')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://endbourse.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس

گروه پتروشیمی که بخش بزرگی از ارزش بازار را به خود اختصاص داده تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که از جمله مهمترین آنها نرخ خوراک مصرفی بوده که همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. با ارائه گزارشات

banner
کدام سهم تا پایان سال 2 برابر می شود؟
جستجوگر پیشرفته



گروه پتروشیمی که بخش بزرگی از ارزش بازار را به خود اختصاص داده تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که از جمله مهمترین آنها نرخ خوراک مصرفی بوده که همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
با ارائه گزارشات و عملکرد واقعی 6 ماهه در پایان مهر ماه سال جاری، در گروه های مختلف اتفاقات و تعدیل های متفاوتی صورت گرفته است و در برخی شرکت ها نیز شاهد تعدیل منفی چشمگیر بودیم.

 

مدیر سرمایه گذاری شرکت توسعه نور دنا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، به بررسی گروه ها و صنایع مهم بازار سرمایه و عملکرد آنها در 6 ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: گروه پتروشیمی که بخش بزرگی از ارزش بازار را به خود اختصاص داده تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که از جمله مهمترین آنها نرخ خوراک مصرفی بوده که همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. در صورت های مالی میاندوره ای 6 ماهه اغلب این شرکت ها عملکردشان را با نرخ های قبلی ارائه کرده و همانطور که عنوان شد، این نرخ هنوز تعیین تکلیف نشده و اخباری که در این خصوص در حال حاضر به گوش می رسد از نرخ خوراک 9.5 تا 10 سنتی حکایت دارد.

 

عباسیون در ادامه افزود: عامل تأثیر گذار دیگری که در گروه پتروشیمی وجود دارد، کاهش قیمت های جهانی در نیمه دوم سال بوده که در این خصوص با چالش و افت میزان فروش همراه خواهند شد، البته لازم است که اطلاعات 6 ماه نخست سال جاری این شرکت ها با دلار 3100 تا 3200 تومانی برآورد شده که این نرخ برای نیمه دوم سال باید با توجه به نرخ های حال حاضر بازار که در محدوده 3400 تا 3500 تومان نوسان دارد، تعدیل شود و این افزایش نرخ دلار، اثر افت قیمت های جهانی محصولات این شرکت ها را خنثی می کند. بنابراین برای این گروه تنها عامل مهم نرخ خوراک مصرفی می باشد و به طور کل با توجه به شرایط ذکر شده عملکرد نیمه دوم سال مالی جاری نسبت به نیمه نخست مطلوب نیست.

 

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عملکرد شرکت های گروه فلزات اساسی و معدنی ها گفت: این گروه از ابتدای سال جاری تاکنون در فروش تولیداتش دچار مشکل بوده به طوریکه برای محصولات سنگ آهنی در 6 ماه نخست امسال هیچ صادراتی نداشته و به نظر می رسد تا پایان سال جاری نیز نتوانند فروش صادراتی داشته باشند، اما بحث مهمی در این خصوص مطرح است نرخ بهره مالکانه این شرکت هاست که امکان دارد دولت برای سال مالی 94 این بهره را نا دیده بگیرند.

 

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به تغییرات تکنولوژی روز دنیا با توجه به کیفیت محصولات این مجموعه ها، قیمت فروش صادارتی برای کشورهای دیگر به صرفه نبوده و همچنین برای سال آینده انتظار رشد قیمت های جهانی نمی رود که با توجه به این عوامل برای شرکت های سنگ آهنی چشم انداز سودآوری مناسبی برای سال 95 متصور نیستم.

 

عباسیون گفت: در رابطه با گروه فلزات اساسی از جمله "فولاد"، "ذوب" و سایر تولید کنندگان این صنعت به نظر می رسد عملکرد 6 ماهه دوم سال بهتر از عملکرد واقعی 6 ماهه منتشر شده برای این سال مالی نباشد در بهترین حالت تنها امکان پوشش بودجه برآوردی این مجموعه برای امسال وجود داشته باشد.

 

وی در رابطه با چشم انداز این گروه برای سال 95 گفت: باید منتظر بود و دید تا دولت سیاست های اقتصای ضد رکودی و انبساطی در پیش خواهد گرفت یا خیر؟ چرا که با تغییر سیاست های دولت، بازارهای هدف این گروه مثل بازار مسکن و ساخت و ساز تحریک شده و رونق نسبی در این صنایع نیز ایجاد خواهد کرد.

 

گروه مهم دیگری که همواره بازار را تحت تأثیر خود قرار می دهد گروه خودرو ساخت قطعات بوده که عباسیون در رابطه با عملکرد شرکت های این صنعت تأکید کرد: شرکت های خودرویی معمولاً در نیمه اول سال فروش بهتری دارند، اما در نیمه نخست سال جاری شاهد کاهش فروش و افزایش موجودی انبار آنها بودیم. در صورتی که تسهیلات خرید خودرو که در جریان بسته حمایتی دولت مطرح شده است، به مرحله اجرا برسد، امکان بهبود شرایط فروش خودروهای این شرکت ها وجود داشته و شاید در 6 ماه دوم سال عملکرد بهتری رقم بزنند.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه در رابطه با عملکرد گروه بانک ها عنوان کرد: با توجه به دو محور بسته حمایتی خروج از رکود کشور (کاهش نرخ سپرده قانونی و نرخ بین بانکی) این بنگاه های اقتصادی در نیمه دوم سال با افزایش کیفیت سودهای خود همراه خواهند شد که از این محل می توانند ذخایر خود را تعدیل کنند، اما احتمال تعدیل مثبت تا پایان سال جاری برای آنها وجود ندارد.

 

در حالی که برای سال های آتی روند سودآوری آنها بهبود خواهد یافت و این چشم انداز مثبت می تواند باعث رشد قیمتی سهام بانک ها تا پایان سال جاری شود.

 

عباسیون در رابطه با دو گروه پالایشگاهی و مخابرات گفت: در رابطه با شرکت های پالایشی به دلیل ابهاماتی که در تعیین نرخ فرآورده های آن ها از طرف شرکت ملی پالایش و پخش وجود دارد نمی توان اظهار نظر شفافی ارائه کرد، اما رشد نرخ دلار تا پایان سال می تواند برای این شرکت ها سودآوری ایجادکند. در رابطه با گروه مخابرات، "همراه" طی 6 ماه نخست سال جاری نسبت به کل بازار عملکرد بهتری ارائه کرد و به نظر می رسد این راه را تا پایان سال نیز ادامه و بودجه برآوردی را پوشش دهد، اما "اخابر" که عملکرد خوبی ارائه نکرده در نیمه دوم سال تنها ممکن است از طریق سود غیر عملیاتی بتواند بودجه برآوردی خود را پوشش دهد.

 

وی ادامه داد: در مجموع سه عامل مهم و تأثیر گذار بر روند بازار سرمایه تا پایان سال جاری وجود دارد که یکی از این عوامل، رشد نرخ ارز بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال روندی مثبت و صعودی به خود بگیرد که این موضوع بر بخش بزرگی از بازار تأثیر مثبت داشته باشد.

 

عامل دوم نزدیک شدن به انتهای سال مالی و تحرک سهامداران حقوقی و میل به سود تضمینی آنها می باشد. به نظر می رسد سهامداران حقوقی که مدتی است از بازار کنار کشیده با نزدیک شدن به پایان سال مالی فعالیت خود را افزایش دهند و این امر باعث رشد قیمتی سهام در بازار سرمایه گردد. از طرفی با اجرایی شدن برجام و آشکار شدن اثرات آن در اقتصاد کشور، مثل ورود سرمایه گذاران خارجی در بازار ایران می تواند چشم انداز مثبتی از سودآوری شرکت ها و صنایع مختلف ایجاد کند و با سرمایه گذاری بخش کمی از آنها در بازار ثانویه از طریق صندوق های ارزی رونق به بازار سرمایه باز گردد.

 

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خاتمه خاطرنشان کرد: تا انتهای سال مالی جاری با توجه به تمامی موارد ذکر شده بازار سرمایه اقتصاد کشور به سمت بهبود و رنق پیش خواهد رفت و درماه های پایانی سال رشد قیمتی سهام را با توجه به چشم انداز مثبت شاهد خواهیم بود.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 110


نویسنده
نویسنده : امید شمس آرا
تاریخ : [پنجشنبه 14 آبان 1394 ] [ 19:35]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چند عامل و شایعه که موجب نوسان ناگهانی و شدید قیمت ها و شاخص شد تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
علل افت سریع و شدید امروز شاخص و پیش بینی روند معاملات فردا تاریخ : دوشنبه 02 دی 1398
سه احتمال برای آینده سهام شرکت های کوچک و بزرگ و رالی ادامه‌دار بورس تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
پیش بینی روحانی از رشد اقتصادی ۹۸ و خوش بینی به بازگشت آمریکا به برجام تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
عوامل رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص در یک ماه و پیش بینی مثبت به چند دلیل تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
«راهبی که فراری اش را فروخت» و داستانی واقعی که زندگی میلیون ها نفر را متحول کرد تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
مختصری از کتابِ «بیندیشید و ثروتمند شوید» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
چرا باید این کتاب را بخوانید : «هنر جنگ» تاریخ : دوشنبه 20 آبان 1398
خط مقاومت مهم ۳۱۰ هزار واحدی شاخص و تحلیل تکنیکال آینده تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
قیمت جدید شیر و ۱۴ محصول لبنی ابلاغ نشده / قیمت پیشنهادی دامداران تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 8551
کل نظرات کل نظرات : 367
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 104
تعداد اعضا تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 344
باردید دیروز باردید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 344
بازدید ماه بازدید ماه : 344
بازدید سال بازدید سال : 60,279
بازدید کلی بازدید کلی : 954,225

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.144.109.54
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir