودروساز یعنی ایران خودرو و در پی آن گسترش حیطه اختیارات خود در این شرکت می باشد که در صورت موفقیت کروز در اجرای این برنامه، مجموعه مذکور اولین شرکت خصوصی قطعه ساز خواهد بود که توانسته مالک میزان زیادی از سهام یک شرکت خودروساز داخلی بزرگ باشد.

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 106


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:35]
تاریخ
بازار سکه و ارز داخلی روز گذشته با افزایش نرخ ها شروع به کار کرد اما در ادامه با کاهش بهای اونس در بازار های جهانی با اصلاح قیمت بسته شد.
بازار سکه و ارز داخلی روز گذشته با افزایش نرخ ها شروع به کار کرد اما در ادامه با کاهش بهای اونس در بازار های جهانی با اصلاح قیمت بسته شد.

 

به گزارش بورس نیوز، اونس جهانی طلا طی یک هفته آغازین سال جدید میلادی رشد بیش از 40 دلاری را ثبت کرده بود اما دیروز با اصلاح قیمت تا مدار 1229 دلاری عقب نشینی کرد تا سکه امامی پس از ثبت قیمت 880 هزار تومانی در ایستگاه 877 هزار تومان روز را به پایان ببرد.

 

آرامش نسبی دلار درحالی است که بار دیگر از مجلس سنا آمریکا خبر می رسد که نمایندگان قصد دارند تا ماه فوریه تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کنند. اقدام مشابه سنا ماه گذشته باعث توقف مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 شده بود. دیروز دلار متوسط قیمت 2980 تومان را ثبت کرد.

 

دراین میان روز پنج شنبه و جمعه عراقچی، معاون وزیر امور خارجه با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بررسی مسائل باقی مانده و حل و فصل اختلاف جزئی در نشست با 1+5 می پردازد. علی رغم مخالفت های اوباما در رابطه با تصویب تحریم های جدید علیه ایران و موج همکاری اروپا سنا همچنان به کار شکنی در توافقات ژنو ادامه می دهد.

 

علاوه بر مسائل سیاسی پس از اظهار نظرهای اخیر رئیس بانک مرکزی در مورد تک نرخی شدن ارز در سال آینده، یکی از مشاوران اقتصادی رئیس جمهور دیروز اعلام کرد که تک نرخی کردن ارز در حال حاضر امکان پذیر نیست و ثبات در بازار ارز ناشی از رکود اقتصادی و انتظارات بازار از آینده و کاهش تحریم های بین المللی بوده است.

 

به هر روی با ثبات بازار ارز و بازگشت قیمت طلای جهانی و داخلی، سررسیدهای بازارآتی نیز در نهایت با کاهش نرخ بسته شدند. در شرایطی که مسئولین خبر از ادامه وضعیت با ثبات دلار می دهند و سکه نقدی نیز با نوسان اونس جهانی جهت گیری می کند بازار آتی در رکود به سر می برد به طوری که کاهش وجه تضمین و حتی تغییرات ساعات معاملاتی نتوانسته رونق را به این بازار بازگرداند.

 

دیروز پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل اردیبهشت ماه در محدوده 916 هزار تومان باقی ماند. دراین میان فاصله میان سررسید اول و دوم به کمتر از 5 هزار تومان رسیده است.

 

پس از آنکه اونس روز دوشنبه بالاترین قیمت ها را طی سه هفته گذشته ثبت کرد دیروز با اصلاح قیمت روبرو شد. طلای خالص با کاهش قیمت به محدوده 1238 دلاری رسید.

 

به گزارش مارکت واچ، در آستانه انتشار صورت جلسه نشست ماه دسامبر فدرال رزرو و با تقویت دلار معاملات طلا با کاهش قیمت روبرو شد تا طلای تحویل ماه فوریه با کاهش حدود 10 دلاری در محدوده 1227 دلار و 7 سنتی خرید و فروش شوند. افت قیمت طلا همزمان با اعلام شاخص تجارت آمریکا بود که باعث تقویت دلار شده بود.

 

تحلیلگران رویترز معتقدند پس از کاهش های چشم گیر سال گذشته به احتمال زیاد در کوتاه مدت روند روبه رشد طلا ادامه دارد اما پیش بینی می شود از اواسط ماه ژانویه این روند متوقف شود.همچنین از هند خبر می رسد مقامات این کشور در حال رایزنی در مورد کاهش موانع واردات طلا هستند.

 

صورت جلسه نشست ماه دسامبر فدرال رزرو که در آن مقرر شد برنامه توقف محرک های مالی از این ماه آغاز شود امروز منتشر می شود این امر باعث شد تادر بازار دیگر فلزات نقره با کاهش 2.4 درصدی به محدوده 19 دلارو 56 سنتی بازگردد و پلاتینیوم نیز با افت 0.4 درصدی با قیمت 1407 دلار و 74 سنتی معامله شد.

 

شایان ذکر است هر اونس طلا در بازارهای جهانی در ادامه اصلاح قیمت ها در مدار 1226 دلار و 69 سنت معامله می شد.در بازار طلای داخلی نیز هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازه 883 هزار تا 871 هزار تومان و هر دلار آمریکا نیز بدون تغییر چندانی نسبت به دیروز در محدوده 2984 تا 2968 تومان خرید و فروش می شود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 70


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:34]
تاریخ
پس از نزدیک شدن شاخص کل به مقاومت روانی 90 هزار واحدی، سرمایه گذاران شاهد روند منفی در قیمت سهم ها و شاخص کل بودند.
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 92.10.18 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 625 واحد کاهش به رقم 66541 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 662 واحد کاهش عدد 163372 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 680 واحد افت به رقم 88069 واحد رسيد.

همچنین در این روز گسترش نفت و گاز پارسیان با 33 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 135 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افت به رقم 843 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی مارون با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 4705 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، پس از نزدیک شدن شاخص کل به مقاومت روانی 90 هزار واحدی، سرمایه گذاران شاهد روند منفی در قیمت سهم ها و شاخص کل بودند.

بدین ترتیب امروز نیز در ادامه روند روز گذشته، فعالان بازار در مدار منفی معاملات را پیگیری کردند و در این میان عقب گرد شاخص کل در حالی مشاهده شد که در صنایع بزرگ حقوقی ها بیشتر در نقش فروشنده سهام ظاهر شدند که از دلایل انجام این عرضه های پرحجم، ابهامات موجود اثرگذار بر گروه های مختلف از جمله بودجه کل کشور و نیز اخبار مربوط به صنایع پتروشیمی و خودرو بود.

بدین ترتیب در شرایط فعلی حقوقی ها معتقدند با وجود این ابهامات، قیمت سهام بسیاری از شرکت ها برای فروش جذاب است و همزمان با آن به نظر می رسد آنها تصمیم به کنترل روند بورس طی این مقطع زمانی گرفته اند تا بدین ترتیب بورس در محدوده مقاومتی شاخص 90 هزار واحدی باقی بماند و پس از آن در زمان برگزاری مجامع شرکت ها پتانسیل رشد را داشته باشد.

از دیگر سو بیشتر نگاه فعالان تالار شیشه ای به سمت اعلام گزارش های عملکرد 9 ماهه شرکت ها معطوف شده و اگر بازار بخواهد رشد مجددی را شاهد باشد، لازم است تصمیم گیری سرمایه گذاران بر مبنای این اطلاعات عملکردی و نیز پس از اعلام اولین بودجه های برآوردی شرکت ها برای سال مالی 93 باشد.

از نکات مهم بازار امروز، افزایش سقف ارایه تسهیلات مسکن به 35 میلیون تومان بود که این امر بیشترین تأثیر مثبت را بر قیمت امتیازهای تسهیلات مسکن اعمال کرد. در حالی که نمادهای "تسه" به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن، طی یکسال اخیر با افت نزدیک به 50 درصدی قیمت ها مواجه شده بودند و به نظر می رسد با این مصوبه شورای پول و اعتبار بخشی از کاهش قیمت های این اوراق جبران شود. در نتیجه تمامی نمادهای "تسه" امروز تا سقف قیمت های مجاز روزانه پیش رفتند.

از سوی دیگر سهام گروه ساختمانی نیز با اعلام این مصوبه با اقبال خریداران رو به رو شدند و این روند مثبت در شرایطی بر کلیت گروه حاکم شد که به نظر می رسد موضوع مذکور بر تقاضای مصرفی در بازار مسکن به خصوص در شهرستان ها بیفزاید. چراکه بیشتر پروژه های در حال اجرا در تهران تجاری اداری بوده و سقف مصوب برای ارایه تسهیلات در مقایسه با قیمت ها در بازار تهران چندان قابل توجه نیست.

نکته دیگر معاملات امروز، افزایش اقبال سرمایه گذاران به سهام شرکت های فعال در گروه سرب و روی بود. رشد قیمت های جهانی، خبر افزایش سرمایه کالسیمین از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و نیز انتشار گزارش عملکرد مطلوب "فسرب" برای دوره شش ماهه سال مالی جاری از مهمترین دلایل این اقبال بود.

هرچند با توجه به حضور پررنگ حقوقی ها، در نمادهای مذکور عرضه های زیادی صورت گرفت که این امر در صورت تداوم، طی روزهای آتی می تواند از رشد قیمت های سهام این گروه جلوگیری کند.

اما در این گروه معاملات سهام و حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه "زنگان" نیز قابل توجه بود. چراکه در حالی مهلت استفاده از حق تقدم های ناشی از افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت 27 دی ماه جاری اعلام شده که این روزها کالسیمین به عنوان سهامدار عمده در حال فروش سهم مذکور و جایگزینی با حق تقدم های آن است. اتفاقی که پیش از این در نماد "ثشرق" و حق تقدم های آن نیز مشاهده شد.

در گروه خودروسازان نیز اظهار نظر مسئولان شرکت های گروه ایران خودرو پیرامون معامله بلوک سهام بانک پارسیان و عدم وجود برنامه مدونی برای آن، عرضه های زیاد سهام را در نماد "خگستر"، "خودرو" و به دنبال آن سایر نمادهای گروه رقم زد و حتی بسیاری از سهم ها تا تشکیل صف های فروشندگان پیش رفتند.

در نماد معاملاتی سهام قطعه سازان نیز هرچند معاملات مثبتی در جریان بود، اما عرضه های پرحجمی در این نمادها مشاهده شد.

"وپارس" نیز به دنبال اظهار نظر مدیران خودرویی پیرامون فروش بلوکی سهام آن، وارد مدار منفی قیمت سهام شد و در پایان ساعات کاری با معامله بیش از 24 میلیونی، با صف فروش سهام مواجه گردید.

امروز همچنین عدم حضور متقاضیان خرید بلوک سهام "شاوان" طی هفته جاری، آثار خود را در معاملات این سهم و نیز سایر هم گروهی هایش نمایان ساخت و قدرت چندانی در میان پالایشی ها به چشم نمی خورد. بطوریکه "شاوان" با کاهش نزدیک به سه درصد قیمت سهام به معاملات روزانه خود پایان داد.

پتروشیمی ها نیز به دلیل پایداری ابهام ناشی از نرخ خوراک معاملات کم رمقی را در اختیار داشتند.

اما شرکت های پالایش روغن صنعتی، اقبال نسبی سرمایه گذاران را به سهام خود را دیدند و به اعتقاد اهالی تالار انتظار برای اعلام گزارش های مناسب از عملکرد 9 ماهه این شرکت ها مهمترین دلیل این اقبال محسوب می شود. هرچند در نماد "شنفت" سهامدار عمده یعنی شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن عرضه کننده است و این اقدام موجب گردیده خریداران در این نماد با تردید تصمیم به خرید و فروش سهم کنند.

امروز تجهیزاتی ها نیز بدون همراهی مپنا از شرایط چندان مناسبی در معاملات سهام خود برخوردار نبودند و در نتیجه همگی در محدوده منفی قیمت ها مورد داد و ستد قرار گرفتند. "فاراک" نیز در پایان معاملات روزانه جهت برگزاری مجمع سالیانه و تصویب صورت های مالی متوقف گردید.

"مپنا" اما در این گروه همچنان حرکت استوارش را بر مدار صعودی و معامله در سقف قیمت ها دنبال می کند، در حالیکه امروز نیز همانند روزهای گذشته صف سنگین خریداران این سهم بدون عرضه به اندازه حجم مبنا همچنان پایدار ماند.

در پایان می توان به معاملات واحدهای صندوق های قابل معامله در بورس اشاره کرد. چراکه این روزها به دلیل عدم حرکت پرشتاب و صعودی قیمت سهام در بورس، ETFها نیز وضع چندان مطلوبی را در معاملات خود شاهد نیستند. در نتیجه سرمایه گذاران نسبت به خرید واحدی های این صندوق ها چندان اقبالی را از خود نشان نمی دهند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 43


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:33]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
صفحات سایت
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 9
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 290
باردید دیروز باردید دیروز : 158
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 3,226
بازدید ماه بازدید ماه : 3,226
بازدید سال بازدید سال : 63,161
بازدید کلی بازدید کلی : 957,107

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.143.247.155
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir