')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

جدیدترین اخبار بورس,سهام,و آموزش

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



بازار سهام در حالی روزهای اخیر را در مسیر نوسانی و با افت و خیزهای فراوان پشت سرگذاشت که به نظر می رسد بررسی عوامل اثرگذار بر این حرکت نوسانی چندان خالی از لطف نباشد.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از متغیرهای اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت های فعال بورسی در بودجه سال آینده کشور مشخص نبوده و به نظر می رسد اغلب سرمایه گذاران در حال حاضر به علت عدم شفافیت اطلاعاتی منتظر مشخص شدن بسیاری از درآمدها و هزینه های دولت در بودجه کل کشور هستند.

صفاری به سکون حاکم بر وضعیت سیاسی کشور به عنوان دیگر عامل اثرگذار بر روند نوسانی بورس اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار آن می رفت تا پس از حصول نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گشایشی در وضعیت تحریم های اعمالی بر کشور همچون گروه بانکی حاصل شود، اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است. علاوه بر این، مذاکرات آتی کشور با گروه 1+5 و نتیجه ای که از آن به دست می آید بر روند آتی بورس تأثیرگذار خواهد بود. از این رو عدم شفافیت اطلاعاتی در خصوص عوامل اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت ها در کنار عدم تحقق انتظارات معامله گران در خصوص بهبود وضعیت سیاسی موجب روند نوسانی بورس شده است.

وی به آغاز مجدد حرکت صعودی بورس طی ماه آتی اشاره کرد و گفت: همراه با شفافیت اطلاعاتی در حوزه های مختلف عنوان شده و تعیین تکلیف بسیاری از متغیرها و عوامل اثرگذار در وضعیت سودآوری شرکت های بورسی در بودجه کل کشور، به طور قطع شاهد صعود شاخص کل همراه با رشد قیمت سهام بسیاری از شرکت های فعال بورسی خواهیم بود.

این مقام مسئول در خصوص تأثیر چگونگی عملکرد شرکت های بورسی طی دوره 9 ماهه سال مالی جاری بر روند بازار سهام تصریح کرد: انتشار گزارش های 9 ماهه سال جاری شرکت های بورسی نمی تواند چندان بر روند آتی بورس مؤثر واقع شود، چراکه همانطور که عنوان شد تعیین درآمدها و هزینه های دولت در بودجه کل کشور عامل اصلی و اثرگذار بر چگونگی روند بازار سهام خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه صنایع پتروشیمی، پالایشی و معدنی را به عنوان صنایع مطرح بورس برشمرد و اظهار داشت: اگرچه سایه ابهامات فراوان بر وضعیت سودآوری این شرکت ها همچون نرخ خوراک مصرفی پتروشیمی ها و بهره مالکانه وجود دارد، اما با این حال، صنایع مذکور دارای مزیت های فراوانی هستند و همچنان در جرگه صنایع پربازده بورس به شمار می روند.

مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت سودآوری گروه بانکی و دارویی در پی کاهش یا لغو تحریم های اعمالی، در این ارتباط تصریح کرد: شرکت های فعال در گروه های مذکور از جمله شرکت هایی هستند که بیشترین ضرر و زیان را از اعمال تحریم های بین المللی متحمل شده اند، از این رو به طور قطع با گشایش مناسبات و ارتباطات بین المللی کشور شاهد بهبود وضعیت سودآوری  این شرکت ها خواهیم بود.

صفاری در خاتمه به اقبال فعالان بازار سرمایه از سهام شرکت های خودرویی اشاره کرد و گفت: شرکت های بزرگ خودروساز طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد فروش داراییهای مازاد تحت تملک خود برآمده اند که این امر موجب شد تا توجه بسیاری از سرمایه گذاران به سهام این شرکت ها معطوف شود. همچنان که شاهد رشد قیمتی سهام بزرگترین خودورساز داخلی در پی اجرای این برنامه توسط آن هستیم.

برهمین اساس می توان گفت اقبال به سهام شرکت های فعال در گروه خودرو از لحاظ بنیادی و وضعیت سودآوری آنها توجیه پذیر نیست، به گونه ای که تنها شناسایی سود از محل فروش دارایی های تحت تملک این شرکت ها عامل اصلی اقبال به سهام آنهاست.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 166


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:32]
تاریخ

قیمت میوه که معمولا بعد از شب یلدا باید فروکش کند، همچنان بالاست، گوجه‌فرنگی به کالای لوکس تبدیل شده و کیلویی 4000 تومان شده است، موز که از قاره دیگر وارد می‌شود، به قیمت مناسب‌تر از میوه داخلی عرضه می‌شود.

خبرگزاری فارس: قیمت انواع میوه و سبزی در بازار/ میوه‌ وارداتی از قاره دیگر ارزانتر از میوه داخلی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، معمولا بعد از شب یلدا دو هفته‌ای تب و تاب خرید میوه در بازار کاهش می‌یابد و قیمت هم تا حدودی فروکش می‌کند اما بازار میوه تهران ظاهرا به این اصول پایبند نیست و به غیر از مرکبات که فصل برداشت است بقیه آنقدر بالاست که از توان خرید قشر متوسط جامعه هم خارج است، در این میان گوجه‌فرنگی هم به کالای لوکس تبدیل شده و قیمت آن به کیلویی 4 هزار تومان رسیده است، سیب زمینی هم که از ماهها پیش مسئولان وعده کاهش قیمت را داده‌اند همچنان کیلویی 2 هزار تا 2500 تومان عرضه می‌شود.

نکته جالب توجه اینکه موز که از یک قاره دیگر و با پیمودن مسافت زیاد و در زمان سه ماه با کشتی وارد کشور می‌شود، در مقایسه با بسیاری از میوه‌های داخلی ارزانتر است.

موز اغلب از کشورهای آفریقایی به کشور می‌آید و 20 روز پیش به قیمت 2800 تومان به فروش می‌رفت.

 

 *قیمت انواع میوه در بازار

براساس این گزارش قیمت انواع میوه در بازار تهران پرتقال معمولی 1500، تامسون 2000، سیب قرمز و زرد 5000، لیموشیرین جنوب 2500 و لیموشیرین شمال 1500، خرمالو 5000، انگور 4500، نارنگی 4000، کیوی4000، گلابی7000، لیموترش 2500، به 6000، موز 4000، گریپ‌فروت 4000 تومان است.

*قیمت انواع سبزی در بازار

همچنین گزارش میدانی خبرگزاری فارس حاکی است قیمت انواع سبزی در بازار تهران، خیار 4000، خیار رسمی 3000، کاهوی معمولی 1500، کاهو سالادی 2000، گوجه فرنگی گلخانه‌ای 4000، گوجه فرنگی معمولی 3000، هویج 3000، کدو 2500، فلفل دلمه‌ای 3000، بادمجان 3000، کلم 1500، سیب‌زمینی 2000، پیاز 2000، شلغم 2500، لبو 2500، کلم سفید 1500 و کلم قرمز 2000 تومان است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 121


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:21]
تاریخ

 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دومین روز مذاکرات سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 9:40 به وقت ژنو در هتل اینترکنتیننتال این شهر آغاز شد.

اولین دور مذاکرات عراقچی و اشمید ساعت 18:30 دیروز به وقت ژنو در این محل برگزار و پس از تنفسی کوتاه در ساعت 22 به وقت ژنو از سر گرفته شد و تا یک بامداد امروز (جمعه) به طول انجامید.

در این گفت‌وگوها درباره سه اختلاف باقیمانده در نشست کارشناسی ایران و 1+5 بحث و تبادل نظر می‌شود.

دیروز همچنین نشست سه جانبه‌ای نیز بین عراقچی، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمید در این محل برگزار شد.

عراقچی و شرمن همچنین نشست دوجانبه‌ای نیز داشتند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 113


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:11]
تاریخ
واشنگتن فیری بیکن نوشت: مقامات امریکایی نگرانند که عجله دولت ایتالیا برای ورود به بازار ایران می تواند سرعت سقوط تحریم های بین الملی علیه این کشور را سرعت ببخشد و از طرف دیگر تلاش های غرب برای فشار به ایران را در مذاکرات آینده به تحلیل ببرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، ایتالیا کشور پیشرو در ورود مجدد به بازار ایران بویژه بخش انرژی آن بوده است.

درحالیکه ایتالیایی ها سعی در تقویت روابط تجاری خود با ایران دارند مقامات امریکایی می گویند که انها به شدت نگرانند که تعامل بیش از حد ایتالیا می تواند تحریم ها علیه ایران را از بین ببرد.

یک مقام امریکایی گف: تلاش های بیش از حد ایتالیا برای برای برقراری رابطه با ایران در حال از بین بردن زحمات ما در رابطه به تحریم ها است.

وی افزود: در حال حاضر این فعالیت ها تاثیرات مخربی بر تحریم علیه ایران داشته است.  ایتالیا عمدا در حال تعضیف فشارهای اروپا و امریکا به ایران است و دیدار نخست وزیر این کشور ضربه ای بزرگ به سیاست های آمریکا و اروپا بود.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 38


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 13:05]
تاریخ

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: مذاکرات جدی بود

سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هشته ای کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مذاکرات صورت گرفته در ژنو با هلگا اشمید و وندی شرمن گفت: مذاکرات جدی بود.

وی افزود: احتمال دارد مذاکزات تا فردا نیز ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات ایران و 1+5 ساعاتی پیش ژنو را به مقصد مسکو ترک کرد و ادامه مذاکرات عراقچی با هلگا اشمید خواهد بود.

عراقچی و اشمید مذاکرات را در مورد سه مورد اختلافی ایران و 1+5 به منظور اجرای توافق ژنو ادامه می دهند.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 98


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 12:58]
تاریخ

عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور گفت: قرار شد سال آینده یارانه نقدی 45500 تومان تغییر نکند و درآمدهای جدید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی صرف سلامت و تأمین اجتماعی شود.

خبرگزاری فارس: جزئیات دیدار کمیسیون تلفیق با روحانی/ یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود/ اختصاص درآمدهای جدید به تامین اجتماعی
  •  

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه 93 گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق و رؤسای کمیسیون‌های مجلس و تعدادی از اقتصاددانان روز گذشته به دیدار رئیس جمهور رفتند و در این دیدار رئیس جمهور دیدگاه‌هایش در مورد هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس گفته رئیس جمهور شدت مصرف انرژی در کشور بالاست. مصرف گاز ایران چند برابر کل گاز اروپاست، در حال حاضر بنزین وارد کشور می‌شود و بهتر است نمایندگان مجلس نیز به دولت کمک کنند که هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک کار ملی به سامان برسد.

عضو کمیسیون تلفیق افزود: قبلاً قرار بود دولت برای هدفمندی یارانه‌ها لایحه جداگانه‌ای بدهد، اما گفته شد چون فرصت کافی ندارد به جای لایحه به عنوان یک تبصره در لایحه بودجه 93 گنجانده شود.

وی گفت: تبصره مثل قانون است ولی یکساله است قانون می‌تواند چند ساله باشد اما تبصره بودجه حتماً یکساله است.

نماینده بجنورد در مورد اینکه آیا در تبصره جزئیات هم گفته می‌شود یا اینکه فقط یک رقم برای هدفمندی ذکر می‌شود، گفت: در تبصره هم کلیات و هم جزئیات هدفمندی یارانه‌ها ارائه می‌شود،گرچه در مورد رقم پیش‌بینی درآمد صحبت نشد و قرار بر این شد که جمع‌بندی دولت به کمیسیون تلفیق ارائه شود.

ثروتی گفت: نمایندگان مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها دیدگاه‌های خود را در حضور رئیس جمهور بیان کردند. همه اتفاق‌نظر داشتند که هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و علاوه بر روش پرداخت نقدی ماهانه 45500 تومان روش غیرنقدی نیز دنبال شود.

وی گفت: منابع جدیدی که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دست می‌آید برای امور مهمی مانند بیمه، درمان و امور اجتماعی مردم استفاده شود.

عضو کمیسیون تلفیق در پاسخ به این پرسش که آیا تبصره مدنظر در لایحه بودجه به معنای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: این به منزله مرحله دوم است که از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی درآمدهای جدیدی که به دست می‌آید صرف تأمین سلامت و امور اجتماعی و کمک به تولید شود و به یارانه نقدی فعلی اضافه نشود.

ثروتی افزود: همچنین قرار بر این شد دولت مطلقاً از سایر منابع به جزء درآمد حامل‌های انرژی برای هدفمندی یارانه‌ها استفاده نکند و فقط از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اجرای هدفمندی استفاده کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مقدار افزایش قیمت حامل‌های انرژی مشخص شده است گفت: معلوم نیست چه میزان افزایش می‌یابد. خود دولت میزان افزایش را بررسی می‌کند که آیا در سال آینده یک یا چند حامل انرژی افزایش یابد و اینکه چقدر افزایش پیدا می‌کند، اما مشخص شد که دولت از بانک مرکزی و یا هیچ منبع دیگری برای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها منابع دریافت نکند و فقط از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی استفاده کنند.

ثروتی تأکید کرد: تبصره هدفمندی یارانه‌ها قبل از رسیدن لایحه بودجه به صحن مجلس در تلفیق ارائه می‌شود و ظرف دو هفته‌ای که کمیسیون تلفیق به بررسی لایحه بودجه می‌پردازد این تبصره نیز از سوی دولت ارائه می‌شود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 85


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 12:57]
تاریخ

 

صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس: فارس.

شفاف سازی در خصوص تاثیر تغیر قیمت 
خوراکهای گازی بر قیمت تمام شده محصولات زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس.

عدم تاثیر افزایش قیمت خوراکهای گازی بر قیمت تمام شده محصولات زیر مجموعه هلدینگ مادر.

همانگونه که در گزارش وضعیت قراردادهای خوراک مزبوط به مجتمع های تولیدی شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس تصریح گردیده و در سیستم کدال نیز درج شده است، حدود97 درصد خوراک مصرفی شرکتهای تولیدی میعانات گازی و یا مایعات از قبیل گاز طبیعی غنی و ngl و نفتا و سایر مشتقات نفتی است که از پالایشگاهها دریافت می گردد و 3 درصد
باقیمانده از گازهای اتان و سایر مشتقات گازی تامین میگردد. 


بنابراین افزایش قیمت خوراک گازی (متان و اتان
تاثیر چندانی در قیمت تمام شده محصولات شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ مادر نخواهد داشت.

ضمن اینکه گاز طبیعی متان بعنوان خوراک در هیچ یک از شرکتهای بندر امام ؛ بوعلی سینا ، پارس و برزویه مصرف ندارد.


مراتب جهت شفاف سازی و اطلاع فعالان محترم بازار سرمایه به استحضار می رسد.



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 83


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 12:50]
تاریخ

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر ضرورت کاهش قیمت خودرو، تاکید کرد: این اظهارات با واقعیت‌های صنعت خودرو همخوانی نداشته و غبر قابل اجرا است.

 احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: سخنگوی دولت پیش از این نیز در ابتدای تشکیل دولت و به عنوان مشاور رییس‌جمهوری سخنان مشابهی را مطرح کرده بود.

 وی با بیان این‌که در همان زمان در رابطه با قیمت خودروها با سخنگوی دولت مکاتبه کردیم، خاطرنشان کرد: پس از آن جلسه‌ای برگزار و طی ‌آن وضعیت صنعت خودرو تشریح و میزان ضرر و زیان خودروسازان اعلام شد.

 دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: در این جلسه سخنگوی دولت پس از دیدن مستندات و آشنایی با وضعیت صنعت خودرو اظهار کرد که اظهارات قبلی‌اش در رابطه با کاهش قیمت خودرو نادرست بوده است.

 وی افزود: با این حال سخنگوی دولت اخیرا نیز مجددا از ضرورت کاهش قیمت خودرو به دلیل افت نرخ ارز سخن گفته است. این در حالی است که اگرچه قیمت ارز در بازار آزاد به 3000 تومان رسیده اما مبنای فعلی قیمت‌گذاری خودروها براساس ارز مبادله‌ای 2500 تومانی بوده است.

 نعمت‌بخش با بیان این‌که بنابراین حتی اگر قیمت دلار آزاد به 2500 تومان نیز برسد قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت، تصریح کرد: علاوه بر آن با فرض استفاده خودروسازان از ارز 2500 تومانی نیز به دلیل نادرست بودن قیمت‌های پایه تولید خودروها همچنان زیان‌ده خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سخنگوی دولت جلسه‌ای را در این رابطه برگزار کند تا مجددا با ارائه مستندات وضعیت صنعت خودرو و زیان‌دهی خودروسازان را تشریح کنیم تا وی براساس اطلاعات نادرست از کاهش قیمت خودرو سخن نگوید.

دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: علاوه بر آن امیدواریم که دولت براساس تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه ضرر و زیان 5 هزار میلیارد تومانی خودروسازان را که ناشی از جلوگیری از واقعی شدن قیمت خودروها در دولت قبلی و فعلی است پرداخت کند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 139


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 12:49]
تاریخ

1) بازار در آخرین روز کاری هفته باز هم افزایش عرضه ها را تجربه می کرد. افزایش عرضه هایی که به هر گروهی نگاه می کردیم با فشار فروش مواجه بود و نکته جالب اینکه بازار لیدری نداشت !! فضای موجود در بازار روز به روز مبهم تر می شود و همین عامل باعث عقب نشینی خریدارن و در نتیجه حضور پر رنگ فروشندگان شده است. به نظر می رسد بازار منتظر خبری تازه باشد تا بتواند مسیر آینده خود را پیدا کرده و در همان جهت حرکت کند. در نتیجه معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران با افت 680 واحدی به ابتدای کانال 88.000 واحدی رسید و در رقم 88.069 واحدی به کار خود در پایان هفته جاری خاتمه داد. فارس با تاثیر منفی 135 واحدی در صدر بیشترین موثران افت شاخص بود. به دنبال فارس نماد های معاملاتی وبملت با 55 ، اخابر با 53 ، کگل با 52 و غدیر با 51 واحد منفی در افت بازار موثر بودند. شاید اگر تاثیر مثبت جزئی پارسان ، حکشتی و حفاری نبود شاخ به کانال 87.000 واحدی هم سقوط می کرد. شاخص فرابورس هم با افت 5 واحدی به رقم 843 واحدی رسید. میدکو و شاوان مجموعا اثر منفی 3 واحدی در افت شاخص این بازار داشتند. ارزش کل معاملات در آخرین روز کاری هفته به مرز 600 میلیارد تومان رسید که 470 میلیارد تومان از این معاملات در بازار بورس به ثبت رسید. خگستر با معاملات سنگین 47 میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. از دیگر نماد های پر حجم بازار می توان به خودرو ، ثباغ ، غالبر و بانک پارسیان اشاره داشت. در افت بازار روز چهارشنبه گروه ساختمانی و برخی تک نماد ها شرایط بهتری را تجربه می کردند.

2) حواشی بازار :

الف) به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت که وی و هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز و فردا در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند. گويا  فقط يک يا دو مضوع باقي مانده است و به نظر مي رسد آن هم حل شود چرا كه مري هارف سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در کنفرانس خبري روزانه در خصوص اجراي توافق اخير ايران و 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) در ژنو تصريح کرد که ما پيشرفت‌هاي خوبي در مذاکرات خود در زمينه اجراي توافقنامه ژنو به دست آورديم.

ب) سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه سه شنبه شب با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره گفت و گوهای روز پنجشنبه خود با هلگا اشمیت (معاون کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در ژنو تلفنی گفت و گو و رایزنی کرد.

ج) مذاکره کننده ارشد ایران با 1+5 درباره اخبار منتشر شده مبنی بر سفر وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو برای حضور در مذاکرات معاونان وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، احتمال انجام دیداری 3 ‌جانبه با نماینده آمریکا و اتحادیه اروپا را محتمل دانست.

د) سید عباس عراقچی بامداد امروز (پنجشنبه) در رأس هیأتی به منظور رایزنی و گفت‌وگو با هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص چند نکته باقیمانده از مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 تهران را به مقصد ژنو محل برگزاری این نشست ترک کرد.

ه) در اخبار اقتصادی کمیسیون تلفیق قیمت هر دلار را 2.650 تومان و قیمت هر بشکه نفت را 100 دلار در لایحه بودجه سال آینده کل کشور تصویب کرد. این در حالیست که کارشناسان معتقدند در صورتی که پرونده هسته ‌ای ایران در سال 2014 به نتایج قابل قبولی برسد قیمت نفت می‌تواند به زیر 80 دلار برسد.

و) در بازارهای جهانی ، قیمت فلزات اساسی با کمی افت روبرو شده است. به طوری که مس به 7.270 دلار ، سرب به کمتر از 2.100 دلار و روی در محدوده 2000 تا 2.020 دلار در هر تن قرار دارند. انس طلا که به .1230 دلار در هر انس رسید. انتشار گزارش آتی وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت.

3) متعادل های بازار !!

الف) پالایشی ها به محدوده حمایتی خود نزدیک شدند و معاملات متعادل تری را تجربه کردند.قیمت های فعلی برای آنها ریسکی ندارد. خبر تصویب قطعی دلار 2.650 تومانی بر سود سال آتی آن ها تا حدودی تاثیر مثبت دارد. این گروه با 2 خبر عدم وجود رقابت برای بلوک شاوان و عدم اعطای تخفیف به شرکت هایی که بنزین بی کیفیت تولید می کنند با افت قیمتی روبرو شده بودند.

ب) در این گروه پالايش نفت شيراز در مرز روانی 2.000 تومان داد و ستد می شود. شرازی که دیگر پارسان او را حمایت نمی کند و با p/e فعلی یکی از کم ریسک های بازار محسوب می شود. درصورتی که سهم نتواند خود را بالای 2.000 تومان تثبیت کند راهی قیمت های 1.800 – 1.850 تومانی خواهد شد. از شراز شنيده مي شود گزارش مناسبي را راهی بازار می کند.

ج) شاوان به کمتر از 2.700 تومان سقوط کرد. شاوان یکی از شرکت هایی است که ظاهرا هنوز به مرحله تولید کامل بنزین با کیفیت نرسیده ولی اعلام کرده تا پایان سال به بنزین یورو 4 خواهد رسید. گفته می شود سیستم قدیمی به منظور تعویض کاتالیست از مدار خارج و پس از مدت 10 روز مجددا به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان بهمن ماه خاتمه می یابد.

4) دست انداز جلوی پای خودرویی ها !!

الف) خودرویی ها هم در مقابل فشار عرضه های روز چهارشنبه دوام نیاوردند و در اکثر نماد های سرشناس این گروه شاهد روندی پر عرضه بودیم. ايران خودرو نتوانست در قيمت هاي 400 تومان تثبيت شود و با افت قيمتي همراه شد. خودرويي كه اين روزها به دليل تكذيب شايعه فروش بلوكي سهام بانک پارسيان با فشار عرضه همراه شده است. تا  به امروز سهم فقط با شايعه رشد كرده و از حالا براي رشد بيشتر دنبال خبر مي گردد. بحث اين است كه افرادي به طور سنگين اين سهم را طي 3 هفته گذشته خريده اند. عمده خريد ها در 3 روز گذشته  شدت گرفته است به نظر خبري در دل سهم است كه طي اين 3 روز اين چنين سنگين برخي سهم مي خرند. شنیده می شود این معامله حتي با امضاي قرار داد نهايي شده و قرار است 1.500 ميليارد تومان پول نقد پيش پرداخت 50% به صورت اقساط به اين شركت پرداخت شود. نكته بعد كنسل شدن معامله بلوكي ايران خودرو از سوي خصوصي سازي بوده كه بي شک اتفاقي در اين زمينه رخ داده و شايد اين خود نشانه اي براي يک تحول بزرگ در سهم باشد.

ب) خبهمن فشار عرضه های زیادی را متحمل شد که در نهایت نیز با صف فروش روبرو شد.سهم به لحاظ ارزندگی در جایگاه خوبی قرار دارد و با دید میان مدت و بلند مدت برای خرید مناسب ارزیابی می شود.

ج) خگستر بر خلاف ایران خودرو امروز منفی نشد.شاید دلیل این عامل فاصله قیمت سهم از NAV آن که حدود 800 تومان می باشد ،بود.

5) فلزی ها و معدنی ها :

الف) خبر آزادسازي صادرات فولاد مباركه و خوزستان هنوز در تيتر خبرها بود كه در بورس كالا قيمت شمش فولاد خوزستان 40 تومان كاهش داشت. روز گذشته فولاد و فخوز هر 2 منفي بودند و شرايط اين 2 وابسته به گزارش هايي است كه منتشر مي كنند.

ب) در ذوب برخي معتقدند سود سال 92 اين شركت حرفي براي گفتن نداشته اما برای سال 93 شركت وضعيت بهتري را در صورت راه افتادن طرح هاي عمراني و ساخت و ساز خواهد داشت.

ج) شايعه تصويب بهره مالكانه در كميسيون تلفيق مجلس باعث فشار فروش در نماد گل گهر شد. كگلي كه حمايت 1.200توماني را پيش روي خود داشته و بعيد است افت قيمتي بيشتري را تجربه نمايد. كگل با پتانسيل رشد عايدي در گزارش ۹ ماهه همراه مي باشد.

د) در كالسيمين خبر افزايش سرمايه بالاي 100 درصدي اين شركت از محل تجديد ارزيابي دارايي ها كافي بود تا اين سهم رويي با صف خريد سنگيني همراه شود. كالسيميني كه پتانسيل تعديل مثبت را هم دارد و فعلا هدف قيمتي 1.200 و در نهايت 1.300 توماني را پيش رو دارد.

6) پول های سرگردان !!

الف) در بانکی ها عرضه‌ های سنگین خصوصی‌سازی مانع از رشد قیمتی این شرکت‌ ها شده است در حالی که این شرکت ‌ها در گزارش‌های 9 ماهه شرایط مثبتی نسبت به سایر گروه ‌ها دارد.

ب) بانک پارسیان بالاخره در قیمت های 520 تومانی متعادل شد و با افزایش عرضه ها راهی مرز 500 تومان شد. وپارسی که با احتمال معامله بلوکی ای که در پیش رو دارد مورد توجه قرار گرفته و شاهد تحرکات خوبی از سوی حقوقی ها بر روی سهم هستیم. برخي معتقدند معامله کنسل مي شود. شنیده می شود طرفين پاي ميز مذاكره هستند. اگر بحث ورود ساتا و غدير به بانک پارسيان صحت داشته باشد گردش مالي آن ها می تواند تاثیر مثبتی بر روند سودآوری وپارس داشته باشد. نکته جالب توجه در این سهم جمع آوری صف فروش او در دقیقه 90 بود که نشان می دهد تحولاتی در این سهم در جریان است.

7) تحرکات مجدد در ساختمانی ها !!

الف) ساختمانی ها مجددا در محدوده های حمایتی مورد توجه قرار گرفتند و روند مثبتی را در اکثر نمادها تجربه کردند. شورای پول و اعتبار در جلسه روز سه شنبه افزایش وام خرید و ساخت مسکن به مبلغ 35 میلیون و پرداخت وام 50 میلیون تومانی تامین مسکن زوج های جوان را تصویب کرد. افزایش وام خرید و ساخت مسکن به مبلغ 35 میلیون تومان از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن می باشد که در بورس معامله می شوند این موضوع بر روی سهام تسهیلات مسکن و برخی از ساختمانی ها که پروژه هایی در شهرستان ها دارند می تواند تاثیرگذار باشد. باید توجه داشت که با قیمتی که ملک ها در کلان شهر ها دارند این وام نمی تواند تاثیر بسزایی در روند رشد سودآوریشان داشته باشد و به نظر می رسد این امر بیشتر بار روانی داشته باشد تا افزایش سودآوری !!

ب) در این گروه آ س پ بعد از 3 روز اصلاح قیمتی روز پر معامله ای داشت. در این گروه بهتر است اگر قصد سرمایه گذاری دارید روی سهامی که در برنامه های خود افزایش سرمایه دارند بیشتر تمرکز کنید. آ س پ افزایش سرمایه 500 درصدی را در برنامه خود دارد. ثباغ هم پر حجم معامله شد و رشد 4 درصدی را به ثبت رساند. حقوقی ها در این سهم فعال هستند.

8) دارویی ها که منتظر ارائه گزارش های 9 ماهه هستند در 2 دسته معاملات مثبت و منفی را تجربه کردند. در دارویی ها شایعاتی در مورد افزایش نرخ دارو به میزان 25 تا 40 % شنیده شد که در جلسه ای توافق و گفته شد این اتفاق تا پایان سال نخواهد افتاد. برخی مسئولین به شرایط مثبت این گروه تاپایان سال اشاره کرده اند. گفته می شود بخش مهمی از دارایی های بلوکه شده که به کشور وارد می شود به صنعت دارو تزریق می شود.

9) سیمانی ها در بیشتر نمادها منفی معامله شدند. گزارش 9 ماهه این شرکت ها احتمالا از اواخر این هفته یا اوایل هفته بعد به بازار ارسال می شوند. سیمانی ها ترس از افزایش نرخ حامل های انرژی را دارند. یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفته: دولت هنوز میزان افزایش حامل‌های انرژی را قطعی نکرده است. در این گروه دبیر انجمن سیمان اعلام کرده: گاز 60 واحد تولیدکننده سیمان همچنان قطع است وی گفته: در سال‌های گذشته معمولاً با افت فشار گاز روبرو بودیم، به طوری که 30% انرژی مصرفی کارخانه‌های سیمان از طریق گاز و 70% از طریق مازوت تأمین می‌شد، ولی امسال قطع گاز به طور کامل اتفاق افتاده است.

10) نرخ ارز و سکه ( خرید – فروش ) :

الف) دلار : 2.970– 2.980 تومان

ب) یورو : 4.060 – 4.070 تومان

ج) درهم امارات : 812 – 815 تومان

د) سکه طرح جدید : 866.000– 876.000 تومان


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 82


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 12:46]
تاریخ


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 57


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 11:23]
تاریخ

با سلام خدمت دوستان.

با توجه به ساخت برج های زیاد در مشهد که بعد از عید توسط آستان قدس و شرکت های دیگر شروع خواهد شد سهام سیمان شرق و فولاد خراسان (فخاس) را از دست ندهید.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 57


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 11:12]
تاریخ

گفت‌وگوهای عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا ساعت یک بامداد امروز (جمعه) به وقت ژنو به طول انجامید و قرار است این مذاکرات ساعت ۹ صبح به وقت ژنو (۱۱:۳۰ به وقت تهران) ادامه یابد.

خبرگزاری فارس: پایان روز اول گفت‌وگوهای عراقچی و اشمید/ ادامه مذاکرات ساعت ۹ صبح جمعه به وقت ژنو
  •  

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز (پنجشنبه) ساعت 18:30 به وقت ژنو (21 به وقت تهران) در محل هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو و به منظور بررسی سه نکته مورد اختلاف در مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 دیدار و گفت‌وگو کردند که این مذاکرات برای تنفس متوقف و مجدداً ساعت 22 شب به وقت ژنو از سر گرفته شد و تا یک بامداد امروز (جمعه) به وقت محلی ادامه یافت.

طرفین توافق کردند که این مذاکرات ساعت 9 صبح امروز (جمعه) به وقت ژنو (11:30 به وقت تهران) ادامه یابد.

دیروز شهر ژنو همچنین میزبان نشست سه جانبه‌ای با حضور سید عباس عراقچی، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس هیأت آمریکایی در مذاکرات ایران و 1+5 و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون بود.

عراقچی و شرمن معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا همچنین دیروز در حاشیه این نشست دیداری دوجانبه‌ داشتند.

عراقچی پس از این گفت‌وگوها به خبرنگار فارس گفت که این مذاکرات جدی بوده است.

وندی شرمن در مسیر سفرش به مسکو توقفی کوتاه در شهر ژنو داشت و در این نشست سه جانبه حضور یافت و دیداری دوجانبه نیز با عراقچی داشت.

سید عباس عراقچی در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با اشمید بامداد پنجشنبه راهی شهر ژنو شد.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند.

سومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 روزهای نهم و دهم دی ماه در شهر ژنو برگزار و عراقچی بعد از پایان این گفت‌وگوها به فارس گفت که پیشرفت خوبی حاصل شده ولی چند نکته باقی مانده که در نشست با اشمید در این باره بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دور دوم این مذاکرات نیز در شهر ژنو و اولین دور مذاکرات کارشناسی به منظور بررسی سازوکارهای اجرایی توافق ژنو موسوم به «برنامه اقدام مشترک» در شهر وین برگزار شده بود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 85


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 11:10]
تاریخ




:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 91


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 11:03]
تاریخ

سهام شرکت های فعال در گروه سرب و روی در حالی معاملات روزانه خود را آغاز کردند که قیمت همگی آنها تا آستانه مثبت حداکثری رشد یافته و اقبال خریداران در این نمادها افزایش داشته است.

به گزارش بورس نیوز، به دنبال انتشار گزارش مطلوب عملکردی شرکت ملی و سرب و روی در دوره شش ماهه نخست سال مالی ۹۲ و نیز اعلام خبر افزایش سرمایه شرکت کالسیمین از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین ها، سهام شرکت های فعال در گروه سرب و روی تا آستانه حداکثری قیمت سهام رشد کرده و اقبال بالای خریداران در نمادهای معاملاتی این گروه به تشکیل صف های میلیونی منجر شده است.

این روند مثبت در شرایطی بر قیمت سهام شرکت های مذکور حاکم شده که در بازارهای جهانی نیز بهای دو فلز سرب و روی با افزایش همراه شده است. بطوریکه بهای هر تن سرب با رشد ۲۱ دلاری به ۲۱۵۷ دلار و بهای هر تن سرب با افزایش ۲۵ دلاری به ۲۰۵۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

این اقبال خریداران را به سهام شرکت های تولیدکننده سرب و روی در حالی شاهد هستیم که گروهی از مسئولان و کارشناسان فرانسوی نیز برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنایع فرآورده های معدنی در ایران، وارد کشور شده و جلساتی را با سازمان ایمیدرو خواهند داشت که حصول نتایج مثبت از این مذاکرات می تواند چشم انداز مثبتی را پیش روی آنها قرار داده و بر وضعیت سودآوری شرکت های این گروه آثار مطلوبی را اعمال کند.

در پایان این گزارش می افزاید، “فاسمین” با انتشار اطلاعیه ای از تصمیم هیأت مدیره برای افزایش سرمایه از مبلغ ۹۴۳٫۸ میلیارد ریال به دو هزار میلیارد ریال خبر داده و گزارش توجیهی این برنامه را برای اعلام نظر به بازرس قانونی شرکت ارسال کرده تا با اعلام این خبر در روند صعودی قیمت سهام لیدر گروه خود باشد.

 ”فسرب” نیز طی عملکرد دوره شش ماهه نخست امسال با پوشش ۷۶ درصدی بودجه برآوردی خود همراه شده و تا سقف مجاز قیمت های روزانه رشد قیمت داشته است.

از سوی دیگر شرکت صنعت روی زنگان هم در آستانه افتتاح پروژه هوی مدیا است که می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت بگذارد که البته سهامدار عمده آن هم کالسیمین است


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 88


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [جمعه 20 دی 1392 ] [ 0:16]
تاریخ

در برسی صورتهای مالی 6 ماهه اول منتهی به 92/6/31نکات ذیل استخراج گردید:

  • سود پرداختی بابت استقراض در 6 ماهه اول 1392نسبت به میان دوره مشابه سال قبل 54%افزایش داشته است اما با توجه به نسبت جاری شرکت (حاصل تقسیم دارایی جاری به بدهی جاری که حدوداً معادل 1.5 است و نسبت دارایی به بدهی که معادل 1.68 بوده، شرکت توان نقدینگی کافی جهت بازپرداخت بدهی هایش را دارد و ریسک مالی شرکت تحت تاثیر استقراض مزبور قرار نمی گیرد .
  • وجوه پرداختی بابت تحصیل دارایی های ثابت در 6 ماهه اول سال 1392،معادل9272 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 200% افزایش داشته است .با افزایش خرید دارایی ثابت و سرمایه گذاری بر روی آن، انتظار افزایش تولید و کسب بازده بیشتری در آینده می رود .
  • رقم فروش خالص پیش بینی شده شرکت برای سال مالی منتهی به 92/12/29، 1368میلیارد تومان بوده و بر اساس آن ،epsپیش بینی شده 229 تومان گردیده است لذا با توجه به افزایش نرخ فروش در سال جاری، انتظار نمی رود epsسال92 با eps بودجه شده، تفاوت قابل ملاحظه ای داشته باشد.

طبق گزارش حسابرسی شده در مورد صورتهای مالی دوره ای 6 ماهه منتهی به 92/6/31، ذخیره کافی از بابت مالیات عملکرد متظرر نگردیده است .در صورت اعمال ذخیره مالیات سود خالص هر سهم برای سال 92، کاهش خواهد یافت.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 86


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 23:50]
تاریخ

پیکو( سرمایه گذاری دارویی تامین) با سرمایه 2،900،000 میلیون ریالی با ارائه گزارش 6 ماهه آماده عرضه اولیه می شود.این شرکت که مجموعه ای از دارویی های بازار را در پرتفوی خود دارد سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت دارد.شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به 31/2/93 خود را 743 ریال اعلام کرده است.سود هر سهم سال قبل شرکت 517 ریال بوده است.سود حاصل از سرمایه گذاری های شرکت 216.7 میلیارد تومان پیش بینی شده است که 41 درصد آن مربوط به سود هلدینگ داروپخش ،12.5 درصد آن متعلق به سود تولید مواد اولیه داروپخش و 8 درصد آن مربوط به سود داروسازی دانا می باشد.75 درصد سود سرمایه گذاری های شرکت ،سرمایه گذاری در شرکت های بورسی و مابقی در شرکت های غیر بورسی ست.طبق محاسبات ما NAV سهم شرکت 850 تومان می باشد که اگر نسبت قیمت به ناو سهم را 80 درصد در نظر بگیریم 680 تومان بدست می اید.بر اساس روش P/E نیز اگر P/E دارویی ها را به عنوان پی بر ای سهم در نر بگیریم  قیمت های بیش از 600 تومان برای سهم بدست می آید


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 140


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 23:49]
تاریخ

 

بررسی سودآوری شرکت:


بترانس برای سال مالی جاری مبلغ 460 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که با توجه به افزایش ظرفیت تولید نسبت به پیش بینی قبلی رشد 36 درصدی داشته است.سود عملیاتی شرکت در حالی 72.6 میلیارد تومان پیش بینی شده که 56.4 میلیارد تومان نیز سود سرمایه گذاری ها پیش بینی کرده است که از این 56.4 میلیارد تومان 31.4 میلیارد تومان آن متعلق به سود سپرده های بانکی می باشد.

سودآوری شرکت در سال های اخیر به دلیل تحریم ها و افزایش نرخ مواد اولیه و افزایش هزینه های مالی کاهشی بوده است و برای سال جاری با رفع قطعی تحریم ها و کاهش قیمت مواد اولیه و همچنین افزایش سود زیر مجموعه ها انتظار می رود که سود آن افزایش یابد

محصولات شرکت ترانسفورماتورهای توزیع،قدرت و فوق توزیع می باشد که نکته مثبت در صورت های مالی افزایش تولید نسبت به سال گذشته می باشد.مقدار تولید آن در شش ماهه اول و سه ماهه فصل بهار و تابستان و همچنین مقدار تولید پیش بینی شده برای شش ماهه دوم را در جدول زیر مشاهده می کنید.همانطور که ملاحظه می شود شرکت برای شش ماهه دوم نسبت به شش ماهه اول مقدار تولید بیشتری را پیش بینی کرده است


نوع گروه یا محصول

واحد

بودجه 92

شش ماهه اول92

سه ماهه اول92

شش ماهه دوم

سه ماهه دوم92

ترانسفورماتور فوق توزیع

مگا ولت آمپر

6,111

2,881

1,608

3,230

1,273

ترانسفورماتور قدرت

مگا ولت آمپر

11,088

5,246

2,360

5,842

2,886

جمع

 

17,199

8,127

3,968

9,072

4,159



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 91


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 23:49]
تاریخ
پنجشنبه 19 دی 1392 :: نویسنده : محمدرضا معینی

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 96


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 23:26]
تاریخ

به نظر نمی آید که روند عرضه های گسترده حقوقی های بازار در هفته پیش رو نیز پایان یابد و تلاش برای در تعادل نگه داشتن و کاستن از جو هیجانی بازار از سوی مسولان ، نمادهای بزرگ بورس تهران را در هفته بعد نیز تحت فشار قرار خواهد داد و همین امر نیز نمادهای کوچک تر را باز هم با وثوق سرمایه گذاران مواجه خواهد ساخت.

جو محتاطانه معاملات در خلال بررسی بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق و همچنین انتشار صورت های مال 9 ماهه شرکت ها نیز ادامه دار خواهد بود .

جو هیجانی ایجاد شده در گروه ساختمان به تبع افزایش سقف وام مسکن می تواند در اوایل هفته ادامه یابد. گروه بیمه نیز در آستانه تثبیت قرار دارد.

پس از ماجراهای هفته های اخیر پیرامون رخ خوراک گازی پتروشیمی ها و یکسان سازی نرخ خوراک سیمانی ها ،بحث کمبود گاز این بار دست آویرزی برای فشار بر این دو گروه شده اما این روند به نظر تا اوسط هفته بیشتر نمی تواند ادامه یابد.

عرضه های سنگین در گروه بانکی و سرمایه گذاری نیز روند مبهمی را می تواند برای این دو گروه در هفته پیش رو رقم زند اما بانکی ها راه دشواری را برای تثبیت پیش رو ندارند.

روند نه چندان با ثباتی نیز برای گروه دارویی و غذایی می تواند متصور باشد.

در صورت تعادل نسبی بازار در اواسط هفته باید شاهد اتمام روند صعودی مطلق قطعه سازان باشیم و خودروسازان نیز روند رو به رشدی را در پیش رو نخواهند داشت.

گروه تجهیزاتی نیز در استانه استراحت قیمتی قرار دارد. در گروه فلزات اساسی ، فولاد سازان جو مبهمی را پیش رو دارند و دیگر نمادهای گروه نیز توان لازم برای ادامه روند رو به رشد را نخواهند داشت.

گروه پالایشی می تواند با اقبال سرمایه گذاران در طول هفته مواجه شده و معدنی ها نیز در غیاب تغییرات محسوس بنیادی، معاملات کم رمقی را ممکن است تجربه کنند.نمابورس

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 57


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 23:25]
تاریخ

رییس هیات پارلمانی انگلیس با ابراز امیدواری از بهبود روابط ایران و کشورهای اروپایی گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا اشتباه بود و باید تلاش کرد که تحریم‌ها برداشته شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جک استراو رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با تعدادی از فرزندان شهدا و خانواده قربانیان ترور در ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار هاشمی‌نژاد مسئول موسسه هابیلیان، جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین قربانی تروریسم در جهان خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران با 17 هزار شهید که قربانیان ترور و تروریسم هستند بزرگترین قربانی تروریسم است که در اسناد سازمان ملل به شهادت رسیدن 12 هزار نفر از مقامات و مردم عادی ایران توسط گروهک تروریستی منافقین به ثبت رسیده است.

در ادامه این دیدار محمدمهدی شهریاری از فرزندان شهدای هفتم تیر خواستار بازگشت نام گروهک منافقین در لیست گروه‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا شد و افزود: برخی کشورهای اروپایی با اطلاعات غلطی که از مخالفین و معاندین جمهوری اسلامی ایران کسب کرده‌اند سیاست‌های غیرواقع‌بینانه‌ای در مقابل انقلاب اسلامی ایران اتخاذ کرده‌اند که نتیجه آن به زیان خودشان خواهد بود.

همچنین در این دیدار جمعی از خانواده شهدای هسته‌ای با محکوم کردن سیاست‌های دوگانه غرب در قبال پدیده شوم تروریست، تاکید کردند: تروریسم در هر مکان و زمانی خطری برای امنیت و آرامش و پیشرفت تمام ملت‌های جهان می‌باشد و هیچ کشوری از این خطر در امان نیست.

خانواده شهدا و قربانیان ترور در پایان این دیدار خواستار اعمال قوانین محکم‌تری برای محدود کردن تردد اعضای گروهک تروریستی منافقین به کشورهای اروپایی از جمله پارلمان اروپایی شدند.

در ادامه جک استراو رییس هیات پارلمانی انگلیس با بیان اینکه دولت و پارلمان انگلیس تروریسم در تمامی اشکال آن را محکوم می‌کنند، گفت: دولت انگلیس ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را محکوم کرده است.

همچنین بن والس عضو هیات پارلمانی انگلیس بازگشت نام سازمان منافقین به لیست گروه‌های تروریستی را محتمل دانست.

در این دیدار لرد لامونت عضو هیات پارلمانی انگلیس تروریسم را یک اقدام پوچ‌گرایانه خواند.

جک استراو در پایان با ابراز امیدواری از بهبود روابط ایران و کشورهای اروپایی تصریح کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا اشتباه بود و باید تلاش کرد که تحریم‌ها برداشته شوند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 95


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 23:08]
تاریخ

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 169


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 22:55]
تاریخ

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 93


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 22:55]
تاریخ

نشست سه جانبه عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون وزیر خارجه آمریکا در حالی برگزار شد که دیدارهای دوجانبه این مقامات نیز انجام شده است.

خبرگزاری فارس: نشست‌ ۳جانبه عراقچی-شرمن-اشمید/دیدارهای ۲ جانبه نیز برگزار شد
  •  

به گزارش خبرنگار سیاست خراجی خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 18:30 به وقت ژنو در هتل اینترکانتیننتال با یکدیگر دیدار کردند.

دبدار عراقچی-اشمید به منظور بررسی چند نکته باقیمانده از مذاکرات کارشناسی اخیر در ژنو صورت گرفت.

پیش از این همچنین دیدار عراقچی با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس هیئت آمریکایی در گروه 1+5 انجام شد.

همچنین نشست سه جانبه عراقچی با شرمن و اشیمد نیز برگزار شده است.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان دیروز از احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه‌ای با حضور وی، معاون وزیر خارجه آمریکا و معاون کاترین اشتون در ژنو خبر داده بود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 79


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 22:20]
تاریخ

شرکت ملي سرب و روي ايران با سرمایه ای بالغ بر 32 میلیارد و 200 میلیون تومان پیش بینی حسابرسی شده درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد دوره 6 ماهه را منتشر کرده است. این شرکت برای هر سهم مبلغ 153 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با اطلاعیه قبلی 3 ریال افزایش داشته است و این در حالیست که دوره 6 ماهه با پوشش 79 درصدی بودجه به پایان رسیده است. شایان ذکر است پيرو اطلاعيه هاي قبلي مجموعه کارخانه سرب و روي از تاريخ 23 مرداد سال جاری تعطيل و فرآيند توليد در بخش سرب کلاً متوقف و پيش بيني شده است توليد در سه ماه پاياني سال در کارخانه روي راه اندازي گردد. گفتنی است این شرکت در حالی دوره 6 ماهه را با تحقق 62 درصد از فروش، 60 درصد از بهای تمام شده، 66 درصد از سود ناخالص و 81 درصد از سود عملیاتی بودجه سال مالی 92 به اتمام رسانده که 73 درصد از فروش خود را بصورت صادراتی و با نرخ هر دلار 33 هزار و 567 ریال انجام داده است.

 

شنیده شده با افزایش وام مسکن به 50 میلیون تومان و قدرت خرید یافتن برای خرید اپارتمان در شهرستانها، آن دسته از شرکتهای ساختمانی که بیشترین پروژه ها و طرحهای آنها در شهرستانها می باشد با افزایش فروش و سودآوری مواجه خواهند بود و تشکیل صف خرید و اقبال بازار به نمادهایی چون ثباغ در این راستا ارزیابی میشود.

 

مدیر عامل شرکت کالسیمین طی نامه ای خبر از افزایش سرمایه نزدیک به 112 درصدی خود داده است.وی در نامه خود اعلام کرده هیأت مدیره این شرکت در نظر دارد با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین های شرکت سرمایه فعلی به مبلغ 94 میلیارد و 380 میلیون تومان را به 200 میلیارد تومان افزایش دهد. شایان ذکر است گزارش توجیهی افزایش سرمایه مذکور تهیه و به بازرس قانونی شرکت جهت اعلام نظر بابت توجیه افزایش سرمایه مذکور ارسال گردیده است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 104


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 22:00]
تاریخ
وزیر نفت درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات گازی در 9 ماهه‌ی امسال را 34 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: تاکنون 32 میلیارد دلار از این درآمد وصول شده است.

به گزارش ایسنا، بیژن نامدار زنگنه شب گذشته در حاشیه‌ی مراسم چهلمین سالگرد تاسیس انجمن مهندسان مشاور ایران در جمع خبرنگاران گفت: این میزان بیش از سقف نه دوازدهم تامین شده است.

وزیر نفت درباره‌ی پرونده بدهی بابک زنجانی تاکید کرد: هنوز هیچ پولی تحویل نداده‌اند.

وی افزود: این میزان درآمد نفتی به خزانه واریز می‌شود، به گونه‌ای که 14.5 درصد برای نفت و 26 درصد به حساب ذخیره ارزی و مابقی به خزانه واریز می‌شود.

زنگنه با توجه به بودجه سال 93 برای نفت را این‌گونه عنوان کرد: برای بودجه سال 93، 100 هزار بشکه پیش‌بینی شده است که صادرات نفت در سال جاری 95 دلار است و برای سال 93 برای هر بشکه 100 دلار در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر نفت آنچه که دولت مصوب کرده معقول و محتاطانه است، چرا که 1.3 درصد صادرات انجام می‌شود و 100 بشکه نیز برای تحویل پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

وی پروژه‌های در حال اجرای این وزارتخانه را پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، پالایشگاه آناهیتا که از جمله پالایشگاه‌ پارس جنوبی است، عنوان کرد و گفت: برخی از این پالایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اما این پالایشگاه‌ها مهم هستند و باید همچون پارس جنوبی با سرمایه‌گذاران و برنامه‌ریزی کار ادامه یابد.

زنگنه آخرین وضعیت پالایشگاه پارس جنوبی را عنوان کرد و گفت: اولویت اول فازهای 12، 15، 16 و 17 هستند و مابقی فازها در دست اقدام است.

وزیر نفت افزود: در مجموع 17 فاز در این بخش هستند که برای دو فاز باقی‌مانده در پارس جنوبی برنامه‌ای دیگری داریم.

وی با اشاره به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی درباره‌ی نفت افزود: برای پتروشیمی و دستگاه‌های واحد از سوی دولت برنامه‌هایی انجام شده، اما این‌که بخواهیم بگوییم به خصوصی‌سازی رسیده‌ایم و به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و مقام معظم رهبری دست یافتیم هنوز اتفاق نیفتاده است و با آن زمان فاصله داریم.

زنگنه درباره‌ی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیز گفت: باید ساختار سهامداران و مدیریت اصلاح شود. هم‌چنین پس از شناسایی کار پیمانکاران در بخش خصوصی از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: منابع ریالی این بخش تامین شده است و باید بخش ارزی از طریق وام از سوی صندوق توسعه صورت گیرد که در حال پیشرفت است.

به گفته وزیر نفت تاکنون 200 میلیارد دلار در این باره اختصاص یافته و به 500 میلیون دلار دیگر نیاز است که باید تامین شود تا از سال 94 این واحد‌ها برای کار آماده شوند.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 87


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 21:59]
تاریخ
رئیس‌جمهور با اعضاء کمیسیون تلفیق بودجه و روساء کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه که نواب رئیس مجلس و اعضاء ستاد اقتصادی دولت نیز حضور داشتند، با تحلیل شرائط اقتصادی کشور، گفت: لازمه همدلی و همکاری دولت و مجلس برای خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور، داشتن تحلیل مشترک از مسائل است و برای رسیدن به تحلیلی مشترک، دیدار و همفکری مستمر مجلس و دولت ضروری است.

رئیس‌جمهور با اشاره به چالش‌های اصلی کشور، افزود: بدخواهان ایران دو طرح را دنبال می‌کرده‌اند؛ اول ایجاد شکاف بین ایران و جامعه جهانی با معرفی ایران به عنوان تهدید در منطقه و دوم ایجاد شکاف بین مردم و نظام. هدف تحریم‌ها هم تعمیق این دو شکاف بوده است. از این روست که دولت با حمایت مردم، از سوئی اولویت خود را بر معرفی چهره واقعی ایران در جامعه جهانی گذاشته است و از سوی دیگر، در ادامه حماسه سیاسی انتخابات، آشتی ملی و انسجام اجتماعی را دنبال کرده است.

روحانی با اشاره به شرائط رکود تورمی در اقتصاد کشور، گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در این چندماه صورت گرفت، مهار تورم آغاز شده است و تورم ماهانه که در خردادماه سه‌ونیم درصد بود در آذرماه به نیم‌درصد کاهش یافته است و این در حالی است که نرخ بیکاری هم به گزارش مرکز آمار، کاهش یافته است.

وی با اشاره به چالش‌های اقتصاد کلان تأکید کرد: در عین حال که باید به حل ریشه‌ای تورم و رکود پرداخت، برای دولت، دو موضوع «امنیت غذایی» و «سلامت مردم» از حساسیت و فوریت برخوردار بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «انرژی یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های کشور است» گفت: با این وصف، به سبب عدم اقدام به موقع در سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تأمین گاز و برق مورد نیاز صنعت و خانوار، در فصل زمستان با مشکل روبرو شده است و در همین حال شاهدیم که آلودگی هوا در کلان شهرها و تهدیدات زیست محیطی در منابع آب و ریزگردها به حد هشدار دهنده رسیده است.

روحانی تأکید کرد: با وجود آنکه در سیاست‌های کلی و در قانون، توجه جدی به اصلاح بازار انرژی و ملاحظات زیست محیطی شد ولی قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به نحو نادرستی اجرا شد و با تورم بالائی که پیش آمد، فوائد اولیه اصلاح قیمت سوخت هم منتفی شد.

وی اضافه کرد: نتیجه آن شده است که مصرف گاز در ایران، از کل اروپا بیشتر است و هنوز ناگزیر از واردات بنزین هستیم. از این رو لازم است ضمن توجه به شرائط زندگی مردم، اصلاح در بخش انرژی و محیط زیست شروع شود.

رئیس‌جمهور با طرح سؤالات اصلی در مدیریت یارانه‌ها گفت: تصمیم گیری در مورد شیب اصلاح قیمت‌ها، نحوه حمایت از تولید، کیفیت حمایت از خانوارهای آسیب‌پذیر باید با هدف اصلاح بخش انرژی ولی با ملاحظات اقتصاد کلان صورت گیرد.

رئیس جمهور لازمه توفیق در اجرا را همکاری دولت و مجلس و حمایت و مشارکت همه مردم دانست و استفاده از نظرات نمایندگان مجلس را برای تکمیل طرح ضروری برشمرد.

در ادامه جلسه، گزارشی از بررسی‌های انجام شده در خصوص نحوه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ارائه شد و سپس رؤسای کمیسیون‌های تلفیق بودجه، بهداشت و درمان، انرژی، کشاورزی، اقتصاد، آموزش عالی، صنعت، فرهنگی، اجتماعی و همچنین رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی نمایندگان نظرات خود را در زمینه مسائل مربوط به انرژی و یارانه‌ها و پیشنهادهای اصلاحی ارائه کردند.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 74


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 21:58]
تاریخ

این هم یک نمونه ازفروش هیجانی حقیقی مبتدی....


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 78


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 21:56]
تاریخ

دوستان این سهم بشدت نحیف و لاغر شده باب دل نوسان گیرا و حرفه ای ها شده و فروش هیجانی هستش به قصد 3500 حتما شنبه به صورت پله ای خرید کنید..stocastic هم صفر شده سیگنال خرید از هر لحاظ


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 67


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 21:52]
تاریخ

دوستان سهم از کانال نزولی خارج شده ودرحال منفی خوردن هست ...ابرایچمگو حمایت سهم محسوب میشود دوستان درصورت شکست حمایت ووارد شدن سهم بداخل کانال حتما ازسهم خارج شوید البته این فقط یک فرض میباشد ...سهم اصلاح خوبی داشته وباید منتظر رشد سهم درروزهای اتی باشیم ..درصورت مشاهده روندمثبت درسهم خریدسهم برای میانمدت مناسب میباشدChart غمارگ, D1, 2014.01.09 11:14 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 165


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 21:51]
تاریخ

 

مدیر عامل شرکت سبد گردان سرمایه ایرانیان پیش بینی کرد:

بازار سهام در حالی روزهای اخیر را در مسیر نوسانی و با افت و خیزهای فراوان پشت سرگذاشت که به نظر می رسد بررسی عوامل اثرگذار بر این حرکت نوسانی چندان خالی از لطف نباشد.

در شرایط کنونی بسیاری از متغیرهای اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت های فعال بورسی در بودجه سال آینده کشور مشخص نبوده و به نظر می رسد اغلب سرمایه گذاران در حال حاضر به علت عدم شفافیت اطلاعاتی منتظر مشخص شدن بسیاری از درآمدها و هزینه های دولت در بودجه کل کشور هستند.

صفاری به سکون حاکم بر وضعیت سیاسی کشور به عنوان دیگر عامل اثرگذار بر روند نوسانی بورس اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار آن می رفت تا پس از حصول نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گشایشی در وضعیت تحریم های اعمالی بر کشور همچون گروه بانکی حاصل شود، اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است. علاوه بر این، مذاکرات آتی کشور با گروه 1+5 و نتیجه ای که از آن به دست می آید بر روند آتی بورس تأثیرگذار خواهد بود. از این رو عدم شفافیت اطلاعاتی در خصوص عوامل اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت ها در کنار عدم تحقق انتظارات معامله گران در خصوص بهبود وضعیت سیاسی موجب روند نوسانی بورس شده است.

وی به آغاز مجدد حرکت صعودی بورس طی ماه آتی اشاره کرد و گفت: همراه با شفافیت اطلاعاتی در حوزه های مختلف عنوان شده و تعیین تکلیف بسیاری از متغیرها و عوامل اثرگذار در وضعیت سودآوری شرکت های بورسی در بودجه کل کشور، به طور قطع شاهد صعود شاخص کل همراه با رشد قیمت سهام بسیاری از شرکت های فعال بورسی خواهیم بود.

این مقام مسئول در خصوص تأثیر چگونگی عملکرد شرکت های بورسی طی دوره 9 ماهه سال مالی جاری بر روند بازار سهام تصریح کرد: انتشار گزارش های 9 ماهه سال جاری شرکت های بورسی نمی تواند چندان بر روند آتی بورس مؤثر واقع شود، چراکه همانطور که عنوان شد تعیین درآمدها و هزینه های دولت در بودجه کل کشور عامل اصلی و اثرگذار بر چگونگی روند بازار سهام خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه صنایع پتروشیمی، پالایشی و معدنی را به عنوان صنایع مطرح بورس برشمرد و اظهار داشت: اگرچه سایه ابهامات فراوان بر وضعیت سودآوری این شرکت ها همچون نرخ خوراک مصرفی پتروشیمی ها و بهره مالکانه وجود دارد، اما با این حال، صنایع مذکور دارای مزیت های فراوانی هستند و همچنان در جرگه صنایع پربازده بورس به شمار می روند.

مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت سودآوری گروه بانکی و دارویی در پی کاهش یا لغو تحریم های اعمالی، در این ارتباط تصریح کرد: شرکت های فعال در گروه های مذکور از جمله شرکت هایی هستند که بیشترین ضرر و زیان را از اعمال تحریم های بین المللی متحمل شده اند، از این رو به طور قطع با گشایش مناسبات و ارتباطات بین المللی کشور شاهد بهبود وضعیت سودآوری  این شرکت ها خواهیم بود.

صفاری در خاتمه به اقبال فعالان بازار سرمایه از سهام شرکت های خودرویی اشاره کرد و گفت: شرکت های بزرگ خودروساز طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد فروش داراییهای مازاد تحت تملک خود برآمده اند که این امر موجب شد تا توجه بسیاری از سرمایه گذاران به سهام این شرکت ها معطوف شود. همچنان که شاهد رشد قیمتی سهام بزرگترین خودورساز داخلی در پی اجرای این برنامه توسط آن هستیم.

برهمین اساس می توان گفت اقبال به سهام شرکت های فعال در گروه خودرو از لحاظ بنیادی و وضعیت سودآوری آنها توجیه پذیر نیست، به گونه ای که تنها شناسایی سود از محل فروش دارایی های تحت تملک این شرکت ها عامل اصلی اقبال به سهام آنهاست. بورس نیوز


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 61


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 19 دی 1392 ] [ 12:32]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
صفحات سایت
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 29
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 405
باردید دیروز باردید دیروز : 379
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته بازدید هفته : 2,508
بازدید ماه بازدید ماه : 2,508
بازدید سال بازدید سال : 62,443
بازدید کلی بازدید کلی : 956,389

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.116.8.83
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir